Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A lentről jövő vastag csövet hagyd békén, az a kartergáznyomást egyenlíti ki a hf és a blokk között.

A szűrőt mindenképpen abba a csőbe kell bekötni, ami a szelepfedélből megy a szívótorokhoz.

Oké, akkor azt nem bántom, de az a gond, hogy mind a 2 csövön ami a szelepfedélből jön a vékony meg a vastag csövön is jön a kartergáz, hol itt hol ott, attól függően hogy áll a pillangószelep. Szóval nálam a kicsi csövön is szedett össze cuccot.

Vagy az jelentéktelen a nagyobb csőhöz képest?

A lenti nagy csőre ha bekötöm a szűrőt attól még kiegyenlítődik, mert sorba kötöm, és nincs nagy ellenállása a szűrőnek.

De ha a 2 fenti csövet lehet valahogy közösíteni, akkor az is jó. A lényeg, hogy a szívótorokba ne kerüljön KG, csak szűrve.

Elküldve

Na az enyém mocitere így néz ki: [url=http://kepfeltolto.hu/i/?174416]

Ebbe hogyan/hova a sunyiba varázsoljam be a szűrőt? Pontosabban nem tudja valaki honnan lehetne szerezni bele valami gyárilag mehajtott csövet?

Elküldve
Oké, akkor azt nem bántom, de az a gond, hogy mind a 2 csövön ami a szelepfedélből jön a vékony meg a vastag csövön is jön a kartergáz, hol itt hol ott, attól függően hogy áll a pillangószelep. Szóval nálam a kicsi csövön is szedett össze cuccot.

Vagy az jelentéktelen a nagyobb csőhöz képest?

A lenti nagy csőre ha bekötöm a szűrőt attól még kiegyenlítődik, mert sorba kötöm, és nincs nagy ellenállása a szűrőnek.

De ha a 2 fenti csövet lehet valahogy közösíteni, akkor az is jó. A lényeg, hogy a szívótorokba ne kerüljön KG, csak szűrve.

A lenti vastag csőbe semmi értelme szűrőt rakni, mivel ott rengeteg olajpára kering, kb 1000km múlva az összes olajad a szűrőben lenne.

A fenti kettő közül a vékonyabbat le lehet dugózni, a folytószelep elé menő vastagba kell a szűrő.

Elküldve

Peki: szerintem dugózzuk le a kicsit és a nagyobb csatin jöjjön a KG

a szűrő után meg elágaztatás kétfelé

hogy ez a Gabi milyen gyorsan tud gépelni :lol:

mi van akkor, ha nem ágaztatom el?

nem keletkezik túlnyomás?

Elküldve
nem keletkezik túlnyomás?

Miért, szerinted a levegőszűrő csak egy irányba enged? :lol:

Amúgy meg járó motornál csak egy-egy pillanatra hagyhat ki a depresszió a szívócsőben, szinte

mindig jelen van :lol:

Sok motortípusban csak egy cső van amúgy a folytószelep elé :lol:

Elküldve
Miért, szerinted a levegőszűrő csak egy irányba enged? :lol:

Amúgy meg járó motornál csak egy-egy pillanatra hagyhat ki a depresszió a szívócsőben, szinte

mindig jelen van :lol:

Sok motortípusban csak egy cső van amúgy a folytószelep elé :lol:

jogos a pont, az alsó polcról válaszhatsz

Elküldve
Peki: szerintem dugózzuk le a kicsit és a nagyobb csatin jöjjön a KG

a szűrő után meg elágaztatás kétfelé

hogy ez a Gabi milyen gyorsan tud gépelni :lol:

mi van akkor, ha nem ágaztatom el?

nem keletkezik túlnyomás?

Oké, meggyőztetek, le lesz dugózva a vékony, de a szűrő utáni elágazás nem hülyeség, hogy alapjáraton is tudjon távozni a KG.

Elküldve
Miért, szerinted a levegőszűrő csak egy irányba enged? :lol:

Amúgy meg járó motornál csak egy-egy pillanatra hagyhat ki a depresszió a szívócsőben, szinte

mindig jelen van :lol:

Sok motortípusban csak egy cső van amúgy a folytószelep elé :lol:

Neked hiszek. :lol: Szal a kicsi csövet kiszedni, mindkét oldalra dugesz, a nagyba meg beködni, mint ahogy itt van:

http://kepfeltolto.hu/i/?174346

Már csak fekete csövet kell szereznem. Cső hossz számít vmit? Ugye ahol van az injektor ott kevés hely van, de máshol lenne bőven hely igényesen elrakni a cumót úgy, h le is lehessen venni a bödönt kiszedni a cumót belőle.

Elküldve

szerintem mindegy, hogy milyen a cső, láttam kék meg zöld színű, átlátszót is már a korábbi linken

mondjuk biztos szépen fog kinézni egy idő után :lol:

Elküldve
Oké, meggyőztetek, le lesz dugózva a vékony, de a szűrő utáni elágazás nem hülyeség, hogy alapjáraton is tudjon távozni a KG.

olvasd egyel fölötte Gabi hsz-ét, van benne igazság

mármint hogy a légszűrő felé tud menni a cucc

Elküldve
olvasd egyel fölötte Gabi hsz-ét, van benne igazság

mármint hogy a légszűrő felé tud menni a cucc

akkor még egyszerűbb a dolog.

Csak simán dugó a kis csonkonra azt kész.

Előtte kipucolom az injektort a sok dzsuvától, hátha tiszta marad utána.

Végül is csak alapjáraton menne a légszűrő felé. Valamennyit levegőt meg alapjáraton is fogyaszt, így lehet nem is sok menne visszafelé.

Baja biztos nem lesz a gépnek

Elküldve
Oké, meggyőztetek, le lesz dugózva a vékony, de a szűrő utáni elágazás nem hülyeség, hogy alapjáraton is tudjon távozni a KG.

Teljesen felesleges. Alapjáraton is van annyi vákum, ami egy nem szanaszét kopott motor kartergázát elvezeti. :lol:

Ha meg szanaszét kopott, akkor is távozhat szabadon a légszűrő felé :lol:

Csőből azért nem mindegy, olajálló és hőálló anyag kell. Szal mindenféle vizes slag nem jó oda.

Elküldve
szerintem mindegy, hogy milyen a cső, láttam kék meg zöld színű, átlátszót is már a korábbi linken

mondjuk biztos szépen fog kinézni egy idő után :lol:

Kövezz meg. Én ezeket a csöveket szilikonnal le szoktam fújni, meg a mocit is brigéciollal mosom évente 3-4x. Általában hanyattesnek a kocsitól a szerelők. :lol:

Most csináltam olyat, h 2 hétvégén sikakefe, domesztosz+súrolószer, és belül mindennek adtam. Olyan 3-4 vödör fekete koszos víz lett az eredmény, pedig szinte minden héten mostam a kocsit.

Elküldve
Kövezz meg. Én ezeket a csöveket szilikonnal le szoktam fújni, meg a mocit is brigéciollal mosom évente 3-4x. Általában hanyattesnek a kocsitól a szerelők. :lol:

Most csináltam olyat, h 2 hétvégén sikakefe, domesztosz+súrolószer, és belül mindennek adtam. Olyan 3-4 vödör fekete koszos víz lett az eredmény, pedig szinte minden héten mostam a kocsit.

a belsejére gondoltam a csőnek :lol:

Gabi: gázcső vagy inkább benzincső, oszt jóvan?

szerk: most gondolkozok, van egy rakás hidraulika cső itthon :lol:

Elküldve
a belsejére gondoltam a csőnek :lol:

Gabi: gázcső vagy inkább benzincső, oszt jóvan?

szerk: most gondolkozok, van egy rakás hidraulika cső itthon :lol:

hidraulika cső jó, de az autóban használt vízcső is. Bontóban pl rakásban szoktak állni, fillérekért lehet hozni.

Elküldve

Helló!

Ismét stupid kérdésem lesz azt hiszem:

ami kép látszik az avatarom-ba, vagy micsoda... itt a nevem mellett

Ugye ez a dolog látszik a két első ajtón a díszlécen

Valaki nem tudja mit jelent? láttam már mást, de eddig ezt még nem figyeltem

meg ebben a színösszeállításban. Van valami jelentése?

Nekem nem tudom miért, valahonnan rémlik ez a dolog... :lol:

haveromnak viszont kékes pirosas ez, igaz övé sima 1,6i

Előre is köszi.

Elküldve
Gondolom, valamilyen felszereltségi szint logója lehet.

De miért pont itt kérdezted meg ? :lol:

megköszönném ha kisegítesz hol kérdezhetném még meg :lol:

Elküldve

Sziasztok

A TotalCar "Bödön"-ös cikkét olvasva, majda kocsimban vizsgálódva kartergáz témában a következővel szembesültem.

Előljáróban: a kocsim '92 1,6i 8V C16NZ és nem vagyok autószerelő, de azért tudom, hogy miről beszélek (remélem). :-)

A kartergáz visszavezetése két ponton történik. Az egyik pont, egy vastag cső és befecskendező renszer tetején található műanyag házba megy.

A másik egy vékonyabb cső, és ez a befecskendező rendszer alatt, a torokba van vezetve.

És itt van az ami miatt terhellek Benneteket.

Nekem ez a befecskendező alatti rész teljesen el van koszolódva (szerintem be is lehet égve) és így ez a "vékonyabb cső" nem is látja el a feladatát. Az érdekelne, hogy milyen módszerrel lehetne kipiszkálni illeve milyen irányba megy egyáltalán a furat, és van-e esélyem a tisztításra. Szerintem ennek a furatnak a tisztítása után az alapjárat is visszaállna, mert most egy kicsit magas.

Eddig mindenféle helyes dologgal kipiszkáltam a nagyja koszt és csavarlazítót is fulytam be oldószer gyanánt, de még mindíg nem szelel afurat.

Talán valakinek van 5lete?

A válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve
Sziasztok

A TotalCar "Bödön"-ös cikkét olvasva, majda kocsimban vizsgálódva kartergáz témában a következővel szembesültem.

Előljáróban: a kocsim '92 1,6i 8V C16NZ és nem vagyok autószerelő, de azért tudom, hogy miről beszélek (remélem). :-)

A kartergáz visszavezetése két ponton történik. Az egyik pont, egy vastag cső és befecskendező renszer tetején található műanyag házba megy.

A másik egy vékonyabb cső, és ez a befecskendező rendszer alatt, a torokba van vezetve.

És itt van az ami miatt terhellek Benneteket.

Nekem ez a befecskendező alatti rész teljesen el van koszolódva (szerintem be is lehet égve) és így ez a "vékonyabb cső" nem is látja el a feladatát. Az érdekelne, hogy milyen módszerrel lehetne kipiszkálni illeve milyen irányba megy egyáltalán a furat, és van-e esélyem a tisztításra. Szerintem ennek a furatnak a tisztítása után az alapjárat is visszaállna, mert most egy kicsit magas.

Eddig mindenféle helyes dologgal kipiszkáltam a nagyja koszt és csavarlazítót is fulytam be oldószer gyanánt, de még mindíg nem szelel afurat.

Talán valakinek van 5lete?

A válaszokat előre is köszönöm.

Próbálj meg egy a csőbe való méretű valamivel (nem tudom milyen vastag de pl kemény drót, hurkapálca, pecások körében használt távdobó kosár műanyag szára vagy valami hasonlóval de ésszel nehogy beletörjön!) keresztül nyomni rajta. Esetleg leveszed és töltesz bele petróleumot hogy feloldja a szutykot (nem 2 perc!) és ha netán van ismerősödnek kompresszora belefújsz egy értelmeset, majd az kitakarítja!

Elküldve
Próbálj meg egy a csőbe való méretű valamivel (nem tudom milyen vastag de pl kemény drót, hurkapálca, pecások körében használt távdobó kosár műanyag szára vagy valami hasonlóval de ésszel nehogy beletörjön!) keresztül nyomni rajta. Esetleg leveszed és töltesz bele petróleumot hogy feloldja a szutykot (nem 2 perc!) és ha netán van ismerősödnek kompresszora belefújsz egy értelmeset, majd az kitakarítja!

Szia

Már próbáltam kicsi fúróval és, órás csavarhúzóval is, de nem mertem erőltetni mert azt nem tudom, hogy a furat "egyenesen " halad befelé vagy valamilyen irányban elfordul-e?

Amit eddig kiszedtem az is tömör és égett kosz volt, szerintem ez is keményen be van égve.

Jelenleg nyomogatok oda csavarlazítót és remélem, hogy ez lasan dolgozik.

Igazából az érdekelne, hogy milyen nagyságú és írányú furat megy tovább, hogy tudjam mivel próbálkozhatok.

Lehet,hogy a végén el kell mennem egy bontóba és meg kell néznem.

Elküldve
Szia

Már próbáltam kicsi fúróval és, órás csavarhúzóval is, de nem mertem erőltetni mert azt nem tudom, hogy a furat "egyenesen " halad befelé vagy valamilyen irányban elfordul-e?

Amit eddig kiszedtem az is tömör és égett kosz volt, szerintem ez is keményen be van égve.

Jelenleg nyomogatok oda csavarlazítót és remélem, hogy ez lasan dolgozik.

Igazából az érdekelne, hogy milyen nagyságú és írányú furat megy tovább, hogy tudjam mivel próbálkozhatok.

Lehet,hogy a végén el kell mennem egy bontóba és meg kell néznem.

Csak ne sok koksz kerüljön bele, mert a szelepek meg a hüvelyfala nem szereti.

Elküldve

Sziasztok

Nemrég kérdeztem a hengerfejgyanús autómmal/98x16szr/ kapcsolatban. Az a helyzet,hogy a héten ismét mennem kell egy 3000km-es utat igy kicsit tanácstalan vagyok. Az autó hibátlan, nem melegszik,ventillátor időben indul,tiszta a víz és az olaj is,viszon kemények a vízcsövek és tulnyomás van a kiegeyenlítőtartályban. Ma is mentem kb háromszáz km-t, hazajöttem nézem és kemény az összes cső. Lecsavartam a kiegyemnlítő tartály sapkáját amiből elég sok levegő távozott. Eztek után próbaképp beinditottam,járattam pár percig állo helyzetben /ventillátor indulásáig/ és nem keletkezett nagy nyomás a kiegeynlítő tartályban,csak nagyon picit szisszent. Szerintetek hengerfejes? elinduljak igy vele? vagy egy gyors szerviz? Tényleg egy ilyen hegerfejtőmítés csere milyen bontással jár? Meddig kell bontani a motort?

Elküldve
Sziasztok

Nemrég kérdeztem a hengerfejgyanús autómmal/98x16szr/ kapcsolatban. Az a helyzet,hogy a héten ismét mennem kell egy 3000km-es utat igy kicsit tanácstalan vagyok. Az autó hibátlan, nem melegszik,ventillátor időben indul,tiszta a víz és az olaj is,viszon kemények a vízcsövek és tulnyomás van a kiegeyenlítőtartályban. Ma is mentem kb háromszáz km-t, hazajöttem nézem és kemény az összes cső. Lecsavartam a kiegyemnlítő tartály sapkáját amiből elég sok levegő távozott. Eztek után próbaképp beinditottam,járattam pár percig állo helyzetben /ventillátor indulásáig/ és nem keletkezett nagy nyomás a kiegeynlítő tartályban,csak nagyon picit szisszent. Szerintetek hengerfejes? elinduljak igy vele? vagy egy gyors szerviz? Tényleg egy ilyen hegerfejtőmítés csere milyen bontással jár? Meddig kell bontani a motort?

Az természetes, hogy felkeményednek a gumicsövek, mivel a rendszer túlnyomásos. Ha nem forr a víz, nem olajos, nem fogy, az olaj nem szürke habos akkor sztem nincs baja.

ui. Nem hallod, hogy sziszeg a motor.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.