Tápiószecső Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Szerintem tele lehet üzemanyaggal mindegyik hengered. Mindegyik? :lol: Szerintem neked egy szíj lesz, s ennyi. Esetleg fesz. görgő, ha nem jó az állapota, vagy neadjisten amiatt szakadt el. Szerintem meg szíj görgő vízpumpa, akárhogy is néz ki. Ha már vételkor sem lett kicserélve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Hát 3 éve én is ugyanígy jártam, csak akkor 3 héttel a műszaki és vezérműszíj-csere előtt :lol: . És sajna én sem cseréltem ki amikor megvettem, mondván egész jó állapotúnak nézett ki. Indítgattam én is, mire belenéztem, nem-e vez.szíj:de :lol: Az eredmény: 2 himba görbült + HF-köszörülés + még valami, amire már nem emlékszem,/de valahova fel van írva :D / + összerakás= 33000Ft. "Ennyivel" megúsztam. Remélem Te jobban jártál! :D Ja még annyi, hogy nem cserélték ki a fesz.görgőt, csak műszaki előtt mondtam a szerelőnek, hogy hogy jártam (míg ő nyaralt 2 héttel azelőtt), ránézett, mire azt mondta hogy a feszítőgörgő nem lett cserélve-mondtam neki, hogy ne szivasson. És nem szivatott!!! A kedves alkalmi szerelő nem cserélte ki, mert -mint utólag kérdeztem- nem volt hangja a csapágynak. Erre előttem szedte le a szerelő a görgőt, ami úgy sírt, mint a zállat. Mindjárt egy új szíj + görgő. Jó kis műszaki volt- úgyhogy így jártam. :lol: ui.: Ja, meg vízpumpa... Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Tisztára mint egy árverésen.: a következő tétel agy Opel vezérmüszij szakadás. Kezdjük 33- nál. Ki ad érte többet? 110? Ott a hátsó sorban a Mondeós úriember 110-et mondott. Akkor 110 előszőr , másodszor..... esetleg nem kéri szelepszárszimeringel, úgy többet ér! Hengerfejköszörülés... nem? :lol: :lol: :lol: Este már többet tudok. Vagy reggel. A helyedben nem aggódnék. Ezek a jó öreg nyolc szelepesek nem szoktak összeakadni, pláne az1,4-esek. :D Mindenesetre a vízpumpát és az "összes" görgőt cseréld, ugyan egyszerre nagy kiadás, de megéri, mert lehet egy fél év múlva adja meg magát. Tapasztalat. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezen a képen melyik az alapjárati motor? Ezt mikor érdemes tisztítani? Mindkét kis szerkezetet 2-2db torx-csavar fogja, rajta elég réginek látszó festéssel - /mármint a csavar fején/, mintha valamilyen jelölés lenne- nem tudom. És mivel érdemes tisztítani? Most, hogy kicsit rángat a motor, azért kivenném egy szemlére. :lol: http://kepfeltoltes.hu/view/080817/3869768...ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezen a képen melyik az alapjárati motor? Ezt mikor érdemes tisztítani? Mindkét kis szerkezetet 2-2db torx-csavar fogja, rajta elég réginek látszó festéssel - /mármint a csavar fején/, mintha valamilyen jelölés lenne- nem tudom. És mivel érdemes tisztítani? Most, hogy kicsit rángat a motor, azért kivenném egy szemlére. :lol: http://kepfeltoltes.hu/view/080817/3869768...ltoltes.hu_.jpg A közelebbi amiből lógnak a vezetékek, a másik a fojtószeleppoti. De az aláírásod javítsd. Neked is Si/SE motorod van. A sima i alapján mindenki NZ-re gondol, bár tudom hogy csak annyi van a forgalmiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 A helyedben nem aggódnék. Ezek a jó öreg nyolc szelepesek nem szoktak összeakadni, pláne az1,4-esek. :D Mindenesetre a vízpumpát és az "összes" görgőt cseréld, ugyan egyszerre nagy kiadás, de megéri, mert lehet egy fél év múlva adja meg magát. Tapasztalat. :lol: Pedig "remélem" hogy legalább egy szelep elgörbült, mert egész eddig azzal érveltem az asszonynak hogy azért kell szijakat cserélni, mert ha elszakad a motorban többszázezres kár keletkezik. Erre puf-neki elszakadt. Ha most egy rohadt szelep se sérült meg, megnézhetem magam. :lol: Amugy most elakadtam, nem tudom kitekerni a szijtárcsa rögzitőcsavarját. Remélem nem ballmenetes. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Amugy most elakadtam, nem tudom kitekerni a szijtárcsa rögzitőcsavarját. Remélem nem ballmenetes. :lol: Meliket? :lol: Nem négy imbusz csavar tartja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Meliket? :lol: Nem négy imbusz csavar tartja? Nem csak egy középen 18-as fejjel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Nem csak egy középen 18-as fejjel. A főtengely végén lévő tárcsáról beszélünk? Mert nálam, a közepén 17-es, a szélén meg négy 6-os imbusz tartja, de csak az inbuszokat kell levenni a szíj cseréhez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 A főtengely végén lévő tárcsáról beszélünk? Mert nálam, a közepén 17-es, a szélén meg négy 6-os imbusz tartja, de csak az inbuszokat kell levenni a szíj cseréhez. Szerintem egyről beszélünk, nekem igy néz ki.: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Szerintem egyről beszélünk, nekem igy néz ki.:http://kepfeltoltes.hu/080817/P7290068_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Hogy mé'nem tudtak két egyformát csinálni? Jobb menetes, de igen jól meg van húzva. A szomszéddal úgy szoktuk csinálni, hogy egy nagy csavarhúzóval betámasztunk a fogaskoszorúba, és így lazitottuk ki a csavart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kösze Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Ja még annyi, hogy nem cserélték ki a fesz.görgőt, csak műszaki előtt mondtam a szerelőnek, hogy hogy jártam (míg ő nyaralt 2 héttel azelőtt), ránézett, mire azt mondta hogy a feszítőgörgő nem lett cserélve-mondtam neki, hogy ne szivasson. És nem szivatott!!! A kedves alkalmi szerelő nem cserélte ki, mert -mint utólag kérdeztem- nem volt hangja a csapágynak. Erre előttem szedte le a szerelő a görgőt, ami úgy sírt, mint a zállat. Mindjárt egy új szíj + görgő. Jó kis műszaki volt- úgyhogy így jártam. :lol: ui.: Ja, meg vízpumpa... én kicseréltettem a vezérlést megvétel után (az egyik görgő már zajos is volt), de a vízpumpa maradt, a szerelő szerint tök jól nézett ki. engem azért piszkált a kisördög, most voltam egy másik szerelőnél (azóta 7-8e km ment le), kérdeztem tőle, hogy a fent említett mulasztást lehet-e szíj és pumpa cserével orvosolni, még mielőtt beüt a krach. nos szerinte amíg nincs hangja a pumpának, ne aggódjak... azért én mégis... cseréltessem ki szerintetek? ha igen, csakis szíjjal együtt? nem szeretnék beszállni a licitbe... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Az enyémben sokkal több csavar van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 én kicseréltettem a vezérlést megvétel után (az egyik görgő már zajos is volt), de a vízpumpa maradt, a szerelő szerint tök jól nézett ki. engem azért piszkált a kisördög, most voltam egy másik szerelőnél (azóta 7-8e km ment le), kérdeztem tőle, hogy a fent említett mulasztást lehet-e szíj és pumpa cserével orvosolni, még mielőtt beüt a krach. nos szerinte amíg nincs hangja a pumpának, ne aggódjak... azért én mégis... cseréltessem ki szerintetek? ha igen, csakis szíjjal együtt? nem szeretnék beszállni a licitbe... :lol: Előző tulajt nem tudod megkérdezni mikor volt a csere, vagy nem mondott ilyet? Hátha adna valami támpontot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 én kicseréltettem a vezérlést megvétel után (az egyik görgő már zajos is volt), de a vízpumpa maradt, a szerelő szerint tök jól nézett ki. engem azért piszkált a kisördög, most voltam egy másik szerelőnél (azóta 7-8e km ment le), kérdeztem tőle, hogy a fent említett mulasztást lehet-e szíj és pumpa cserével orvosolni, még mielőtt beüt a krach. nos szerinte amíg nincs hangja a pumpának, ne aggódjak... azért én mégis... cseréltessem ki szerintetek? ha igen, csakis szíjjal együtt? nem szeretnék beszállni a licitbe... :lol: Most sokam meg fognak kövezni, de én, amikor szétszaladt a ménes, csak a görgőket + szíjat cseréltem . Olyan 10e Km-el késöbb furcsa zajokra lettem figyelmes. A vizipumpa hangoskodott, és csak pumpát és szíjat kapott. :lol: De amíg nincs hangja szerintem ne aggódj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Az enyémben sokkal több csavar van. Az enyémből kispórólták a csavarokat, gondolták.: elíg ebbe egy is , de azt asztán típjitek meg kiba*ottul! Hát megtípték. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Az enyémből kispórólták a csavarokat, gondolták.: elíg ebbe egy is , de azt asztán típjitek meg kiba*ottul! Hát megtípték. :lol: Zotya viszont kemény legény és nem hagyja magát. :lol: Sikerült már megbirkóznod vele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kösze Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Előző tulajt nem tudod megkérdezni mikor volt a csere, vagy nem mondott ilyet? Hátha adna valami támpontot. hááát, (ha jól emlékszem...) elmondása szerint 30e km-rel a biznisz előtt cserélte a komplett vezérlést, de ennek (szerintem) némiképp ellentmond a zajos görgő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Az enyémből kispórólták a csavarokat, gondolták.: elíg ebbe egy is , de azt asztán típjitek meg kiba*ottul! Hát megtípték. :lol: Ezt legjobb lenne levegőkulcssal leveretni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 hááát, (ha jól emlékszem...) elmondása szerint 30e km-rel a biznisz előtt cserélte a komplett vezérlést, de ennek (szerintem) némiképp ellentmond a zajos görgő. Az enyémben csak a görgőt nem cserélte az előző tulaj. Láttam is elgurulni menet közben. :lol: Lehet, hogy te is így jártál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Az enyémből kispórólták a csavarokat, gondolták.: elíg ebbe egy is , de azt asztán típjitek meg kiba*ottul! Hát megtípték. :lol: Szétszedted már, vagy holnap menjek segíteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Nem csak egy középen 18-as fejjel. Nem akarok beleokoskodni, csak Audinál dolgozom, s régi autómon is cseréltem már vezérműszíjat. Szóval, a főtengely végén lévő tárcsát nem ajánlatos, s szerintem szinte lehetetlen levenni. Azt kb. 120 - 150N -al szokták felhúzni oda (hengerfejcsavar nyomatékának háromszorosa kb.). Ha meg megakasztod valahol, hogy levedd, lehet, hogy valami törni fog. A vezérlésnél lévő tárcsát kell levenni, azt elvileg körben fogja néhány csavar (Opelomét még nem láttam hálistennek :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 ...A féket taposni kell, blokkolni csak akkor tudtam a kerekeket, mikor szemerkélni kezdett az eső. Meg azért az zavar hogy nyomkodásnál puffog a kipuff. De mindegy végülis... A puffogás valszeg azért van, mert a fékrásegítő a 4. hengerről kapja a vákuumot, és mivel valahol ereszt nálad a rendszer, az a henger teljesen vákuum nélkül marad, így nem tud elég benzingőzt se szívni, így nem jön létre az égés. Az a kevés viszont, ami a hengerben maradt, a katalizátorban ég el robbanásszerűen. Ne sokáig használd így, mert tönkreteheti a katalizátort. Egyik kollégám OFF autóján már cserélhetett emiatt katalizátort, bár nála 2 henger hagyott ki. Sztem ne tökölj vele, cseréld ki kompletten azt a kemény csövet a visszacsapószeleppel együtt (az a lapos korongszerű dolog a csőben, a kis csövek leágazásánál). Elmész az Opel boltba a Zoborin, a Peti ad neked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Nem akarok beleokoskodni, csak Audinál dolgozom, s régi autómon is cseréltem már vezérműszíjat. Szóval, a főtengely végén lévő tárcsát nem ajánlatos, s szerintem szinte lehetetlen levenni. Azt kb. 120 - 150N -al szokták felhúzni oda (hengerfejcsavar nyomatékának háromszorosa kb.). Ha meg megakasztod valahol, hogy levedd, lehet, hogy valami törni fog. A vezérlésnél lévő tárcsát kell levenni, azt elvileg körben fogja néhány csavar (Opelomét még nem láttam hálistennek :lol: ) 1.4NZ-nél ha azt a tárcsát nem veszed le, akkor nem tudod levenni a vezéműszíj burkolatot, úgy meg elég érdekes dolog a csere... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Nem akarok beleokoskodni, csak Audinál dolgozom, s régi autómon is cseréltem már vezérműszíjat. Szóval, a főtengely végén lévő tárcsát nem ajánlatos, s szerintem szinte lehetetlen levenni. Azt kb. 120 - 150N -al szokták felhúzni oda (hengerfejcsavar nyomatékának háromszorosa kb.). Ha meg megakasztod valahol, hogy levedd, lehet, hogy valami törni fog. A vezérlésnél lévő tárcsát kell levenni, azt elvileg körben fogja néhány csavar (Opelomét még nem láttam hálistennek :lol: ) Semmi probléma nem lesz abból, ha leveszed a tárcsát. Én már nem is tudom, hányszor vettem le , és soha semmi el nem tört. A 8 szelepes motorokon pedig 1,4-1,6 (központi csavar) 55Nm, 1,8-2,0 (4db csavar) 25 Nm a meghúzási nyomaték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts