Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ellenőrizd le, hogy hideg motor indítása után, a motort alapjáraton járatva, a termosztátból a hűtőbe átkötő vastag gumicső hogyan kezd el melegedni! Ha indítás után (kb. 4-8 percig) nem melegszik, de utána hirtelen kezd el melegedni, (kézrátétel) akkor valószínűleg ok. Tehát érezni kell a nyitás pillanatát! Ha a termosztát rossz akkor 2 eset van:

1) nem zár, és a melegedés folyamatosan következik be, vagy

2) nem nyit és akkor hamar felforr a víz.

Ez utóbbi nálad kizárva.

Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol:

Elküldve
Igazából tényleg fura a kérdés, mert, ha nem GSi lenne, "csak" nagy blokkos, akkor mennyivel lenne más az általad említett dugók, hajtókarok, stb.

Másképp mondva: a GSi, vagy a nagyobb blokk indokolja e az erősítést. Vagy, ha mindkettő, akkor tulajdonképpen donpepe elmélete igaz is, lehet, hogy ez lenne csak a különbség. Az a baj, hogy tényleg nagyon elméleti kérdés, mert nem is lehet összehasonlítani őket, de szerintem érdekes megközelítés.

A legjobb összehasonlítás szerintem a Corsánál a C14SE és a C16SE (GSi) lenne, mert az egyik csak Si a másik GSi, de szerintem nagy különbség nincsen. A sima C14NZ-ből is lehet SE-t csinálni és gyakorlatilag csak a vezérlés cserével, a blokk ugyanaz. Az SE-sítésben neked van nagyobb tapasztalatod, úgyhogy érdekel a véleményed.

Mindenképpen más lenne. Puskáztam az 14-nek 77,6; 16-nak 79; a 20-nak 86 a furata. Lökete is különböző, tehát ígyis úgyis más minden. Talán a hajtókarnak nem feltétlenül kellene eltérniük, de célszerűen nyilván különbözőek. Mivel a hengerek más és más távolságra vannak egymáshoz változtatni kell minden mást is. Ezt csak akkor nem kellene (feltétlen) megtenni, ha löketben hoznák a térfogatnövekedést.

Viszont hogy jól működő motort kapjunk, ahhoz optimalizálni kell minden apróságot. Például a beömlő és kiömlő keresztmetszeteket, amivel tulajdonképpen megváltozik minden. Azt pedig, hogy milyen felépítményeket (légtömegmérő vagy MAP, stb...) használnak az már más kérdés, elvileg menne így is úgy is.

C14SE és C16SE közt már tényleg sokkal kevesebb az eltérés, de az a néhány kevés mm pont elég arra, hogy ne legyen tökéletesen ugyanolyan.

Elküldve
Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol:

Most még nem. Télen izgalmasabb lesz, amikor 20km után is még csak 50fokos lesz a víz :lol:

Elküldve
Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol:

Akkor folyamatosan nyitva van. Télen hamar észrevennéd, mert alig lene fűtésed. A motornak nem igazán tesz jót, ha hosszú ideig jár az üzemi hőfok alatt (főleg, ha sok rövidtáv van...), és a fogyasztásod is jóval magasabb lesz. Cseréld ki mindenképpen.

Elküldve
Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol:

nyitva van állandóan a termosz... csere.

Elküldve
Mennyire sürgős? Mennyibe kerül? :lol:

Ahogy nálam okosabb tanult társaim mondták: most mégcsak elmegy, de télen lesz gondod elég! Termosztát szőröstül bőrőstül kb 3 ezer magyar píz!

Elküldve
Ahogy nálam okosabb tanult társaim mondták: most mégcsak elmegy, de télen lesz gondod elég! Termosztát szőröstül bőrőstül kb 3 ezer magyar píz!

Akkor nem vészes. Miért télen? Én mint kezdő autós azt gondolnám hogy ha a hűtéssel van gond az nyáron probléma. :lol:

Elküldve
Mindenképpen más lenne.

...

Végül is akkor elnagyolva lehet mondani, hogy csak a köbcentiben van különbség, mert a működése végül is ugyanaz, csak a más méretű motorhoz más méretű (méretezésű) cuccok kellenek. Emiatt -a kérdés eredeti felvetőjét megelőzve- nem is lehet az Si-t GSi-síteni.

Donpepe remélem elégedett! :lol:

Elküldve
Akkor nem vészes. Miért télen? Én mint kezdő autós azt gondolnám hogy ha a hűtéssel van gond az nyáron probléma. :lol:

Az a gond, hogy nem melegszik be az olaj sem tudja felvenni a kenéshez szükséges ideális hőmérsékletet. Télen mégennyire sem.

Elküldve
Akkor nem vészes. Miért télen? Én mint kezdő autós azt gondolnám hogy ha a hűtéssel van gond az nyáron probléma. :lol:

itt az a baj, hogy sokkal később melegszik fel a motor, mert az egész hűtőrendszert átforgatja

ezzel a motornak se tesz jó, meg a pénztárcádnak se

Elküldve
Az a gond, hogy nem melegszik be az olaj sem tudja felvenni a kenéshez szükséges ideális hőmérsékletet. Télen mégennyire sem.

Igy már értem. Kösz a válaszokat, amint lehet cserélem. :lol: Ja! És hol találom? :lol:

Elküldve
Igy már értem. Kösz a válaszokat, amint lehet cserélem. :lol: Ja! És hol találom? :lol:

le kell hozzá bontani a vezérlést, de szerintem hening megoldja neked gond nélkül :lol:

Elküldve
Kösz tavasszal terveztem vezérmüszij cserét akkor kéne nyélbe ütni a dolgot. Már ha kihúzza igy a telet. :lol:

Addig ne várj, mert a télen lezabálja a gatyádat is. Azonkívül így jobban kopik a motor is, és fűtésed sem lesz a télen. Az meg nem árt, ha le akarod fújatni az ablakról a párát.

Elküldve
Addig ne várj, mert a télen lezabálja a gatyádat is. Azonkívül így jobban kopik a motor is, és fűtésed sem lesz a télen. Az meg nem árt, ha le akarod fújatni az ablakról a párát.

Megbeszélem a pénzügyminiszterrel és majd kereslek, ha jössz pénteken meg is tudod nézni.

Elküldve
Azért szerintem nem kell túldramatizálni sem a dolgot.

Semmi dramatizálás nem volt ebben sztem. Nekem volt januárban 11 l-es fogyim többek közt a rosz termosztát miatt.

Elküldve
Semmi dramatizálás nem volt ebben sztem. Nekem volt januárban 11 l-es fogyim többek közt a rosz termosztát miatt.

Ez még nem azt jelenti, hogy neki is annyi lesz. Használattól is függ, meg sok mástól is.

Elküldve

E!

adott egy magnum féle gázgyorsítós 50-es kipuff, csak hátsódob, ennek a hangerejét akarom csökkenteni, amennyire csak lehet. utánaérdeklődtem egy helyi szervízben, milyen dobokkal tudnak szolgálni:

Feroz (lengyel): hátsó: 16e, közép: 14e

Zara (olasz): hátsó: 31e, közép: 17e

Bosal: hátsó: 41e, közép: 22e

melyik a legésszerűbb megoldás szerintetek? esetleg kuka az egész jelenlegi, és vegyek full gyárit?

Elküldve
Ez még nem azt jelenti, hogy neki is annyi lesz. Használattól is függ, meg sok mástól is.

Az lehet, hogy neki nem lenne ennyi a fogyija, de azt a rosz termosztátot akkor is ki kell cserélni. :lol: Amíg jó idő van.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.