Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hát 3 éve én is ugyanígy jártam, csak akkor 3 héttel a műszaki és vezérműszíj-csere előtt :lol: . És sajna én sem cseréltem ki amikor megvettem, mondván egész jó állapotúnak nézett ki. Indítgattam én is, mire belenéztem, nem-e vez.szíj:de :lol: Az eredmény: 2 himba görbült + HF-köszörülés + még valami, amire már nem emlékszem,/de valahova fel van írva :D / + összerakás= 33000Ft. "Ennyivel" megúsztam. Remélem Te jobban jártál! :D

Ja még annyi, hogy nem cserélték ki a fesz.görgőt, csak műszaki előtt mondtam a szerelőnek, hogy hogy jártam (míg ő nyaralt 2 héttel azelőtt), ránézett, mire azt mondta hogy a feszítőgörgő nem lett cserélve-mondtam neki, hogy ne szivasson. És nem szivatott!!! A kedves alkalmi szerelő nem cserélte ki, mert -mint utólag kérdeztem- nem volt hangja a csapágynak. Erre előttem szedte le a szerelő a görgőt, ami úgy sírt, mint a zállat. Mindjárt egy új szíj + görgő. Jó kis műszaki volt- úgyhogy így jártam. :lol:

ui.: Ja, meg vízpumpa...

Link to comment
Megosztás:

Tisztára mint egy árverésen.: a következő tétel agy Opel vezérmüszij szakadás. Kezdjük 33- nál. Ki ad érte többet? 110? Ott a hátsó sorban a Mondeós úriember 110-et mondott. Akkor 110 előszőr , másodszor..... esetleg nem kéri szelepszárszimeringel, úgy többet ér! Hengerfejköszörülés... nem? :lol: :lol: :lol: Este már többet tudok. Vagy reggel.

A helyedben nem aggódnék. Ezek a jó öreg nyolc szelepesek nem szoktak összeakadni, pláne az1,4-esek. :D

Mindenesetre a vízpumpát és az "összes" görgőt cseréld, ugyan egyszerre nagy kiadás, de megéri, mert lehet egy fél év múlva adja meg magát. Tapasztalat. :D

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezen a képen melyik az alapjárati motor? Ezt mikor érdemes tisztítani? Mindkét kis szerkezetet 2-2db torx-csavar fogja, rajta elég réginek látszó festéssel - /mármint a csavar fején/, mintha valamilyen jelölés lenne- nem tudom. És mivel érdemes tisztítani? Most, hogy kicsit rángat a motor, azért kivenném egy szemlére. :lol:

http://kepfeltoltes.hu/view/080817/3869768...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezen a képen melyik az alapjárati motor? Ezt mikor érdemes tisztítani? Mindkét kis szerkezetet 2-2db torx-csavar fogja, rajta elég réginek látszó festéssel - /mármint a csavar fején/, mintha valamilyen jelölés lenne- nem tudom. És mivel érdemes tisztítani? Most, hogy kicsit rángat a motor, azért kivenném egy szemlére. :lol:

http://kepfeltoltes.hu/view/080817/3869768...ltoltes.hu_.jpg

A közelebbi amiből lógnak a vezetékek, a másik a fojtószeleppoti.

De az aláírásod javítsd. Neked is Si/SE motorod van. A sima i alapján mindenki NZ-re gondol, bár tudom hogy csak annyi van a forgalmiban.

Link to comment
Megosztás:

A helyedben nem aggódnék. Ezek a jó öreg nyolc szelepesek nem szoktak összeakadni, pláne az1,4-esek. :D

Mindenesetre a vízpumpát és az "összes" görgőt cseréld, ugyan egyszerre nagy kiadás, de megéri, mert lehet egy fél év múlva adja meg magát. Tapasztalat. :lol:

Pedig "remélem" hogy legalább egy szelep elgörbült, mert egész eddig azzal érveltem az asszonynak hogy azért kell szijakat cserélni, mert ha elszakad a motorban többszázezres kár keletkezik. Erre puf-neki elszakadt. Ha most egy rohadt szelep se sérült meg, megnézhetem magam. :lol:

Amugy most elakadtam, nem tudom kitekerni a szijtárcsa rögzitőcsavarját. Remélem nem ballmenetes. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja még annyi, hogy nem cserélték ki a fesz.görgőt, csak műszaki előtt mondtam a szerelőnek, hogy hogy jártam (míg ő nyaralt 2 héttel azelőtt), ránézett, mire azt mondta hogy a feszítőgörgő nem lett cserélve-mondtam neki, hogy ne szivasson. És nem szivatott!!! A kedves alkalmi szerelő nem cserélte ki, mert -mint utólag kérdeztem- nem volt hangja a csapágynak. Erre előttem szedte le a szerelő a görgőt, ami úgy sírt, mint a zállat. Mindjárt egy új szíj + görgő. Jó kis műszaki volt- úgyhogy így jártam. :lol:

ui.: Ja, meg vízpumpa...

én kicseréltettem a vezérlést megvétel után (az egyik görgő már zajos is volt), de a vízpumpa maradt, a szerelő szerint tök jól nézett ki.

engem azért piszkált a kisördög, most voltam egy másik szerelőnél (azóta 7-8e km ment le), kérdeztem tőle, hogy a fent említett mulasztást lehet-e szíj és pumpa cserével orvosolni, még mielőtt beüt a krach.

nos szerinte amíg nincs hangja a pumpának, ne aggódjak... azért én mégis... cseréltessem ki szerintetek? ha igen, csakis szíjjal együtt? nem szeretnék beszállni a licitbe... :lol:

Link to comment
Megosztás:

én kicseréltettem a vezérlést megvétel után (az egyik görgő már zajos is volt), de a vízpumpa maradt, a szerelő szerint tök jól nézett ki.

engem azért piszkált a kisördög, most voltam egy másik szerelőnél (azóta 7-8e km ment le), kérdeztem tőle, hogy a fent említett mulasztást lehet-e szíj és pumpa cserével orvosolni, még mielőtt beüt a krach.

nos szerinte amíg nincs hangja a pumpának, ne aggódjak... azért én mégis... cseréltessem ki szerintetek? ha igen, csakis szíjjal együtt? nem szeretnék beszállni a licitbe... :lol:

Előző tulajt nem tudod megkérdezni mikor volt a csere, vagy nem mondott ilyet? Hátha adna valami támpontot.

Link to comment
Megosztás:

én kicseréltettem a vezérlést megvétel után (az egyik görgő már zajos is volt), de a vízpumpa maradt, a szerelő szerint tök jól nézett ki.

engem azért piszkált a kisördög, most voltam egy másik szerelőnél (azóta 7-8e km ment le), kérdeztem tőle, hogy a fent említett mulasztást lehet-e szíj és pumpa cserével orvosolni, még mielőtt beüt a krach.

nos szerinte amíg nincs hangja a pumpának, ne aggódjak... azért én mégis... cseréltessem ki szerintetek? ha igen, csakis szíjjal együtt? nem szeretnék beszállni a licitbe... :lol:

Most sokam meg fognak kövezni, de én, amikor szétszaladt a ménes, csak a görgőket + szíjat cseréltem . Olyan 10e Km-el késöbb furcsa zajokra lettem figyelmes. A vizipumpa hangoskodott, és csak pumpát és szíjat kapott. :lol:

De amíg nincs hangja szerintem ne aggódj.

Link to comment
Megosztás:

Előző tulajt nem tudod megkérdezni mikor volt a csere, vagy nem mondott ilyet? Hátha adna valami támpontot.

hááát, (ha jól emlékszem...) elmondása szerint 30e km-rel a biznisz előtt cserélte a komplett vezérlést, de ennek (szerintem) némiképp ellentmond a zajos görgő.

Link to comment
Megosztás:

hááát, (ha jól emlékszem...) elmondása szerint 30e km-rel a biznisz előtt cserélte a komplett vezérlést, de ennek (szerintem) némiképp ellentmond a zajos görgő.

Az enyémben csak a görgőt nem cserélte az előző tulaj. Láttam is elgurulni menet közben. :lol:

Lehet, hogy te is így jártál?

Link to comment
Megosztás:

Nem csak egy középen 18-as fejjel.

Nem akarok beleokoskodni, csak Audinál dolgozom, s régi autómon is cseréltem már vezérműszíjat. Szóval, a főtengely végén lévő tárcsát nem ajánlatos, s szerintem szinte lehetetlen levenni. Azt kb. 120 - 150N -al szokták felhúzni oda (hengerfejcsavar nyomatékának háromszorosa kb.). Ha meg megakasztod valahol, hogy levedd, lehet, hogy valami törni fog. A vezérlésnél lévő tárcsát kell levenni, azt elvileg körben fogja néhány csavar (Opelomét még nem láttam hálistennek :lol: )

Link to comment
Megosztás:

...A féket taposni kell, blokkolni csak akkor tudtam a kerekeket, mikor szemerkélni kezdett az eső. Meg azért az zavar hogy nyomkodásnál puffog a kipuff. De mindegy végülis...

A puffogás valszeg azért van, mert a fékrásegítő a 4. hengerről kapja a vákuumot, és mivel valahol ereszt nálad a rendszer, az a henger teljesen vákuum nélkül marad, így nem tud elég benzingőzt se szívni, így nem jön létre az égés. Az a kevés viszont, ami a hengerben maradt, a katalizátorban ég el robbanásszerűen. Ne sokáig használd így, mert tönkreteheti a katalizátort. Egyik kollégám OFF autóján már cserélhetett emiatt katalizátort, bár nála 2 henger hagyott ki.

Sztem ne tökölj vele, cseréld ki kompletten azt a kemény csövet a visszacsapószeleppel együtt (az a lapos korongszerű dolog a csőben, a kis csövek leágazásánál). Elmész az Opel boltba a Zoborin, a Peti ad neked.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok beleokoskodni, csak Audinál dolgozom, s régi autómon is cseréltem már vezérműszíjat. Szóval, a főtengely végén lévő tárcsát nem ajánlatos, s szerintem szinte lehetetlen levenni. Azt kb. 120 - 150N -al szokták felhúzni oda (hengerfejcsavar nyomatékának háromszorosa kb.). Ha meg megakasztod valahol, hogy levedd, lehet, hogy valami törni fog. A vezérlésnél lévő tárcsát kell levenni, azt elvileg körben fogja néhány csavar (Opelomét még nem láttam hálistennek :lol: )

1.4NZ-nél ha azt a tárcsát nem veszed le, akkor nem tudod levenni a vezéműszíj burkolatot, úgy meg elég érdekes dolog a csere...

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok beleokoskodni, csak Audinál dolgozom, s régi autómon is cseréltem már vezérműszíjat. Szóval, a főtengely végén lévő tárcsát nem ajánlatos, s szerintem szinte lehetetlen levenni. Azt kb. 120 - 150N -al szokták felhúzni oda (hengerfejcsavar nyomatékának háromszorosa kb.). Ha meg megakasztod valahol, hogy levedd, lehet, hogy valami törni fog. A vezérlésnél lévő tárcsát kell levenni, azt elvileg körben fogja néhány csavar (Opelomét még nem láttam hálistennek :lol: )

Semmi probléma nem lesz abból, ha leveszed a tárcsát. Én már nem is tudom, hányszor vettem le , és soha semmi el nem tört. A 8 szelepes motorokon pedig 1,4-1,6 (központi csavar) 55Nm, 1,8-2,0 (4db csavar) 25 Nm a meghúzási nyomaték.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.