Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Nemrég jutottam hozzá egy F-es Astrához. Ismerőstől vettem, garantált km-rel állítólag. Mutatta is a szervízkönyvet meg minden... Szóval biztam benne. Sőt, vásárlás előtt el is vittem egy állapotfelmérésre az Opelhoz, ott is azt mondták, hogy rendbe van tartva, minden ok. De most amikor elvittem a szerelőhöz, Ő azt mondta, hogy katasztrófa... Ő a km se hiszi el... Majdnem a komplett első futóművet lecseréltette (szilentek, golyós csapok, stabilizátor, kézifék, középső és hátsó dob, szelepfedél tömítés)

De azt mondta, hogy a hengerfej tömítést is cserélni kellene. Ezt abból gondolja, hogy szerinte az olajfolyás nem a szelepfedélből jött, plusz amikor mutatta a hengerfejtömítést, darabok töredeztek le róla. Ha meg már leszedi akkor már síkba is kellene köszörűlni a hengerfejet. Akkor már szelepeket is meg kellene csisszantani... És akkor már szelepszár-szimeringet is cserélni kellene...

Szerintetek? Tényleg ennyire bele kell mászni? Én ha lehet nem akarok hozzányúlni. Addig jó egy motor amíg még meg nem bontották... utána már sosem lesz a régi... Vagy ez így hülyeség???

Az autóba 130.000km van és 12 éves. Ajánlatos már most így belenyúlni? Vagy ha az olajat nem eszi addig hagyjam az egészet a fenébe? De ennél sokkal tovább kellene bírnia a hengerfej tömítésnek, nem?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég jutottam hozzá egy F-es Astrához. Ismerőstől vettem, garantált km-rel állítólag. Mutatta is a szervízkönyvet meg minden... Szóval biztam benne. Sőt, vásárlás előtt el is vittem egy állapotfelmérésre az Opelhoz, ott is azt mondták, hogy rendbe van tartva, minden ok. De most amikor elvittem a szerelőhöz, Ő azt mondta, hogy katasztrófa... Ő a km se hiszi el... Majdnem a komplett első futóművet lecseréltette (szilentek, golyós csapok, stabilizátor, kézifék, középső és hátsó dob, szelepfedél tömítés)

De azt mondta, hogy a hengerfej tömítést is cserélni kellene. Ezt abból gondolja, hogy szerinte az olajfolyás nem a szelepfedélből jött, plusz amikor mutatta a hengerfejtömítést, darabok töredeztek le róla. Ha meg már leszedi akkor már síkba is kellene köszörűlni a hengerfejet. Akkor már szelepeket is meg kellene csisszantani... És akkor már szelepszár-szimeringet is cserélni kellene...

Szerintetek? Tényleg ennyire bele kell mászni? Én ha lehet nem akarok hozzányúlni. Addig jó egy motor amíg még meg nem bontották... utána már sosem lesz a régi... Vagy ez így hülyeség???

Az autóba 130.000km van és 12 éves. Ajánlatos már most így belenyúlni? Vagy ha az olajat nem eszi addig hagyjam az egészet a fenébe? De ennél sokkal tovább kellene bírnia a hengerfej tömítésnek, nem?

Üdv!

Ha már le van szedve a hf, akkor érdemes megcsinálni mindazt amit leírtál.

Az meg hülyeség, hogy nem lesz jó a megbontás után. Nem egy motort hf-eztem, amik sokat mentek a javítás után is.

Link to comment
Megosztás:

Nem volt kép :rolleyes: . Próbáld ki hogy szisszen-e kikapcsoláskor, ha nem, akkor először érdemes levenni a szélvédő aljánál a műanyag takaróelemet, alatta van a pollenszűrő, és annak a házán megy keresztül a cső. Általában itt csúszik le ;) .

Oksa!Hétvégén rámozdulok a Csodára!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ő azt mondta, hogy katasztrófa... Ő a km se hiszi el...

Az autóba 130.000km van és 12 éves. Ajánlatos már most így belenyúlni? Vagy ha az olajat nem eszi addig hagyjam az egészet a fenébe? De ennél sokkal tovább kellene bírnia a hengerfej tömítésnek, nem?

Üdv!

Szerintem nézd meg a hátad a tükörben, és ha nem látsz rajta tollakat, akkor a környékére se menjél ennek a.... a.... a...., nem nevezném szerelőnek. :rolleyes:

Éppen tegnap készítettünk fel vizsgára egy 94' -es astra caravánt. Abban csak 279 ezer kilóméter volt, meg egy Egynéges SE motor ;) Na itt sem kellett az általad felsorolt alkatrészek harmadát cserélni.

Caraván lévén a hátsó rugót (maradandó anyagfolytonossági hiány miatt) és lengéscsillapítót, olajat, olajszűrőt, légszűrőt, gyertyát, stabrúd gömbfejet, első lámpatesteket (szintén folytonossági hiányok miatt) kellet cserélni. Forintosítva az embered által megfogalmazott összeg fele, munkadíjjal, vizsga díjjal együtt.

Szerintem.

Visszatérve a vasra, ha nem eszi az olajat (értsd, nem fogyaszt olajcserénként 1-2 liternél többet), nincsen alatta tócsa, nem fogyaszt aránytalanul sokat (12-16 L/100 Km) szerintem hanyagold.

Ui.

Persze ha már szétszedte, akkor nincs más megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Szokola, valamit akartál írni is az enyémre? :rolleyes:

A gáz működésérekérdeztél rá, pontosan nem tudom mi és mit működtet, de

egy mágneskapcsoló zár, nyit egy szelepet. a reduktor lezárt állapotban nem tud gázt nyomni, csak ha visszakapcsolok gázállásra

Azt nem tudom, a szivató rész hogy működik, honnan kapja a jelet, lehet itt lehet a probléma hidegen.

Attila

Link to comment
Megosztás:

Az autóba 130.000km van és 12 éves. Ajánlatos már most így belenyúlni? Vagy ha az olajat nem eszi addig hagyjam az egészet a fenébe? De ennél sokkal tovább kellene bírnia a hengerfej tömítésnek, nem?

Szerintem nem olyan vészes dolgok amiket leírtál. Nagyon sok függ a használattól is. Ha az előző tulajok szinte kizárólag autópályán használták hosszútávokra akkor valóban nem túl hihető a km, de ha sok rövidtávval rossz minőségű utakon, nem igazán törődve az autóval, akkor én simán el tudom képzelni.

A hengerfej felújítása nem kidobott pénz, ha normálisan meg van csinálva. Későbbi nagyobb problémákat is megelőzhetsz vele. (csavarokat is cseréljetek)

És nem írtad, de a vezérlést is ajánlott cakk-pakk cserélni.

Link to comment
Megosztás:

A gáz működésérekérdeztél rá, pontosan nem tudom mi és mit működtet, de

egy mágneskapcsoló zár, nyit egy szelepet. a reduktor lezárt állapotban nem tud gázt nyomni, csak ha visszakapcsolok gázállásra

Azt nem tudom, a szivató rész hogy működik, honnan kapja a jelet, lehet itt lehet a probléma hidegen.

Én egy próba erejéig megpróbálnám lekötni azt a részt, ha nem túl bonyolult, és megnézném hogy akkor is jelen van-e a hiba.

Addig dúsít amíg hidegnek érzi a vizet -> vízhőmérsékletjeladó.

Link to comment
Megosztás:

Az autóba 130.000km van és 12 éves. Ajánlatos már most így belenyúlni? Vagy ha az olajat nem eszi addig hagyjam az egészet a fenébe? De ennél sokkal tovább kellene bírnia a hengerfej tömítésnek, nem?

Ha nincs nagy kartergáz, nem eszi az olajat és a vizet, akkor szerintem még nem érdemes megbontani.

Viszont figyelj oda rá. Hf felújítás kompletten 20-25 körül mozog, anyaggal, síkbahúzással együtt.

Hf tömítés, más tömítések, csavarok, egyéb dolgok további 20 körül.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok srácok. még mindig küszködöm az opellal ami alapjáraton csak 3 hengeres.mosthoztam meg a villamossági szakitól kimért mindent á-tól cettig minden tök jó.véleménye szerint mechanikai hiba van pl.szelep késés vagy nem illeszkedik rendesen a helyére.erre varjatok gombot.lassan ott tartok hogy felgyujtom,kérlek benneteket segítsetek.meg egy kérdés.az injektorházban 4 pici csavar fogja burkolattal a gumi membránt.namost annak mindegy hogy hogyan van a helyén.mert nemláttam rajta jelölést

Link to comment
Megosztás:

sziasztok srácok. még mindig küszködöm az opellal ami alapjáraton csak 3 hengeres.mosthoztam meg a villamossági szakitól kimért mindent á-tól cettig minden tök jó.véleménye szerint mechanikai hiba van pl.szelep késés vagy nem illeszkedik rendesen a helyére.erre varjatok gombot.lassan ott tartok hogy felgyujtom,kérlek benneteket segítsetek.

veszteséget kell mérni a hengerekben, az megmondja ha ilyen jellegű a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Adhat valami fütyülő hangot a motorban vagy annak környékén? :rolleyes: Konkrétan C16NZ-re gondolok, tehát nem ilyenekre hogy:kompresszor, turbo, sportlégszűrő, mer' az nincs benne és nem is lesz ;) . Ha növelem a fordulatszámot, akkor hangosabban "fütyül".

ékszíj?? az mondjuk csicsereg....

Link to comment
Megosztás:

ékszíj?? az mondjuk csicsereg....

Ez meg fütyül mint a szél :rolleyes: . Anno azt hittem hogy talán a vízpumpa csinálhatja, de az már cserélve volt azóta (szívó- kipufogó- és hengerfej tömítéssel együtt), és nem múlt el. Mondjuk városi forgalomban nem is hallani, csak hát a tudat, hogy ennek nem kéne ilyen hangot adnia... Na de mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Adhat valami fütyülő hangot a motorban vagy annak környékén? :rolleyes: Konkrétan C16NZ-re gondolok, tehát nem ilyenekre hogy:kompresszor, turbo, sportlégszűrő, mer' az nincs benne és nem is lesz ;) . Ha növelem a fordulatszámot, akkor hangosabban "fütyül".

próbáltál fülelni?

hogy merről jön?

Mert álló helyzetben ha már meg tudnád határozni, beljebb lennél...

Link to comment
Megosztás:

próbáltál fülelni?

hogy merről jön?

Mert álló helyzetben ha már meg tudnád határozni, beljebb lennél...

Nem nagyon tudom behatárolni, ezért érdekelne hogy mi adhatja. Mondjuk már régóta hallani, csak most hogy ebben a melegben letekerem az ablakot, már bent ülve is hallom, nem kell hozzá felnyitni a motorháztetőt.

Link to comment
Megosztás:

Adhat valami fütyülő hangot a motorban vagy annak környékén? :rolleyes: Konkrétan C16NZ-re gondolok, tehát nem ilyenekre hogy:kompresszor, turbo, sportlégszűrő, mer' az nincs benne és nem is lesz ;) . Ha növelem a fordulatszámot, akkor hangosabban "fütyül".

Én is generátor csapágyra tippelek....

Link to comment
Megosztás:

Ma megint megfüleltem, és ha szembe állok a motorral, akkor bal oldalról hallani, valahol a szíj környékén. Nem ott van a szervopumpa is alul? Csak mert néha nehezebb tekerni a kormányt... :rolleyes:

Nekem anno a vezérműszíj adott ki hasonló hangot. Autóvásárlás után komplett vezérlést cseréltettem és elkövettem azt a hibát, hogy a költségek csökkentése okán olcsó vezérműszíj került a kocsiba. No az aztán fura, surrogó hangot hallatott. Pár hónapig bírtam csak, majd próbaképp lekötöttük a generátort és szervót hajtó laposszíjat és még mindig megvolt a furcsa hang. Szerelőm azt mondta, biztos benne a vezérműszíj a ludas, ha zavar a hangja vegyek Gates-et, a noname szíjat pedig felejtsem el. Így tettem, beszereltük, azonnal megszűnt a furcsa hang. Az olcsó utólag így lett drága.

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno a vezérműszíj adott ki hasonló hangot. Autóvásárlás után komplett vezérlést cseréltettem és elkövettem azt a hibát, hogy a költségek csökkentése okán olcsó vezérműszíj került a kocsiba. No az aztán fura, surrogó hangot hallatott. Pár hónapig bírtam csak, majd próbaképp lekötöttük a generátort és szervót hajtó laposszíjat és még mindig megvolt a furcsa hang. Szerelőm azt mondta, biztos benne a vezérműszíj a ludas, ha zavar a hangja vegyek Gates-et, a noname szíjat pedig felejtsem el. Így tettem, beszereltük, azonnal megszűnt a furcsa hang. Az olcsó utólag így lett drága.

Ha szakadt volna az olcsó vez.szíj, és összevernek a szelepek a dugóval, az lett volna igazán drága mulatság... Ilyen dolgokon nem érdemes spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.