Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ellenőrizd le, hogy hideg motor indítása után, a motort alapjáraton járatva, a termosztátból a hűtőbe átkötő vastag gumicső hogyan kezd el melegedni! Ha indítás után (kb. 4-8 percig) nem melegszik, de utána hirtelen kezd el melegedni, (kézrátétel) akkor valószínűleg ok. Tehát érezni kell a nyitás pillanatát! Ha a termosztát rossz akkor 2 eset van:

1) nem zár, és a melegedés folyamatosan következik be, vagy

2) nem nyit és akkor hamar felforr a víz.

Ez utóbbi nálad kizárva.

Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazából tényleg fura a kérdés, mert, ha nem GSi lenne, "csak" nagy blokkos, akkor mennyivel lenne más az általad említett dugók, hajtókarok, stb.

Másképp mondva: a GSi, vagy a nagyobb blokk indokolja e az erősítést. Vagy, ha mindkettő, akkor tulajdonképpen donpepe elmélete igaz is, lehet, hogy ez lenne csak a különbség. Az a baj, hogy tényleg nagyon elméleti kérdés, mert nem is lehet összehasonlítani őket, de szerintem érdekes megközelítés.

A legjobb összehasonlítás szerintem a Corsánál a C14SE és a C16SE (GSi) lenne, mert az egyik csak Si a másik GSi, de szerintem nagy különbség nincsen. A sima C14NZ-ből is lehet SE-t csinálni és gyakorlatilag csak a vezérlés cserével, a blokk ugyanaz. Az SE-sítésben neked van nagyobb tapasztalatod, úgyhogy érdekel a véleményed.

Mindenképpen más lenne. Puskáztam az 14-nek 77,6; 16-nak 79; a 20-nak 86 a furata. Lökete is különböző, tehát ígyis úgyis más minden. Talán a hajtókarnak nem feltétlenül kellene eltérniük, de célszerűen nyilván különbözőek. Mivel a hengerek más és más távolságra vannak egymáshoz változtatni kell minden mást is. Ezt csak akkor nem kellene (feltétlen) megtenni, ha löketben hoznák a térfogatnövekedést.

Viszont hogy jól működő motort kapjunk, ahhoz optimalizálni kell minden apróságot. Például a beömlő és kiömlő keresztmetszeteket, amivel tulajdonképpen megváltozik minden. Azt pedig, hogy milyen felépítményeket (légtömegmérő vagy MAP, stb...) használnak az már más kérdés, elvileg menne így is úgy is.

C14SE és C16SE közt már tényleg sokkal kevesebb az eltérés, de az a néhány kevés mm pont elég arra, hogy ne legyen tökéletesen ugyanolyan.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol:

Akkor folyamatosan nyitva van. Télen hamar észrevennéd, mert alig lene fűtésed. A motornak nem igazán tesz jót, ha hosszú ideig jár az üzemi hőfok alatt (főleg, ha sok rövidtáv van...), és a fogyasztásod is jóval magasabb lesz. Cseréld ki mindenképpen.

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen más lenne.

...

Végül is akkor elnagyolva lehet mondani, hogy csak a köbcentiben van különbség, mert a működése végül is ugyanaz, csak a más méretű motorhoz más méretű (méretezésű) cuccok kellenek. Emiatt -a kérdés eredeti felvetőjét megelőzve- nem is lehet az Si-t GSi-síteni.

Donpepe remélem elégedett! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kösz tavasszal terveztem vezérmüszij cserét akkor kéne nyélbe ütni a dolgot. Már ha kihúzza igy a telet. :lol:

Addig ne várj, mert a télen lezabálja a gatyádat is. Azonkívül így jobban kopik a motor is, és fűtésed sem lesz a télen. Az meg nem árt, ha le akarod fújatni az ablakról a párát.

Link to comment
Megosztás:

E!

adott egy magnum féle gázgyorsítós 50-es kipuff, csak hátsódob, ennek a hangerejét akarom csökkenteni, amennyire csak lehet. utánaérdeklődtem egy helyi szervízben, milyen dobokkal tudnak szolgálni:

Feroz (lengyel): hátsó: 16e, közép: 14e

Zara (olasz): hátsó: 31e, közép: 17e

Bosal: hátsó: 41e, közép: 22e

melyik a legésszerűbb megoldás szerintetek? esetleg kuka az egész jelenlegi, és vegyek full gyárit?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.