Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ha kitámasztod, akkor lényegében kiiktatod az alapjárati funkcióját. Ezzel pedig növeled a fogyasztást. Nem biztos hogy a potméter a hibás, de nem is kizárt. Szerintem.

De nekem kb. tél óta folyamatosan 10-et eszik városban, pedig tavaly csak 8 volt ugyanilyen körülmények között. Arra gondoltam hogy az okozhatja talán, mert hosszútávon 6 alatt van amúgy, és akkor ugye nyitva van a fojtószelep ( :lol: ). Csak 2-3 hete kókányoltam így meg, szóval nem a kitámasztás miatt evett/eszik ennyit. A lényeg, hogy önmagában a poti szabályozhatja-e a befecskendezett benzinmennyiséget, vagy figyelembe veszi az ECU a többi adatot (pl. ford. szám) is?

Link to comment
Megosztás:

De nekem kb. tél óta folyamatosan 10-et eszik városban, pedig tavaly csak 8 volt ugyanilyen körülmények között. Arra gondoltam hogy az okozhatja talán, mert hosszútávon 6 alatt van amúgy, és akkor ugye nyitva van a fojtószelep ( :lol: ). Csak 2-3 hete kókányoltam így meg, szóval nem a kitámasztás miatt evett/eszik ennyit. A lényeg, hogy önmagában a poti szabályozhatja-e a befecskendezett benzinmennyiséget, vagy figyelembe veszi az ECU a többi adatot (pl. ford. szám) is?

Attól még ez így nem jó. :lol: Valahogy ha minden igaz ki lehet mérni, nézd meg. :lol:

Persze hogy figyelembeveszi a többit is.

Link to comment
Megosztás:

micsodát?(egyébként ma sem volt nyomás reggel,mentem vele megnéztem 4óra múlva akkor még volt)

Úgy érti, hogy lehet, hogy a benzinpumpához vezető elektromos kábel esetleg kontakt hibás vagy szakadt és kevés áram megy oda (delej).

Kábeleket, csatikat amúgy is érdemes átnézegetni, esetleg befujogatni valami kontakt spray-vel. Ha meg szakadt az gond is lehet, hogy ott szikrázgat a benzin környékén.

Link to comment
Megosztás:

De nekem kb. tél óta folyamatosan 10-et eszik városban, pedig tavaly csak 8 volt ugyanilyen körülmények között. Arra gondoltam hogy az okozhatja talán, mert hosszútávon 6 alatt van amúgy, és akkor ugye nyitva van a fojtószelep ( :lol: ). Csak 2-3 hete kókányoltam így meg, szóval nem a kitámasztás miatt evett/eszik ennyit. A lényeg, hogy önmagában a poti szabályozhatja-e a befecskendezett benzinmennyiséget, vagy figyelembe veszi az ECU a többi adatot (pl. ford. szám) is?

Például a lambdaszonát, vagy például MAP szenzort (is).... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A folytószelep potméter mennyire szól bele az alapjárati fogyiba? Vagyis ha már döglődik, akkor tud növekedni a fogyasztás alapjáraton? Amúgy mióta kicsit kitámasztottam (1-2mm-t)és nem tud végállásba állni a pillangószelep. nem állt le menet közben gázelvételkor. Akkor gondolom ez lehetett a baj. Szerintetek?

A folytószelep potinak megvan az alapjárati értéke (0,4-0,6V asszem). Ebből nem érdemes kivinni, mert akkor hibakódot

is dob némelyik ecu. A szar alapjáratért inkább az alapjárati motor, és a levegőjáratok koszolódása okolható.

Dunakesziről hoztam haza este tegnap, 2/A -n, ott beállt ######án (100-as tempó környékén) 95 fok körülre.

Nem csal neked kicsit felfele az a műszer? Mert elő szokott ilyen fordulni...

micsodát?(egyébként ma sem volt nyomás reggel,mentem vele megnéztem 4óra múlva akkor még volt)

meg kell mérni, hogy áramot kap-e, amikor nem ad nyomást.

Link to comment
Megosztás:

A folytószelep potinak megvan az alapjárati értéke (0,4-0,6V asszem). Ebből nem érdemes kivinni, mert akkor hibakódot

is dob némelyik ecu. A szar alapjáratért inkább az alapjárati motor, és a levegőjáratok koszolódása okolható.

Értem én, de a kérdésem alapvetően az volt, hogy egy rossz potméter tud-e fogyinövekedést okozni alapjáraton? :lol: Mert hosszú távon okés a 6 liter körüli (ilyenkor ugye a potméter mozog erre-arra, csak váltáskor, gázelvételkor kerül "nyugalmi állapotába", amikoris néha leállt), de a városi 10-et már sokallom (ilyenkor meg pl. lámpánál állva alaphelyzetben van, és ebben a helyzetben már nem megfelelően működik, oxidos vagy mittomén :lol: ). Egyébként így kitámasztva is van rendes alapjárat (1000 alatt), de mondom, ez csak egy kb. 1-1.5mm vastag gumilap annál a csavarnál, amivel lehetne állítani a pillangószelep helyzetét, ha nem lenne lezárva egy kis lemezzel. Szerintem ez nem sokat számít, ha azt nézem hogy milyen távol van a fojtószelep tengelyétől...

(Tápiószecső! Magaslabda! Javíccs! :lol: )

Link to comment
Megosztás:

A foJtószelep potinak...

A folyam vagy folyó egy olyan természeti képződmény, amiben folyton folyvást folyik a cseppfolyós folyadék. Ennek folyamán akár egy befolyásos valakit is bele lehet fojtani ebbe a folyadékba, akinek a folyószámlájára magas árfolyamú összegeket folyósítottak. Na jól van nem folytatom tovább, inkább kimegyek a folyosóra van ott egy folyóirat amiben hirdettek egy folyamatosan induló tanfolyamot. Mellesleg e folyamat folytán amúgysem folyamodom az ontopik jelleg folytatására. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A folyam vagy folyó egy olyan természeti képződmény, amiben folyton folyvást folyik a cseppfolyós folyadék. Ennek folyamán akár egy befolyásos valakit is bele lehet fojtani ebbe a folyadékba, akinek a folyószámlájára magas árfolyamú összegeket folyósítottak. Na jól van nem folytatom tovább, inkább kimegyek a folyosóra van ott egy folyóirat amiben hirdettek egy folyamatosan induló tanfolyamot. Mellesleg e folyamat folytán amúgysem folyamodom az ontopik jelleg folytatására. :lol:

muszáLY ezt? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

köszi.

Az enyémbe milyen kell vajon? ugyanez?

Végül is csak azt kérdezték, hogy központi befecskendezésü-e meg én kivettem a régit mielőtt megrendeltem és lemértem az átmérőjét ugy választottam ki az oldalon melyik kell. Bontóban 10000-ért adték volna az eredetit. De az pont annyi idős volt mint az enyém igaz hogy Bosch. De vannak itt rutinos öreg rókák is, majd ök megmondjék ha ez nem jó a tiedbe. Figyeltek fiúk? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A folyam vagy folyó egy olyan természeti képződmény, amiben folyton folyvást folyik a cseppfolyós folyadék. Ennek folyamán akár egy befolyásos valakit is bele lehet fojtani ebbe a folyadékba, akinek a folyószámlájára magas árfolyamú összegeket folyósítottak. Na jól van nem folytatom tovább, inkább kimegyek a folyosóra van ott egy folyóirat amiben hirdettek egy folyamatosan induló tanfolyamot. Mellesleg e folyamat folytán amúgysem folyamodom az ontopik jelleg folytatására. :lol:

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 8400+postaköltség. Ha-ha-ha :lol: tudom ne is mond aljas vagyok.

Opel boltban érdeklődtem én is pumpa után nemrég, mondta a srác hogy van 10000-ért , de azt nem ajánlja, mert 10-ből 9-et nagyon hamar visszavisznek :lol: . 20 körül van jobb utángyártott, azzal nem szokott gond lenni.

Link to comment
Megosztás:

Opel boltban érdeklődtem én is pumpa után nemrég, mondta a srác hogy van 10000-ért , de azt nem ajánlja, mert 10-ből 9-et nagyon hamar visszavisznek :lol: . 20 körül van jobb utángyártott, azzal nem szokott gond lenni.

Én már nem tudom visszaküldeni ha beszarik, mert egyrészt ugy forrasztottam rá a csatira, másrészt csak akkor lett volna garancia ha mühely szereli be. Valahol 40000 körül hallottam az eredeti Bosch-t nade az egész kocsi volt 500000 azért ez igy kicsit durva. Habár ha belegondolsz és lerohadok vele valahol vontatni kell meg sárga angyal, szóval kinek mire van pénze! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én már nem tudom visszaküldeni ha beszarik, mert egyrészt ugy forrasztottam rá a csatira, másrészt csak akkor lett volna garancia ha mühely szereli be. Valahol 40000 körül hallottam az eredeti Bosch-t nade az egész kocsi volt 500000 azért ez igy kicsit durva. Habár ha belegondolsz és lerohadok vele valahol vontatni kell meg sárga angyal, szóval kinek mire van pénze! :lol:

úgylátom nagy sikere van az ac púmpának,mindenkinek ez romlik el.Egyébként ha kell valakinek nekem már van 2db bontott is.(elvileg mindkettő jó)

Link to comment
Megosztás:

A folyam vagy folyó egy olyan természeti képződmény, amiben folyton folyvást folyik a cseppfolyós folyadék. Ennek folyamán akár egy befolyásos valakit is bele lehet fojtani ebbe a folyadékba, akinek a folyószámlájára magas árfolyamú összegeket folyósítottak. Na jól van nem folytatom tovább, inkább kimegyek a folyosóra van ott egy folyóirat amiben hirdettek egy folyamatosan induló tanfolyamot. Mellesleg e folyamat folytán amúgysem folyamodom az ontopik jelleg folytatására. :lol:

Hát ez az, ha a gója halynalban lyegenyfáról egérjukat kémlel, kicsi az eséje, hogy Opel főtengejt talállyon! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.