Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

IDÉZET(ha4nz @ 2008-07-22 - 07:47)

Ezt úgy érted hogy érzi az autó hogy előzöl és ezért kikapcsolja a klímát? Ezt minden klíma tudja?

Ez ugye csak poénnak volt szánva! :lol:

Neeem! A sáfőőőr érzi, hogy előzni fog, és ezért kikapcsolja a klímát! Ezt minden klíma tudja. :lol:

Elküldve

Sziasztok, hat jol leegtem a loganos beszolasomal az 1x biztos , de remelem elnezitek nekem mivel ujjonc vagyok es elkapott a laz mivel nemreg vettem egy x14nz astrat es szeretnem joltartanni. Olvasgattam a forumot es a kezdetek kezdetten talatam 1 olyan cikket amiben opel16v azt mondta hogy a karter gaz viszavezetest ami egy fekete gumicsovon keresztul jon a butykostengely fedelbol a szivofedlbe jobb kikotni mert idovel bepiszkitya a szelepeket meg a szivotorkot (jol tudom hogy a szivofedel az a fekete muanyag kalap ami ravan fogva a kozponti befecskendezore es ezen keresztul szivja a levegot?) . Azt is mondta h kel 1 lecsapato es 1 szuro. ha bemegyek 1 autosboltba es igy kerem akor azt teszik elem amire szuksegem van? Van valakinek kep ilyesmirol?

Elküldve
...Olvasgattam a forumot es a kezdetek kezdetten talatam 1 olyan cikket amiben opel16v azt mondta hogy a karter gaz viszavezetest ami egy fekete gumicsovon keresztul jon a butykostengely fedelbol a szivofedlbe jobb kikotni mert idovel bepiszkitya a szelepeket meg a szivotorkot...

Hohohó! Az alapjárati motor elkoszolódás is ilyenből eredhet? Érdemes lenne kikötnöm nekem is és ki kellene tisztíttatni a szívótorkot/szelepeket?

Sosem szereltettem még a motort a kötelező (bordás szíj, fesz. görgő, vízpumpa, gyertya) cuccokon kívül, érdemes szétszedetni ilyesmiért szerintetek? :lol:

Elküldve
Hohohó! Az alapjárati motor elkoszolódás is ilyenből eredhet? Érdemes lenne kikötnöm nekem is és ki kellene tisztíttatni a szívótorkot/szelepeket?

Sosem szereltettem még a motort a kötelező (bordás szíj, fesz. görgő, vízpumpa, gyertya) cuccokon kívül, érdemes szétszedetni ilyesmiért szerintetek? :lol:

Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

Elküldve
Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

A lecsapatóról pont tegnap volt egy cikk a Totalcaron.

Elküldve
A lecsapatóról pont tegnap volt egy cikk a Totalcaron.

Ja, pont olvastam. Egyáltalán minek van akkor gyárilag visszavezetve a kartergáz? Kenje a torkát? :lol:

Elküldve
Ja, pont olvastam. Egyáltalán minek van akkor gyárilag visszavezetve a kartergáz? Kenje a torkát? :lol:

Környezetvédelmi oka van, a korom/olajpára ne menjen a levegőbe közvetlen, hanem menjen vissza a mociba. Más kérdés, h 50 ezrenként kell alapjárati mocit, stb tisztítanom miatta.

Inkább összegyűjtöm tartályba, aztán használtolajjal leadom évente.

Elküldve
Nem jogos a felvetés, mert ha a motort leállítod nincs hőfeljődés amit vissza kellene hűteni! A rendszer pedig túlnyomásra van tervezve.

Óriási gáz van az elméletedben! Motorfék esetén nem a gyújtás áll le, hanem a benzinadagolás!!! Képzeld el ha a benzin menne bele, de a gyújtás nem, akkor mi történne? Szép nagy durranás a kipufogóban ami el is szállhatna amikor jön a gyújtás újra!!! A szivattyúról írtak meg azután végleg zavarosak.

Különben a motorfék használata tényleg hasznos sok szempontból is csak hát nem az történik a motorban amit fentebb írtál.

hát a VW mellett szól, hogy ilyen megoldást alkalmaz. Én meg túloztam, de ha gyorsan van utána indítás ,akkor tapasztaltam, hogy még igrncsak 95 fölé mászik a hőfok aztán ha kicsit pörög és megy lefele. Jó nem fog megfőni.

Igaz, a táplálás van visszafogva, elégetni meg nem fog semmit- csak ha eléri a tolóüzemi határértéket- de a szivattyú akkor is pörög, a motor hűl.

Elküldve

Nem linkelne be azt a cikket a totalkarol valaki aki megtalalta mert en nem talalom.

Esetleg ha valaki talal valami kepet lecsapatorol es filterol az is erdekelne. koszi.

Elküldve
Nem linkelne be azt a cikket a totalkarol valaki aki megtalalta mert en nem talalom.

Esetleg ha valaki talal valami kepet lecsapatorol es filterol az is erdekelne. koszi.

Valaki ide linkelte vasárnap, de nem tudom pontosan melyik topikba. (astra f-en belül)

Elküldve
lecsapatótartály (benne fémdörzsi a nagy felület miatt), olajtartály (rendszer legalsó pontján, hogy oda fojjon az olaj), szűrő.

ez kell.

Eddig azt hittem, h értem a dolgot. Milyen szűrő kell? Mit szűr? A lecsapatóból távozó levegőt? :lol:

Elküldve
Eddig azt hittem, h értem a dolgot. Milyen szűrő kell? Mit szűr? A lecsapatóból távozó levegőt? :lol:

A motor és a külvilág közé kell, hogy a gázlengésekkel ne mehessen kosz a motor belsejébe.

Valamint a szűrő azért is jó, mert mindenképpen van rajta valamennyi olajfilm, ami megakadályozza

a levegő páratartalmának motorba lépését. :lol:

Elküldve
A motor és a külvilág közé kell, hogy a gázlengésekkel ne mehessen kosz a motor belsejébe.

Valamint a szűrő azért is jó, mert mindenképpen van rajta valamennyi olajfilm, ami megakadályozza

a levegő páratartalmának motorba lépését. :lol:

Akkor már nem egyszerűbb, ha visszaküldöm a lecsapató után a mociba a szűrt levegőt?

Ez kb milyen szűrő, hol kapok?

Elküldve
Akkor már nem egyszerűbb, ha visszaküldöm a lecsapató után a mociba a szűrt levegőt?

Ez kb milyen szűrő, hol kapok?

Én is úgy tudom, hogy a szűrőből a szívórészhez van visszavezetve, nem pedig a külvilágba.

Elküldve
Én is úgy tudom, hogy a szűrőből a szívórészhez van visszavezetve, nem pedig a külvilágba.

Itt már ki lett találva ez 4-5 éve, és ment a külvilágba, de a részletekre nem emléxem. Nem baj, majd apránként kiszedem az infót a szakikból. :lol:

Elküldve

Visszatérve a hűtésre szerintem, ha átkötném a ventit, hogy álló motornál is pörögjön ha magas a höfok nem sokra mennék vele, mert ha nem megy a motor akkor a pumpa se és a hűtött víz pont oda nem jutna el ahova kéne: a motorba. Azzal hogy a hűtőt hűtöm, meg nem sokra megyek. Vagy rosszul gondolom? Akkor meg a Golfnál miért ugy mükszik?

Elküldve
Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

Hátha ez segít neked:

http://greatfuelsaver.mauritron.com/html/pcv_enhancer.html

vagy ez:

http://www.ecrater.com/product.php?pid=2723387 és így tovább még ezer helyen...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.