Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Azonkivűl? Talán egy kis érezhető nyomaték?

Te tényleg tankolnál egy literrel többet 100km-enként 2 lóerőért vagy 3nm-ért? :lol: Persze egyáltalán nem biztos hogy hozna ennyit, sőt.

Egy autó nem úgy működik, hogy minél több benzint locsolunk a motorba annál jobban megy. Főleg nem kontrollálatlan körülmények közt.

Link to comment
Megosztás:

Te tényleg tankolnál egy literrel többet 100km-enként 2 lóerőért vagy 3nm-ért? :lol: Persze egyáltalán nem biztos hogy hozna ennyit, sőt.

Egy autó nem úgy működik, hogy minél több benzint locsolunk a motorba annál jobban megy. Főleg nem kontrollálatlan körülmények közt.

Erre voltam kiváncsi, hogy megéri e.

Link to comment
Megosztás:

Halotam olyat biztos forasbol h Dacia Loganel atirjak a programot es nyernek vele 10-15 LE es alitolag picivel kevesebbet is fogyaszt amit mar nehezemre esik elhinni. Szoval ilyet az x14nz astranal nemlehet csinalni? Vagy ezaltal hamarabb kopik a motor? Ha nem art neki es lehet csinalni akor menyi penz lenne? es menyi LE nyernek?

Link to comment
Megosztás:

Halotam olyat biztos forasbol h Dacia Loganel atirjak a programot es nyernek vele 10-15 LE es alitolag picivel kevesebbet is fogyaszt amit mar nehezemre esik elhinni. Szoval ilyet az x14nz astranal nemlehet csinalni? Vagy ezaltal hamarabb kopik a motor? Ha nem art neki es lehet csinalni akor menyi penz lenne? es menyi LE nyernek?

:lol:

A biztos forrás azt jelenti, hogy független mérőhelyen volt előtte-utána mérés? Ha igen próbáld már megszerezni a diagramokat.

Ha nem, akkor vagy csak téged vertek át, vagy a biztos forrásodat is.

Lehet módosítani a programot, de hogy nem kapsz 5 lóerőnél többet arra nagy összegben mernék fogadni. Egyébként az ilyen programok is a soktízezer kategória.

Link to comment
Megosztás:

Halotam olyat biztos forasbol h Dacia Loganel atirjak a programot es nyernek vele 10-15 LE es alitolag picivel kevesebbet is fogyaszt amit mar nehezemre esik elhinni. Szoval ilyet az x14nz astranal nemlehet csinalni? Vagy ezaltal hamarabb kopik a motor? Ha nem art neki es lehet csinalni akor menyi penz lenne? es menyi LE nyernek?

Sőt. Van tuning matrica is, 5LE/matrica. :lol: Ilyen sport légszűrő/hátsó dob/csoda adalék/100-as benzin, és társainak nem kell bedőlni...

Turbó mocin lehet csipelni, szívón nem hoz gyakorlatilag semmit. Leveszed a gyári tiltásokat kb.

Link to comment
Megosztás:

ertem, szoval a legyeg h nyugodjak le mert kevespenzbol egyszeruen nem lesz meg 2 LE se pluszba. Esetleg ha megmondana valaki mi az a HW?

HardWare

vagyis a beépülő cuccok, amik nélkül nem műkszik.

Az hogy progival leveszem a gyari tiltasokat az mit jelent? Tobbet fog porogni? mi szamit gyari tiltasnak?

6500-as fordulat az általános tiltás. GSi-kben 7000.

nincs érteleme igazán, mert a hidrotőkék és a szeleprugók sem bírják a végtelenségig ellátni a feladatukat.

Megfelelő átalakításokkal már más a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

HardWare

vagyis a beépülő cuccok, amik nélkül nem műkszik.

6500-as fordulat az általános tiltás. GSi-kben 7000.

nincs érteleme igazán, mert a hidrotőkék és a szeleprugók sem bírják a végtelenségig ellátni a feladatukat.

Megfelelő átalakításokkal már más a helyzet.

A jó öreg NZ 6000-ig fordul. :lol: (talán 6100)

Link to comment
Megosztás:

Halotam olyat biztos forasbol h Dacia Loganel atirjak a programot es nyernek vele 10-15 LE es alitolag picivel kevesebbet is fogyaszt amit mar nehezemre esik elhinni. Szoval ilyet az x14nz astranal nemlehet csinalni? Vagy ezaltal hamarabb kopik a motor? Ha nem art neki es lehet csinalni akor menyi penz lenne? es menyi LE nyernek?

Erre csak azt tudom mondani, akkor kell venni egy Dacia Logant!

Különben nézd meg a budapesti és környéki utakon, hogy minden harmadik - negyedik új autó, márkafüggetlenül és mindegy, hogy benzines vagy dizil, úgy füstöl mint a gyárkémények a Rákosi Mátyás Vas és Fémművekben tették annó!

Hogy miért? Mert hát kérem csíííptunnnning van benneje! A sok barom tönkreteszi a környezetet, én szívom a füstjét, és nagy valószínűséggel a kocsiját is hazavágja nem túl hosszú távon. Csak a vicc az, hogy az ilyen füstös, de csillogó új autókat az én 16 éves teherautóm többnyire lelépi egy előzésnél... -füstölés nélkül!

Vezetéskor mindíg tisztában kell lenni, hogy milyen kocsi van alattunk. Ne kívánjuk, hogy a 60 lóerős úgy előzzön mint a 82 lóerős. Nekem is volt 60 lovasom, de tudtam vele előzni annak megfelelően, jól pörgetve!

A klíma kérdés az már más tészta, nem véletlenül nem szereltek Opelék klímát egyetlen 1,4-es F Astrába sem. Az sok neki!

Link to comment
Megosztás:

...A klíma kérdés az már más tészta, nem véletlenül nem szereltek Opelék klímát egyetlen 1,4-es F Astrába sem. Az sok neki!

Ez így nem teljesen igaz, létezett 14NZ-ből is és 14SE-ből is klímás. Sőt, tudtommal 1.0-ás Corsa is volt klímás. Az más kérdés, hogy mennyi az értelme.

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem teljesen igaz, létezett 14NZ-ből is és 14SE-ből is klímás. Sőt, tudtommal 1.0-ás Corsa is volt klímás. Az más kérdés, hogy mennyi az értelme.

Előzéskor kikapcsol, utána vissza, hideg ugyanolyan jó..... gyakorlatilag nyerünk egy POWER gombot - csak forditott irányba :lol:

Link to comment
Megosztás:

A klíma kérdés az már más tészta, nem véletlenül nem szereltek Opelék klímát egyetlen 1,4-es F Astrába sem. Az sok neki!

A lóizét. :lol: Amikor a 800-as matizba benne van, és bírja. :lol: Mai 1.3-as kisautók mindegyikébe van szinte, de legalábbis opció. Nyilván ezért gondolkodom egy Si-re átalakításon is, h menjen a vas klímával is. :lol:

(Az már más kérdés, h el tudom képzelni, h mennyi ideig jó egy 1x éves klímakompresszor)

Link to comment
Megosztás:

A klíma kérdés az már más tészta, nem véletlenül nem szereltek Opelék klímát egyetlen 1,4-es F Astrába sem. Az sok neki!

Erre mondok egyet: a párocskámé 1.3as td és van benne gyárilag manuál klíma! A 70 lovon -alapjáraton- alig lehet észre venni mikor bekapcsol nemhogy menet közben és brutálisan hűt!

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem teljesen igaz, létezett 14NZ-ből is és 14SE-ből is klímás. Sőt, tudtommal 1.0-ás Corsa is volt klímás. Az más kérdés, hogy mennyi az értelme.

1994-ben nem volt klímás 1,4-es még Németországban sem. Ezt konkrétan tudom, mert akkoriban kaptam a céges 1,4-esemet (60 LE) és kérdezősködtem a német kollégámtól. Az indok az volt, hogy az 1,4-es nyomatéka kevés hozzá alsóbb fordulattartományokban. Azóta persze már a 1 literesbe is teszik kizárólag kereskedelmi okokból, de azzal már csak igen megfontoltan (szenvedve) lehet / szabad csak közlekedni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.