Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nálam (C16NZ) vezérléscserénél,konkrétan mely alkatrészeket kell cserélni? :lol:

Én 185E-el vettem a vectrát, csak szíjat cseréltem megvételkor. Azért mertem csak szíjat cserélni, mert ennél nem lesz baj ha szakad a szíj. Persze megnéztem cserénél a vízpumpát meg a görgőt is, hangtalanul kotyogásmentesen járt mind a kettő mint az új. Feleslegesnek éreztem +15E-et kidobni.

Aztán 240E-nél megint cseréltem szíjat, de megint bent hagytam a görgőt meg a vízpumpát is, mert szintén semmi bajuk nem volt. Most 260E van benne. 300E-nél cserélek majd mindent. Ismerős C18NZ vecijébe fél éve már fogyott a víz a vízpumpánál, és már nagyon hangos volt a vége felé, meg lötyögött is rendesen. De az utolsó pillanatig ment. Abban tuti lehetett vagy 120-150E km.

Link to comment
Megosztás:

Én 185E-el vettem a vectrát, csak szíjat cseréltem megvételkor. Azért mertem csak szíjat cserélni, mert ennél nem lesz baj ha szakad a szíj. Persze megnéztem cserénél a vízpumpát meg a görgőt is, hangtalanul kotyogásmentesen járt mind a kettő mint az új. Feleslegesnek éreztem +15E-et kidobni.

Aztán 240E-nél megint cseréltem szíjat, de megint bent hagytam a görgőt meg a vízpumpát is, mert szintén semmi bajuk nem volt. Most 260E van benne. 300E-nél cserélek majd mindent. Ismerős C18NZ vecijébe fél éve már fogyott a víz a vízpumpánál, és már nagyon hangos volt a vége felé, meg lötyögött is rendesen. De az utolsó pillanatig ment. Abban tuti lehetett vagy 120-150E km.

Igen, hozzá lehet így is állni. Persze én mindig azt mondom, h az olcsó az igazán drága... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, hozzá lehet így is állni. Persze én mindig azt mondom, h az olcsó az igazán drága... :lol:

Ez a másik véglet nem buzdítok senkit ilyenre, de pl nem egyenlő a kockázat egy 16V-es, meg egy öregebb szakadást túlélő 8V-el.

Én azért nem cseréltem mert tudatában vagyok azzal, hogy kibírja a motor.

Egy C20XE-n nem kisérleteznék én se.

Link to comment
Megosztás:

Má annyian és annyiszor "bödönöznek", hogy kénytelen voltam fejben megalkotni az "én bödönömet" is. :lol:

Nem sok kell hozzá, és remélem hamarosan be tudom mutatni itt a fórumnak is. Azután szabadalmi díjat sem kérek, és mindenki lemásolhatja. Ígérem, hogy a bödön ára 1000 Ft-on belül lesz, de ugyanezt nem tudom garantálni a felfogató szerkezetre, és a csövezésre is! :lol: Annyi biztos, hogy nem lesz gagyi. Csak egy kis türelmet!

Kéremszééépen itt a "bödön"!

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0225.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0226.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0227.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0232.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0235.1_w...ltoltes.hu_.jpg

Kell hozzá:

1 db 0,8 literes befőttes üveg tetővel.

2db 3/8- BB-s könyökidom, nálam rézből van, de lehet vasból is, az sokkal olcsóbb,

1 db 3/8-os forraszvég 15-ös rézcsőhöz

1 db 3/4-es forraszvég 15-ös rézcsőhöz

kb. 40 mm 15-ös rézcső

1 db 3/4-es szűrőkosár

1 db 3/8-os dugó, amit átfúrtam 11-es fúróval

2 db 3/8-os tömlővég

3 db 16-os alátét

1 gyerektenyérnyi 10 mm-es szivacs

1 marék csavar, vagy golyó, vagy anyacsavar.

A képeken látható 100 mm-es csőbilincs a felfogó szerkezet része, és tartozik hozzá még 2 db alakra hajlított és fúrt 3 mm-es laposvas is. Azok jelenleg a horganyzónál vannak. Holnapra az is elkészül.

A szerkezetet a hengerfejen található motorfüggesztő csavarhoz rögzítem egyetlen 8-as csavarral. A tartószerkezet úgy van kialakítva, hogy alakjánál fogva nem tud elfordulni.

Ha valaki arra kíváncsi, hogy minek bele a sok csavar, akkor azoknak azt tudom mondani, hogy az edényen átáramló forró gázokban található vízpára lecsapódásának elősegítésére. A csavar ugyanis mindíg hidegebb mint a vízgőz, ezért a hidegebb felületen a víz kicsapódik, és összegyűlik az edény alján.

A szivacsot azért tettem az üvegbe, hogy a rázkódáskor a csavarok ne zörögjenek.

Lehet másolni.

A beszerelt állapotot is fel fogom tenni, és a tapasztalatokat is megosztom veletek.

Link to comment
Megosztás:

Kéremszééépen itt a "bödön"!

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0225.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0226.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0227.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0232.1_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0235.1_w...ltoltes.hu_.jpg

Kell hozzá:

1 db 0,8 literes befőttes üveg tetővel.

2db 3/8- BB-s könyökidom, nálam rézből van, de lehet vasból is, az sokkal olcsóbb,

1 db 3/8-os forraszvég 15-ös rézcsőhöz

1 db 3/4-es forraszvég 15-ös rézcsőhöz

kb. 40 mm 15-ös rézcső

1 db 3/4-es szűrőkosár

1 db 3/8-os dugó, amit átfúrtam 11-es fúróval

2 db 3/8-os tömlővég

3 db 16-os alátét

1 gyerektenyérnyi 10 mm-es szivacs

1 marék csavar, vagy golyó, vagy anyacsavar.

A képeken látható 100 mm-es csőbilincs a felfogó szerkezet része, és tartozik hozzá még 2 db alakra hajlított és fúrt 3 mm-es laposvas is. Azok jelenleg a horganyzónál vannak. Holnapra az is elkészül.

A szerkezetet a hengerfejen található motorfüggesztő csavarhoz rögzítem egyetlen 8-as csavarral. A tartószerkezet úgy van kialakítva, hogy alakjánál fogva nem tud elfordulni.

Ha valaki arra kíváncsi, hogy minek bele a sok csavar, akkor azoknak azt tudom mondani, hogy az edényen átáramló forró gázokban található vízpára lecsapódásának elősegítésére. A csavar ugyanis mindíg hidegebb mint a vízgőz, ezért a hidegebb felületen a víz kicsapódik, és összegyűlik az edény alján.

A szivacsot azért tettem az üvegbe, hogy a rázkódáskor a csavarok ne zörögjenek.

Lehet másolni.

A beszerelt állapotot is fel fogom tenni, és a tapasztalatokat is megosztom veletek.

Jól néz ki. Várjuk a tapasztalatokat. De hogy ne legyen teljes a boldogságod, szerintem a csavar csak addig hidegebb mint a vízgőz, amig az fel nem melegiti. De ezt mér csak azért irtam, hogy kötekedjek. Én ilyen vagyok reggel 7-kor. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes.Pálinkafőzés is kicsapatáson alapszik. :lol: cefrét hol rakod bele!? :lol:

Vedd ki a levegőszűrőt, tömködj be a helyére 3kg szőlőt lehetőleg olaszrizlinget, tegyél a kipuf alá egy poharat, alapjáraton 2 perc mulva jön a forraltbor. Próbáld csak ki! Ugyanez cefrével a pálinka. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg az 1.4 8V is és a német dízelek is.A 17DR pl a himbákat töri,gyárilag ki van könnyítve.

Az 1.2-1.4 8V-nél már görbülhet a szelep mert összeüt, de 1.6-2.0-ig 8V benzinesnél nem üt össze a dugó a szeleppel, így nem lesz semmi baja.

A himba törés is egy jó megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Tetszik a bödönöd, csak 1 valamit kihagytál.

A fémkosárba egy fél marék rézdrótot tenni.

fémkosár

Nem felejtettem el a rézdrótot. Nem tartom szükségesnek. Ez nem egy motorkerékpár légszűrő, itt nincs nagy sebességű gázáramlás, aminél az ütközés okozza a kiválást. Ennél a kis gázsebesség miatt csak a 180 fokos irányváltás elegendő és a hőmérsékletkülönbség pedig a kondenzációhoz. Az olaj a szűrőkosár aljáról fog csöpögni. A csavarok hőmérséklete mindíg alacsonyabb lesz mint a kartergázé, mert a környezet folyamatosan hűti, ezért a víz a csavarokon fog lecsapódni.

Ez az elméletem, majd a gyakorlat bizonyít remélhetőleg.

Link to comment
Megosztás:

Nem felejtettem el a rézdrótot. Nem tartom szükségesnek. Ez nem egy motorkerékpár légszűrő, itt nincs nagy sebességű gázáramlás, aminél az ütközés okozza a kiválást. Ennél a kis gázsebesség miatt csak a 180 fokos irányváltás elegendő és a hőmérsékletkülönbség pedig a kondenzációhoz. Az olaj a szűrőkosár aljáról fog csöpögni. A csavarok hőmérséklete mindíg alacsonyabb lesz mint a kartergázé, mert a környezet folyamatosan hűti, ezért a víz a csavarokon fog lecsapódni.

Ez az elméletem, majd a gyakorlat bizonyít remélhetőleg.

Így ok, már értem.

Kiváncsi leszek az eredményre.

Ha összejön 1000km/fél-1dl, akkor ok.

Link to comment
Megosztás:

Belefújtam ,átment, bár nem könnyen, de ugyebár a leheletembe nincs semmi ami eltömné. Cigi, pálinkagőz...stb. :lol:

Na hát szerintem ez a lényeg. A tartályban lévő dolgokon (csavar, rézdrót) szerintem nem fog maradéktalanul lecsapódni a cuccos, így valószínűleg ebben a szűrőben is gyűlne össze némi anyag. És ez valóban eltömítheti. De ez csak az én véleményem :lol: .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.