Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Vagy ne is rakjunk bele egyáltalán, akkor tuti nem lesz vele gond. :lol:

Egyébként a rendszer tömítettsége bizonyára nem 100%-os, és az olajnak is van egy forrási hőmérséklete. :D

hát nekem ne forrjon fel! :D

egyébként meg nem tárcsával meg betétekkel kell fékezni, hanem nagy lapokkal, mint Kitt, mikor kikapcsolt SPM fokozatból :D

Tápi! Át tudod ezt rakni a fék topicba? :lol:

Bár már ott is rég OFF :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért mert a fékfolyadék idővel magába "szívja" a levegő páratartalmát, és az víz formájában jelen lesz a fékrendszerben. Hosszú lejtőkön, sok fékezés után (főleg meleg időben) ez a víz felforr, és gőz formájában "levegőssé" teszi a rendszert. Aztán csak azt veszed észre, hogy a fékpedál nem ott fog ahol megszoktad, hanem rosszabb esetben lepadlózol és nem történik semmi. Ezért kell (ajánlatos) évente fékfolyadékot cserélni. /de ha nem évente, legalább másfél év után úgy, hogy a meleg idő beállta előtt./

háj nem akarok okoskodni :lol: csak érdekességnek írom. még tavaly suliban okosítottak minket, autoszerelő tanoncokat. a le levegősődéssel kapcsolatban, A féknyergekhez ami megy gumicső mivel az porozus szerkezetü azon keresztül jut be a víz. nem tudom hogyan annyira nem mentünk bele a dologba. és felforr--levegő. És legtöbb esetben a jobb oldali fékek levegősebbek mint a bal oldaliak. O: az utca jobb széle vizesebb. Én csak néztem amikor ezt megtudtam :lol:

Link to comment
Megosztás:

háj nem akarok okoskodni :lol: csak érdekességnek írom. még tavaly suliban okosítottak minket, autoszerelő tanoncokat. a le levegősődéssel kapcsolatban, A féknyergekhez ami megy gumicső mivel az porozus szerkezetü azon keresztül jut be a víz. nem tudom hogyan annyira nem mentünk bele a dologba. és felforr--levegő. És legtöbb esetben a jobb oldali fékek levegősebbek mint a bal oldaliak. O: az utca jobb széle vizesebb. Én csak néztem amikor ezt megtudtam :lol:

Meglőhetős hülyeség!

A levegő a fékfolyadék (és nem fékolaj!) tartályon keresztül jut a rendszerbe. Azon ugyanis luk van, éppen azért, mert a fékbetétek kopásával a dugattyúk egyre kijjebb járnak, és azt fékfolyadékkal kell kitölteni, amit a tartályból pótol a gravitáció. A nedvesség a levegő páratartalmából jut a rendszerbe, ahol elkeveredik a fékfolyadékban és bejut a munkahengerekbe, ahol a hosszú fékezések alatt felforr a hőtől. Ennyi.

A fékolaj szó pedig csak alulképzett körökben használatos. Ennek a folyadéknak semmi köze nincs az olajhoz!

Link to comment
Megosztás:

Meglőhetős hülyeség!

A levegő a fékfolyadék (és nem fékolaj!) tartályon keresztül jut a rendszerbe. Azon ugyanis luk van, éppen azért, mert a fékbetétek kopásával a dugattyúk egyre kijjebb járnak, és azt fékfolyadékkal kell kitölteni, amit a tartályból pótol a gravitáció. A nedvesség a levegő páratartalmából jut a rendszerbe, ahol elkeveredik a fékfolyadékban és bejut a munkahengerekbe, ahol a hosszú fékezések alatt felforr a hőtől. Ennyi.

A fékolaj szó pedig csak alulképzett körökben használatos. Ennek a folyadéknak semmi köze nincs az olajhoz!

Őrizzük meg hidegvérünket :lol:

Korábban amúgy is én már megmondtam a tutit, nem kell lecsavarni a kupakot, és akkor jó lesz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs katalizátor akkor annak a helyére is kellene egy dob,mert a gyárit hamar szét tudja b@szni....... :lol: Én is most cseréltettem vissza a 60ast gyárira......

megtudtam a gyári dobok árait. :lol: durva...

katalizátor 230e, hátsó 80e, a középdob árára már nem is emlékszem, addigra ledobta az agyam az ékszíjat...

óccsó lengyel lesz (30ból megvan a két dob), plusz 30ér' katalizátor - ám felmerült bennem két kérdés:

- okoz-e számottevő teljesítménycsökkenést a kat.?

- 9 centis hasmagasságnál nem merész ötlet-e a katalizátor, ilyen közel a földhöz nem lesz-e vállalhatatlanul tűzveszélyes?

Coupe,

neked sem az a terepjáró alkat a kocsid; nem aggódtál a katalizátor miatt?

Link to comment
Megosztás:

- okoz-e számottevő teljesítménycsökkenést a kat.?

- 9 centis hasmagasságnál nem merész ötlet-e a katalizátor, ilyen közel a földhöz nem lesz-e vállalhatatlanul tűzveszélyes?

Mi a számottevő? Neked kattal 150 lovas a géped. Szerintem legfeljebb 5 ló lehet a különbség.

Elvileg van ott egy hővédő lemez is. Magasság szerintem nem számít túl sokat a hűtésben.

Link to comment
Megosztás:

Meglőhetős hülyeség!

A levegő a fékfolyadék (és nem fékolaj!) tartályon keresztül jut a rendszerbe. Azon ugyanis luk van, éppen azért, mert a fékbetétek kopásával a dugattyúk egyre kijjebb járnak, és azt fékfolyadékkal kell kitölteni, amit a tartályból pótol a gravitáció. A nedvesség a levegő páratartalmából jut a rendszerbe, ahol elkeveredik a fékfolyadékban és bejut a munkahengerekbe, ahol a hosszú fékezések alatt felforr a hőtől. Ennyi.

A fékolaj szó pedig csak alulképzett körökben használatos. Ennek a folyadéknak semmi köze nincs az olajhoz!

Nekem ezt mondta a Skoda szerviz vezetője. lehet hogy te tudod jobban. de mi is az a "meglőhetös"??

Ja és bocs

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.