Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Használható egyébként közúton? Legálisan értem...

Nem. Csak legális papíros versenyautókban.

Nem, és nem véletlenül. A csövezés teljesen jó megoldás oldalról történő ütközés és borulás ellen, viszont frontális ütközésnél nem. Megváltoztatja a gyárilag kialakított gyűrődőzónák tulajdonságait. Ha a maximális merevség adná a legjobb túlélési esélyt balesetekkor, akkor azt már rég megoldották volna csövekkel vagy anélkül, de nem így van.

A csövezés frontálisan is nagy védettséget ad, tornyoktól hátrafelé nem csukódhat nagy mértékben össze a kaszni általa.

A megnövekedett merevség miatt kell hozzá a többi biztonságtechnikai cucc is, amit a technikai szabályzatok le is írnak.

Közúton azért nem engedélyezett normál közúti verdákban, mert más autóban viszont nagymértékű roncsolást végez egy

ilyen merevített kaszni, ezért fokozottan életveszélyes a többiekre nézve.

Link to comment
Megosztás:

Nyitott vagyok mindenre, most néztük egy Isuzu Mahindrát, ha meggyőzöl, lehet, hogy új autót veszek. Bár Antarára nem telik, de nem is illene hozzám a felfújt formája.

Ilyen autók is vannak? B) Dehogy akarlak én meggyőzni.

Mondj olyan dolgot, amit nem tudok utólag beépíteni az enyémbe, és az újakban megvan, és nem biztonságtechnika.

Például a rozsdamentesség, ahogy a kollega említette.

Korszerű motor.

Korszerű futómű.

Komfort.

Olyan extrák amik egy régebbi szériában még nem is léteztek -> kényelem.

Garancia -> megbízhatóság.

Link to comment
Megosztás:

A csövezés frontálisan is nagy védettséget ad, tornyoktól hátrafelé nem csukódhat nagy mértékben össze a kaszni általa.

A megnövekedett merevség miatt kell hozzá a többi biztonságtechnikai cucc is, amit a technikai szabályzatok le is írnak.

Közúton azért nem engedélyezett normál közúti verdákban, mert más autóban viszont nagymértékű roncsolást végez egy

ilyen merevített kaszni, ezért fokozottan életveszélyes a többiekre nézve.

Akkor miért nem raknak minden autóba? B) Ez azért nem ilyen egyszerű szerintem.

Frontálisan is bizonyos helyzetekben esteleg. De a toronytól a vezetőig azért piszoksok hely van. Nem mindegy 70 centi gyűrődőzónát tudnak tervezni vagy 1,5 métert. Még akkor is ha esetleg kicsit kisebb helyre lesz összetömörítve az utas. Az utascella kialakítása fontos, de nem helyettesíthető a csövezéssel.

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért nem raknak minden autóba? B) Ez azért nem ilyen egyszerű szerintem.

Frontálisan is bizonyos helyzetekben esteleg. De a toronytól a vezetőig azért piszoksok hely van. Nem mindegy 70 centi gyűrődőzónát tudnak tervezni vagy 1,5 métert. Még akkor is ha esetleg kicsit kisebb helyre lesz összetömörítve az utas. Az utascella kialakítása fontos, de nem helyettesíthető a csövezéssel.

Gabi leírta: mert a többi közlekedőre veszélyes ...

Link to comment
Megosztás:

Nem, és nem véletlenül. A csövezés teljesen jó megoldás oldalról történő ütközés és borulás ellen, viszont frontális ütközésnél nem. Megváltoztatja a gyárilag kialakított gyűrődőzónák tulajdonságait. Ha a maximális merevség adná a legjobb túlélési esélyt balesetekkor, akkor azt már rég megoldották volna csövekkel vagy anélkül, de nem így van.

Nem csak az utascellát szokták becsövezni? A többi rész attől még gyűrődhet, nem? Nem értek hozzá, csak próbálom józan paraszti logikával végiggondolni...

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért nem raknak minden autóba? B) Ez azért nem ilyen egyszerű szerintem.

Frontálisan is bizonyos helyzetekben esteleg. De a toronytól a vezetőig azért piszoksok hely van. Nem mindegy 70 centi gyűrődőzónát tudnak tervezni vagy 1,5 métert. Még akkor is ha esetleg kicsit kisebb helyre lesz összetömörítve az utas. Az utascella kialakítása fontos, de nem helyettesíthető a csövezéssel.

Nyílván azt belátod, hogy a köznapi használatban ez nem megoldás, már csak azért sem, mert kétszemélyessé

teszi az autót. De az vitathatatlan tény, hogy a cső tervezése során arra törekednek, hogy minden oldalról megvédje

a bent ülőket. Nagyon-nagyon szigorú szabályok vonatkoznak rá, én már tapasztaltam. Az anyagról, a hegesztésről és

a keret szerkezetéről is külön engedélyek, tanúsítványok vannak. Amúgy a csövezés toronytól toronyig tart.

Amit Tsz kartársnak még nem sikerült meglátnia: mint mondtam, a csövezéshez más kritériumok is kapcsolódnak

az utastérben, ami kivédi a cső hátrányát, a kisebb gyűrődő zónát. Ez az űlés, az öv, a bukósisak, és a nyakmerevítő

(utóbbi nem kötelező /még/). Így együtt kell nézni az összképet, és bizony sokkal-sokkal biztonságosabb, mint az

utcai változatok.

Link to comment
Megosztás:

Amit Tsz kartársnak még nem sikerült meglátnia: mint mondtam, a csövezéshez más kritériumok is kapcsolódnak

az utastérben, ami kivédi a cső hátrányát, a kisebb gyűrődő zónát. Ez az űlés, az öv, a bukósisak, és a nyakmerevítő

(utóbbi nem kötelező /még/). Így együtt kell nézni az összképet, és bizony sokkal-sokkal biztonságosabb, mint az

utcai változatok.

Szerintem elbeszéltünk egymás mellett. Én utcai autóba pusztán a cső beszereléséről beszéltem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most akadtam erre a fórumra, és rögtön lenne egy kérdésem. 1.4-es 16 szelepes az astrám, és jó ideje azt csinálja, hogy alacsony fordulaton nagy terhelésen (pl. elfelejtek visszaválani, vagy dugóban 2-ben lépek a gázra 1 helyett) valami zörő-rezonáló hangot ad. Nekem olyan érzésem van, mintha a kipufogó rezgéséből, rezonálásából jönne. Ez mennyire normális, és ha nem az, akkor mit nézzek meg, honnan jöhet? Ha valóban a kipufogó, azt hogyan tudnám kiszűrni? A kipufogós srác legutóbb azt mondta, ő nem lát semmi olyan komoly gondot, ami miatt zörögne. Pl. a motortartó bak is okozhat ilyet? Előre is köszi, ha valaki tud segíteni. Ritkán van ez, mert már úgy vezetek, hogy elkerüljem, de néha belefutok, és már eléggé zavar.

Link to comment
Megosztás:

Hővédő lemez a leömlőn... Hővédő lemez a katalizátor felett... Hővédő lemez a Hátsó dob felett.

Illetve maga a katalizátor vagy valamelyik dob is lehet. Kocogtatással ki lehet szűrni könnyen.

Köszönöm a gyors választ, tippeket! A dobokat a kipufogós nézte, mikor nemrég cserélte a katalizátort, így megnézem a hővédő lemezeket. Akkor a motortartó bakokat hibáját kizárhatom ugye? Valaki ezt mondta nekem.

Link to comment
Megosztás:

Hővédő lemez a leömlőn... Hővédő lemez a katalizátor felett... Hővédő lemez a Hátsó dob felett.

Illetve maga a katalizátor vagy valamelyik dob is lehet. Kocogtatással ki lehet szűrni könnyen.

nálam már 2x volt, hogy az a fül amivel a leömlő van a kasztnihoz rögzítve eltört és az is ilyen zörgő hangot adott...de azt lehetett hallani, hogy elölröl jön

Link to comment
Megosztás:

nálam már 2x volt, hogy az a fül amivel a leömlő van a kasztnihoz rögzítve eltört és az is ilyen zörgő hangot adott...de azt lehetett hallani, hogy elölröl jön

Azért megnézem ezt is. Hol van ez a fül? Nem emlékszem, hogy láttam volna rögzítést a dobok gumajain kívül...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.