Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hehe,pont ezt akartam én is írni! B)

Sír a szája egyeseknek,hogy ennyi meg annyi,de ha megnézné mibe kerül egy japóhoz,már egyből bodóg lenne! B)

Elküldve

Hát igen... Ezért is lett a kövi erősebb autóm ugyanúgy Astra mint az előző... Mert relatív ócsó hozzá minden... A másik ok pedig a szépsége. B)

Elküldve

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy az autó kis fordulaton elkezd rángatni! Van valami ötletetek mitől lehet ez? Az alapjárati motor és a folytószelepház ki van takarítva. Azt ajánlották, takarítsam meg a holtpont jeladót , mert lehet ettől is. Ti ezt hogy látjátok?

Merre induljak, mit nézzek még meg?

Segítségeteket előre is köszönöm

Elküldve
Ha ventillátor hőgombát mondasz, azt is meg fogják érteni B)

Húzd ki a csatiját, és nézd meg, hogy kerek 3 vezetékes, vagy lapított 2 vezetékes-e. Előbbi a kétsebességes ventihez való, utóbbi az egysebességeshez.

A hűtővíz elfolyása a reflexeiden múlik, ha gyors vagy, megúszhatod pár decivel. De hideg motornál csináld, nehogy leforrázd a kezed.

Szasztok!

Nekem pont ma mondta be az unalmast, de olyan a csati, mint a 3 vezetékesé, kerek, de csak 2 érintkező van benne. Néztem, hogy hőfokra 2féle van, gondolom a 100C-os jó bele (C14SE). Most gyújtáson van a venti, mert holnap kénytelen vagyok 50km-t menni, mire ki tudom cserélni. Ezt tömítéssel együtt adják, vagy külön kérjem?

Elküldve
Nyolc szelepes 1.6 /x16szr/ astránál mennyi rpm a normális alapjárat? Jelenleg olyan 700/800 körül dolgozik,jó lenne kicsit fentebb venni.

Nekem meg majdnem 1000, és sokallottam, de megtudtam, hogy az alapjárati fordulatszám nem állítható. Egyébként az enyém benne van a gyári fordulatszám tűrésben.

Elküldve
Nekem meg majdnem 1000, és sokallottam, de megtudtam, hogy az alapjárati fordulatszám nem állítható. Egyébként az enyém benne van a gyári fordulatszám tűrésben.

küldtem privit.

Elküldve
Én még mindig lehúzott lambdával járok, de nem vettem észre semmi különbséget menet közben. És a lámpicsek sem akar villanni... B)

13 - Oxygen sensor - No change in voltage/open circuit. Ugye ez a lambda?

Ma dobta először a sárgát azóta ;) . Kb. 3km után jött, ahogy elvileg kellene mindig. De pl. hazafele megint nem akarta jelezni, hogy valami nem okés... :D B)

Elküldve
jaja az az.

elég furcsa, hogy neked ennyire nem jelzi.

mérd már ki, hogy a hőmérséklet jeladód jó-e (kétvezetékes) :D

Elvileg jó, de lehet hogy inkább kicserélem :D . Biztos ami biztos.

Elküldve
elég megmérni, az 2 perc :D

Lehet, hogy nem is nézi neki a lambdát, mert azt hiszi az ECU, hogy még nem üzemmeleg a motor?

Ha veszel másikat, QH gyártmányút NE vegyél. Én arra cseréltem a gyárit, aztán vissza is tettem. Közelében se volt az ellenállása a normálisnak. Inkább Bosch pl.

Elküldve

Sziasztok!

Egy kollegám G asztájának vannak gondjai.

X12XE motor.

Nagyon szutykos volt a téli rövid utas használat miatt ezért valami motormosó adalékkal átmosta. Azután fookozatosan előjött neki egy indítás után pár másodpercig hangocs "csörömpölés"

Amit még észrevett, hogy az olajszűrőben ha letekeri a tetejét egy csepp olaj sincs.

Ebben a motorban hol van az a bizonyos visszacsapószelep ami megakadályozza, hogy a járatokból visszafollyon az olaj? Az én tippem, hogy az ment tönkre vagy került bele szemét.

Ja és láncos a motor és a láncfeszítés is hidtaulikus... szóval a csörgés jó eséllyel a lánctól jön amig fel nem épül az olajnyomás.

Szóval ha van valakinek tippje ötlete....

Elküldve

Na ezért pofázom itt, hogy nem kéne használni a motorbelső mosó adalékokat... :D

Most majd lehet szétszedni a motort, mert valahova bekerült egy adag mocsok az olajjáratba, és megszorult.

Örüljön neki, ha nem lett csapágyas most a moci...

Elküldve

Meg a motormosó adalék úgy tudom (sosem használtam), hogy közvetlenül olajcsere előtt kell, nem szabad járni vele.

A másik, meg ha már a szűrőnél sincs olaj, akkor egyáltalán van benne? Nívópálcánál is lett nézve?

Elküldve
elég megmérni, az 2 perc :P

Ez már megvolt, ezért írtam, hogy elvileg jó ;) . De már elég sokminden új a kocsiban, akkor miért pont ez maradjon ki? :D Nem olyan vészes az ára.

Lehet, hogy nem is nézi neki a lambdát, mert azt hiszi az ECU, hogy még nem üzemmeleg a motor?

Ha veszel másikat, QH gyártmányút NE vegyél. Én arra cseréltem a gyárit, aztán vissza is tettem. Közelében se volt az ellenállása a normálisnak. Inkább Bosch pl.

Oké, köszi :D .

Elküldve

Van olaj a motorban csak mindig leürül a rendszer egy idő után ha leállítja. Induláskor amig az olajszivattyú fel nem tölti addig zörög. Szóval gondoltam a visszacsapó szelepet kellene először megnéznie csak nem tudja hol keresse, meg hogy egyáltalán hozzáférhető-e nagyobb bontás nélkül.

Elküldve
Ilyen autók is vannak? :D Dehogy akarlak én meggyőzni.

Például a rozsdamentesség, ahogy a kollega említette.

Korszerű motor.

Korszerű futómű.

Komfort.

Olyan extrák amik egy régebbi szériában még nem is léteztek -> kényelem.

Garancia -> megbízhatóság.

A kényelem fontos, de egy szép interiört, kényelmes üléseket, kézreső kezelőszerveket nem nehéz kialakítani régebbi típusoknál sem, pl. egy F-astra belső belecsusszan egy E-Kadettbe. (ne magyarázzammár :D A garancia legnagyobb hátránya egy magamfajta "nemcsak azért van autója, hogy menjen, hanem mert imádja megvalósítani az ötleteit benne" típusú embernek, hogy mihelyt hozzányúlok, elveszíti azt a szép sok évet. Nem érzem, hogy hozzá mernék nyúlni, éshát ugye a kapható tuningcuccok nem mindenkinek jönnek be. Igazi egyedi autót nehezebb csinálni újból. Korszerű motor? Talán környezetkímélőbb, de ezáltal gyengébb is, és nem kevésbé szomjas.

Én ezeket említeném, ami nagy előnye az újaknak, és értékelném, ha az enyémben is lenne: tempomat, EPS, ASR, kanyarodó fényszóró, autómata (sebességfüggő) szintszabályzás, stb. ezeket valszeg sosem fogom beépíteni, mert ha lehet is, irreálisan drága.

A megbízhatóság megint nem annyira érv, mert az enyém pl. sok szalonállapotúnál megbízhatóbb, rengeteg újautós ismerősöm van, és bizony durva meglepetéseket tudnak okozni, amivel ugye a tulaj nem sokat tud kezdeni. Én már rutinosan nyúlok ide, vagy oda, ha vmi gáz van, még sosem hagyott ott sehol. Anyumnak 2005-ös Vito-ja van, faternak 2006-os Mondeoja, hugiéknak 2002-es Megane, csak én vok a környéken réi autós őrült.

És azt mondom, egy dolog van, ami még a Kadettnél is megbízhatóbb, az a bogaram :-)

Egy 1969-es VW beetle. Nem is mesélek tovább..........

Elküldve
A téma onnan indult, hogy legális-e a cső beszerelése. Tehát én arról beszélek, hogy hogyan legális :D

És hogy hogyan hasznos is :D

Szabadna kicsavarnom egy kicsit még ezt a témát? Úgy látom te otthon vagy ebben. Úgy tudom, hogy ilyen utcai versenyautó vizsgával sokkal szabadabbak az átalakítás lehetőségei. Bár gondolom követelmények is vannak, nem tudsz erről vmit? És hogy mennyi ennek a biztosítása? Kell-e hozzá tervrajz a mérnökúrtól, stb.?

Nem szeretném becsövezéssel elbaszni az autó személyiségét, jellegét, kényelmét, és könnyű tömegét.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.