peki Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Nálam (C16NZ) vezérléscserénél,konkrétan mely alkatrészeket kell cserélni? :lol: Én 185E-el vettem a vectrát, csak szíjat cseréltem megvételkor. Azért mertem csak szíjat cserélni, mert ennél nem lesz baj ha szakad a szíj. Persze megnéztem cserénél a vízpumpát meg a görgőt is, hangtalanul kotyogásmentesen járt mind a kettő mint az új. Feleslegesnek éreztem +15E-et kidobni. Aztán 240E-nél megint cseréltem szíjat, de megint bent hagytam a görgőt meg a vízpumpát is, mert szintén semmi bajuk nem volt. Most 260E van benne. 300E-nél cserélek majd mindent. Ismerős C18NZ vecijébe fél éve már fogyott a víz a vízpumpánál, és már nagyon hangos volt a vége felé, meg lötyögött is rendesen. De az utolsó pillanatig ment. Abban tuti lehetett vagy 120-150E km.
szobikari Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Én 185E-el vettem a vectrát, csak szíjat cseréltem megvételkor. Azért mertem csak szíjat cserélni, mert ennél nem lesz baj ha szakad a szíj. Persze megnéztem cserénél a vízpumpát meg a görgőt is, hangtalanul kotyogásmentesen járt mind a kettő mint az új. Feleslegesnek éreztem +15E-et kidobni. Aztán 240E-nél megint cseréltem szíjat, de megint bent hagytam a görgőt meg a vízpumpát is, mert szintén semmi bajuk nem volt. Most 260E van benne. 300E-nél cserélek majd mindent. Ismerős C18NZ vecijébe fél éve már fogyott a víz a vízpumpánál, és már nagyon hangos volt a vége felé, meg lötyögött is rendesen. De az utolsó pillanatig ment. Abban tuti lehetett vagy 120-150E km. Igen, hozzá lehet így is állni. Persze én mindig azt mondom, h az olcsó az igazán drága... :lol:
peki Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Igen, hozzá lehet így is állni. Persze én mindig azt mondom, h az olcsó az igazán drága... :lol: Ez a másik véglet nem buzdítok senkit ilyenre, de pl nem egyenlő a kockázat egy 16V-es, meg egy öregebb szakadást túlélő 8V-el. Én azért nem cseréltem mert tudatában vagyok azzal, hogy kibírja a motor. Egy C20XE-n nem kisérleteznék én se.
J0hnny Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 1,6-tól felfelé nem kócolja össze a szelepeket. Max. ott marad az út szélén. Nem telejesen igaz ez így.
peki Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Nem telejesen igaz ez így. Akkor pontosítok. 1.6 8V, 1.8 8V, 2.0 8V.
farkas Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 kb. fél éve van meg az astra-ám még nem cseréltem rajta szíjat nincsen rá keret. :lol: remélem holnap nem azért irok hogy beléphessek a klubba. :lol:
J0hnny Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Akkor pontosítok. 1.6 8V, 1.8 8V, 2.0 8V. Meg az 1.4 8V is és a német dízelek is.A 17DR pl a himbákat töri,gyárilag ki van könnyítve.
zotya975 Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Se pártba, sem ilyen klubba nem lépek bele! :lol: Na azért várjál, ha most igy elzárkózol később már hiába könyörögsz! :lol:
Radó Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Helló!PEPE beraktam a visszacsapó szelepet,sajna nem jött be,most is elmegy a benzin valahol.Szerdán megy villamosság szerelőhöz megnézi az ac-t miért nem megy gyújtásra,utána méretek egy kompressziót azt meglátjuk,lehet eladom. Üdv.
epk947 Elküldve Szeptember1, 2008 Elküldve Szeptember1, 2008 Má annyian és annyiszor "bödönöznek", hogy kénytelen voltam fejben megalkotni az "én bödönömet" is. :lol: Nem sok kell hozzá, és remélem hamarosan be tudom mutatni itt a fórumnak is. Azután szabadalmi díjat sem kérek, és mindenki lemásolhatja. Ígérem, hogy a bödön ára 1000 Ft-on belül lesz, de ugyanezt nem tudom garantálni a felfogató szerkezetre, és a csövezésre is! :lol: Annyi biztos, hogy nem lesz gagyi. Csak egy kis türelmet! Kéremszééépen itt a "bödön"! http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0225.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0226.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0227.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0232.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0235.1_w...ltoltes.hu_.jpg Kell hozzá: 1 db 0,8 literes befőttes üveg tetővel. 2db 3/8- BB-s könyökidom, nálam rézből van, de lehet vasból is, az sokkal olcsóbb, 1 db 3/8-os forraszvég 15-ös rézcsőhöz 1 db 3/4-es forraszvég 15-ös rézcsőhöz kb. 40 mm 15-ös rézcső 1 db 3/4-es szűrőkosár 1 db 3/8-os dugó, amit átfúrtam 11-es fúróval 2 db 3/8-os tömlővég 3 db 16-os alátét 1 gyerektenyérnyi 10 mm-es szivacs 1 marék csavar, vagy golyó, vagy anyacsavar. A képeken látható 100 mm-es csőbilincs a felfogó szerkezet része, és tartozik hozzá még 2 db alakra hajlított és fúrt 3 mm-es laposvas is. Azok jelenleg a horganyzónál vannak. Holnapra az is elkészül. A szerkezetet a hengerfejen található motorfüggesztő csavarhoz rögzítem egyetlen 8-as csavarral. A tartószerkezet úgy van kialakítva, hogy alakjánál fogva nem tud elfordulni. Ha valaki arra kíváncsi, hogy minek bele a sok csavar, akkor azoknak azt tudom mondani, hogy az edényen átáramló forró gázokban található vízpára lecsapódásának elősegítésére. A csavar ugyanis mindíg hidegebb mint a vízgőz, ezért a hidegebb felületen a víz kicsapódik, és összegyűlik az edény alján. A szivacsot azért tettem az üvegbe, hogy a rázkódáskor a csavarok ne zörögjenek. Lehet másolni. A beszerelt állapotot is fel fogom tenni, és a tapasztalatokat is megosztom veletek.
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"! http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0225.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0226.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0227.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0232.1_w...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080901/RIMG0235.1_w...ltoltes.hu_.jpg Kell hozzá: 1 db 0,8 literes befőttes üveg tetővel. 2db 3/8- BB-s könyökidom, nálam rézből van, de lehet vasból is, az sokkal olcsóbb, 1 db 3/8-os forraszvég 15-ös rézcsőhöz 1 db 3/4-es forraszvég 15-ös rézcsőhöz kb. 40 mm 15-ös rézcső 1 db 3/4-es szűrőkosár 1 db 3/8-os dugó, amit átfúrtam 11-es fúróval 2 db 3/8-os tömlővég 3 db 16-os alátét 1 gyerektenyérnyi 10 mm-es szivacs 1 marék csavar, vagy golyó, vagy anyacsavar. A képeken látható 100 mm-es csőbilincs a felfogó szerkezet része, és tartozik hozzá még 2 db alakra hajlított és fúrt 3 mm-es laposvas is. Azok jelenleg a horganyzónál vannak. Holnapra az is elkészül. A szerkezetet a hengerfejen található motorfüggesztő csavarhoz rögzítem egyetlen 8-as csavarral. A tartószerkezet úgy van kialakítva, hogy alakjánál fogva nem tud elfordulni. Ha valaki arra kíváncsi, hogy minek bele a sok csavar, akkor azoknak azt tudom mondani, hogy az edényen átáramló forró gázokban található vízpára lecsapódásának elősegítésére. A csavar ugyanis mindíg hidegebb mint a vízgőz, ezért a hidegebb felületen a víz kicsapódik, és összegyűlik az edény alján. A szivacsot azért tettem az üvegbe, hogy a rázkódáskor a csavarok ne zörögjenek. Lehet másolni. A beszerelt állapotot is fel fogom tenni, és a tapasztalatokat is megosztom veletek. Jól néz ki. Várjuk a tapasztalatokat. De hogy ne legyen teljes a boldogságod, szerintem a csavar csak addig hidegebb mint a vízgőz, amig az fel nem melegiti. De ezt mér csak azért irtam, hogy kötekedjek. Én ilyen vagyok reggel 7-kor. :lol: :lol:
zsolesz1 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Érdekes.Pálinkafőzés is kicsapatáson alapszik. :lol: cefrét hol rakod bele!? :lol:
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Érdekes.Pálinkafőzés is kicsapatáson alapszik. :lol: cefrét hol rakod bele!? :lol: Vedd ki a levegőszűrőt, tömködj be a helyére 3kg szőlőt lehetőleg olaszrizlinget, tegyél a kipuf alá egy poharat, alapjáraton 2 perc mulva jön a forraltbor. Próbáld csak ki! Ugyanez cefrével a pálinka. :lol:
peki Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Meg az 1.4 8V is és a német dízelek is.A 17DR pl a himbákat töri,gyárilag ki van könnyítve. Az 1.2-1.4 8V-nél már görbülhet a szelep mert összeüt, de 1.6-2.0-ig 8V benzinesnél nem üt össze a dugó a szeleppel, így nem lesz semmi baja. A himba törés is egy jó megoldás.
peki Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"! Tetszik a bödönöd, csak 1 valamit kihagytál. A fémkosárba egy fél marék rézdrótot tenni. fémkosár
epk947 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Tetszik a bödönöd, csak 1 valamit kihagytál. A fémkosárba egy fél marék rézdrótot tenni. fémkosár Nem felejtettem el a rézdrótot. Nem tartom szükségesnek. Ez nem egy motorkerékpár légszűrő, itt nincs nagy sebességű gázáramlás, aminél az ütközés okozza a kiválást. Ennél a kis gázsebesség miatt csak a 180 fokos irányváltás elegendő és a hőmérsékletkülönbség pedig a kondenzációhoz. Az olaj a szűrőkosár aljáról fog csöpögni. A csavarok hőmérséklete mindíg alacsonyabb lesz mint a kartergázé, mert a környezet folyamatosan hűti, ezért a víz a csavarokon fog lecsapódni. Ez az elméletem, majd a gyakorlat bizonyít remélhetőleg.
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Amit én szereztem szűrőházat abba volt gyárilag egy réz vagy bronz szűrő, csak nem tudom nem nagyon sűrű-e megszűrni a kartelgázokat, nem fog eltömödni?
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Amit én szereztem szűrőházat abba volt gyárilag egy réz vagy bronz szűrő, csak nem tudom nem nagyon sűrű-e megszűrni a kartelgázokat, nem fog eltömödni? http://kepfeltoltes.hu/080902/P8140007_www...ltoltes.hu_.jpg Huh, ezt nem sűrített levegőnél alkalmazzák? :lol:
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Huh, ezt nem sűrített levegőnél alkalmazzák? :lol: Hááát gyanitom hogy igen, az baj? Akkor csak a házat használom fel.
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Hááát gyanitom hogy igen, az baj? Akkor csak a házat használom fel. Hát nem tudom, de szerintem nem sokat engedne át :lol: . Ha egyáltalán átengedne valamit is. Szerintem. De próbáld ki, fújj bele :lol: .
peki Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Nem felejtettem el a rézdrótot. Nem tartom szükségesnek. Ez nem egy motorkerékpár légszűrő, itt nincs nagy sebességű gázáramlás, aminél az ütközés okozza a kiválást. Ennél a kis gázsebesség miatt csak a 180 fokos irányváltás elegendő és a hőmérsékletkülönbség pedig a kondenzációhoz. Az olaj a szűrőkosár aljáról fog csöpögni. A csavarok hőmérséklete mindíg alacsonyabb lesz mint a kartergázé, mert a környezet folyamatosan hűti, ezért a víz a csavarokon fog lecsapódni. Ez az elméletem, majd a gyakorlat bizonyít remélhetőleg. Így ok, már értem. Kiváncsi leszek az eredményre. Ha összejön 1000km/fél-1dl, akkor ok.
zotya975 Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Hát nem tudom, de szerintem nem sokat engedne át :lol: . Ha egyáltalán átengedne valamit is. Szerintem. De próbáld ki, fújj bele :lol: . Belefújtam ,átment, bár nem könnyen, de ugyebár a leheletembe nincs semmi ami eltömné. Cigi, pálinkagőz...stb. :lol:
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Belefújtam ,átment, bár nem könnyen, de ugyebár a leheletembe nincs semmi ami eltömné. Cigi, pálinkagőz...stb. :lol: Na hát szerintem ez a lényeg. A tartályban lévő dolgokon (csavar, rézdrót) szerintem nem fog maradéktalanul lecsapódni a cuccos, így valószínűleg ebben a szűrőben is gyűlne össze némi anyag. És ez valóban eltömítheti. De ez csak az én véleményem :lol: .
Szitamanó Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"!... És télen mi lesz a helyzet? Nem fog benne megfagyni a cucc? Bár addig még van idő gondolkodni... :lol:
Tápiószecső Elküldve Szeptember2, 2008 Elküldve Szeptember2, 2008 Kéremszééépen itt a "bödön"! Miért nem dörzsi a csavarok helyett? :lol: Nagyobb felület, nagyobb térfogat kisebb súly. Nem törné az üveget extrém körülmények közt sem. Habár én az üveget sem tartom szerencsésnek. Sokkal inkább valami műanyag flakon.
Recommended Posts