Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

csak egy motortér képet meg 1-2 külsőt hogy mégis valami látvány is legyen :lol:

Motortérről szerintem nincs is. (majdnem olyan, mint bármelyik 1.4 se motortér :lol: ) Kívülről az van, ami a honlapon a fejlécben. Az is a másik gépen, úgyhogy majd valamikor.

Ha minden jól megy, akkor a közeljövőben veszek egy kamerát, majd felveszek ezt-azt, az szerintem érdekesebb lesz mint néhány kép. Bár valószínű a többségét nem tudom majd megosztani a nagyérdeművel. Még a végén lecsuknának. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Inkább idepasszol mint a fűtés topicba, hogy volt ugye cserélve a kiegyenlítőm. Most végre nem csökken a vízszint- látszólag. Nem főzögeti mert jól zár- de én azért elég melegnek találom a motort.

Viszont még a csere előtt vizet köpködött a kipufogó- meg azért most is.

Piszokul félek, nehogy hengerfejes legyen, vagy pedig megfőjön a motor ha tényleg a hőgombával gond.

Link to comment
Megosztás:

Inkább idepasszol mint a fűtés topicba, hogy volt ugye cserélve a kiegyenlítőm. Most végre nem csökken a vízszint- látszólag. Nem főzögeti mert jól zár- de én azért elég melegnek találom a motort.

Viszont még a csere előtt vizet köpködött a kipufogó- meg azért most is.

Piszokul félek, nehogy hengerfejes legyen, vagy pedig megfőjön a motor ha tényleg a hőgombával gond.

Ha konkrét számadatokat írnál a melegre az többet mondana nekünk. Egy motor általában azért meleg, ez a normál üzemmódja. :lol:

Ha hengerfejes lenne fehér füstöt (gőzt) nyomna a kipufogó, az onnan jövő víz csak kondenzvíz, általában csak indítás után jelentkezik néhány kilométerig. Ha valóban a vízkörből jönne ennyi víz pikk-pakk elfogyna az összes. Úgyhogy emiatt ne aggódj szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ha konkrét számadatokat írnál a melegre az többet mondana nekünk. Egy motor általában azért meleg, ez a normál üzemmódja. :lol:

Ha hengerfejes lenne fehér füstöt (gőzt) nyomna a kipufogó, az onnan jövő víz csak kondenzvíz, általában csak indítás után jelentkezik néhány kilométerig. Ha valóban a vízkörből jönne ennyi víz pikk-pakk elfogyna az összes. Úgyhogy emiatt ne aggódj szerintem.

Hát simán kinyomta a ragasztott csonk mellett a vizet és 95 fokon indít a venti...

sőt egyszer úgy megfőzte a nejem, hogy 5 liter vizet kellett beletöltenem, csoda hogy egyben maradt a kocsi, igaz itt lehet hogy az is gond volt hogy a hűtőkör nem zárt tökéletesen, a fenti csonk az a lefolyó és a túlfolyó volt ami ragasztva volt (most cserélték a tartályt és a gyűrűt is csonknál..)

Link to comment
Megosztás:

A koszon kívül még eltér pár dologban. :lol:

Inkább a kartergáz koszolja össze, bár a direkt is adhat neki. Cseréld vissza gyárira, egy gonddal kevesebb. :lol:

A kartergázt mi is "elvezettük", de most vissza kötöttük, mert folyamatosan kigyulladt a sárgalámpa valamilyan oknál fokva :lol: . A direktszűrőt azért csipázom, mert sokkal morgósabb a hangja a motornak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bocsi ha nem ide tartozik, de ki szeretném cserélni a gyári elsô hangszórókat. Meg is vettem az újakat csak akkor lett döbbenet mikor megláttam, hogy szükség lenne 2 drb beépítô adapterre (az a befogató keret). A helyi márkakereskedésnél csak néztek mikor mondtam mire lenne szükségem, probálkoztam mindenütt de sehol semmi. Ki lehetne valahogy belezni az eredetit vagy mitévô legyek?? Mostmár nagyon cserések lennek, összeszakadtak az eredetiek.

Hát ennak a motorhoz tényleg elég kevés köze van. Tuning/hifi topikot olvasgasd azt hiszem ott volt már szó róla többször. Kiemelő keret kell, de közelebbit én sem tudok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne a hűtőrendszerrel kapcsolatban. Nekem C14NZ motorom van és a hűtőventilátorom 100 fok felett kapcsol be. Ez normális? Nem 90 körül kellene bekapcsolnia?

Ill. ha városba megyek vele baromi gyorsan felmegy 100 fokra. Ez normális?

Viszont ha városon kívül megyek ugyanílyen gyorsan visszahűl.

De ha hideg a motor és városon kívül megyek vele a víz nem igen melegszik fel. Vmivel a kék jelölés felé megy és ott beáll nem melegszik fel 90 fokra. Még a közelébe se megy. Ez normális? Szerintem nem annyira

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne a hűtőrendszerrel kapcsolatban. Nekem C14NZ motorom van és a hűtőventilátorom 100 fok felett kapcsol be. Ez normális? Nem 90 körül kellene bekapcsolnia?

Ill. ha városba megyek vele baromi gyorsan felmegy 100 fokra. Ez normális?

Viszont ha városon kívül megyek ugyanílyen gyorsan visszahűl.

De ha hideg a motor és városon kívül megyek vele a víz nem igen melegszik fel. Vmivel a kék jelölés felé megy és ott beáll nem melegszik fel 90 fokra. Még a közelébe se megy. Ez normális? Szerintem nem annyira

Termosztát? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a húnyó? Lehet, nem tudom.

És a ventilátor, hogy 100 fok felett kapcsol csak be? Vagy a kettőnek van köze egymáshoz?

Nem tom, nekem ritkán kapcsol be, azt is 100 alatt teszi, aztán visszahűl a 90-es vonal alá picivel. Annak is van hőgombája, azt is lehet cserélni. Nem nagy összeg, ahogy a termosztát sem, és még mindig olcsóbb mintha hengerfejes lenne, de majd jönnek az okosabbak, várd meg őket :lol: .

Link to comment
Megosztás:

ne cserélj semmit, a mutató mutat rosszat

nem belevaló a műszeregység, más az osztás, emiatt 'csal'

Biztos vagy benne? :lol: Azt írja egyszer 100 fok, aztán meg hogy nem megy a 90 közelébe (!) sem...

Zoli100! Ha jól olvastam ismerőstől vetted a vasat, kérdezz már rá hogy volt-e cserélve a műszeregység? Biztos ami biztos :lol: .

Link to comment
Megosztás:

Biztos vagy benne? :lol: Azt írja egyszer 100 fok, aztán meg hogy nem megy a 90 közelébe (!) sem...

Zoli100! Ha jól olvastam ismerőstől vetted a vasat, kérdezz már rá hogy volt-e cserélve a műszeregység? Biztos ami biztos :lol: .

Rendben! Meg fogom kérdezni a havert. De úgy tudom, hogy nem lett cserélve semmi rajta.

De biztos ami biztos megkérdezem! És köszönöm a hozzászólásokat!

Link to comment
Megosztás:

Helló! 94-es c14nz Astrám van. Nem tudom. hogy hiba-e de ha leállitom a motort leáll a hűtőventilátor is, bármilyen meleg van, ill. vízhőfoktól függetlenül. A faternak a Golf 1-esén ha beállt a garázsba, és leállitotta a motort, még 10-15 percet ment a venti. Amugy a műszer szerint soha nem ment a kocsimon 90-fok fölé a hőfok, és nagyon ritkán kapcsol be a venti, még kánikulában városba sem.

Üdv.: zoli

Link to comment
Megosztás:

Nos Uraim megoldodott az 1,4-es F-es Astra gondja.most már nem pöfög a kipufogonál és tökéletesen ketyeg a motorja is :lol:

A hiba mégpedig a szelepeknél volt.valamiért nem zártak rendesen :lol:

vel lettek polirozva illetve összelettek polirozva a azelepfészekkel és kész.

huu de heppi vagyok.

köszönöm mégegyszer mindenkinek a hozzászolást :lol:

üdv Sergei

Link to comment
Megosztás:

Helló! 94-es c14nz Astrám van. Nem tudom. hogy hiba-e de ha leállitom a motort leáll a hűtőventilátor is, bármilyen meleg van, ill. vízhőfoktól függetlenül. A faternak a Golf 1-esén ha beállt a garázsba, és leállitotta a motort, még 10-15 percet ment a venti. Amugy a műszer szerint soha nem ment a kocsimon 90-fok fölé a hőfok, és nagyon ritkán kapcsol be a venti, még kánikulában városba sem.

Üdv.: zoli

Ezeknél ez természetes, itt a venti csak addig kap áramot, amíg a gyújtás rá van adva. Gondoltam már rá, hogy át kéne kötni...

Mindenesetre én pl. meg szoktam várni, amíg leáll a venti, és csak azután állítom le a motort.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a választ! És még egy kérdés.: Többször tapasztaltam már, hogy ha orral lefele állok meg hosszab időre, pl.: lejtős parkoló, akkor nagyon nehezen !1-2 perc! inditózás után indul el a motor. Az elado srác mondta, hogy a gyujtás után mindig várjak, hogy had dolgozzon a benzinpumpa de itt szerintem másrol lehet szó. Nem kell hegyoldalra gondolni, csak ugy 15-20cm/ kocsihossz.

Link to comment
Megosztás:

Helló! 94-es c14nz Astrám van. Nem tudom. hogy hiba-e de ha leállitom a motort leáll a hűtőventilátor is, bármilyen meleg van, ill. vízhőfoktól függetlenül. A faternak a Golf 1-esén ha beállt a garázsba, és leállitotta a motort, még 10-15 percet ment a venti. Amugy a műszer szerint soha nem ment a kocsimon 90-fok fölé a hőfok, és nagyon ritkán kapcsol be a venti, még kánikulában városba sem.

Üdv.: zoli

Jogos 5 pontos felvetés, így simán megfőhet a motor, ha úgy állsz meg, hogy még ment volna a venti-

a gyújtást hagyd rajta és pörögjön még a malomkerék picit.

Ja és mindenki használja azt a motorféket/tolóüzemmódban ugyanis nem megy a a gyújtás, de a szivattyú azért igen, sokat hűl a gép!

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a húnyó? Lehet, nem tudom.

És a ventilátor, hogy 100 fok felett kapcsol csak be? Vagy a kettőnek van köze egymáshoz?

Nos a hőmérő a műszerfalon az bármilyen értéket is mutathat- nem biztos hogy 10 astránál ugyanott a 90 és a 100 fok.

DE a venti pl nálam 95 fokon pörög, amit érdekes módon már csak nagyon forró víznél indít a hőgomba- én is gondolkozom, hogy ráméretek.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a választ! És még egy kérdés.: Többször tapasztaltam már, hogy ha orral lefele állok meg hosszab időre, pl.: lejtős parkoló, akkor nagyon nehezen !1-2 perc! inditózás után indul el a motor. Az elado srác mondta, hogy a gyujtás után mindig várjak, hogy had dolgozzon a benzinpumpa de itt szerintem másrol lehet szó. Nem kell hegyoldalra gondolni, csak ugy 15-20cm/ kocsihossz.

Amikor ráadod a gyujtást akkor kell hallanod a kesztyű tartó felöl egy halk mormogo hangot akkor a szív fel a benzinpumpa annyit hogy beinduljon és akkor levegőztető szelep is dolgozik nem kéne azt 1-2 percig erőltetni még lejtőn sem,amikor gázt adsz közben nem szokott meg meg torpanni??

Link to comment
Megosztás:

Hát ennak a motorhoz tényleg elég kevés köze van. Tuning/hifi topikot olvasgasd azt hiszem ott volt már szó róla többször. Kiemelő keret kell, de közelebbit én sem tudok.

Bocsi kicsit elnéztem. Mind1. Töröltem is ne égjek :lol:

Az X17DTL-t lehet chip-tuningal mackósítani vagy széthull?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.