Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni: '95-ös Opel Astra 1.4 GL-em van, 8 szelepes benzines, 44kW-os.

Kb. fél éve tapasztaltam először a következő hibát/hibákat az autóval, ami ugyan ritkán jelentkezik, de felettébb idegesítő. A leírásom pontatlanságaiért bocs, nem vagyok autószerelő...:

1. az autó alapjárata néha a motor üzemi hőmérsékletét elérve is ingadozó alapjáratot produkál, kb úgy, mint amikor az autoamata szivató szabályoz, és ennek megfelelően hol magasabb, hol normális az alapjárat. Ez jellemezően 0-ban, egy villanyrendőrnél állva pl. tapasztalható. Van, hogy egy hétig nem jelentkezik, van, hogy minden 3. megállásnál a városi forgalomban. Nem befolyásolja az autó működését, csak zavaró, és tuti valami nem OK.

2. az autó minden előzetes ok nélkül, alacsony sebességnél, alacsonyabb sebességi fokozatban (pl. kanyarodásnál) leáll, a motor mintha lefulladna. Hangsúlyozom, nem vezetéstechnikai hiba folytán. Ez nálam is, a feleségemnél is jelentkezett már, többször is. Ilyenkor félreálltam, ráindítóztam, elsőre sosem, de kb. másodikra elkapta, és onnantól megint ment, mintha mi sem történt volna. A lefulladás előtt olyan "kihagyást" észleltem, mint amikor mondjuk kifogy a benzin az autóból, és elkezd kapkodni, de persze nem olyan intenzitással, hanem egy ilyen egyszeri "löket". Az elmúlt 3-4 hónapban ezt a jelenséget kb. 4-5x tapasztaltuk. Félek, hogy egyszer majd 140-es autópályatempónál jön elő, ami több mint kellemetlen lesz. :lol:

Nem márkaszervízbe hordom, hanem egy nagyon megbízható magánszervízbe, ott jeleztem ezt, keresték az okát, de nem találtak semmit. A szaki valamilyen szondára gyanakodott (gondolom üzemanyag-adagolással kapcsolatosan valami?), de nem... Azt is mondta, nem értek hozzá, hogy nem lehet ezekből még normálisan kiolvasni számítógéppel a tárolt hibajeleket.

Az autó ezektől eltekintve hibátlanul szuperál, már majd' 100.000 km-t mentem vele 2002-es megvásárlása óta (külföldről, használtan), és soha semmi ilyen jellegű gond nem volt vele.

Várom bármilyen segítő hozzászólásotokat,

üdv!

Elküldve
1. az autó alapjárata néha a motor üzemi hőmérsékletét elérve is ingadozó alapjáratot produkál, kb úgy, mint amikor az autoamata szivató szabályoz, és ennek megfelelően hol magasabb, hol normális az alapjárat. Ez jellemezően 0-ban, egy villanyrendőrnél állva pl. tapasztalható. Van, hogy egy hétig nem jelentkezik, van, hogy minden 3. megállásnál a városi forgalomban. Nem befolyásolja az autó működését, csak zavaró, és tuti valami nem OK.

2. az autó minden előzetes ok nélkül, alacsony sebességnél, alacsonyabb sebességi fokozatban (pl. kanyarodásnál) leáll, a motor mintha lefulladna. Hangsúlyozom, nem vezetéstechnikai hiba folytán. Ez nálam is, a feleségemnél is jelentkezett már, többször is. Ilyenkor félreálltam, ráindítóztam, elsőre sosem, de kb. másodikra elkapta, és onnantól megint ment, mintha mi sem történt volna. A lefulladás előtt olyan "kihagyást" észleltem, mint amikor mondjuk kifogy a benzin az autóból, és elkezd kapkodni, de persze nem olyan intenzitással, hanem egy ilyen egyszeri "löket". Az elmúlt 3-4 hónapban ezt a jelenséget kb. 4-5x tapasztaltuk. Félek, hogy egyszer majd 140-es autópályatempónál jön elő, ami több mint kellemetlen lesz.

1. Első körben meg kellene tiszítani az alapjárati motort és az egész fojtószelepházat. Lehet még valamilyen tömítetlenségi probléma is, bármelyik vákuumvezetéknél, vagy csatlakozásnál.

2. Az utóbbi időben sokaknak előjön ilyen leállásos probléma. Tipikus hibák: gyújtásmodul, acpumpa, acrelé, főtengely jeladó. De lehet még sokminden. Célszerű az egyszerű dolgoktól kezdeni: üzemanyagszűrő, gyertyák, kábelek (először csak mérni mert drága)

Ha jelzett a sárga lámpa menet közben, akkor jó esetben ki lehet olvasni valamit ami segíthet.

Elküldve
Ha nekem mostanában 94-95 körül nyit az normális? Eddig 92-93 körül volt.

a műszered ennyit simán csalhat, ha melegebb az idő... (egyszerű bimetálos műszer).

Elküldve
Az autó ezektől eltekintve hibátlanul szuperál, már majd' 100.000 km-t mentem vele 2002-es megvásárlása óta (külföldről, használtan), és soha semmi ilyen jellegű gond nem volt vele.

Várom bármilyen segítő hozzászólásotokat,

üdv!

Az indexen írtam már.

Az előgyújtáson kell visszaállítani kicsit.

Nálam ugyan ez volt.

Kinyomott kuplungnál kanyarban, vagy lámpánál minden előjel nélkül egyszercsak leállt.

Először ritkán, volt hogy 2 hónapba 1x, aztán a vége felé meg volt hogy 1 nap 2x.

A fél autót kicseréltem de semmit nem javult.

A 4 pólusú Bosch gyertya után valamelyest csökkent a leállások száma , de nem szűnt meg.

Aztán az előgyújtáson visszaállítottam 2-3 mm-t és onnantól kezdve soha nem állt le.

Másnak is volt ugyan ilyen baja ami ugyan így rendbe jött a gyújtás állításával.

Neki még műszerrel be is mérték hogy jó. De mégse..

Elküldve
Az indexen írtam már.

Az előgyújtáson kell visszaállítani kicsit.

Nálam ugyan ez volt.

Kinyomott kuplungnál kanyarban, vagy lámpánál minden előjel nélkül egyszercsak leállt.

Először ritkán, volt hogy 2 hónapba 1x, aztán a vége felé meg volt hogy 1 nap 2x.

A fél autót kicseréltem de semmit nem javult.

A 4 pólusú Bosch gyertya után valamelyest csökkent a leállások száma , de nem szűnt meg.

Aztán az előgyújtáson visszaállítottam 2-3 mm-t és onnantól kezdve soha nem állt le.

Másnak is volt ugyan ilyen baja ami ugyan így rendbe jött a gyújtás állításával.

Neki még műszerrel be is mérték hogy jó. De mégse..

Nekem is leállt gyakran, de hiába állítottam az előgyújtáson, nem használt :lol: . Most picit ki van támasztva a pillangószelep, és már 1 hónapja nem állt le :lol: . Szerintem a fojtószelep potméterem a hibás, mert tegnap meg elkezdte, hogy egyszercsak nem megy le az alapjárat, hanem 1300-1500 körül marad. Meg indításkor is már néha ott ragad, nem megy le ahogy szokott. Ilyenkor motor állj, újraindít és jó :lol: .

Elküldve

Az a lámpa ami kigyullad ha kevés a benya minden kocsiban gyárilag bennevan? Még soha nem találkoztam vele pedig az összes kiégett izzót kicseréltem a müszerfalon.

Elküldve
Az a lámpa ami kigyullad ha kevés a benya minden kocsiban gyárilag bennevan? Még soha nem találkoztam vele pedig az összes kiégett izzót kicseréltem a müszerfalon.

Csak a ford szám mérősökben van.

Elküldve
Ez nem ér! :lol: Ha cserélek műszerfalat van hova bekötnöm a ford szém mérőt?

A Tiédben sztem még benne van a kábele, de ha nincs, a motorvezérlőtől lehet vinni neki jelet.

Elküldve
Kösz, majd ha efogynak a gondok csinálok magamnak! :lol:

Ha veszel fordszámmérőset, arra figyelj, hogy a km-óra része 220-ig legyen skálázva, a fordszámmérő része 7000-ig, a km-óra számlap alsó részén levő W= szám (pl. 1111) egyezzen meg a mostanival, és nem árt, ha a hőmérő skálabeosztása is ugyanolyan, mint a mostani (de ez nem létszükséglet).

Elküldve
Ha veszel fordszámmérőset, arra figyelj, hogy a km-óra része 220-ig legyen skálázva, a fordszámmérő része 7000-ig, a km-óra számlap alsó részén levő W= szám (pl. 1111) egyezzen meg a mostanival, és nem árt, ha a hőmérő skálabeosztása is ugyanolyan, mint a mostani (de ez nem létszükséglet).

Kösz majd figyelek, csak még be kell adni az asszonynak. A :lol: z óravásárlást!

Elküldve
Cserélj lambdát, de csakis gyári eredetit vegyél.

Köszi szépen a megerősítést! Ma kicserélték a lambdát, előtte kimérték, alig mutatott értéket (milivoltok). A CO nagyon magas volt. Szereléssel és kiolvasással volt 40e (29e a gyári lambda a Csergőben). Hazafelé már szépen jött...

Ő volt a bűnös:

http://kepfeltoltes.hu/view/080812/DCIM007...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080812/DSC0010...ltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Már megint van valami ezzel a döggel :lol: . Motor indítása után 1500 körül marad az alapjárat. Kicsi gázt adok, akkor felpörög, aztán gázelvételkor valami iszonyat lassan megy le még 1500-ra is, lejjebb nem akar. Leállításkor pedig nem úgy áll le mint eddig, hanem mint egy lassított felvétel... Aztán kb. 3-4 indítás után olyan mint szokott, alapjárat 1000 alatt. Emiatt kizárom a fals levegőt, mert akkor mindig magas lenne a ford. szám. Mi lehet már megint? Valami vákuum érzékelő, vagy mi? :lol:

És még valami. A fékrásegítés függ a motor fordulatszámától? Visszaváltáskor (ahogy nő a motor ford. száma) érzem hogy lejjebb megy a fékpedál, és mások is mondták, hogy kemény a fékem. Tud a fékrásegítőnél falsot szívni?

Köszi előre is :lol:

Elküldve
Már megint van valami ezzel a döggel :lol: . Motor indítása után 1500 körül marad az alapjárat. Kicsi gázt adok, akkor felpörög, aztán gázelvételkor valami iszonyat lassan megy le még 1500-ra is, lejjebb nem akar. Leállításkor pedig nem úgy áll le mint eddig, hanem mint egy lassított felvétel... Aztán kb. 3-4 indítás után olyan mint szokott, alapjárat 1000 alatt. Emiatt kizárom a fals levegőt, mert akkor mindig magas lenne a ford. szám. Mi lehet már megint? Valami vákuum érzékelő, vagy mi? :lol:

És még valami. A fékrásegítés függ a motor fordulatszámától? Visszaváltáskor (ahogy nő a motor ford. száma) érzem hogy lejjebb megy a fékpedál, és mások is mondták, hogy kemény a fékem. Tud a fékrásegítőnél falsot szívni?

Köszi előre is :D

Ez azért kicsit durva volt.:"döggel :lol: ". Aztán ne csodálkozz ha többet el se indul! :D :D

Elküldve
Ez azért kicsit durva volt.:"döggel :lol: ". Aztán ne csodálkozz ha többet el se indul! :lol: :D

Azt hiszem joggal nevezhetem annak, mert egyszerűen mindig van valami baja. Mindig mindent megadok neki, nem hajtom, csak amennyire kell, és ha megcsinálok rajta valamit, hamarosan előjön egy másik hiba. Én tudom hogy öreg, meg minden, de ez már vicc, komolyan mondom :lol: . Nem bír ki egy hónapot sem gond nélkül. Már ott tartok hogy beadom fillérekért kereskedésbe, csak ne lássam többet... :D (most azért a harag is beszél belőlem, mert ugye meg van hirdetve, és pont ilyenkor kell neki hülyéskednie :D ). Ennyi.

Elküldve
Azt hiszem joggal nevezhetem annak, mert egyszerűen mindig van valami baja. Mindig mindent megadok neki, nem hajtom, csak amennyire kell, és ha megcsinálok rajta valamit, hamarosan előjön egy másik hiba. Én tudom hogy öreg, meg minden, de ez már vicc, komolyan mondom :lol: . Nem bír ki egy hónapot sem gond nélkül. Már ott tartok hogy beadom fillérekért kereskedésbe, csak ne lássam többet... :D (most azért a harag is beszél belőlem, mert ugye meg van hirdetve, és pont ilyenkor kell neki hülyéskednie :lol: ). Ennyi.

Áprilisban vettem meg, 94-es. Volt már ablakmosó motor csere, ac pumpa, váltóbeállitás vagy 10-szer végül stift csere, az ablaktörlő összekarcolta a szélvédőt müszerfal komplett izzócsere, egyszer a dudárol csuszott le a saru nem pont ebben a sorrendben. Mondjuk nekem szerencsém volt, mert a hibákat mindig otthon produkálta és eddig boldogultam vele egyedül. Ez az első kocsim friss jogsival lehet ezért vagyok optimista. Ha a Balatonon rohadtam volna le a családdal lehet másként beszélnék. Hidegvér, és fel a fejjel! :lol:

Elküldve
Áprilisban vettem meg, 94-es. Volt már ablakmosó motor csere, ac pumpa, váltóbeállitás vagy 10-szer végül stift csere, az ablaktörlő összekarcolta a szélvédőt müszerfal komplett izzócsere, egyszer a dudárol csuszott le a saru nem pont ebben a sorrendben. Mondjuk nekem szerencsém volt, mert a hibákat mindig otthon produkálta és eddig boldogultam vele egyedül. Ez az első kocsim friss jogsival lehet ezért vagyok optimista. Ha a Balatonon rohadtam volna le a családdal lehet másként beszélnék. Hidegvér, és fel a fejjel! :lol:

Nekem is friss jogsi, első kocsi. Mindig is Astrát szerettem volna. És mindenképpen Caravant, facelift utánit. Erre volt pénzem (én még gyűjtöttem volna, nem rajtam múlt...). Ha valóban azt veszek, most nem tartanék itt valószínűleg. Ez van... :lol: (Amúgy ha én nem szeretném, nem csináltam volna meg ilyen apróságokat, mint fehér index, faceliftes visszapillantótükör, új váltókar-kézifékkar szoknya, váltógomb, stift csere, szőnyegek, váltókulissza-szimering csere, égők cseréje, lökhárítók-kilincsek festése, váltóolaj csere... Szimplán le..arhattam volna ezeket)

De ne OFF-oljunk...

Elküldve
Nekem is friss jogsi, első kocsi. Mindig is Astrát szerettem volna. És mindenképpen Caravant, facelift utánit. Erre volt pénzem (én még gyűjtöttem volna, nem rajtam múlt...). Ha valóban azt veszek, most nem tartanék itt valószínűleg. Ez van... :lol: (Amúgy ha én nem szeretném, nem csináltam volna meg ilyen apróságokat, mint fehér index, faceliftes visszapillantótükör, új váltókar-kézifékkar szoknya, váltógomb, stift csere, szőnyegek, váltókulissza-szimering csere, égők cseréje, lökhárítók-kilincsek festése, váltóolaj csere... Szimplán le..arhattam volna ezeket)

De ne OFF-oljunk...

Én eredetileg VW Ventót akartam( Rossz voltam büntessetek meg! :lol: ) de most már nem cserélnék. Opel sosem kop el. Csak néha. :lol:

Elküldve
Én eredetileg VW Ventót akartam( Rossz voltam büntessetek meg! :lol: ) de most már nem cserélnék. Opel sosem kop el. Csak néha. :lol:

Én meg úgy voltam vele, hogy németet sose, csak japánt. Aztán annyira megszerettem a fehéret, hogy mostmár ha sok pénzem volna, akkor is Opelt vennék. :lol:

Elküldve
Én meg úgy voltam vele, hogy németet sose, csak japánt. Aztán annyira megszerettem a fehéret, hogy mostmár ha sok pénzem volna, akkor is Opelt vennék. :lol:

A :lol: japánok már a garázsban vannak!

Elküldve

SZiasztok

Ki lett cserélve a hengerfejtömítés,kapott új vezérmű szijat,termosztátot stb. Minden szép és jó,de az új termosztát 95-96 fokon dolgozik. Ez mekkor probléma? Visszarakjuk a régit/92fok/?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.