Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

EGR Topik van a G Astra fórumban (igaz tán AGR néven, mert úgyis hívják).

Nekem (1.4 16V) a szívósor jobb oldalán van (szemből nézve). Egy kb. 6 centi átmérőjű 10 centi magas henger alakú cucc. Két csavar fogja, előtte le kell szedni a csatiját és utána ki kell mosni. Szerintem vidd el egy hozzáértő szerelőhöz (nekem is pucolták, azóta jó). Szóval ez maga a szelep. Ha a cső van eldugulva, akkor gondolom azt is ki kell szedni és kipucolni, vagy cserélni.

De amúgy ha a komputer EGR hiábt ír, akkor sajna nem 100% hogy az a baj, hallottam már olyan esetről amikor nem az volt.

Az AC relé egyébként tud úgy tönkre menni, hogy néha működik, néha nem.

Elküldve

sziasztok!

köszönöm a hozzászólásokat igazán jól esik hogy ismeretlenül is segítetek.

Alaposabban vizsgálva a dolgokat a helyzet a következő:

Indításkor a kiegyenlítő tartályban nincs buborék képződés és nem éreztem kipufogógáz szagot sem. A vastag csövek csak meleg motornál keményednek fel. A mociban (x 14nz) 157 000 km van (ha csak az eladó nem tekerte vissza)

A motort melegítettem nyitott tartállyal, kb 85 C fok-ig

a mutató a kék téglalap felső szélén volt, utána a tartályt lezártam és tovább melegítettem kb 93 C fok-ig. ( a vastag csövek kezdtek keményedni)

A tartály fedelét újra levettem amikor is a tartályban buborékolás és túlnyomás volt, majd visszazártam (a motor természetesen foly. ment).

Melegítettem mindaddig amíg a ventilátor be nem kapcsolt, kb 98 C fokon.

Amikor a vent. kikapcsolt újra ellenőriztem a csöveket, de azok nem voltak tulságosan kemények. Igaz, hogy a tartály lezárásától kb. 2 perc telt el.

Bocs ha túl hosszú voltam.

ja a vizet ell. rozsda barna színe van, gázszag nincs, olajnak nyoma nincs.

Az egész akkor kezdődött amikor cserélve lett a hűtőfolyadék. Valaki letudná írni hogyan kell légteleníteni egy ilyen motort? az igazság az, hogy aki csinálta szvsz nem túl jó szakember de haver :)

Elküldve

Régi leenged - Cső vissza - Hőmérséklet jeladó kicsavar - Víz tölt, amíg el nem kezd folyni a jeladó furatán - Jeladó visszacsavar (10Nm nyomatékkal elvileg, de nem árt némi tömítőanyag, nekem anélkül csöpögött) - KALT jelig tölt víz - Zárófedél vissza - Motor melegít emelt fordszámmal amíg nem nyit a termosz (az alső csövek melegek) - Miután lehűlt ha kell öntsél még vizet a KALT jelig.

Ha vissza akarod tölteni ami most van benne, akkor nagyon tiszta edényben fogd fel.

Elküldve
sziasztok!

köszönöm a hozzászólásokat igazán jól esik hogy ismeretlenül is segítetek.

Alaposabban vizsgálva a dolgokat a helyzet a következő:

Indításkor a kiegyenlítő tartályban nincs buborék képződés és nem éreztem kipufogógáz szagot sem. A vastag csövek csak meleg motornál keményednek fel. A mociban (x 14nz) 157 000 km van (ha csak az eladó nem tekerte vissza)

A motort melegítettem nyitott tartállyal, kb 85 C fok-ig

a mutató a kék téglalap felső szélén volt, utána a tartályt lezártam és tovább melegítettem kb 93 C fok-ig. ( a vastag csövek kezdtek keményedni)

A tartály fedelét újra levettem amikor is a tartályban buborékolás és túlnyomás volt, majd visszazártam (a motor természetesen foly. ment).

Melegítettem mindaddig amíg a ventilátor be nem kapcsolt, kb 98 C fokon.

Amikor a vent. kikapcsolt újra ellenőriztem a csöveket, de azok nem voltak tulságosan kemények. Igaz, hogy a tartály lezárásától kb. 2 perc telt el.

Bocs ha túl hosszú voltam.

ja a vizet ell. rozsda barna színe van, gázszag nincs, olajnak nyoma nincs.

Az egész akkor kezdődött amikor cserélve lett a hűtőfolyadék. Valaki letudná írni hogyan kell légteleníteni egy ilyen motort? az igazság az, hogy aki csinálta szvsz nem túl jó szakember de haver :)

Annak hatására buborékolt melegen, mert levetted a fedelet vagy közben is?

Ok, de ezután a csöveket "összeszívta" vagy nem? mert ha "összeszívta" akkor a fedél mindenképpen gázos és cserélni kell a szelep miatt!

uhuhu úgy néz ki neked lesz igazad :!: :oops:

Elküldve

Egy új Opel Astra Caravan F tulajdonos vagyok (c14nz - 1.4 benzin, 8 szelep). A motor kb. 200 e. km.-t ment.

Mikor megvettem alapjáraton hallatszott egy enyhe kopogás (olyan mint amikor a dizel megindul). Ha idegen levegőt kapott (pl. lehúztam a belső levegőkeringtető csövecskéjét) a kopogás nem hallatszott.

Az elöző tulaj megnézette a szelepeket meg a főtengelycsapágyakat, de nem volt probléma. Azt mondja, hogy a hajtókarcsapszeg (az egyik dugattyú alatt) kopoghat.

Természetesen vétel után megcsináltam a szükségeseket (olajcsere - Durablend, vezérműszíj) és meglepetés.... :) sokkal jobban kopog, már nem csak alapjáraton hallatszik, hanem alacsonyabb fordulaton is. És ha fals levegőt kap még ugy is hallatszik.

A szerelőm szerint mehetek nyugodtan, egy jo darabig még elmegy. Nem szivesen szedném szét a motort, mert nagyon jól megy, olajat nem eszik, nem folyik, keveset fogyaszt, csak zavar a kopogás. Légysz. segítsetek, mitévő legyek? :?:

Elküldve
EGR Topik van a G Astra fórumban (igaz tán AGR néven, mert úgyis hívják).

Nekem (1.4 16V) a szívósor jobb oldalán van (szemből nézve). Egy kb. 6 centi átmérőjű 10 centi magas henger alakú cucc. Két csavar fogja, előtte le kell szedni a csatiját és utána ki kell mosni. Szerintem vidd el egy hozzáértő szerelőhöz (nekem is pucolták, azóta jó). Szóval ez maga a szelep. Ha a cső van eldugulva, akkor gondolom azt is ki kell szedni és kipucolni, vagy cserélni.

De amúgy ha a komputer EGR hiábt ír, akkor sajna nem 100% hogy az a baj, hallottam már olyan esetről amikor nem az volt.

Az AC relé egyébként tud úgy tönkre menni, hogy néha működik, néha nem.

Szia Knight!

Igazad van AGR a cucc, és köszi a választ. Remélem jó lesz, mert a hétvégén szétszedjük. Szegről-végről szakember vagyok, az eredeti szakmám karosszérialakatos,ugyhogy megnézem. Eddig is én szereltem az autóimat, és eddig sikerrel. Remélem ezt is megtudom oldani. Mégegyszer köszi.

Üdv:

sznuni

Elküldve

Sziasztok!

Egyik haveromnak van egy X14XE Ecotec mocis Astrája, ami tökéletesen ment addig amíg egy motormosást el nem követtek ellene. Azóta nincs alapjárat, ha beindul nagyon egyenetlenül jár 400 - 1600 rpm pár perc múlva már 2000 - 2800 rpm és így tovább! :shock: Az ECU hibakódot nem ír, de a sárga lámpa elég gyakran bevillan. Már vittem neki egy másik alapjárati motort azzal 1 percig jó volt és utánna ugyanúgy felpörgött a motor.

Mi lehet a probléma ?

Udi as Astra Fx

Elküldve
Sziasztok!

Egyik haveromnak van egy X14XE Ecotec mocis Astrája, ami tökéletesen ment addig amíg egy motormosást el nem követtek ellene. Azóta nincs alapjárat, ha beindul nagyon egyenetlenül jár  400 - 1600 rpm pár perc múlva már 2000 - 2800 rpm és így tovább!  :shock:  Az ECU hibakódot nem ír, de a sárga lámpa elég gyakran bevillan.  Már vittem neki egy másik alapjárati motort azzal 1 percig jó volt és utánna ugyanúgy felpörgött a motor.

Mi lehet a probléma ?

Udi as Astra Fx

Mikor tették ellene ezt a merényletet?

Ki kellene hagyni száradni..könnyen lehet, hogy beázott vmi lehet, hogy épp a gyertyák környékén történt vmi a trafó hídnál...ilyenkor nem az alapjárati moci döglig meg tudtommal..de majd jön uhuhu és kiokosít minket pontosabb infókkal..egyébként ezeknél a mociknál kimondottan nem ajánlják a motortér mosását tudtommal! :?

Elküldve

Én sem mostam még direktbe, mondjuk nem is koszos. Amikor a kerékjáratokat mosom ott ugyanúgy bemegy a víz, ahogy a retek is és elég szépen le is mossa amit kell....

Szerintem a gyertyákhoz nem nagyon folyhat be víz: ott a szelepfedél takaró is, na meg a kupakok is védik... meg akkor szerintem nem ez lenne a baj

A generátort viszont megtámadhatja a mosószer...

Elküldve

Valszeg fals levegőt kap valahol, lehet hogy a gőzborotva kilyukasztott

vagy kihúzott a helyéről egy vákuumcsövet. Én azokat nézném át

először is.

Elküldve

Hali

Van egy kérdésem. De csak egy. :)

C20XE-nél hol találom az IAT (Intake Air Temperature) szenzort?

92-es autónál. (Remélem nem a légtömegmérővel van egybeépítve) :wink:

Válaszokat köszönöm :D

Elküldve

Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy nem akar visszaesni a motorfordulatszám /2000-ren pörög/, de ha megállok az autóval egy pár másodpercre bemelegedés után, akkor beáll normálisra, és utánna semmi baj vele. Ez egy X14NZ motor.

Figyelem már vagy fél éve a dolgot, úgyhogy a hideghez nincs köze. Kérdeztem már a szerelőt, akihez szoktam menni ha bajom van erről, de azt mondta, hogy az úgy jó, akkor kell neki visszaesni ha megállok. :roll:

Mi a véleményetek?

Elküldve
Mikor tették ellene ezt a merényletet?

Ki kellene hagyni száradni..könnyen lehet, hogy beázott vmi lehet, hogy épp a gyertyák környékén történt vmi a trafó hídnál...ilyenkor nem az alapjárati moci döglig meg tudtommal..de majd jön uhuhu és kiokosít minket pontosabb infókkal..egyébként ezeknél a mociknál kimondottan nem ajánlják a motortér mosását tudtommal! :?

Sziasztok!

Kedden volt a "merénylet" :) .

Köszi a gyors infókat, megnéztük a vákumcsövek rendben voltak.

Minden kábelt megnéztünk a fojtószelep poti kábelkötege volt beázva,

kiszárítottuk és minden helyrejött.

Mégegyszer köszi!!!

Udi as Astra Fx

Elküldve
Sziasztok!

Kedden volt a "merénylet" :) .

Köszi a gyors infókat, megnéztük a vákumcsövek rendben voltak.

Minden kábelt megnéztünk a fojtószelep poti kábelkötege volt beázva,

kiszárítottuk és minden helyrejött.

Mégegyszer köszi!!!

Udi as Astra Fx

Ugye-ugye..ne mindíg a legbonyolúltabb dolgokra tessék gondolni :wink:

Szívesen! 8)

Elküldve

Valaki tud nekem abba seíteni hol találok valami leirást 1.7td (isuzu) (x17dt) Motorhoz, Ami érdekel mekkora turbo nyomás gyárilag mert szerintem 7 év után illene utánna állítan!

Köszi

Elküldve
Opel Vectra 2000 16v 4x4 1990-es komplett bontásra egyben eladó

osztrák papírokkal

Motorja c20xe

Váltó F20

Hibátlan osztómű

Complett vectra 2000 lcd jeladókkal

4x el ablak

board comp

Ami hiányzik a teljes kipuff rendszer

az első lökös és a vízhűtő

a többi minden megvan.

Irányára 160 e ft

Hmm ... ezt inkább az eladó gépjárművekbe kellett volna ...

Elküldve
Egy új Opel Astra Caravan F tulajdonos vagyok (c14nz - 1.4 benzin, 8 szelep). A motor kb. 200 e. km.-t ment.

Mikor megvettem alapjáraton hallatszott egy enyhe kopogás (olyan mint amikor a dizel megindul). Ha idegen levegőt kapott (pl. lehúztam a belső levegőkeringtető csövecskéjét) a kopogás nem hallatszott.

Az elöző tulaj megnézette a szelepeket meg a főtengelycsapágyakat, de nem volt probléma. Azt mondja, hogy a hajtókarcsapszeg (az egyik dugattyú alatt) kopoghat.

Természetesen vétel után megcsináltam a szükségeseket (olajcsere - Durablend, vezérműszíj) és meglepetés.... :) sokkal jobban kopog, már nem csak alapjáraton hallatszik, hanem alacsonyabb fordulaton is. És ha fals levegőt kap még ugy is hallatszik.

A szerelőm szerint mehetek nyugodtan, egy jo darabig még elmegy. Nem szivesen szedném szét a motort, mert nagyon jól megy, olajat nem eszik, nem folyik, keveset fogyaszt, csak zavar a kopogás. Légysz. segítsetek, mitévő legyek? :?:

Segítsetek nekem légysz.!

Elküldve
Hali

Van egy kérdésem. De csak egy. :)

C20XE-nél hol találom az IAT (Intake Air Temperature) szenzort?

92-es autónál. (Remélem nem a légtömegmérővel van egybeépítve) :wink:

Válaszokat köszönöm :D

Asszem azóta már rájöttél, de ha mégse és jól tudom, nekem(96os) a légtömeg elött van a "gumi"csöben egy cucli.. az a bejövö levegö hömérséklet érzékelöje. Már ha ezt jelenti a IAT ...

Elküldve
Nem lehet,hogy hidrótőkés a motor?! Melegen is hallható a kopogás?

Sőt, hidegen nem lehet hallani, inkább melegen. Olyan jó pedig a motor. Kompresszió is volt mérve, azt mondták közepes, tehát dugattyugyűrük sem lehetnek.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.