Szokecigany Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Az természetes, hogy felkeményednek a gumicsövek, mivel a rendszer túlnyomásos. Ha nem forr a víz, nem olajos, nem fogy, az olaj nem szürke habos akkor sztem nincs baja. ui. Nem hallod, hogy sziszeg a motor. Addig ok,de miutéán visszahül a motor akkor is túlnyomás marad a tartájban,, Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 megnéztem, nekem is olyan csonk, mint hala-nak a cső tiszta, a csonk bedugulva az merre megy? mert hogy egyenesen nem, az biztos :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Addig ok,de miutéán visszahül a motor akkor is túlnyomás marad a tartájban,, miért ne maradna? zárt rendszer és egy darabig megtartja a nyomást Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Addig ok,de miutéán visszahül a motor akkor is túlnyomás marad a tartájban,, Nekem elég sokáig kellett kiengedni a gázt a tartályból, amikor hengerfejes volt, egy csövem el is durrant. Aztán miután rendbe lett rakva, fura volt hogy milyen hamar le lehet csavarni a kupakot, mert csak egy rövid szissz van :lol: . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szokecigany Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Akkor mi legyen? Szrintetek eklindulhatok vagy sos szervíz?Egyébként már legalább tízezer km-t mentem így vele mióta ezt észrevettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szokecigany Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Nekem elég sokáig kellett kiengedni a gázt a tartályból, amikor hengerfejes volt, egy csövem el is durrant. Aztán miután rendbe lett rakva, fura volt hogy milyen hamar le lehet csavarni a kupakot, mert csak egy rövid szissz van :lol: . Na ez az :lol: én is ettől tartok Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 megnéztem, nekem is olyan csonk, mint hala-nak a cső tiszta, a csonk bedugulva az merre megy? mert hogy egyenesen nem, az biztos :lol: Biztos vagy benne, hogy eldugult? Kellene egy vákuummérőt szerezned (venned) és lemérni, hogy mekkora ott a vákuum! Kb -0,7; -0,8 bart kell mérni. Vákuummérőt már kapni 1500 - 1800 forintért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Biztos vagy benne, hogy eldugult? Kellene egy vákuummérőt szerezned (venned) és lemérni, hogy mekkora ott a vákuum! Kb -0,7; -0,8 bart kell mérni. Vákuummérőt már kapni 1500 - 1800 forintért. miért, gyárilag van benne valami anyag? :lol: márcsak mert a csonk végéig tele van valamivel Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Július27, 2008 Megoszt Elküldve Július27, 2008 Na ez az :lol: én is ettől tartok De ha nem fogy a vized, nem pöfög fehéret és nem jön csobogás hang a levegőbefújó felől, akkor szerintem nem kell nagyon aggódnod emiatt :lol: . Főleg hogy már ennyit mentél vele baj nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 De ha nem fogy a vized, nem pöfög fehéret és nem jön csobogás hang a levegőbefújó felől, akkor szerintem nem kell nagyon aggódnod emiatt :lol: . Főleg hogy már ennyit mentél vele baj nélkül. Nekem szokott csobogni indításnál a fűtőradiátor felől, az rosszat jelent? Én arra tippeltem, levegő van a rendszerben. A hűtővíz nem fogy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Nekem szokott csobogni indításnál a fűtőradiátor felől, az rosszat jelent? Én arra tippeltem, levegő van a rendszerben. A hűtővíz nem fogy. Akkor valószínűleg csak levegős lehet, próbáld légteleníteni :lol: . Engem marhára zavart anno, mert ahogy adtam egy kis gázt, máris csörgedezett a kis patak :lol: . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szokecigany Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Tavaly nekem is csobogott,bubizott,de ez hűtővizcsere után megszünt. Ezeket a rendszereket,hogy lehet légteleníteni? Ezt nem automatikusan végzik?.... Legrosszabb esetben majd németorsazágban kicserélik a tömítést :lol: :lol:((( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Tavaly nekem is csobogott,bubizott,de ez hűtővizcsere után megszünt. Ezeket a rendszereket,hogy lehet légteleníteni? Ezt nem automatikusan végzik?.... Legrosszabb esetben majd németorsazágban kicserélik a tömítést :lol: :lol:((( Az én mocimnál az egyvezetékes hőfokjeladót kell kitekerni, de gondolom a többinél is így működhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Talán valakinek van 5lete? A válaszokat előre is köszönöm. Le kell venni a folytószelepházat, és kipucolni az alapjárati motorral, járatokkal együtt. Próbálj meg egy a csőbe való méretű valamivel (nem tudom milyen vastag de pl kemény drót, hurkapálca, pecások körében használt távdobó kosár műanyag szára vagy valami hasonlóval de ésszel nehogy beletörjön!) keresztül nyomni rajta. Esetleg leveszed és töltesz bele petróleumot hogy feloldja a szutykot (nem 2 perc!) és ha netán van ismerősödnek kompresszora belefújsz egy értelmeset, majd az kitakarítja! Ezt nem ajánlom, mert a koszt nem szokás betolni a szelepekhez meg a hengerbe... nem szereti. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Sziasztok A TotalCar "Bödön"-ös cikkét olvasva, majda kocsimban vizsgálódva kartergáz témában a következővel szembesültem. Előljáróban: a kocsim '92 1,6i 8V C16NZ és nem vagyok autószerelő, de azért tudom, hogy miről beszélek (remélem). :-) A kartergáz visszavezetése két ponton történik. Az egyik pont, egy vastag cső és befecskendező renszer tetején található műanyag házba megy. A másik egy vékonyabb cső, és ez a befecskendező rendszer alatt, a torokba van vezetve. És itt van az ami miatt terhellek Benneteket. Nekem ez a befecskendező alatti rész teljesen el van koszolódva (szerintem be is lehet égve) és így ez a "vékonyabb cső" nem is látja el a feladatát. Az érdekelne, hogy milyen módszerrel lehetne kipiszkálni illeve milyen irányba megy egyáltalán a furat, és van-e esélyem a tisztításra. Szerintem ennek a furatnak a tisztítása után az alapjárat is visszaállna, mert most egy kicsit magas. Eddig mindenféle helyes dologgal kipiszkáltam a nagyja koszt és csavarlazítót is fulytam be oldószer gyanánt, de még mindíg nem szelel afurat. Talán valakinek van 5lete? A válaszokat előre is köszönöm. No, akkor megmondom a tutit. Nekem is 92-es C16NZ, csak vectrába. Miután én is rátaláltam erre a karter szűrő témára, nekem is feltűnt, hogy a vékonyabbik csövön nem jön semmi se ki se be. Nálam a gumicső is el volt dugulva, meg a csonk is ugyan úgy, mint nálad, kemény fekete koksz volt benne. Először asszem 3-as fúrószárral kézzel pucoltam, kb. 5. tekergetés után már 2 centit bent volt a fúrószár és mintha megakadt volna. Tehát már nem ment tovább, de továbbra is el volt dugulva. Na, ekkor levettem az injektor fedelet, kézzel elfordítottam a fojtószelepet hogy lássak, és kb. a csonkkal 1 magasságban láttam egy kb. 1-2mm átmérőjű lyukat. Szóval összeszűkül, és ezért nem ment tovább a fúró. ekkor kerítettem egy drótot, és azzal sikerült azt a kis lyukat is kipucolni. Tehát a csonk egyenes, nincs benne kanyar, és egy dróttal miután a csonk tiszta, azt a kis lyukat ki lehet takarítani. Utána alapjáraton erős vákumot csinált. Hétvégén ledugóztam ezt a vékony csövet, a mind két végénél. Ha szűrőt teszel fel, akkor nem is kell kipucolni, mert úgy is le kell dugózni. A szűrőt pedig a nagyobb csőbe, ami az injektor fedélre megy oda kötöttem be. Utána érezhetőbb volt a változás, mint mikor a kis csőbe volt bekötve. Szóval így már alul tényleg jobban húz, könnyebben reagál a pedálra. 4-ben 25-ről 800-as fordulatról is rángatás nélkül felgyorsul. Vasárnap voltam Pesten a 17. ker-be. A bécsi úttól oda vissza mértem a fogyasztást BC-vel, és 4.8-ra jött ki 100km-re oda vissza kb. 40 km-en. A bécsi úton az ürömi elágtól haza Dorogra pedig 4,2 literre. Nyugis 60-70-es tempóval ahogy a forgalom ment. 5-ben is 50-ről simán könnyedén gyorsul, előtte 60 alá nem mertem engedni mert már néha berángatott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 miért, gyárilag van benne valami anyag? :lol: márcsak mert a csonk végéig tele van valamivel Ha végig tele van trutyival, akkor nyilván eldugult. Ezért ajánlottam a vákuummérést, ugyanis én sem tudtam drótot átdugni az én C20NE-mnél, de azért szelelt, mert tudtam vákuumot mérni. A szűkület nyilvánvaló oka az, hogy mivel ezen a lukon át igen erős vákuum keletkezik alapjárat környékén, ezért korlátozni kell az áramlási sebességet a csőben. Máskülönben nagyon sok olajcseppet ragadna magával a kartergáz. Az egész sztoriban az a jó, hogy egyre többen vagyunk akik az ilyen kis "apróságokra" is odafigyelünk. Pedig sok múlik az apróságokon! Más szóval "az ördög a részletekben bújik meg." Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Ma úgy jártam, hogy hazafelé jövet megállt alattam az autó :lol: Előtte már rángatott kissé, gázadásra nem gyorsult, hanem tartotta a sebességet, és berángatott. Aztán teljesen leállt. Félregurultam, és vártam pár percet, számba vettem, ki tudna hazavontatni. Aztán megpróbáltam megint, és beindult, simán hazajöttem vele. A motorkontroll lámpa világított, mikor ez történt, itthon kivillogtattam, és azt mondta: 44 - Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak). Jól gondolom, hogy ez nem a lambda hibája, hanem a motor nem kapott üzemanyagot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Nekem is tele volt trutyival a kis lik ami a pillangoszelep alatt csatlakozik be. Kitakaritottam amennyire tudtam azt raktam vissza mindent, most nem lesz bödön ,elvitte az árát a benzinpumpa! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Nekem is tele volt trutyival a kis lik ami a pillangoszelep alatt csatlakozik be. Kitakaritottam amennyire tudtam azt raktam vissza mindent, most nem lesz bödön ,elvitte az árát a benzinpumpa! :lol: Sebaj, majd jövő hónapban. :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 itthon kivillogtattam, és azt mondta: 44 - Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak). Jól gondolom, hogy ez nem a lambda hibája, hanem a motor nem kapott üzemanyagot? Szerintem lambda lesz,túl szegény a keveréked és azt a lambda állítja be,esetleg MAP szenzor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 A motorkontroll lámpa világított, mikor ez történt, itthon kivillogtattam, és azt mondta: 44 - Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak). Jól gondolom, hogy ez nem a lambda hibája, hanem a motor nem kapott üzemanyagot? Így van, nem a lambda lesz most a bibi szerintem sem. Valami miatt elment az üzemanyag nyomásod... lehet hogy kosz került a rendszerbe... benyaszűrőt mikor cseréltél utoljára? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Így van, nem a lambda lesz most a bibi szerintem sem. Valami miatt elment az üzemanyag nyomásod... lehet hogy kosz került a rendszerbe... benyaszűrőt mikor cseréltél utoljára? Éppen most :lol: Egyébként kb. egy éves volt. Megpróbáltam átfújni rajta, de nem sikerült, úgyhogy jó eséllyel az lehetett a bűnös (remélem). Holnap kiderül. Hallottam olyat a szerelőmtől még régebben, hogy a gyengébb minőségű benyaszűrők belseje egy idő után szétesik, és eltömíti a benya útját. Lehet, hogy ez történt, olcsó cucc volt. Szerintem lambda lesz,túl szegény a keveréked és azt a lambda állítja be,esetleg MAP szenzor. Ez így van, amíg tud szabályozni, de ha eltűnik a benya, akkor egy idő után kifut a működési tartományából, és dob egy ilyen hibakódot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 C14SE vezérműtengelyével mi egyezik még meg? Nem nyitási fokra, hanem méretekre (c14nz jó lehet???). Keresgélek a neten és nem nagyon találok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 C14SE vezérműtengelyével mi egyezik még meg? Nem nyitási fokra, hanem méretekre (c14nz jó lehet???). Keresgélek a neten és nem nagyon találok. Nem ugyanolyan, mint a C14NZ, csak a 14SE (karbis?) és a C14SE jó bele, viszont előfordult Corsában is. Alváz/motorszámfüggő is: - 02T14053 -19880550 90421983 6 36 186 02T14054- 19880551- 90444139 56 36 001 Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Július28, 2008 Megoszt Elküldve Július28, 2008 Nem ugyanolyan, mint a C14NZ, csak a 14SE (karbis) és a C14SE jó bele, viszont előfordult Corsában is. Alváz/motorszámfüggő is: - 02T14053 -19880550 90421983 6 36 186 02T14054- 19880551- 90444139 56 36 001 Nem vígasztalódtam meg, de köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts