Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem alapból csinál olyat hogy indulok kitolatok az udvarból megállok a kocsibejárón fék majd kézifék mindig felpörög a motor, én elkönyveltem annak hogy a fékrásegitő miatt van és nem foglalkoztam vele. Végülis könnyű letesztelni alapjáraton taposni kell többször a féket, ha nem termel elég vákumot alapból akkor fel kell pörgetnie a mocit. Vagy rosszul gondolom? <_<

Link to comment
Megosztás:

A fékrásegítőhöz megy egy cső és elvileg azon beiktatva lennie kéne egy visszacsapó szelepnek, nézd meg hogy jó-e egyáltalán mert lehet ellenkezőleg is tud dolgozni ha valami kosz van benne és az okozhat dolgokat...

Nekem meg volt egy olyan, hogy ami az adagoló és valami vákuumpumpa (a turbo felől jön egy krómszerű cső -annak a végére van fogatva, valszeg valami gáz-rásegítő szerepe lehet) közötti kis vékony cső elhagyta azt a pumpaféleséget de semmi változást nem vettem észre, esetleg annyit hogy nem kormolt annyira. Az nem csinálhat esetlegesen kárt valamiben?

Link to comment
Megosztás:

A fékrásegítőhöz megy egy cső és elvileg azon beiktatva lennie kéne egy visszacsapó szelepnek, nézd meg hogy jó-e egyáltalán mert lehet ellenkezőleg is tud dolgozni ha valami kosz van benne és az okozhat dolgokat...

Nekem meg volt egy olyan, hogy ami az adagoló és valami vákuumpumpa (a turbo felől jön egy krómszerű cső -annak a végére van fogatva, valszeg valami gáz-rásegítő szerepe lehet) közötti kis vékony cső elhagyta azt a pumpaféleséget de semmi változást nem vettem észre, esetleg annyit hogy nem kormolt annyira. Az nem csinálhat esetlegesen kárt valamiben?

Végülis én ezt a felpörgés dolgot csak alapjáraton vettem észre meg nagyon kis sebességnél azért gondolom, hogy elfogyhat a termelt vákum gyakori fékezésnél. Ha hibás lenne a visszacsapó szelep akkor mindíg csinálná. Nekem nincs turbóm ahhoz nem értek. Ehhez se csak írkálok össze-vissza. <_<

Link to comment
Megosztás:

Egy 1.4-es motor 1000-es fordulaton 11,66 liter levegőt nyel el másodpercenként. Az a vákuumdob nem egy nagy valami, simán kiszippantja belőle a cuccot ha kell. Javítastok ki ha elszámoltam.

Jó-jó de gondolom ennek a 11,66 liternek a nagy része a motor mőködéséhez kell és az injektoron keresztül szívja be. Adódhatnak olyan helyzetek még ha nem is gyakran amikor az alapjáraton termelt vákum nem elég a fékrésegitő működéséhez, és a moci felpörög. Persze ehhez tudni kéne van-e vmi szabályozó kapcsolat a fékrésegitő és a fordulatszám között. Mert ha nincs vagyis abból indultak ki, hogy a motor minden körülmények között termel elég vákumot, akkor a fordulatszám emelkedésnek más az oka. Szerintem. Bár ilyen szintem még nem folytam bele a dolgokba. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam, pár honap múlva szeretnék venni egy astrat. Olvastam a fogyasztás topikot, és meglepődve olvastam, hogy az 1.6 16V motor elég sokat fogyaszt többeknek is, meg olvastam az EGR szelep mizériáról is, így marad 1.4 16V, 1.4 Si, 1.6 Si. Dízelt és központi befecskendezőst nem szeretnék. Nézegettem a hasznaltauto.hu-t és sajnos arra jutottam, hogy az Si motorosak általában '94 vagy öregebbek, és ritka a szervokormány, (ez az egy extra az amihez ragaszkodom, a többi nem lényeg) meg általában az a csúnya szürke szövet van bennük, bár az 1.6-os Si-ben általában van klíma. Mennyibe lenne kb egy utólagos szervo? Vagy válasszam inkább az 1.4 16V-es motorral szerelt autót? Mit javasoltok?

Link to comment
Megosztás:

Jó-jó de gondolom ennek a 11,66 liternek a nagy része a motor mőködéséhez kell és az injektoron keresztül szívja be. Adódhatnak olyan helyzetek még ha nem is gyakran amikor az alapjáraton termelt vákum nem elég a fékrésegitő működéséhez, és a moci felpörög.

Injektoron levegőt? <_<

Én nem teljesen értem amit mondasz, te igen?

Link to comment
Megosztás:

Most regisztráltam, pár honap múlva szeretnék venni egy astrat. Olvastam a fogyasztás topikot, és meglepődve olvastam, hogy az 1.6 16V motor elég sokat fogyaszt többeknek is, meg olvastam az EGR szelep mizériáról is, így marad 1.4 16V, 1.4 Si, 1.6 Si. Dízelt és központi befecskendezőst nem szeretnék. Nézegettem a hasznaltauto.hu-t és sajnos arra jutottam, hogy az Si motorosak általában '94 vagy öregebbek, és ritka a szervokormány, (ez az egy extra az amihez ragaszkodom, a többi nem lényeg) meg általában az a csúnya szürke szövet van bennük, bár az 1.6-os Si-ben általában van klíma. Mennyibe lenne kb egy utólagos szervo? Vagy válasszam inkább az 1.4 16V-es motorral szerelt autót? Mit javasoltok?

Felbukkant a konkurencia. <_< Én majdhogynem pont ugyanezekben gondolkozom.

1.4 16V-kben is van EGR de ettől azért nem kell annyira félni. Vannak jópáran akik utólag szervósítottak, nem a vészes kategória általában. (~20-40)

Nézz be a keresek/astra f gsi topikba, ott írtam pár tapasztalatot.

Link to comment
Megosztás:

Injektoron levegőt? <_<

Én nem teljesen értem amit mondasz, te igen?

Jó hát különösebben én sem. Akkor úgy fogalmazok, hogy a levegőmennyiség nagy része gondolom nem a fékrásegitő felől megy a motorba hanem a légszűrön keresztül. Aztán meg átmegy a pillangószelepen ami az injektorba van nem? Aztán be a motorba. Ha rosszul tudom világositsatok fel.

Link to comment
Megosztás:

Jó hát különösebben én sem. Akkor úgy fogalmazok, hogy a levegőmennyiség nagy része gondolom nem a fékrásegitő felől megy a motorba hanem a légszűrön keresztül. Aztán meg átmegy a pillangószelepen ami az injektorba van nem? Aztán be a motorba. Ha rosszul tudom világositsatok fel.

Az injektor az üzemanyagbefecskendező szelep. Azon semmiféle levegő nem megy.

A nagy része persze hogy nem onnan megy mert ott nincs nagy mennyiség. Épp ezt mondtam, hogy ami ott lehet szerintem max. 2-3 liter azt pillanatok alatt kiszippantja még alapjáraton is.

Link to comment
Megosztás:

Az injektor az üzemanyagbefecskendező szelep. Azon semmiféle levegő nem megy.

A nagy része persze hogy nem onnan megy mert ott nincs nagy mennyiség. Épp ezt mondtam, hogy ami ott lehet szerintem max. 2-3 liter azt pillanatok alatt kiszippantja még alapjáraton is.

Jó, hát akkor más oka lehet a felpörgésnek, majd megnézem az alapjárati motort, csak én a fékrásegitőre gondoltam és ezért nem is foglalkoztam vele. Amúgy se csinálja gyakran meg nem is feltünő aki nem figyel oda észre se veszi.

Link to comment
Megosztás:

Jó-jó de gondolom ennek a 11,66 liternek a nagy része a motor mőködéséhez kell és az injektoron keresztül szívja be. Adódhatnak olyan helyzetek még ha nem is gyakran amikor az alapjáraton termelt vákum nem elég a fékrésegitő működéséhez, és a moci felpörög. Persze ehhez tudni kéne van-e vmi szabályozó kapcsolat a fékrésegitő és a fordulatszám között. Mert ha nincs vagyis abból indultak ki, hogy a motor minden körülmények között termel elég vákumot, akkor a fordulatszám emelkedésnek más az oka. Szerintem. Bár ilyen szintem még nem folytam bele a dolgokba. <_<

A motor a legnagyobb vákuumot (-0,8 bar) motorfék üzemben, illetve alapjáraton termeli a fék számára (is). Bármilyen kis gázadáskor a vákuum értéke drasztikusan csökken. (Számos alkalommal kimértem.) Magyarán, ha gázt és féket egyszerre adsz, akkor is elegendő a keletkező vákuum a fékrásegítő működéséhez, ennél csak nagyobb segít motorféknél és alapjáraton.

Tehát ez a "motor elektronikája besegít alapjáraton a fék érdekében" elmélet nem működik. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Miért volt az Neked útban? <_<

Mi a francnak az oda? :D

Szerintem felesleges súly volt. :huh:

Helyes a röfögés!Minden ecotech fasság ki lesz szedve.Az EGR napjai is megvannak számlálva! :D

boyracer :lol:

Mennyééémááááá! :D

Egyébként bödön bent,annak kellett a hely! :D

Link to comment
Megosztás:

ezt má nem mosod le magadról <_<

kíváncsi leszek az eredményre

Bementem a bontóba,hoztam egy másik karter csövet is és csináltam neki egy szép konzolt.

Kb 150Km-t mentem azóta,de máris látszik benne valami szmötyi.

Holnap csinálok képeket a mocitérről...az biztos,hogy egy márkaszervízben besírnának! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam, pár honap múlva szeretnék venni egy astrat. Olvastam a fogyasztás topikot, és meglepődve olvastam, hogy az 1.6 16V motor elég sokat fogyaszt többeknek is, meg olvastam az EGR szelep mizériáról is, így marad 1.4 16V, 1.4 Si, 1.6 Si. Dízelt és központi befecskendezőst nem szeretnék. Nézegettem a hasznaltauto.hu-t és sajnos arra jutottam, hogy az Si motorosak általában '94 vagy öregebbek, és ritka a szervokormány, (ez az egy extra az amihez ragaszkodom, a többi nem lényeg) meg általában az a csúnya szürke szövet van bennük, bár az 1.6-os Si-ben általában van klíma. Mennyibe lenne kb egy utólagos szervo? Vagy válasszam inkább az 1.4 16V-es motorral szerelt autót? Mit javasoltok?

Én fél éve az Si mellet döntöttem (1.4) . ECOTEC-t azért zártam ki mert azt hallotam hogy eszi az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Én fél éve az Si mellet döntöttem (1.4) . ECOTEC-t azért zártam ki mert azt hallotam hogy eszi az olajat.

Hát csipegeti, csipegeti. De ha jó állapotú a motor, akkor pár deci 1000kmenként. Lehet, még rá sem kell tölteni két olajcsere között ( 10.000km ). Ami pedig a fogyasztást illeti, nekem városon kívül eljárt 6,5ből. Csak városban meg sohasem használtam <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék. Olyan gondom van, hogy egy ideje teljesen szabálytalan időközönként, látszólag semmivel nem összefüggő módon 5-ből kb. 1x nagyon nehezen idul a motor, elég sokáig kell indítózni. 4x meg pöccre indul. Olvastam hibakódot, és egyetlen tárolt volt, 0335 - főtengely jeladó. Okozhatja ez a hiba a jelenséget? Ha igen, akkor hol találom ezt a jeladót, és mit lehet vele csinálni, csere? Mennyibe kerülhet? Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.