Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hy :D

Történt 2-3 hónapja, hogy rokon 1.4-es Caravánjának motorját néztük alapjáraton. Aztán feltűnt, hogy az egyik gyertyakábel pipája mozog ki-be abban a hővédő hengerben vagy miben (az az aluminium cső). Mondom ezt meg kéne nézetni, ha úgyis megy a szerelőhöz (letolatott egy tűzcsapot, ajtócsere miatt ment hozzá). De elfelejtette.... Ma mondtam neki hogy akkor nézzük már meg, mert az szerintem nem egészséges dolog. És igazam lett :D . Kézzel ki tudtam tekerni a gyertyát ;) ! Na mondom szép. Akkor már megnéztük a többit is, 1db volt csak rendesen a helyére becsavarva, a másik 2 nem volt koppig tekerve, és azok picit megszorultak a koromtól. Le drótkeféztettem vele a gyertyákat mielőtt visszatettük, meg mondtam hogy már illene kicserélni 60ezer után :P . Kíváncsi leszek a fogyasztására, most 8 volt vegyesen, városban meg 9.5...

Elküldve
Hy :D

Történt 2-3 hónapja, hogy rokon 1.4-es Caravánjának motorját néztük alapjáraton. Aztán feltűnt, hogy az egyik gyertyakábel pipája mozog ki-be abban a hővédő hengerben vagy miben (az az aluminium cső). Mondom ezt meg kéne nézetni, ha úgyis megy a szerelőhöz (letolatott egy tűzcsapot, ajtócsere miatt ment hozzá). De elfelejtette.... Ma mondtam neki hogy akkor nézzük már meg, mert az szerintem nem egészséges dolog. És igazam lett :D . Kézzel ki tudtam tekerni a gyertyát ;) ! Na mondom szép. Akkor már megnéztük a többit is, 1db volt csak rendesen a helyére becsavarva, a másik 2 nem volt koppig tekerve, és azok picit megszorultak a koromtól. Le drótkeféztettem vele a gyertyákat mielőtt visszatettük, meg mondtam hogy már illene kicserélni 60ezer után :P . Kíváncsi leszek a fogyasztására, most 8 volt vegyesen, városban meg 9.5...

Na ezért nem bízom másra az ilyen csipp-csupp melókat! B)

Elküldve
Na ezért nem bízom másra az ilyen csipp-csupp melókat! :D

Ja, nem a szerelő felejtette el megnézni, hanem ő nem mondta neki hogy meg kéne kukkantani, mert kiment a fejéből :D .

Elküldve
Hy :D

Történt 2-3 hónapja, hogy rokon 1.4-es Caravánjának motorját néztük alapjáraton. Aztán feltűnt, hogy az egyik gyertyakábel pipája mozog ki-be abban a hővédő hengerben vagy miben (az az aluminium cső). Mondom ezt meg kéne nézetni, ha úgyis megy a szerelőhöz (letolatott egy tűzcsapot, ajtócsere miatt ment hozzá). De elfelejtette.... Ma mondtam neki hogy akkor nézzük már meg, mert az szerintem nem egészséges dolog. És igazam lett :D . Kézzel ki tudtam tekerni a gyertyát ;) ! Na mondom szép. Akkor már megnéztük a többit is, 1db volt csak rendesen a helyére becsavarva, a másik 2 nem volt koppig tekerve, és azok picit megszorultak a koromtól. Le drótkeféztettem vele a gyertyákat mielőtt visszatettük, meg mondtam hogy már illene kicserélni 60ezer után :P . Kíváncsi leszek a fogyasztására, most 8 volt vegyesen, városban meg 9.5...

Ennyi benzinnel már egy 2 literes is elmegy!!! B)

Elküldve
Ennyi benzinnel már egy 2 literes is elmegy!!! :D

Az lehet. De én sem bírtam lejjebb veni a fogyasztást 9, 5-10 L városban.1,6i.

Pedig csak lesek, ti mitfogyasztotok városban.

Elküldve
Az lehet. De én sem bírtam lejjebb veni a fogyasztást 9, 5-10 L városban.1,6i.

Pedig csak lesek, ti mitfogyasztotok városban.

Nekem télen annyi, ilyenkor 8 körül van városban. Amúgy hogy ne legyen off, most pucolom a folytószelep házat, és sikerült kivenni a benyapumpát is végre :D . A szűrő az alján elég homokos volt, megpróbáltam kitisztítani. Remélem jobb lesz. Most már minden nap eljátssza egyszer, hogy leáll lassítás közben :D .

Elküldve
Nekem télen annyi, ilyenkor 8 körül van városban. Amúgy hogy ne legyen off, most pucolom a folytószelep házat, és sikerült kivenni a benyapumpát is végre :D . A szűrő az alján elég homokos volt, megpróbáltam kitisztítani. Remélem jobb lesz. Most már minden nap eljátssza egyszer, hogy leáll lassítás közben :D .

meg kellene nézni, hogy a beöntő csőnél nincs-e valahol lyuk vagy laza bilincs

meg ki is lehetne takarítani a tankot is, nem egsézséges, hogy homok van benne

Elküldve
meg kellene nézni, hogy a beöntő csőnél nincs-e valahol lyuk vagy laza bilincs

meg ki is lehetne takarítani a tankot is, nem egsézséges, hogy homok van benne

Azt hiszem ezt kihagyom, majd megcsinálja a következő gazdája ha akarja. Én már mókoltam rajta eleget :D .

Ja, és szétszakadt az egyik tömítés mikor szedtem szét a folytószelepházat, akartam venni, de azt mondták 2 helyen is, hogy már nem lehet kapni. Úgyhogy most vagdoshatok. De azért megoldom :D .

Elküldve
de azt mondták 2 helyen is, hogy már nem lehet kapni. Úgyhogy most vagdoshatok. De azért megoldom :D .

Ez ebben a formában nem igaz. Ma érdeklődtem én is utána, és lehet kapni, csak iszonyatos ára van.

O gyűrű 1740ft, O gyűtű 2400, tömítések meg 1700- 800 ft ig.

Opel EPC és alvázszámot ütött be.

Elküldve

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy x14xe-nél ki lehet-e venni egyszerűen az üzemanyag nyomásszabályzót, és ha igen, hogy lehet kideríteni, hogy jó-e, illetve, hogy a visszatérő ágon nincs-e valami dugulás. Nekem úgy tűnik, eléggé egybe van applikálva az injektor sorral. Valószínű a visszatérő ágon nem tud távozni a feles nyomás, és emiatt erőlködik az AC-m.

Elküldve
Meg tudná valaki mondani, hogy x14xe-nél ki lehet-e venni egyszerűen az üzemanyag nyomásszabályzót, és ha igen, hogy lehet kideríteni, hogy jó-e, illetve, hogy a visszatérő ágon nincs-e valami dugulás. Nekem úgy tűnik, eléggé egybe van applikálva az injektor sorral. Valószínű a visszatérő ágon nem tud távozni a feles nyomás, és emiatt erőlködik az AC-m.

Egyben van az injektorhíddal.

Ha ilyen jellegű bajod van, akkor benyanyomást kell méretni. Az injektorhíd végében van egy szelep, arra

lehet a célműszert csatlakoztatni :D

Ha dugulás van, vagy rossz a nyomásszabályzó, akkor az ott látszik.

Elküldve
Ez ebben a formában nem igaz. Ma érdeklődtem én is utána, és lehet kapni, csak iszonyatos ára van.

O gyűrű 1740ft, O gyűtű 2400, tömítések meg 1700- 800 ft ig.

Opel EPC és alvázszámot ütött be.

Sebaj, spóroltak nekem egy kis pénzt. Jó lett az én tömítésem is :D .

Elküldve
Egyben van az injektorhíddal.

Ha ilyen jellegű bajod van, akkor benyanyomást kell méretni. Az injektorhíd végében van egy szelep, arra

lehet a célműszert csatlakoztatni :D

Ha dugulás van, vagy rossz a nyomásszabályzó, akkor az ott látszik.

Na akkor holnap megméretem. Ha kiderül, hogy nem jó a nyomás, akkor mennyire bonyolult a hidat leszedni? Hogy érdemes pucolni és mit?

Elküldve
Na akkor holnap megméretem. Ha kiderül, hogy nem jó a nyomás, akkor mennyire bonyolult a hidat leszedni? Hogy érdemes pucolni és mit?

Majd azt ott megmondják, ahol méreted :D Mert nem biztos hogy ott a hídban van a baj.

Elküldve

Múltkor volt róla szó, hogy ugye motorféknél nem kap üzemanyagot a motor. De azt honnan tudja, hogy mikor éri el az 1500-as fordulatot, és kell ismét kapnia? Mit figyel? Vákuumot? Fordulatszámot? Mert nekem ha 1500 alá esik, akkor elkezd rángatni, vagy hogy is mondjam :P . Szóval ilyesmi: gáz-motorfék-gáz-motorfék. Ezt így felváltva csinálja, így inkább kinyomom a kuplungot... :D Vagy ne foglalkozzak vele? De gondolom nem ilyennek kellene lennie :D .

Elküldve
Múltkor volt róla szó, hogy ugye motorféknél nem kap üzemanyagot a motor. De azt honnan tudja, hogy mikor éri el az 1500-as fordulatot, és kell ismét kapnia? Mit figyel? Vákuumot? Fordulatszámot? Mert nekem ha 1500 alá esik, akkor elkezd rángatni, vagy hogy is mondjam :P . Szóval ilyesmi: gáz-motorfék-gáz-motorfék. Ezt így felváltva csinálja, így inkább kinyomom a kuplungot... :D Vagy ne foglalkozzak vele? De gondolom nem ilyennek kellene lennie :D .

Szerintem a fordulatszám alapján állapítja meg. Nekem 1500 körülre lassítva csak egy döccenés észlelhető, és hogy az alatt csökken a motorfék ereje, gondolom azért, mert ott már a motor is dolgozik néha.

Kérdés: fordszámmérős a műszerfalad, és eredetileg is az volt benne, vagy Te tetted bele?

Elküldve
Szerintem a fordulatszám alapján állapítja meg. Nekem 1500 körülre lassítva csak egy döccenés észlelhető, és hogy az alatt csökken a motorfék ereje, gondolom azért, mert ott már a motor is dolgozik néha.

Kérdés: fordszámmérős a műszerfalad, és eredetileg is az volt benne, vagy Te tetted bele?

Fordulatszámmérős van benne, gondolom ez gyári lehet. Így vettem.

Elküldve

Kezdek arra gyanakodni, hogy ez az egész alapjáratingadozós, kinyomott kuplunggal gurulva leállós dolog azért lehet, mert az ECU nem tudja tisztán érzékelni, mennyi is a motor fordulatszáma. Olyan, mintha túl lenne terhelve az a jelvezeték, ami az ECU felé viszi a fordulatszámjelet, vagy valami zavarokat szedne össze. Nekem kb. addig nem volt ilyen problémám, amíg a fordszámmérős műszerfal bele nem került a kocsiba. Meg kéne próbálni valami jelerősítő, Schmitt-triggeres jelformáló áramkört tenni közvetlenül az ECU csatija elé. Gábor, pontosan honnan kapja egy C14NZ, C16NZ motornál a fordszámjelet az ECU?

Vagy a másik lehetőség, hogy a CTS jellel van gondja, pl. kh-s kicsit a fojtószeleppoti. Csak sajna egy új túl drága ahhoz, hogy csak úgy próbaképp kicseréljem.

Elküldve
Kezdek arra gyanakodni, hogy ez az egész alapjáratingadozós, kinyomott kuplunggal gurulva leállós dolog azért lehet, mert az ECU nem tudja tisztán érzékelni, mennyi is a motor fordulatszáma. Olyan, mintha túl lenne terhelve az a jelvezeték, ami az ECU felé viszi a fordulatszámjelet, vagy valami zavarokat szedne össze.

Most olvasgatok máshol is, és ezek alapján gondolok még a folytószelepnél lévő potméterre is (lehet hogy nem érzékeli hogy zárva van a szelep?). Régebben csinált olyat is, hogy nem mindig volt motorfék :D .

(Szerk.:na,a végén egyre gondolunk :D )

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.