Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

IDÉZET(ha4nz @ 2008-07-22 - 07:47)

Ezt úgy érted hogy érzi az autó hogy előzöl és ezért kikapcsolja a klímát? Ezt minden klíma tudja?

Ez ugye csak poénnak volt szánva! :lol:

Neeem! A sáfőőőr érzi, hogy előzni fog, és ezért kikapcsolja a klímát! Ezt minden klíma tudja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, hat jol leegtem a loganos beszolasomal az 1x biztos , de remelem elnezitek nekem mivel ujjonc vagyok es elkapott a laz mivel nemreg vettem egy x14nz astrat es szeretnem joltartanni. Olvasgattam a forumot es a kezdetek kezdetten talatam 1 olyan cikket amiben opel16v azt mondta hogy a karter gaz viszavezetest ami egy fekete gumicsovon keresztul jon a butykostengely fedelbol a szivofedlbe jobb kikotni mert idovel bepiszkitya a szelepeket meg a szivotorkot (jol tudom hogy a szivofedel az a fekete muanyag kalap ami ravan fogva a kozponti befecskendezore es ezen keresztul szivja a levegot?) . Azt is mondta h kel 1 lecsapato es 1 szuro. ha bemegyek 1 autosboltba es igy kerem akor azt teszik elem amire szuksegem van? Van valakinek kep ilyesmirol?

Link to comment
Megosztás:

...Olvasgattam a forumot es a kezdetek kezdetten talatam 1 olyan cikket amiben opel16v azt mondta hogy a karter gaz viszavezetest ami egy fekete gumicsovon keresztul jon a butykostengely fedelbol a szivofedlbe jobb kikotni mert idovel bepiszkitya a szelepeket meg a szivotorkot...

Hohohó! Az alapjárati motor elkoszolódás is ilyenből eredhet? Érdemes lenne kikötnöm nekem is és ki kellene tisztíttatni a szívótorkot/szelepeket?

Sosem szereltettem még a motort a kötelező (bordás szíj, fesz. görgő, vízpumpa, gyertya) cuccokon kívül, érdemes szétszedetni ilyesmiért szerintetek? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hohohó! Az alapjárati motor elkoszolódás is ilyenből eredhet? Érdemes lenne kikötnöm nekem is és ki kellene tisztíttatni a szívótorkot/szelepeket?

Sosem szereltettem még a motort a kötelező (bordás szíj, fesz. görgő, vízpumpa, gyertya) cuccokon kívül, érdemes szétszedetni ilyesmiért szerintetek? :lol:

Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

Link to comment
Megosztás:

Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

A lecsapatóról pont tegnap volt egy cikk a Totalcaron.

Link to comment
Megosztás:

Ja, pont olvastam. Egyáltalán minek van akkor gyárilag visszavezetve a kartergáz? Kenje a torkát? :lol:

Környezetvédelmi oka van, a korom/olajpára ne menjen a levegőbe közvetlen, hanem menjen vissza a mociba. Más kérdés, h 50 ezrenként kell alapjárati mocit, stb tisztítanom miatta.

Inkább összegyűjtöm tartályba, aztán használtolajjal leadom évente.

Link to comment
Megosztás:

Nem jogos a felvetés, mert ha a motort leállítod nincs hőfeljődés amit vissza kellene hűteni! A rendszer pedig túlnyomásra van tervezve.

Óriási gáz van az elméletedben! Motorfék esetén nem a gyújtás áll le, hanem a benzinadagolás!!! Képzeld el ha a benzin menne bele, de a gyújtás nem, akkor mi történne? Szép nagy durranás a kipufogóban ami el is szállhatna amikor jön a gyújtás újra!!! A szivattyúról írtak meg azután végleg zavarosak.

Különben a motorfék használata tényleg hasznos sok szempontból is csak hát nem az történik a motorban amit fentebb írtál.

hát a VW mellett szól, hogy ilyen megoldást alkalmaz. Én meg túloztam, de ha gyorsan van utána indítás ,akkor tapasztaltam, hogy még igrncsak 95 fölé mászik a hőfok aztán ha kicsit pörög és megy lefele. Jó nem fog megfőni.

Igaz, a táplálás van visszafogva, elégetni meg nem fog semmit- csak ha eléri a tolóüzemi határértéket- de a szivattyú akkor is pörög, a motor hűl.

Link to comment
Megosztás:

Eddig azt hittem, h értem a dolgot. Milyen szűrő kell? Mit szűr? A lecsapatóból távozó levegőt? :lol:

A motor és a külvilág közé kell, hogy a gázlengésekkel ne mehessen kosz a motor belsejébe.

Valamint a szűrő azért is jó, mert mindenképpen van rajta valamennyi olajfilm, ami megakadályozza

a levegő páratartalmának motorba lépését. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A motor és a külvilág közé kell, hogy a gázlengésekkel ne mehessen kosz a motor belsejébe.

Valamint a szűrő azért is jó, mert mindenképpen van rajta valamennyi olajfilm, ami megakadályozza

a levegő páratartalmának motorba lépését. :lol:

Akkor már nem egyszerűbb, ha visszaküldöm a lecsapató után a mociba a szűrt levegőt?

Ez kb milyen szűrő, hol kapok?

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a hűtésre szerintem, ha átkötném a ventit, hogy álló motornál is pörögjön ha magas a höfok nem sokra mennék vele, mert ha nem megy a motor akkor a pumpa se és a hűtött víz pont oda nem jutna el ahova kéne: a motorba. Azzal hogy a hűtőt hűtöm, meg nem sokra megyek. Vagy rosszul gondolom? Akkor meg a Golfnál miért ugy mükszik?

Link to comment
Megosztás:

Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

Hátha ez segít neked:

http://greatfuelsaver.mauritron.com/html/pcv_enhancer.html

vagy ez:

http://www.ecrater.com/product.php?pid=2723387 és így tovább még ezer helyen...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.