Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hy!

Felhívtam a kis Opel boltot itt nálunk, alapjárati után érdeklődtem. Van polcon, 7000Ft. Ez nem túl olcsó? Meg merjem venni? Mert ugye olcsó húsnak... B)

Elküldve

Sziasztok!

Én új vagyok még ezen az oldalon, de szeretnék Tőletek tanácsot, segítséget kérni, eddig még nem volt Opelom.

Kinéztem egy F-es Astrát megvételre, ez egy 96 év végi, fehér, sedán, elvileg 130.000 km van az autóban, 1.4-es 60 Le. Kérdésem az, hogy milyen ez a motor? Jó, megbizható? Valami gyerekbetegség? Nem gyenge ez a 60 LE hozzá?

Ahogy nézegettem őket van 1.4-es 90 LE is (16V ECOTEC). Az nem lenne jobb választás?

Mi az előnye-hátránya ennek a 30LE különbségnek? Esetleg a 60LE megbizhatóbb, nem kell annyira pörgetni, hogy menjen?

És fogyasztás tekintetében?

Ill. kasztni ügyben is kérdeznék, de azt majd a Karosszéria témába...

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv:

Elküldve
Én új vagyok még ezen az oldalon, de szeretnék Tőletek tanácsot, segítséget kérni, eddig még nem volt Opelom.

Kinéztem egy F-es Astrát megvételre, ez egy 96 év végi, fehér, sedán, elvileg 130.000 km van az autóban, 1.4-es 60 Le. Kérdésem az, hogy milyen ez a motor? Jó, megbizható? Valami gyerekbetegség? Nem gyenge ez a 60 LE hozzá?

Ahogy nézegettem őket van 1.4-es 90 LE is (16V ECOTEC). Az nem lenne jobb választás?

Mi az előnye-hátránya ennek a 30LE különbségnek? Esetleg a 60LE megbizhatóbb, nem kell annyira pörgetni, hogy menjen?

És fogyasztás tekintetében?

60 lóval nem lesz túl virgonc, de neked kell tudni mire akarod használni. Ezzel ha minden rendben van simán eljárkálhatsz 6 körül.

A +30 ló érezhetően erősebbé teszi a kocsit. Valamivel talán többet eszik, de nem vészesen. 8 szeleppel több van benne, bizonyos alkatrészek drágábbak hozzá.

Nézhetsz SE-t is az 82 ló, de csak 8 szelepes. Én ilyet vennék, ha 1.4-est akarnék magamnak.

Elküldve
60 lóval nem lesz túl virgonc, de neked kell tudni mire akarod használni. Ezzel ha minden rendben van simán eljárkálhatsz 6 körül.

A +30 ló érezhetően erősebbé teszi a kocsit. Valamivel talán többet eszik, de nem vészesen. 8 szeleppel több van benne, bizonyos alkatrészek drágábbak hozzá.

Nézhetsz SE-t is az 82 ló, de csak 8 szelepes. Én ilyet vennék, ha 1.4-est akarnék magamnak.

Helló!

Nagyon köszönöm a választ és hogy ilyen gyorsan reagáltál rá!

Erősen gondolkodom ezen a 60Le-son (félig meddig ismerőstől lenne, állítólag vigyázott végig rá) de én is tartok attól, hogy talán kicsit kevéske. Pláne úgy, hogy újkorába volt 60, most már biztos nem 60 az a 60. De mellette szól talán az, hogy abszolút nincs kihegyezve, kevesebb a hibalehetőség, és talán kevesebbet is eszik. És ha netán hozzá is kell nyúlni a motorhoz kevesebből megúszom az egyszerűsége miatt. Amúgy ez egy pörgös motor? Pörgetni kell, hogy menjen?

Városba is és országúton is használnám vegyesen. De a 140-150 bőven elég nekem. Vagy lehet akkor 1.6-ba kellene gondolkodnom?

Hol lehet annak utánna nézni, hogy melyik betű mit jelent pl: GL, GLS, SE. Vagy ezek csak a felszereltségre utalnak? Nem egyértelműek nekem.

Előre is köszönöm!

Elküldve
Helló!

Nagyon köszönöm a választ és hogy ilyen gyorsan reagáltál rá!

Erősen gondolkodom ezen a 60Le-son (félig meddig ismerőstől lenne, állítólag vigyázott végig rá) de én is tartok attól, hogy talán kicsit kevéske. Pláne úgy, hogy újkorába volt 60, most már biztos nem 60 az a 60. De mellette szól talán az, hogy abszolút nincs kihegyezve, kevesebb a hibalehetőség, és talán kevesebbet is eszik. És ha netán hozzá is kell nyúlni a motorhoz kevesebből megúszom az egyszerűsége miatt. Amúgy ez egy pörgös motor? Pörgetni kell, hogy menjen?

Városba is és országúton is használnám vegyesen. De a 140-150 bőven elég nekem. Vagy lehet akkor 1.6-ba kellene gondolkodnom?

Hol lehet annak utánna nézni, hogy melyik betű mit jelent pl: GL, GLS, SE. Vagy ezek csak a felszereltségre utalnak? Nem egyértelműek nekem.

Előre is köszönöm!

A GL, GLS a felszereltségre utal, a GL talán a legegyszerűbb (és leggyakoribb). Az SE a motorra utal: hengerenkénti injektoros, 82LE-s. Megjegyzem az alap 60LE-s átépíthető ilyenné... B)

Elküldve
... melyik betű mit jelent pl: GL, GLS, SE. Vagy ezek csak a felszereltségre utalnak?

Csak a GL, és a GLS. Az SE a motorkódban jelöli a sűritési arányt, és a hengerenkénti befecskendezést.

Elküldve
Erősen gondolkodom ezen a 60Le-son (félig meddig ismerőstől lenne, állítólag vigyázott végig rá) de én is tartok attól, hogy talán kicsit kevéske. Pláne úgy, hogy újkorába volt 60, most már biztos nem 60 az a 60. De mellette szól talán az, hogy abszolút nincs kihegyezve, kevesebb a hibalehetőség, és talán kevesebbet is eszik. És ha netán hozzá is kell nyúlni a motorhoz kevesebből megúszom az egyszerűsége miatt. Amúgy ez egy pörgös motor? Pörgetni kell, hogy menjen?

Városba is és országúton is használnám vegyesen. De a 140-150 bőven elég nekem. Vagy lehet akkor 1.6-ba kellene gondolkodnom?

Hol lehet annak utánna nézni, hogy melyik betű mit jelent pl: GL, GLS, SE. Vagy ezek csak a felszereltségre utalnak? Nem egyértelműek nekem.

Ki kell próbálni. 1.6-ot is próbálj ki. Minden attól függ miből ülsz át.

60 lónak 160 a vége tehát ilyen szmpontból még azzal sincs gond.

Elküldve

Mégegyszer nagyon köszönöm a gyors reakciókat. Eddig nagyon tetszik ez a fórum... B)

Amíg megírtam a választ legalább 5-en írtatok...

Akkor milyen motorok is vannak az F-es Astrákba?

Én úgy tudom, hogy mindegyik injektoros már.

A különbség köztük pedig az, hogy központi vagy hengerenkénti injektoros?

Vagy van még köztük még karbis is? A rendőr Astrák 90LE-sak voltak?

Elküldve
Akkor milyen motorok is vannak az F-es Astrákba?

Én úgy tudom, hogy mindegyik injektoros már.

A különbség köztük pedig az, hogy központi vagy hengerenkénti injektoros?

Vagy van még köztük még karbis is? A rendőr Astrák 90LE-sak voltak?

Mind injektoros. Van 1.4, 1.6, 1.8, 2.0. Ezeknek pedig központi befecsis és hengerenkénti változatai, valamint 8 és 16 szelepsek. Vannak ráadásul ilyen-olyan emissziós normáknak megfelelő motorok. Természetesen nincs mindenből mindenféle.

És persze még a dízelek. Úgyhogy sokféle.

Elküldve
Mind injektoros. Van 1.4, 1.6, 1.8, 2.0. Ezeknek pedig központi befecsis és hengerenkénti változatai, valamint 8 és 16 szelepsek. Vannak ráadásul ilyen-olyan emissziós normáknak megfelelő motorok. Természetesen nincs mindenből mindenféle.

És persze még a dízelek. Úgyhogy sokféle.

Elvileg van még a 14NV motor is, ami karburátoros. De az olyan ritka, hogy nem is lehet találni belőle. B)

Elküldve

annyi, hogy 110-120 fölött a mi jó kis NZ-nk már eszeget bőven B)

én meg vagyok elégedve, de természetesen nyáron meg elsz csinálva az átalakítás SE-re

Elküldve

Valaki összefoglalhatná, hogy a nem benzinesekből, milyen varik vannak!

Az enyém hátulján TD van. (Német turbó)

De láttam már DR-t és TDS-t is.

(ha jól emlékszem)

Aztán vannak isuzu motorosok. Azt miről lehet megismerni?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.