Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az természetes, hogy felkeményednek a gumicsövek, mivel a rendszer túlnyomásos. Ha nem forr a víz, nem olajos, nem fogy, az olaj nem szürke habos akkor sztem nincs baja.

ui. Nem hallod, hogy sziszeg a motor.

Addig ok,de miutéán visszahül a motor akkor is túlnyomás marad a tartájban,,

Link to comment
Megosztás:

Addig ok,de miutéán visszahül a motor akkor is túlnyomás marad a tartájban,,

Nekem elég sokáig kellett kiengedni a gázt a tartályból, amikor hengerfejes volt, egy csövem el is durrant. Aztán miután rendbe lett rakva, fura volt hogy milyen hamar le lehet csavarni a kupakot, mert csak egy rövid szissz van :lol: .

Link to comment
Megosztás:

megnéztem, nekem is olyan csonk, mint hala-nak

a cső tiszta, a csonk bedugulva

az merre megy?

mert hogy egyenesen nem, az biztos :lol:

Biztos vagy benne, hogy eldugult? Kellene egy vákuummérőt szerezned (venned) és lemérni, hogy mekkora ott a vákuum! Kb -0,7; -0,8 bart kell mérni. Vákuummérőt már kapni 1500 - 1800 forintért.

Link to comment
Megosztás:

Biztos vagy benne, hogy eldugult? Kellene egy vákuummérőt szerezned (venned) és lemérni, hogy mekkora ott a vákuum! Kb -0,7; -0,8 bart kell mérni. Vákuummérőt már kapni 1500 - 1800 forintért.

miért, gyárilag van benne valami anyag? :lol:

márcsak mert a csonk végéig tele van valamivel

Link to comment
Megosztás:

De ha nem fogy a vized, nem pöfög fehéret és nem jön csobogás hang a levegőbefújó felől, akkor szerintem nem kell nagyon aggódnod emiatt :lol: . Főleg hogy már ennyit mentél vele baj nélkül.

Nekem szokott csobogni indításnál a fűtőradiátor felől, az rosszat jelent? Én arra tippeltem, levegő van a rendszerben. A hűtővíz nem fogy.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szokott csobogni indításnál a fűtőradiátor felől, az rosszat jelent? Én arra tippeltem, levegő van a rendszerben. A hűtővíz nem fogy.

Akkor valószínűleg csak levegős lehet, próbáld légteleníteni :lol: . Engem marhára zavart anno, mert ahogy adtam egy kis gázt, máris csörgedezett a kis patak :lol: .

Link to comment
Megosztás:

Tavaly nekem is csobogott,bubizott,de ez hűtővizcsere után megszünt. Ezeket a rendszereket,hogy lehet légteleníteni? Ezt nem automatikusan végzik?.... Legrosszabb esetben majd németorsazágban kicserélik a tömítést :lol: :lol:(((

Az én mocimnál az egyvezetékes hőfokjeladót kell kitekerni, de gondolom a többinél is így működhet.

Link to comment
Megosztás:

Talán valakinek van 5lete?

A válaszokat előre is köszönöm.

Le kell venni a folytószelepházat, és kipucolni az alapjárati motorral, járatokkal együtt.

Próbálj meg egy a csőbe való méretű valamivel (nem tudom milyen vastag de pl kemény drót, hurkapálca, pecások körében használt távdobó kosár műanyag szára vagy valami hasonlóval de ésszel nehogy beletörjön!) keresztül nyomni rajta. Esetleg leveszed és töltesz bele petróleumot hogy feloldja a szutykot (nem 2 perc!) és ha netán van ismerősödnek kompresszora belefújsz egy értelmeset, majd az kitakarítja!

Ezt nem ajánlom, mert a koszt nem szokás betolni a szelepekhez meg a hengerbe... nem szereti. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A TotalCar "Bödön"-ös cikkét olvasva, majda kocsimban vizsgálódva kartergáz témában a következővel szembesültem.

Előljáróban: a kocsim '92 1,6i 8V C16NZ és nem vagyok autószerelő, de azért tudom, hogy miről beszélek (remélem). :-)

A kartergáz visszavezetése két ponton történik. Az egyik pont, egy vastag cső és befecskendező renszer tetején található műanyag házba megy.

A másik egy vékonyabb cső, és ez a befecskendező rendszer alatt, a torokba van vezetve.

És itt van az ami miatt terhellek Benneteket.

Nekem ez a befecskendező alatti rész teljesen el van koszolódva (szerintem be is lehet égve) és így ez a "vékonyabb cső" nem is látja el a feladatát. Az érdekelne, hogy milyen módszerrel lehetne kipiszkálni illeve milyen irányba megy egyáltalán a furat, és van-e esélyem a tisztításra. Szerintem ennek a furatnak a tisztítása után az alapjárat is visszaállna, mert most egy kicsit magas.

Eddig mindenféle helyes dologgal kipiszkáltam a nagyja koszt és csavarlazítót is fulytam be oldószer gyanánt, de még mindíg nem szelel afurat.

Talán valakinek van 5lete?

A válaszokat előre is köszönöm.

No, akkor megmondom a tutit.

Nekem is 92-es C16NZ, csak vectrába.

Miután én is rátaláltam erre a karter szűrő témára, nekem is feltűnt, hogy a vékonyabbik csövön nem jön semmi se ki se be. Nálam a gumicső is el volt dugulva, meg a csonk is ugyan úgy, mint nálad, kemény fekete koksz volt benne. Először asszem 3-as fúrószárral kézzel pucoltam, kb. 5. tekergetés után már 2 centit bent volt a fúrószár és mintha megakadt volna. Tehát már nem ment tovább, de továbbra is el volt dugulva.

Na, ekkor levettem az injektor fedelet, kézzel elfordítottam a fojtószelepet hogy lássak, és kb. a csonkkal 1 magasságban láttam egy kb. 1-2mm átmérőjű lyukat. Szóval összeszűkül, és ezért nem ment tovább a fúró.

ekkor kerítettem egy drótot, és azzal sikerült azt a kis lyukat is kipucolni. Tehát a csonk egyenes, nincs benne kanyar, és egy dróttal miután a csonk tiszta, azt a kis lyukat ki lehet takarítani.

Utána alapjáraton erős vákumot csinált.

Hétvégén ledugóztam ezt a vékony csövet, a mind két végénél. Ha szűrőt teszel fel, akkor nem is kell kipucolni, mert úgy is le kell dugózni.

A szűrőt pedig a nagyobb csőbe, ami az injektor fedélre megy oda kötöttem be.

Utána érezhetőbb volt a változás, mint mikor a kis csőbe volt bekötve.

Szóval így már alul tényleg jobban húz, könnyebben reagál a pedálra.

4-ben 25-ről 800-as fordulatról is rángatás nélkül felgyorsul.

Vasárnap voltam Pesten a 17. ker-be. A bécsi úttól oda vissza mértem a fogyasztást BC-vel, és 4.8-ra jött ki 100km-re oda vissza kb. 40 km-en. A bécsi úton az ürömi elágtól haza Dorogra pedig 4,2 literre. Nyugis 60-70-es tempóval ahogy a forgalom ment.

5-ben is 50-ről simán könnyedén gyorsul, előtte 60 alá nem mertem engedni mert már néha berángatott.

Link to comment
Megosztás:

miért, gyárilag van benne valami anyag? :lol:

márcsak mert a csonk végéig tele van valamivel

Ha végig tele van trutyival, akkor nyilván eldugult. Ezért ajánlottam a vákuummérést, ugyanis én sem tudtam drótot átdugni az én C20NE-mnél, de azért szelelt, mert tudtam vákuumot mérni. A szűkület nyilvánvaló oka az, hogy mivel ezen a lukon át igen erős vákuum keletkezik alapjárat környékén, ezért korlátozni kell az áramlási sebességet a csőben. Máskülönben nagyon sok olajcseppet ragadna magával a kartergáz.

Az egész sztoriban az a jó, hogy egyre többen vagyunk akik az ilyen kis "apróságokra" is odafigyelünk. Pedig sok múlik az apróságokon! Más szóval "az ördög a részletekben bújik meg."

Link to comment
Megosztás:

Ma úgy jártam, hogy hazafelé jövet megállt alattam az autó :lol: Előtte már rángatott kissé, gázadásra nem gyorsult, hanem tartotta a sebességet, és berángatott. Aztán teljesen leállt. Félregurultam, és vártam pár percet, számba vettem, ki tudna hazavontatni. Aztán megpróbáltam megint, és beindult, simán hazajöttem vele. A motorkontroll lámpa világított, mikor ez történt, itthon kivillogtattam, és azt mondta: 44 - Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak). Jól gondolom, hogy ez nem a lambda hibája, hanem a motor nem kapott üzemanyagot?

Link to comment
Megosztás:

itthon kivillogtattam, és azt mondta: 44 - Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak). Jól gondolom, hogy ez nem a lambda hibája, hanem a motor nem kapott üzemanyagot?

Szerintem lambda lesz,túl szegény a keveréked és azt a lambda állítja be,esetleg MAP szenzor.

Link to comment
Megosztás:

A motorkontroll lámpa világított, mikor ez történt, itthon kivillogtattam, és azt mondta: 44 - Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak). Jól gondolom, hogy ez nem a lambda hibája, hanem a motor nem kapott üzemanyagot?

Így van, nem a lambda lesz most a bibi szerintem sem. Valami miatt elment az üzemanyag nyomásod... lehet hogy kosz

került a rendszerbe... benyaszűrőt mikor cseréltél utoljára?

Link to comment
Megosztás:

Így van, nem a lambda lesz most a bibi szerintem sem. Valami miatt elment az üzemanyag nyomásod... lehet hogy kosz

került a rendszerbe... benyaszűrőt mikor cseréltél utoljára?

Éppen most :lol: Egyébként kb. egy éves volt. Megpróbáltam átfújni rajta, de nem sikerült, úgyhogy jó eséllyel az lehetett a bűnös (remélem).

Holnap kiderül.

Hallottam olyat a szerelőmtől még régebben, hogy a gyengébb minőségű benyaszűrők belseje egy idő után szétesik, és eltömíti a benya útját. Lehet, hogy ez történt, olcsó cucc volt.

Szerintem lambda lesz,túl szegény a keveréked és azt a lambda állítja be,esetleg MAP szenzor.

Ez így van, amíg tud szabályozni, de ha eltűnik a benya, akkor egy idő után kifut a működési tartományából, és dob egy ilyen hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

C14SE vezérműtengelyével mi egyezik még meg?

Nem nyitási fokra, hanem méretekre (c14nz jó lehet???). Keresgélek a neten és nem nagyon találok.

Nem ugyanolyan, mint a C14NZ, csak a 14SE (karbis?) és a C14SE jó bele, viszont előfordult Corsában is. Alváz/motorszámfüggő is:

- 02T14053

-19880550 90421983 6 36 186

02T14054-

19880551- 90444139 56 36 001

Link to comment
Megosztás:

Nem ugyanolyan, mint a C14NZ, csak a 14SE (karbis) és a C14SE jó bele, viszont előfordult Corsában is. Alváz/motorszámfüggő is:

- 02T14053

-19880550 90421983 6 36 186

02T14054-

19880551- 90444139 56 36 001

Nem vígasztalódtam meg, de köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.