yooccoo Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Biztos az én készülékembe van a hiba, de még mindig nem értem. A szelepfedélen van 3 db cső ha jól emlékszem. Az egyiken amelyik lentről jön és nekem dzsuvás volt jön fel a kartergáz. A másik kettőn megy az injektor elé, ill. mögé. Ide kell bekötni a bödönt, pl. ugy hogy a kisebbiket ledugozom, majd a bödön után kettévélasztva kötöm be az injektor elé, mögé. Eddig jó ugye? Azt mondod hogy a lentről jövö egy része visszaforog a rendszerbe, de hol? Van még vmi nyilás a szelepek, meg a htőkék melett ahol vissza tud folyni a karterba? <_< Vki mondja el , mert nem fogok tudni este elaludni! :D gondolkozz még rajta este 11 körül mondom a megoldást, ha addig nem lesz meg :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 gondolkozz még rajta este 11 körül mondom a megoldást, ha addig nem lesz meg <_< Kösz! Esetleg vki más? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Egy 2003-as z16xe motoros g astrában is ki lehet-e a hibakódot villogtatni mint nálunk az f astrában? Ha igen hogyan? Igen. Gáz+fék benyom, gyújtás ráad. Nem hiszem hogy a szelepek ilyen hirtelen tönkremennének. 2 éve volt becsiszolva letakarítva az összes szelep, meg az egyik kipuf szelep lyukas volt, azt kicseréltem. Akkor most lehet van még egy lyukas kipuffszeleped, vagy be van égve. Kösz! Esetleg vki más? <_< A hengerfejből alapvetően vannak olajvisszafolyó ágak a karterbe... különben hogyan kerülne vissza az olaj, ami a pumpából a hf-be megy? hmmm? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Igen. Gáz+fék benyom, gyújtás ráad. Akkor most lehet van még egy lyukas kipuffszeleped, vagy be van égve. A hengerfejből alapvetően vannak olajvisszafolyó ágak a karterbe... különben hogyan kerülne vissza az olaj, ami a pumpából a hf-be megy? hmmm? :D Kösz, igy mér értem. De most faxán kiba@tunk yooccooval mert 11-kor amikor megmondaná a megoldást, én már rég alszom! <_< :huh: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Kösz, igy mér értem. De most faxán kiba@tunk yooccooval mert 11-kor amikor megmondaná a megoldást, én már rég alszom! <_< :huh: :D OFF éjfélig-egyig minden nap fenn vagyok :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Igen. Gáz+fék benyom, gyújtás ráad. Kösz, ezt kipróbáljuk. Esetleg hibakód táblázatot is tudsz adni? Neten találtam többet, de nem egyértelmű melyik lehet a jó (nem írják a motort csak hogy g astra). Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Akkor most lehet van még egy lyukas kipuffszeleped, vagy be van égve. Ennyire biztos hogy az okozza? Eszem megáll. Nem akarom azért szétbombázni megint. Esetleg úgy ki lehet deríteni, hogy csinálok a gyertya nyíláshoz kompresszornak foglalatot, és felnyomom 6 bárra, és nézem hogy hogy esik a nyomás, ezt megcsinálom mindegyiknél és az eltérést összehasonlítom egymáshoz? Akkor kiderül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 OFF éjfélig-egyig minden nap fenn vagyok <_< Nem baj, játszunk még ilyet jóóó? Annyi mindent nem tudok még a kocsiról! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Csak hogy a problémát is vázoljam a 2003-as z16xe motoros g astrához ami a hibakód kiolvasást aktuálissá tette: Menet közben (egynletes tempó és fordulatszám) enyhe rántás és utána hibalámpa, de megy tovább... Ami még érdekes, hogy leállítás és gyujtás elvétel után cseszteti az elektronika az egr szelepet viszonylag nagy frekvencián de csak pár másodpercig. Nem tudom, de ez utóbi lehet normális jelenség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Sikerült a hibakódot kiolvasni: 0400 0530 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Sikerült a hibakódot kiolvasni: 0400 0530 Akkor már csak a hibát kell megkeresni :huh: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Upsz, azt hittem, x16xel.. mea culpa, sorry... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Ennyire biztos hogy az okozza? Eszem megáll. Nem akarom azért szétbombázni megint. Esetleg úgy ki lehet deríteni, hogy csinálok a gyertya nyíláshoz kompresszornak foglalatot, és felnyomom 6 bárra, és nézem hogy hogy esik a nyomás, ezt megcsinálom mindegyiknél és az eltérést összehasonlítom egymáshoz? Akkor kiderül? jah, ennek a profi megvalósítását hívják veszteségmérésnek <_< Sikerült a hibakódot kiolvasni: 0400 0530 0530=Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség 0400=AGR :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Sziasztok! Holnap megérkezik a motor + szervoolajam. Rendeltem egy olajgombát is, mivel BC folyton "ölmangel" hibaüzenetet dob indításkor, pedig motor, s fékolajszont OK. Tudna valaki segíteni, hogy hol találok rá, kell-e spec. szerszám, valamire ügyelni, stb...? Gondolom leengedett olajnál ajánlatos kicserélni, kb. 200 fokosan <_< Fékolaj csere (főleg a légtelenítés) mennyire körülményes házilag? Illetve akna (nem gyalogsági taposó :huh: ) mennyire szükséges a cserékhez? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Ennyire biztos hogy az okozza? Eszem megáll. Nem akarom azért szétbombázni megint. Esetleg úgy ki lehet deríteni, hogy csinálok a gyertya nyíláshoz kompresszornak foglalatot, és felnyomom 6 bárra, és nézem hogy hogy esik a nyomás, ezt megcsinálom mindegyiknél és az eltérést összehasonlítom egymáshoz? Akkor kiderül? Ki! Ezt hívják veszteség mérésnek. Közben lassan forgatod a főtengelyt, és még azt is meg tudod állapítani, hogy mennyire kopott hordósra a hengered! <_< Ha ugyanis hordó alakú, akkor amikor a dugattyú a löket félútján jár, jobban eresztenek a gyűrűk mint a felső holtponton. (a hordó alakú kopás a dugattyú sebesség következménye). Tudtommal kb. 20% veszteségig elfogadható a motor állapota. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 A szűrőt vízszerelvény boltban vettem, (360 Ft) 3/4"-os menetű, egyébként egy lábszelep szűrőkosara. A két hátsó befőttes üveg durranógáz fejlesztő. Korábban a fórumon beszámoltam már róla. Köszi. Ha lesz egy-két szabad napom, illetve kezemben lesz minden alkatrész, akkor valószínűleg én is nekiállok "bödönözni". Láttam, hogy durranógáz témában nagyon aktív voltál s rengeteg tapasztalatot írtál le, képekkel támogatva. Azt a könyvet rendelted hozzá, ahogy írják, s küldték a magyar fordítást? A nagyobb problémának az elektronika megépítése tűnik, ami becsapja a lambdaszondát. Azt is házilag építetted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 Köszi. Ha lesz egy-két szabad napom, illetve kezemben lesz minden alkatrész, akkor valószínűleg én is nekiállok "bödönözni". Láttam, hogy durranógáz témában nagyon aktív voltál s rengeteg tapasztalatot írtál le, képekkel támogatva. Azt a könyvet rendelted hozzá, ahogy írják, s küldték a magyar fordítást? A nagyobb problémának az elektronika megépítése tűnik, ami becsapja a lambdaszondát. Azt is házilag építetted? A könyvet magam vettem meg, és akkor még nem volt fordítás róla. Nekem azóta sincs. Az EFIE-t egy szaki készítette nekem az ott megadott kapcsolás szerint. Csak azért volt szükségem a bonyolultabb EFIE-re mert a kocsimban nincs MAP szenzor. Akinek van, annak sokkal egyszerűbb a benzin mennyiségének a szabályzása. Elég egy potméter. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember10, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2008 amit már meg is vettem minden egyébb hozzávalóval, csak még lelkierőm nem volt összerakni a rendszert <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 Ennyire biztos hogy az okozza? Nekem a gyújtásmodul miatt buffogott meg hagyott ki a motor. Csere után jó lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 Nekem a gyújtásmodul miatt buffogott meg hagyott ki a motor. Csere után jó lett. Köszi, akkor kipróbálom egy másikkal is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
X-Treme Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 Hali! Szerintetek ha kiszedem a katalizátort akkor nyerek pár lóerőt??? És mondjuk helyettesítem egy csővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 Hali! Szerintetek ha kiszedem a katalizátort akkor nyerek pár lóerőt??? És mondjuk helyettesítem egy csővel. Szerintem nyersz. De nem véletlenül van beépitve, gondolj a környezetre, vagy pl. Bambira az erdőben! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 ki nem sz@rja le? csak menjen a raccsing <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 ki nem sz@rja le? csak menjen a raccsing <_< :huh: :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 ki nem sz@rja le? csak menjen a raccsing <_< Na gyönyörű, hova kerültem?! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember11, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2008 Szerintetek ha kiszedem a katalizátort akkor nyerek pár lóerőt??? És mondjuk helyettesítem egy csővel. Ha nem is nagyon lóerőt, de mindenképpen sportosabb lesz a motor karakterisztikája, felsőbb fordulatokon jobb lesz a nyomatékgörbe :huh: Viszont ha a kpm útközben megmér, akkor ott helyben seggbelövést kapsz a motorháztetőn kiterítve <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts