Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Csak még egy megjegyzés és be is fejezem.

A környezetvédelem pedig azért is érdekeljen, mert ahogy látom gyönyörű helyen lax. :huh:

Ezzel a témát lezártam. <_<

Igen, tényleg szép hely, de sajnos a megélhetés a legrosszabb ezen a környéken, ezért sajnos rá van utalva az ember hogy keresse a kiskapukat. Sajnos ilyen világot élünk. Merem azt állítani hogy ma egy kocsi fenntartása ha nem is luxus, de húzós. A muszáj nagyúr...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.

Mégpedig:

A bödön beszerelése kapcsán az lenne a kérdésem, hogy mekkora a kartergáz áramlási sebessége a szelepfedél felől a szívócsőbe?

Azért kérdezem, mert eléggé gyenge megoldással egy sima csővel kötöttem be a bödönt és a cső ugyan hideg állapotban nem törik meg, de ahogy bemelegszik a motor úgy érzem, mintha már nem lenne meg a szilárdsága és egyfajta tompulást, fojtást érzek a kocsin.

Arra gondolok, hogy a puha csövet a meleg kartergáz összehúzza és ezért van ez a jelenség.

De ez csak akkor lehetséges, ha elég nagy a gáz sebessége.

Szerintetek?

Itt több kérdésedre is választ találsz: http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=414702

Én 12 mm belső átmérőjű benzincsövet használtam a vastagabb vezetékhez, 6-ost a vékonyabbhoz, az nem horpad, nem lapul, nem olvad meg. Kaphatsz hozzá toldót, tudsz forrasztani T idomot rézből, (vízszerelési szerelvény) és minden patent, nincs rizikó!

Link to comment
Megosztás:

ki kellene olvasni, hogy mi a hibája

de szerintem lamda-hibát fog dobni

Szerintem meg lehet ez EGR-szelep is, vagy sebességjeladó.

Sztem azt a legközelebbi autósboltban is megrendelheted. Cikkszám alapján. Ezügyben keresd FPepe cartársat. :huh:

Hehe, ez lesz a feladatom a klubban, EPC-böngészés <_<

X16XEL motornál kétféle lambda-szonda volt:

- 95-ig 25163613 számú, 30600Ft a gyári, hosszúkás hengeres alakú, 2 hatlapú rész van rajta, egy közvetlenül a kipuffcsonknál, egy a másik végén, ahol a vezetékek kijönnek belőle.

- 95 után 25164596 számú, 28800Ft a gyári, ez úgy néz ki, mint egy gyújtógyertya

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg lehet ez EGR-szelep is, vagy sebességjeladó.

Hehe, ez lesz a feladatom a klubban, EPC-böngészés <_<

X16XEL motornál kétféle lambda-szonda volt:

- 95-ig 25163613 számú, 30600Ft a gyári, hosszúkás hengeres alakú, 2 hatlapú rész van rajta, egy közvetlenül a kipuffcsonknál, egy a másik végén, ahol a vezetékek kijönnek belőle.

- 95 után 25164596 számú, 28800Ft a gyári, ez úgy néz ki, mint egy gyújtógyertya

Megadtam volna neki én is, de nálam vmiért nem műxik az EPC. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg lehet ez EGR-szelep is, vagy sebességjeladó.

Hehe, ez lesz a feladatom a klubban, EPC-böngészés <_<

X16XEL motornál kétféle lambda-szonda volt:

- 95-ig 25163613 számú, 30600Ft a gyári, hosszúkás hengeres alakú, 2 hatlapú rész van rajta, egy közvetlenül a kipuffcsonknál, egy a másik végén, ahol a vezetékek kijönnek belőle.

- 95 után 25164596 számú, 28800Ft a gyári, ez úgy néz ki, mint egy gyújtógyertya

Kösz az infót! És ha nem gyári lesz hanem utángyártott, akkor az nem jó? Csak érdeklődök.

Link to comment
Megosztás:

És ugye a legdrágább... Én megértem hogy mindenből a legjobbat meg minden, de akkor ennyi erővel új autót is vehetne az ember, és akkor nem lenne fórum... <_<

Sok tapasztalat volt hogy megvették a gyárit és pár hónap múlva megint jelzett a a sárga. Annyira nem olcsó az utángyári sem hogy megérje ezzel kísérletezni, de a döntés a tiéd.

Link to comment
Megosztás:

És ugye a legdrágább... Én megértem hogy mindenből a legjobbat meg minden, de akkor ennyi erővel új autót is vehetne az ember, és akkor nem lenne fórum... <_<

Hidd el, ha nem gyárit raksz bele, kb fél-egy éven belül vehetsz másikat. :huh:

Ez többek tapasztalata.

Márcsak ezért is jó, hogy van ez a forum.

Link to comment
Megosztás:

Sok tapasztalat volt hogy megvették a gyárit és pár hónap múlva megint jelzett a a sárga. Annyira nem olcsó az utángyári sem hogy megérje ezzel kísérletezni, de a döntés a tiéd.

Ez igaz. Nekem azt mondták hogy 6000 ft-ért is lehet már kapni, mivel hogy az enyémbe 1 vezetékes kell. Dehát egyszer minden elromlik, csak az a kérdés hogy mikor.

Link to comment
Megosztás:

De mielőtt bármit is cserélsz, faggasd ki az autót, hogy konkrétan mi a problémája. Ehhez itt találsz segítséget.

Most megyek és megmutatom neki, hátha tud angolul... <_< De azért kössz a tippet! Tényleg igaz hogy előbb érdemesebb körüljárni a dolgot mint egyből neki esni a kalapáccsal!

Link to comment
Megosztás:

Most megyek és megmutatom neki, hátha tud angolul... <_< De azért kössz a tippet! Tényleg igaz hogy előbb érdemesebb körüljárni a dolgot mint egyből neki esni a kalapáccsal!

A dolog kb. annyiból áll, hogy kell egy darab drót (én pl. kihajtogatott gemkapcsot használok), amivel összezárod a diagnóziscsati megfelelő lábait (a biztiknél található), a linkelt oldalon megtalálod, melyik lábakat, aztán ráadod a gyújtást (nem kell beindítani), és figyeled a sárga lámpát, számolod a villlogásokat. Az oldalon meg tudod nézni, hogy hány villogás mit jelent.

Link to comment
Megosztás:

A dolog kb. annyiból áll, hogy kell egy darab drót (én pl. kihajtogatott gemkapcsot használok), amivel összezárod a diagnóziscsati megfelelő lábait (a biztiknél található), a linkelt oldalon megtalálod, melyik lábakat, aztán ráadod a gyújtást (nem kell beindítani), és figyeled a sárga lámpát, számolod a villlogásokat. Az oldalon meg tudod nézni, hogy hány villogás mit jelent.

Ha itt laknál a közelbe akkor én inkább ezt rád bíznám. A kapcsolási rajzokat nem értem (a vonalak és a betűk nem mondanak semmit nekem). Ezek amúgy jó dolgok hogy így "házilag" is meg lehet nézni a dolgokat, de fennáll annak a veszélye hogy ha valamit nem jól csinál az ember akkor elszállhat az egész rendszer, aztán meg csak pisloghatok a szerelőnél... Meg amúgy itt megfigyeltem hogy az én autómba már a Vectra motorja van.

Link to comment
Megosztás:

1, semmilyen kapcsolási rajz nincs :huh:

a biztosítéktáblán van egy 10 vagy 16 pines csatlakozó, ami a képeken is látszik

10 pinesnél a jobb felső kettőt kell összekötni, majd gyűújtás és számolod a sárga lámpicska villogását a korábban leírtak szerint

16 pinesnél a bal oldalon a 3-4. pint kell összekötni, a többit lásd fentebb

és ezzel nem lehet elrontani semmit

2, hogy érted, hogy vectra motor van a tiedben? <_<

Link to comment
Megosztás:

1, semmilyen kapcsolási rajz nincs :huh:

a biztosítéktáblán van egy 10 vagy 16 pines csatlakozó, ami a képeken is látszik

10 pinesnél a jobb felső kettőt kell összekötni, majd gyűújtás és számolod a sárga lámpicska villogását a korábban leírtak szerint

16 pinesnél a bal oldalon a 3-4. pint kell összekötni, a többit lásd fentebb

és ezzel nem lehet elrontani semmit

2, hogy érted, hogy vectra motor van a tiedben? <_<

most lemegyek és kiprobálom. nem vagyok egy McGyver de remélem nem robbanunk fel :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.