zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Ellenőrizd le, hogy hideg motor indítása után, a motort alapjáraton járatva, a termosztátból a hűtőbe átkötő vastag gumicső hogyan kezd el melegedni! Ha indítás után (kb. 4-8 percig) nem melegszik, de utána hirtelen kezd el melegedni, (kézrátétel) akkor valószínűleg ok. Tehát érezni kell a nyitás pillanatát! Ha a termosztát rossz akkor 2 eset van: 1) nem zár, és a melegedés folyamatosan következik be, vagy 2) nem nyit és akkor hamar felforr a víz. Ez utóbbi nálad kizárva. Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Igazából tényleg fura a kérdés, mert, ha nem GSi lenne, "csak" nagy blokkos, akkor mennyivel lenne más az általad említett dugók, hajtókarok, stb. Másképp mondva: a GSi, vagy a nagyobb blokk indokolja e az erősítést. Vagy, ha mindkettő, akkor tulajdonképpen donpepe elmélete igaz is, lehet, hogy ez lenne csak a különbség. Az a baj, hogy tényleg nagyon elméleti kérdés, mert nem is lehet összehasonlítani őket, de szerintem érdekes megközelítés. A legjobb összehasonlítás szerintem a Corsánál a C14SE és a C16SE (GSi) lenne, mert az egyik csak Si a másik GSi, de szerintem nagy különbség nincsen. A sima C14NZ-ből is lehet SE-t csinálni és gyakorlatilag csak a vezérlés cserével, a blokk ugyanaz. Az SE-sítésben neked van nagyobb tapasztalatod, úgyhogy érdekel a véleményed. Mindenképpen más lenne. Puskáztam az 14-nek 77,6; 16-nak 79; a 20-nak 86 a furata. Lökete is különböző, tehát ígyis úgyis más minden. Talán a hajtókarnak nem feltétlenül kellene eltérniük, de célszerűen nyilván különbözőek. Mivel a hengerek más és más távolságra vannak egymáshoz változtatni kell minden mást is. Ezt csak akkor nem kellene (feltétlen) megtenni, ha löketben hoznák a térfogatnövekedést. Viszont hogy jól működő motort kapjunk, ahhoz optimalizálni kell minden apróságot. Például a beömlő és kiömlő keresztmetszeteket, amivel tulajdonképpen megváltozik minden. Azt pedig, hogy milyen felépítményeket (légtömegmérő vagy MAP, stb...) használnak az már más kérdés, elvileg menne így is úgy is. C14SE és C16SE közt már tényleg sokkal kevesebb az eltérés, de az a néhány kevés mm pont elég arra, hogy ne legyen tökéletesen ugyanolyan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol: Most még nem. Télen izgalmasabb lesz, amikor 20km után is még csak 50fokos lesz a víz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
davidi Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol: Akkor folyamatosan nyitva van. Télen hamar észrevennéd, mert alig lene fűtésed. A motornak nem igazán tesz jót, ha hosszú ideig jár az üzemi hőfok alatt (főleg, ha sok rövidtáv van...), és a fogyasztásod is jóval magasabb lesz. Cseréld ki mindenképpen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Megnéztem ha arra a vastag gumicsőre gondolsz amibe hurok van és a vezérklőszijfedéltől indul akkor folyamatosan melegszik a motor inditásától fogva. Ez az 1) verzió. Ez nagy gond? :lol: nyitva van állandóan a termosz... csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 nyitva van állandóan a termosz... csere. Mennyire sürgős? Mennyibe kerül? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Mennyire sürgős? Mennyibe kerül? :lol: 3-7e típustól és gyártótól függően. jó ha működik, tehát amint lehet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Mennyire sürgős? Mennyibe kerül? :lol: Ahogy nálam okosabb tanult társaim mondták: most mégcsak elmegy, de télen lesz gondod elég! Termosztát szőröstül bőrőstül kb 3 ezer magyar píz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Ahogy nálam okosabb tanult társaim mondták: most mégcsak elmegy, de télen lesz gondod elég! Termosztát szőröstül bőrőstül kb 3 ezer magyar píz! Akkor nem vészes. Miért télen? Én mint kezdő autós azt gondolnám hogy ha a hűtéssel van gond az nyáron probléma. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Mindenképpen más lenne. ... Végül is akkor elnagyolva lehet mondani, hogy csak a köbcentiben van különbség, mert a működése végül is ugyanaz, csak a más méretű motorhoz más méretű (méretezésű) cuccok kellenek. Emiatt -a kérdés eredeti felvetőjét megelőzve- nem is lehet az Si-t GSi-síteni. Donpepe remélem elégedett! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Akkor nem vészes. Miért télen? Én mint kezdő autós azt gondolnám hogy ha a hűtéssel van gond az nyáron probléma. :lol: Az a gond, hogy nem melegszik be az olaj sem tudja felvenni a kenéshez szükséges ideális hőmérsékletet. Télen mégennyire sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Akkor nem vészes. Miért télen? Én mint kezdő autós azt gondolnám hogy ha a hűtéssel van gond az nyáron probléma. :lol: itt az a baj, hogy sokkal később melegszik fel a motor, mert az egész hűtőrendszert átforgatja ezzel a motornak se tesz jó, meg a pénztárcádnak se Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Az a gond, hogy nem melegszik be az olaj sem tudja felvenni a kenéshez szükséges ideális hőmérsékletet. Télen mégennyire sem. Igy már értem. Kösz a válaszokat, amint lehet cserélem. :lol: Ja! És hol találom? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Mennyire sürgős? Mennyibe kerül? :lol: Tudok segíteni a szerelésben, ha kell. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Igy már értem. Kösz a válaszokat, amint lehet cserélem. :lol: Ja! És hol találom? :lol: le kell hozzá bontani a vezérlést, de szerintem hening megoldja neked gond nélkül :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 le kell hozzá bontani a vezérlést, de szerintem hening megoldja neked gond nélkül :lol: Meg. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Tudok segíteni a szerelésben, ha kell. :lol: Kösz tavasszal terveztem vezérmüszij cserét akkor kéne nyélbe ütni a dolgot. Már ha kihúzza igy a telet. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Kösz tavasszal terveztem vezérmüszij cserét akkor kéne nyélbe ütni a dolgot. Már ha kihúzza igy a telet. :lol: nem kéne... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Kösz tavasszal terveztem vezérmüszij cserét akkor kéne nyélbe ütni a dolgot. Már ha kihúzza igy a telet. :lol: Addig ne várj, mert a télen lezabálja a gatyádat is. Azonkívül így jobban kopik a motor is, és fűtésed sem lesz a télen. Az meg nem árt, ha le akarod fújatni az ablakról a párát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Addig ne várj, mert a télen lezabálja a gatyádat is. Azonkívül így jobban kopik a motor is, és fűtésed sem lesz a télen. Az meg nem árt, ha le akarod fújatni az ablakról a párát. Megbeszélem a pénzügyminiszterrel és majd kereslek, ha jössz pénteken meg is tudod nézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Azért szerintem nem kell túldramatizálni sem a dolgot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Azért szerintem nem kell túldramatizálni sem a dolgot. Semmi dramatizálás nem volt ebben sztem. Nekem volt januárban 11 l-es fogyim többek közt a rosz termosztát miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Semmi dramatizálás nem volt ebben sztem. Nekem volt januárban 11 l-es fogyim többek közt a rosz termosztát miatt. Ez még nem azt jelenti, hogy neki is annyi lesz. Használattól is függ, meg sok mástól is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kösze Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 E! adott egy magnum féle gázgyorsítós 50-es kipuff, csak hátsódob, ennek a hangerejét akarom csökkenteni, amennyire csak lehet. utánaérdeklődtem egy helyi szervízben, milyen dobokkal tudnak szolgálni: Feroz (lengyel): hátsó: 16e, közép: 14e Zara (olasz): hátsó: 31e, közép: 17e Bosal: hátsó: 41e, közép: 22e melyik a legésszerűbb megoldás szerintetek? esetleg kuka az egész jelenlegi, és vegyek full gyárit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Ez még nem azt jelenti, hogy neki is annyi lesz. Használattól is függ, meg sok mástól is. Az lehet, hogy neki nem lenne ennyi a fogyija, de azt a rosz termosztátot akkor is ki kell cserélni. :lol: Amíg jó idő van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts