peki Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Nálam (C16NZ) vezérléscserénél,konkrétan mely alkatrészeket kell cserélni? :lol: Én 185E-el vettem a vectrát, csak szíjat cseréltem megvételkor. Azért mertem csak szíjat cserélni, mert ennél nem lesz baj ha szakad a szíj. Persze megnéztem cserénél a vízpumpát meg a görgőt is, hangtalanul kotyogásmentesen járt mind a kettő mint az új. Feleslegesnek éreztem +15E-et kidobni. Aztán 240E-nél megint cseréltem szíjat, de megint bent hagytam a görgőt meg a vízpumpát is, mert szintén semmi bajuk nem volt. Most 260E van benne. 300E-nél cserélek majd mindent. Ismerős C18NZ vecijébe fél éve már fogyott a víz a vízpumpánál, és már nagyon hangos volt a vége felé, meg lötyögött is rendesen. De az utolsó pillanatig ment. Abban tuti lehetett vagy 120-150E km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Én 185E-el vettem a vectrát, csak szíjat cseréltem megvételkor. Azért mertem csak szíjat cserélni, mert ennél nem lesz baj ha szakad a szíj. Persze megnéztem cserénél a vízpumpát meg a görgőt is, hangtalanul kotyogásmentesen járt mind a kettő mint az új. Feleslegesnek éreztem +15E-et kidobni. Aztán 240E-nél megint cseréltem szíjat, de megint bent hagytam a görgőt meg a vízpumpát is, mert szintén semmi bajuk nem volt. Most 260E van benne. 300E-nél cserélek majd mindent. Ismerős C18NZ vecijébe fél éve már fogyott a víz a vízpumpánál, és már nagyon hangos volt a vége felé, meg lötyögött is rendesen. De az utolsó pillanatig ment. Abban tuti lehetett vagy 120-150E km. Igen, hozzá lehet így is állni. Persze én mindig azt mondom, h az olcsó az igazán drága... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Igen, hozzá lehet így is állni. Persze én mindig azt mondom, h az olcsó az igazán drága... :lol: Ez a másik véglet nem buzdítok senkit ilyenre, de pl nem egyenlő a kockázat egy 16V-es, meg egy öregebb szakadást túlélő 8V-el. Én azért nem cseréltem mert tudatában vagyok azzal, hogy kibírja a motor. Egy C20XE-n nem kisérleteznék én se. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 1,6-tól felfelé nem kócolja össze a szelepeket. Max. ott marad az út szélén. Nem telejesen igaz ez így. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Nem telejesen igaz ez így. Akkor pontosítok. 1.6 8V, 1.8 8V, 2.0 8V. Link to comment Megosztás: More sharing options...
farkas Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 kb. fél éve van meg az astra-ám még nem cseréltem rajta szíjat nincsen rá keret. :lol: remélem holnap nem azért irok hogy beléphessek a klubba. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Akkor pontosítok. 1.6 8V, 1.8 8V, 2.0 8V. Meg az 1.4 8V is és a német dízelek is.A 17DR pl a himbákat töri,gyárilag ki van könnyítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Se pártba, sem ilyen klubba nem lépek bele! :lol: Na azért várjál, ha most igy elzárkózol később már hiába könyörögsz! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Radó Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Helló!PEPE beraktam a visszacsapó szelepet,sajna nem jött be,most is elmegy a benzin valahol.Szerdán megy villamosság szerelőhöz megnézi az ac-t miért nem megy gyújtásra,utána méretek egy kompressziót azt meglátjuk,lehet eladom. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Má annyian és annyiszor "bödönöznek", hogy kénytelen voltam fejben megalkotni az "én bödönömet" is. :lol: Nem sok kell hozzá, és remélem hamarosan be tudom mutatni itt a fórumnak is. Azután szabadalmi díjat sem kérek, és mindenki lemásolhatja. Ígérem, hogy a bödön ára 1000 Ft-on belül lesz, de ugyanezt nem tudom garantálni a felfogató szerkezetre, és a csövezésre is! :lol: Annyi biztos, hogy nem lesz gagyi. Csak egy kis türelmet! Kéremszééépen itt a "bödön"! http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0225.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0226.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0227.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0232.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0235.1_w...ltoltes.hu_.jpg Kell hozzá: 1 db 0,8 literes befőttes üveg tetővel. 2db 3/8- BB-s könyökidom, nálam rézből van, de lehet vasból is, az sokkal olcsóbb, 1 db 3/8-os forraszvég 15-ös rézcsőhöz 1 db 3/4-es forraszvég 15-ös rézcsőhöz kb. 40 mm 15-ös rézcső 1 db 3/4-es szűrőkosár 1 db 3/8-os dugó, amit átfúrtam 11-es fúróval 2 db 3/8-os tömlővég 3 db 16-os alátét 1 gyerektenyérnyi 10 mm-es szivacs 1 marék csavar, vagy golyó, vagy anyacsavar. A képeken látható 100 mm-es csőbilincs a felfogó szerkezet része, és tartozik hozzá még 2 db alakra hajlított és fúrt 3 mm-es laposvas is. Azok jelenleg a horganyzónál vannak. Holnapra az is elkészül. A szerkezetet a hengerfejen található motorfüggesztő csavarhoz rögzítem egyetlen 8-as csavarral. A tartószerkezet úgy van kialakítva, hogy alakjánál fogva nem tud elfordulni. Ha valaki arra kíváncsi, hogy minek bele a sok csavar, akkor azoknak azt tudom mondani, hogy az edényen átáramló forró gázokban található vízpára lecsapódásának elősegítésére. A csavar ugyanis mindíg hidegebb mint a vízgőz, ezért a hidegebb felületen a víz kicsapódik, és összegyűlik az edény alján. A szivacsot azért tettem az üvegbe, hogy a rázkódáskor a csavarok ne zörögjenek. Lehet másolni. A beszerelt állapotot is fel fogom tenni, és a tapasztalatokat is megosztom veletek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"! http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0225.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0226.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0227.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0232.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0235.1_w...ltoltes.hu_.jpg Kell hozzá: 1 db 0,8 literes befőttes üveg tetővel. 2db 3/8- BB-s könyökidom, nálam rézből van, de lehet vasból is, az sokkal olcsóbb, 1 db 3/8-os forraszvég 15-ös rézcsőhöz 1 db 3/4-es forraszvég 15-ös rézcsőhöz kb. 40 mm 15-ös rézcső 1 db 3/4-es szűrőkosár 1 db 3/8-os dugó, amit átfúrtam 11-es fúróval 2 db 3/8-os tömlővég 3 db 16-os alátét 1 gyerektenyérnyi 10 mm-es szivacs 1 marék csavar, vagy golyó, vagy anyacsavar. A képeken látható 100 mm-es csőbilincs a felfogó szerkezet része, és tartozik hozzá még 2 db alakra hajlított és fúrt 3 mm-es laposvas is. Azok jelenleg a horganyzónál vannak. Holnapra az is elkészül. A szerkezetet a hengerfejen található motorfüggesztő csavarhoz rögzítem egyetlen 8-as csavarral. A tartószerkezet úgy van kialakítva, hogy alakjánál fogva nem tud elfordulni. Ha valaki arra kíváncsi, hogy minek bele a sok csavar, akkor azoknak azt tudom mondani, hogy az edényen átáramló forró gázokban található vízpára lecsapódásának elősegítésére. A csavar ugyanis mindíg hidegebb mint a vízgőz, ezért a hidegebb felületen a víz kicsapódik, és összegyűlik az edény alján. A szivacsot azért tettem az üvegbe, hogy a rázkódáskor a csavarok ne zörögjenek. Lehet másolni. A beszerelt állapotot is fel fogom tenni, és a tapasztalatokat is megosztom veletek. Jól néz ki. Várjuk a tapasztalatokat. De hogy ne legyen teljes a boldogságod, szerintem a csavar csak addig hidegebb mint a vízgőz, amig az fel nem melegiti. De ezt mér csak azért irtam, hogy kötekedjek. Én ilyen vagyok reggel 7-kor. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolesz1 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Érdekes.Pálinkafőzés is kicsapatáson alapszik. :lol: cefrét hol rakod bele!? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Érdekes.Pálinkafőzés is kicsapatáson alapszik. :lol: cefrét hol rakod bele!? :lol: Vedd ki a levegőszűrőt, tömködj be a helyére 3kg szőlőt lehetőleg olaszrizlinget, tegyél a kipuf alá egy poharat, alapjáraton 2 perc mulva jön a forraltbor. Próbáld csak ki! Ugyanez cefrével a pálinka. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Meg az 1.4 8V is és a német dízelek is.A 17DR pl a himbákat töri,gyárilag ki van könnyítve. Az 1.2-1.4 8V-nél már görbülhet a szelep mert összeüt, de 1.6-2.0-ig 8V benzinesnél nem üt össze a dugó a szeleppel, így nem lesz semmi baja. A himba törés is egy jó megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"! Tetszik a bödönöd, csak 1 valamit kihagytál. A fémkosárba egy fél marék rézdrótot tenni. fémkosár Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Tetszik a bödönöd, csak 1 valamit kihagytál. A fémkosárba egy fél marék rézdrótot tenni. fémkosár Nem felejtettem el a rézdrótot. Nem tartom szükségesnek. Ez nem egy motorkerékpár légszűrő, itt nincs nagy sebességű gázáramlás, aminél az ütközés okozza a kiválást. Ennél a kis gázsebesség miatt csak a 180 fokos irányváltás elegendő és a hőmérsékletkülönbség pedig a kondenzációhoz. Az olaj a szűrőkosár aljáról fog csöpögni. A csavarok hőmérséklete mindíg alacsonyabb lesz mint a kartergázé, mert a környezet folyamatosan hűti, ezért a víz a csavarokon fog lecsapódni. Ez az elméletem, majd a gyakorlat bizonyít remélhetőleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Amit én szereztem szűrőházat abba volt gyárilag egy réz vagy bronz szűrő, csak nem tudom nem nagyon sűrű-e megszűrni a kartelgázokat, nem fog eltömödni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Amit én szereztem szűrőházat abba volt gyárilag egy réz vagy bronz szűrő, csak nem tudom nem nagyon sűrű-e megszűrni a kartelgázokat, nem fog eltömödni? http://kepfeltoltes.hu/080902/P8140007_www...ltoltes.hu_.jpg Huh, ezt nem sűrített levegőnél alkalmazzák? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Huh, ezt nem sűrített levegőnél alkalmazzák? :lol: Hááát gyanitom hogy igen, az baj? Akkor csak a házat használom fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Hááát gyanitom hogy igen, az baj? Akkor csak a házat használom fel. Hát nem tudom, de szerintem nem sokat engedne át :lol: . Ha egyáltalán átengedne valamit is. Szerintem. De próbáld ki, fújj bele :lol: . Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Nem felejtettem el a rézdrótot. Nem tartom szükségesnek. Ez nem egy motorkerékpár légszűrő, itt nincs nagy sebességű gázáramlás, aminél az ütközés okozza a kiválást. Ennél a kis gázsebesség miatt csak a 180 fokos irányváltás elegendő és a hőmérsékletkülönbség pedig a kondenzációhoz. Az olaj a szűrőkosár aljáról fog csöpögni. A csavarok hőmérséklete mindíg alacsonyabb lesz mint a kartergázé, mert a környezet folyamatosan hűti, ezért a víz a csavarokon fog lecsapódni. Ez az elméletem, majd a gyakorlat bizonyít remélhetőleg. Így ok, már értem. Kiváncsi leszek az eredményre. Ha összejön 1000km/fél-1dl, akkor ok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Hát nem tudom, de szerintem nem sokat engedne át :lol: . Ha egyáltalán átengedne valamit is. Szerintem. De próbáld ki, fújj bele :lol: . Belefújtam ,átment, bár nem könnyen, de ugyebár a leheletembe nincs semmi ami eltömné. Cigi, pálinkagőz...stb. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Belefújtam ,átment, bár nem könnyen, de ugyebár a leheletembe nincs semmi ami eltömné. Cigi, pálinkagőz...stb. :lol: Na hát szerintem ez a lényeg. A tartályban lévő dolgokon (csavar, rézdrót) szerintem nem fog maradéktalanul lecsapódni a cuccos, így valószínűleg ebben a szűrőben is gyűlne össze némi anyag. És ez valóban eltömítheti. De ez csak az én véleményem :lol: . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"!... És télen mi lesz a helyzet? Nem fog benne megfagyni a cucc? Bár addig még van idő gondolkodni... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember2, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"! Miért nem dörzsi a csavarok helyett? :lol: Nagyobb felület, nagyobb térfogat kisebb súly. Nem törné az üveget extrém körülmények közt sem. Habár én az üveget sem tartom szerencsésnek. Sokkal inkább valami műanyag flakon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts