Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Ismét segítséget kérnék, remélem iszonylag jó topicba írok.

Úgy döntöttem, meglesem, majd ha olyan állapotú, kicserélem a benzinszűrőt, (Astra F 2.0i), mert információim szerint elég régen történt meg. A motortérbe hirtelen bepillantva azoban sehol sem láttam (bár nem is kerestem órákon át). Gondolom, közületek sokan rögtön egyértelműen rávágják, hol van, s még le is érek délig a boltba. Még valami: térfogatot is jó volna tudnom (eladók közül néha igen butácskák vannak benn a boltban).

Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ismét segítséget kérnék, remélem iszonylag jó topicba írok.

Úgy döntöttem, meglesem, majd ha olyan állapotú, kicserélem a benzinszűrőt, (Astra F 2.0i), mert információim szerint elég régen történt meg. A motortérbe hirtelen bepillantva azoban sehol sem láttam (bár nem is kerestem órákon át). Gondolom, közületek sokan rögtön egyértelműen rávágják, hol van, s még le is érek délig a boltba. Még valami: térfogatot is jó volna tudnom (eladók közül néha igen butácskák vannak benn a boltban).

Köszi a segítséget

A tűzfalon szokott lenni egy fekete vas-akármi takarásában az anyósüléssel szemben. Kb 20-30 centire az ablakmosó tartály mellett.

Link to comment
Megosztás:

Hello! a szűrő a jobb hátsó kerék előtt van, alul. És a boltban elvileg egy szép méretes darabot kell, hogy adjanak, ami lemezes burkolatú, és vagy 4-5 centi átmérőjű, majd 10 centi hosszú.

702.jpg

esetleg érdemes kérni vásárláskor két kicsi bilincset is, mert lehet be vannak rohadva.

Jah, és lehetőleg ne telitanknál akard cserélni, a csöveket meg érdemes elszorítani, mielőtt kiveszed a régi szűrőt.

Link to comment
Megosztás:

Hello! a szűrő a jobb hátsó kerék előtt van, alul. És a boltban elvileg egy szép méretes darabot kell, hogy adjanak, ami lemezes burkolatú, és vagy 4-5 centi átmérőjű, majd 10 centi hosszú.

http://www.bardiauto.hu:443/Images/Product...ECNOC07/702.jpg

esetleg érdemes kérni vásárláskor két kicsi bilincset is, mert lehet be vannak rohadva.

Jah, és lehetőleg ne telitanknál akard cserélni, a csöveket meg érdemes elszorítani, mielőtt kiveszed a régi szűrőt.

Ejh, itt lehet igazán gyors választ kapni. Akkor megnézem azt a jobb első kereket. Igazából tapasztalataim szerint nincs gond az üzemanyag ellátással, de 2-3 éven belül biztosan nem volt cserélve. Anno, Hondámon max. negyedévente rendszeresen cseréltem (biztos, ami biztos alapon). Az műanyaggal ment, a motortérben volt, könnyen hozzáférhető helyen, s azt a 250 Ft-ot megérte.

Nem telitank, úgy 30 liter lötyög benne most :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tudom sokat kérdezek, de remélem azért nem olyan nagy baj :lol: . Máshonnan nem várhatok választ :D .

Szóval. Honnan tudja az ECU, hogy mikor van már elég vákuum a fékrásegítőben? Mert ha jól vettem ki az eddigiekből, akkor azért nagyobb a fordulatszám megállás után, hogy legyen elég vákuum a fékezéshez. Vagy rosszul értelmeztem valamit? Ha nem, akkor van köze ehhez annak a szélvédő aljánál lévő kis fekete "egység"-nek, amire 3 cső csatlakozik, és ebből az egyik a fékrásegítő csövétől jön?

(Közben gondolkoztam, asszem visszapróbálom a régi motorhőfok jeladót, hátha az adta meg magát... :lol: )

A fékrásegítős dolgot megoldottad már? :lol:

Ha az ECU tudja valahonnan akkor a MAP-tól tudja, bár nem hiszem hogy tudja. Mikor magasabb a fordulat?

Link to comment
Megosztás:

A fékrásegítős dolgot megoldottad már? :lol:

Ha az ECU tudja valahonnan akkor a MAP-tól tudja, bár nem hiszem hogy tudja. Mikor magasabb a fordulat?

A fékrásegítős dolog az vaklárma volt :lol: . Ahogy jönnek kipróbálni a kocsit, elállítják az ülést (jellemzően tökig előre... :D ), és csak az tűnt fel, hogy fura a fék, nem tudom úgy kinyújtani a lábam... Így el se indultam vele... :D

Este muszáj volt, esőre állt (nem szeretem a vízibiciklizést :D ). Most nem bohóckodott, meg reggel is próbálgattam, végig jó volt, és vagy 20-szor elindítottam, és szépen beállt 900-ra. A féket taposni kell, blokkolni csak akkor tudtam a kerekeket, mikor szemerkélni kezdett az eső. Meg azért az zavar hogy nyomkodásnál puffog a kipuff. De mindegy végülis.

Volt hogy mire hazaértem melóból, már 1500 volt a fordulatszám, olyan is volt, hogy normális alapjárattal leállítom, 20 perc múlva indítok, akkor megint 1500-on tartja... Aztán pár gyújtás ráad-levesz után megint minden rendben... :lol:

Link to comment
Megosztás:

tudja esetleg valaki hogy menyi kel legyen a gyertyanak a nyitasa? most vettem uj gyertyakat BERU markaju (nemvolt egypolusu GM) es ennek 1.1 mm, az egyiket betetelkor elejtettem, MURPHY torvenye mukodot es a polusra eset, osze lapult a polus, kinyitotam es beraktam, olyan 1800km utan megneztem a gyertyakat es 3 feher maradt mintha uj lenne es az amit elejtettem es elalitodott a hezag az tegla piros lett. Az oregek aztmondjak az a jo ha tegla szinure eg ki. Akor nalam nem jo az 1.1 mm nyitasu gyertya mert feher maradt?

Link to comment
Megosztás:

tudja esetleg valaki hogy menyi kel legyen a gyertyanak a nyitasa? most vettem uj gyertyakat BERU markaju (nemvolt egypolusu GM) es ennek 1.1 mm, az egyiket betetelkor elejtettem, MURPHY torvenye mukodot es a polusra eset, osze lapult a polus, kinyitotam es beraktam, olyan 1800km utan megneztem a gyertyakat es 3 feher maradt mintha uj lenne es az amit elejtettem es elalitodott a hezag az tegla piros lett. Az oregek aztmondjak az a jo ha tegla szinure eg ki. Akor nalam nem jo az 1.1 mm nyitasu gyertya mert feher maradt?

Azt hiszem 1mm az előírt (bár a 0.7 is rémlik...). Várd meg a hozzáértőket :lol: .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ismét segítséget kérnék, remélem iszonylag jó topicba írok.

Úgy döntöttem, meglesem, majd ha olyan állapotú, kicserélem a benzinszűrőt, (Astra F 2.0i), mert információim szerint elég régen történt meg. A motortérbe hirtelen bepillantva azoban sehol sem láttam (bár nem is kerestem órákon át). Gondolom, közületek sokan rögtön egyértelműen rávágják, hol van, s még le is érek délig a boltba. Még valami: térfogatot is jó volna tudnom (eladók közül néha igen butácskák vannak benn a boltban).

Köszi a segítséget

Bár a boltot már nem éred el, de hátha segíthetek. A benyaszűrő a padlólemez alatt középtájon van, én 1200 Ft-ért vettem két bilinccsel együtt. Csere periódus 60 ezer km.

Link to comment
Megosztás:

Inkább 30000. Vagy minden második szervízperiódus.

Annó a G Astrámban a második szervíznél (60 ezer km) volt esedékes, tehát igazad van, de nincs igazad, mert bár a második szervíz az F Astránál tényleg 30 ezer kilométernél esedékes, de attól nem fog a szűrő jobban koszolódni, hogy F vagy G Astrában van. A mostani kocsimban én 60 e után cseréltem és semmi probléma nem volt, pedig ócsó benyával járok.

Link to comment
Megosztás:

Annó a G Astrámban a második szervíznél (60 ezer km) volt esedékes, tehát igazad van, de nincs igazad, mert bár a második szervíz az F Astránál tényleg 30 ezer kilométernél esedékes, de attól nem fog a szűrő jobban koszolódni, hogy F vagy G Astrában van. A mostani kocsimban én 60 e után cseréltem és semmi probléma nem volt, pedig ócsó benyával járok.

Nem is arról van szó, hogy jobban koszolódik, vagy sem. Hanem arról, hogy a karbantartási tarv ennyit határoz meg.

De felőlem akkor cseréled a benzin szűrődet, amikor akarod. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!Sikerült kicserélnem a vízhőmérséklet jeladót(2kellett,1eltört),de ez sem oldotta meg a gondot.Arra már rájőttem hogy ha kihűl a motor teljesen csak akkor jelentkezik a nehéz indítás.Nem vagyok bent biztos de mintha ilyenkor karter

szagot éreznék a kabinban.Lehetséges ez?

Link to comment
Megosztás:

Ezt találtam a gyertyákkal kapcsolatban :lol: .

Részletes és kimeritő leirás, köszönjük. Én meg küldök egy képet a szétvágott benzinszűrőmről. NEM flexel vágtam szétt! :lol: P7280062_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Amikor leszedtam átt sem lehetett fújni rajta. Gondolhatjátok mennyi töbletmunkát jelentett az AC pumpának ezen átnyomni a benyát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.