Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Amikor megáll akkor sem világít csak a motorkontroll lámpa, hanem minden világít visszaáll csak gyújtásra a kijelző!

Indításkor is minden világít ugye mert gyújtáson van! De ma még közlekedtem vele egy csomót és azóta sincs semmi baja, és a lámpa még csak be se villan!

Mi lehet ez a kontroller doboz? Hogy nézhet ez ki?

Azt figyeld majd, hogy amikor nem indul, biztos világít-e gyújtáson a sárga mocikontroll lámpa is?

Neked olyan nincs.

Hi

Faternak van egy 93-mas C14NZ-je. A következő hiba merult fel pár hete. Jottek hazafelé, megálltak egy ismerosnél, a klima miatt járt a motor. egyszercsak leállt és nem lehetett ujrainditani. Benzin volt benne, ezt mutatta a banzinszintjelzo. Rátöltöttek kb 5-8 litert és elindult nem volt semmi gond.

A hiba kb két napja megint jelentkezett, de most a benzinszint jelzo feljebb állt. rátankolás után megint megy(5 liter). elment tankoli és csak 22 liert tudott tankolni, mert megtelt.

Nem tudom mi lehet a baj? Benzinszuró v pupma?

Az AC összeszívta a tankot szerintem. Eldugult a szellőző csöve. Nézzetek alá hátul ;)

A hiba megoldódni látszik, viszont kigyulladt a motorvezérlő ikon.

24-es hibakód: sebesség érzékelő.

Azt merre találom? :rolleyes:

Műszeregység hátulján, km óra tetejénél, 3 vezetékes fóliacsati megy rá.

Elküldve
Próbáld ki, ha megy vele jó lesz. Egyébként a gyári Beru szilikonosat már lehet szerezni a tiédhez olyan 31 körül.

Jó lett, megy vele szépen. :rolleyes:

Elküldve
Nekem a melegen nem indulást a gyújtásmodul okozta. Emiatt buffogott a kipufogó is.

szia.ezzel a bufogással kapcsolatba azt kérdezném hogy esetleg valamelyik gyertya pl.1 es nem volt kormos?mert hasonló tüneteket produkál.csak annyi különbséggel hogy elindul könnyen hidegen is melegen is.

Elküldve
Azt figyeld majd, hogy amikor nem indul, biztos világít-e gyújtáson a sárga mocikontroll lámpa is?

Neked olyan nincs.

Az AC összeszívta a tankot szerintem. Eldugult a szellőző csöve. Nézzetek alá hátul :rolleyes:

Műszeregység hátulján, km óra tetejénél, 3 vezetékes fóliacsati megy rá.

Igen, tuti hogy világít gyújtáson a sárga kontroll lámpa, és indulás után elalszik. Menet közben sosem villan fel, még akkor sem amikor baszakodik az autó. Amikor szar akkor csak egyszerűen leáll a motor és csak a gyújtás által kivilágító dolgok világítanak.

Elküldve
Igen, tuti hogy világít gyújtáson a sárga kontroll lámpa, és indulás után elalszik. Menet közben sosem villan fel, még akkor sem amikor baszakodik az autó. Amikor szar akkor csak egyszerűen leáll a motor és csak a gyújtás által kivilágító dolgok világítanak.

Erre továbbra is két tippem van, amivel találkoztam:

- kontakthiba a motortérben a kábelcsatlakozásoknál (gyújtáselosztó alján megy be egy csati pl. az csinálta)

- haldokló gyújtásmodul.

Elküldve
szia.ezzel a bufogással kapcsolatba azt kérdezném hogy esetleg valamelyik gyertya pl.1 es nem volt kormos?mert hasonló tüneteket produkál.csak annyi különbséggel hogy elindul könnyen hidegen is melegen is.

Nekem a 4-es gyertya volt fehéres, de az azért, mert ott szivárgott be a víz (hengerfejes volt). A többi egyforma volt.

Elküldve
Igen, tuti hogy világít gyújtáson a sárga kontroll lámpa, és indulás után elalszik. Menet közben sosem villan fel, még akkor sem amikor baszakodik az autó. Amikor szar akkor csak egyszerűen leáll a motor és csak a gyújtás által kivilágító dolgok világítanak.

Az az érzésem, te még nem értettél meg 100%-ban :rolleyes:

Tehát az nem érdekel, hogy most világít minden gyújtásráadásra, azt akartam mondani, majd akkor

figyeld, ha éppen nem indul. Ha hiányzik a szokásos lámpák közül a motorvezérlő lámpája, akkor

tápkontaktja van, előfordul. ;)

Elküldve
Az az érzésem, te még nem értettél meg 100%-ban :rolleyes:

Tehát az nem érdekel, hogy most világít minden gyújtásráadásra, azt akartam mondani, majd akkor

figyeld, ha éppen nem indul. Ha hiányzik a szokásos lámpák közül a motorvezérlő lámpája, akkor

tápkontaktja van, előfordul. ;)

Így van, nekem volt ilyen, azóta egy csatival kevesebb van az autóban (összeforrasztottam) ;)

Elküldve

Sziasztok!

Köszönöm a tippeket!

Nekem az a fura ebben az egészben, hogy csak kánikulában jelentkezett eddig a dolog és ha hagytam egy kicsit hülni a gépet, akkor pöccre indult. A kontakt dolog, hát nem tudom kipróbálom, bár szerintem az a jelenség nem csak melegben jelentkezne.

Haldokló gyújtásmodult valószínűbbnek látom (én mint laikus). Megkérdeztem pár szerelőt, a következő tippeket kaptam:

-vezérlőegység

-AC

-injektor

-immobiliser

-rossz helyen tankolok

-valamilyen jeladó

Ezeket látatlanban mondták még nem nézettem meg!

Ti valószínűnek találjátok valamelyiket is ezek közül?

Elküldve
Sziasztok!

Köszönöm a tippeket!

Nekem az a fura ebben az egészben, hogy csak kánikulában jelentkezett eddig a dolog és ha hagytam egy kicsit hülni a gépet, akkor pöccre indult. A kontakt dolog, hát nem tudom kipróbálom, bár szerintem az a jelenség nem csak melegben jelentkezne.

Haldokló gyújtásmodult valószínűbbnek látom (én mint laikus). Megkérdeztem pár szerelőt, a következő tippeket kaptam:

-vezérlőegység

-AC

-injektor

-immobiliser

-rossz helyen tankolok

-valamilyen jeladó

Ezeket látatlanban mondták még nem nézettem meg!

Ti valószínűnek találjátok valamelyiket is ezek közül?

Egy tipp:

Nemrég barátnőm édesapja javított egy civicet ugyanezzel a melegben nem indulós, de hidegben pöccre mókával. Ott az üzemanyagszivattyú reléje adta meg magát és nem volt hajlandó működni melegben. Azt kellett cserélni, utána rendben volt a kocsi. Esetleg hallgasd meg, ha ráadod a gyújtást, akkor a relé kattan-e, és hogy hallani-e az üzemanyagszivattyú hangját.

Elküldve
Egy tipp:

Nemrég barátnőm édesapja javított egy civicet ugyanezzel a melegben nem indulós, de hidegben pöccre mókával. Ott az üzemanyagszivattyú reléje adta meg magát és nem volt hajlandó működni melegben. Azt kellett cserélni, utána rendben volt a kocsi. Esetleg hallgasd meg, ha ráadod a gyújtást, akkor a relé kattan-e, és hogy hallani-e az üzemanyagszivattyú hangját.

Kössz a tippet!

Gyújtás ráadásakor a relé kattan és szerintem az üzemanyagszivattyú is ad kb 3 másodperces búgó hangot. De lehet hogy a szivattyú, vagy akár a relé néha kihagy, ezt nem tudom, minden indításkor nem figyelem, jelenleg működik mindkettő.

Elküldve

HALI kb fél éve vettem 1 f astra 1,6 8szelep kp injektorosat. van úgy hogy bemelegszik leállitom beakarom indítani és nem tekeri normálisan az önindító csak lassan :rolleyes: Önindítót cseréltem utána jó volt 1 darabig de mostanában megint előjött. töltés van. kábelek jók. lécci segítsetek ha tudtok!!

Elküldve
HALI kb fél éve vettem 1 f astra 1,6 8szelep kp injektorosat. van úgy hogy bemelegszik leállitom beakarom indítani és nem tekeri normálisan az önindító csak lassan :rolleyes: Önindítót cseréltem utána jó volt 1 darabig de mostanában megint előjött. töltés van. kábelek jók. lécci segítsetek ha tudtok!!

Első körben teskábeleket nézném át,főleg a saruk csatalakozási pontjait.

Akksi kapacitását megméretném,öndindítót szétkapni,kitakarítani,újra zsírba tenni.

Elküldve
Sziasztok!

Köszönöm a tippeket!

Nekem az a fura ebben az egészben, hogy csak kánikulában jelentkezett eddig a dolog és ha hagytam egy kicsit hülni a gépet, akkor pöccre indult. A kontakt dolog, hát nem tudom kipróbálom, bár szerintem az a jelenség nem csak melegben jelentkezne.

Haldokló gyújtásmodult valószínűbbnek látom (én mint laikus). Megkérdeztem pár szerelőt, a következő tippeket kaptam:

-vezérlőegység

-AC

-injektor

-immobiliser

-rossz helyen tankolok

-valamilyen jeladó

Ezeket látatlanban mondták még nem nézettem meg!

Ti valószínűnek találjátok valamelyiket is ezek közül?

Én nem értek a benzineshez,de a motorhőfokjeladó rendben van?

Elküldve
...Megkérdeztem pár szerelőt, a következő tippeket kaptam:

-vezérlőegység

-AC

-injektor

-immobiliser

-rossz helyen tankolok

-valamilyen jeladó

Ezeket látatlanban mondták még nem nézettem meg!

Ti valószínűnek találjátok valamelyiket is ezek közül?

Akkor sorban a saját véleményem szerint:

- nem valószínű

- AC-nek inkább a reléje csinál ilyet

- nem valószínű

- nem valószínű

- ennyi különbség sztem nincs a kutak között

- ha ennyire rossz lenne valamelyik jeladó, az már hibakódot is generálna.

Én mindenesetre továbbra is a gyújtásmodulra gyanakszom elsődlegesen, esetleg AC-relé, ez utóbbi könnyebb és olcsóbb cserélni, sztem kezdd ezzel.

Apropó, hibakódokat próbáltál kiolvastatni? Házilag is lehet, itt egy leírás a mikéntjéről. Egy darab dróttal, vagy gemkapoccsal összezárod az ábrán látható lábait a diagcsatinak (biztosítékoknál), ráadod a gyújtást (nem beindítani!) és számolod a motorkontroll lámpa villogásait.

Elküldve

Az mitől lehet, hogy alapjáraton a CO-m sokkal nagyobb (10x-es), mint 3000-es fordulaton? Nemrég voltam zöldkártyát csináltatni, és alapjáraton a CO 0,22% lett, míg 3000-es fordulaton 0,03%. A lambda-érték 1,007.

Tavaly a CO mindkét esetben (alapjárat és 3000 fordulat) egyaránt 0,02% volt.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémám van ,hogy alpjáraton ég az olajnyomás lámpa.

Ha adok 1 gázfröccsöt elalszik.

Tud valaki valamit segíteni nekem ,ellehet ezzel indulni vagy tényleg nincs nyomás.

Köszönöm.

Elküldve
Akkor sorban a saját véleményem szerint:

- nem valószínű

- AC-nek inkább a reléje csinál ilyet

- nem valószínű

- nem valószínű

- ennyi különbség sztem nincs a kutak között

- ha ennyire rossz lenne valamelyik jeladó, az már hibakódot is generálna.

Én mindenesetre továbbra is a gyújtásmodulra gyanakszom elsődlegesen, esetleg AC-relé, ez utóbbi könnyebb és olcsóbb cserélni, sztem kezdd ezzel.

Apropó, hibakódokat próbáltál kiolvastatni? Házilag is lehet, itt egy leírás a mikéntjéről. Egy darab dróttal, vagy gemkapoccsal összezárod az ábrán látható lábait a diagcsatinak (biztosítékoknál), ráadod a gyújtást (nem beindítani!) és számolod a motorkontroll lámpa villogásait.

Kössz a segítséget!

Számomra is a legvalószínűbbek az általad felsorolt dolgok. Mennyire húzós egy gyújtásmodul (kb. 15-20eft ?), és egy relé?

Jövő héten viszem szerelőhöz, kíváncsi vagyok hogy átnézés után mit mond!

Még nem olvastattam hibakódot, mert a környékünkön (salgótarján környéke) ez egy kicsit körülményes, lehet megpróbálom amit írtál!

Az utolsó szervizes hibakódkiolvasás végeredménye:

-rossz az ABS

-rossz az SRS

ezután már nem voltam hajlandó tovább hallgatni a szervizes srácot, hanem azzal az ürüggyel hogy az én autómban ilyen felszerelések egyáltalán nincsenek, otthagytam. Ez az utolsó hibakódos történetem, kb egy éve történt, persze a hiba a lambdaszonda volt.

Elküldve
Mennyire húzós egy gyújtásmodul (kb. 15-20eft ?), és egy relé?

Én 12800-ért vettem. Relé talán 2-3000 körül lehet, de nem tudom pontosan, azt még nem kellett vennem :rolleyes: .

Elküldve
Haveromnak is ez a baj, melegen leáll vagy nem indul. Lehet szivattyú, relé, és talán hall jeladó a vezérműtengelynél asszem(ezt autóvillamossági mondta).

Szia! Villamosság szerelő nem jól tájékoztatott. C14NZ motor hal jeladója elosztóban van. Az elosztóra menő 3 vezetékes csati az. Ez tényleg sokat rosszalkodik. Ha nem indul azonnal el, ezeknél a motor típusoknál kb 2 perc alatt a helyszinen megállapítható a hiba.

Üdv. Zoli

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.