Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

rossz motorhőfok jeladó...ugyebár hidegidításnál dúsítania kellene a rendszernek...több benyát adni bele...de ha szerinte melegebb a moci akkor nem ad ....próbáltál már kézi szivatós autóval menni? MErt annál detto ugyanez van, ha nincs megfelelően ráhúzva akkor inkább morog, de nem gyorsít, de ha visza veszed a gázt és óvatosan adod, akkor szép lassan felpörög, majd egy bizonyos fordulat felett már adhatod neki a padlót megy rendesen...ez részemről csak tipp..lehet más van, de Én első körben erre gyanakodnék....

Felelmeli a fordulatát, ha hidegen beindítod vagy akkor is meleg alapjárati értéken van? Ha nem emeli fel akkor hőfok jeladó, ha felemeli, akkor lehet légtömegmérő...de hangsúlyozom csak tipp....nem ismerem pontosan a mocid elektronikáját... :oops:

Link to comment
Megosztás:

Halódó Lambda szonda lehet a minimálisan ingadozó alapjárat okozója? Fordulatszám nem változik csak picit szabálytalan a járása melegedéstől függetlenül. Húzni hidegen is melegen is jól húz.

u.i: lámpánál várakozva figyeltem fel rá nem olyan régen

Link to comment
Megosztás:

Halódó Lambda szonda lehet a minimálisan ingadozó alapjárat okozója? Fordulatszám nem változik csak picit szabálytalan a járása melegedéstől függetlenül. Húzni hidegen is melegen is jól húz.

u.i: lámpánál várakozva figyeltem fel rá nem olyan régen

Ezt nekem is csinálja, pedig most cseréltem gyertyákat, a következő a gyújtókábelek bemérése lesz.A Lamdának a hibájánál először megnő a fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motorra sem ártana ránézni. :wink:

Ezt akartam én is írni!

Ez tipikus alapjárati motor gond...nekem is ugrált, amikor megvettem a gépet fel sem tűnt ...aztán jártam szervízben ott mondták, hogy ez lehet, lesikáltam azóta mentem vele vagy 10ekm-t és azóta sem jelentkezett a dolog...tisztítsátok meg...

nem nagy dolog a tűzfal irányából van berakva a torknál....2 db torx csavar fogja..kivenni, de vigyázni a nyakán lévő tömítőgyűrűre ne sérüljön...benzinnel/alkoholllal/oldószerrel letisztítani a "kúpot" rajta valamint a lyukba is bele törölni aztán mehet vissza és voala nincs ingadozás... :idea: :wink:

Link to comment
Megosztás:

nem nagy dolog a tűzfal irányából van berakva a torknál....2 db torx csavar fogja..kivenni, de vigyázni a nyakán lévő tömítőgyűrűre ne sérüljön...benzinnel/alkoholllal/oldószerrel letisztítani a "kúpot" rajta valamint a lyukba is bele törölni aztán mehet vissza és voala nincs ingadozás... :idea: :wink:

Nekem pont a kocsi eleje felől van berakva.

Még annyit tennék hozzá hogy ha nem muszáj akkor azt a kúpos részt lehetőleg ne mozgassa senki.

Link to comment
Megosztás:

helló mindenkinek!

Úgy néz ki hengerfejes a gépem. (astra caraván 97-es. volt taxi :) )

Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz

motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros.

Lehet, hogy nem is hengerfejes?

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

helló mindenkinek!

Úgy néz ki hengerfejes a gépem. (astra caraván 97-es. volt taxi :) )

Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz

motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros.

Lehet, hogy nem is hengerfejes?

Szerintetek?

Őőőőőőőő. Olajfogyás ? Füstülés ?

Link to comment
Megosztás:

helló mindenkinek!

Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz

motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros.

Lehet, hogy nem is hengerfejes?

Szerintetek?

A bugyborekolas nekem tavaly nyaron volt meg. Nezdd meg, hogy jaro motornal csopog-e hutofolyadek alul. Nalam vizpumpa volt a hibas, es ha volt cirkulacio, akkor nem csopogott, csak kikapcsolt motornal (persze ugy tunt, mintha vmelyik csobol, vagy mashonnan csopogne) Ellenorizd meg a hutot + ahogy melykek76 irta, a csoveket. De bugyborekolas alapjan sztem vizpumpa.

Link to comment
Megosztás:

helló mindenkinek!

Úgy néz ki hengerfejes a gépem. (astra caraván 97-es. volt taxi :) )

Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz

motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros.

Lehet, hogy nem is hengerfejes?

Szerintetek?

Motor típusa? futott km(ha tudod)?

Egyébként a jelenség elvileg egyértelműen hengerfej gond..hogy repedés vagy csak pakolás okozza, az szétszedéskor ellenőrizhető, de semmi képpen ne közlekedj így vele, mert szétdurranak a vízcsöveid illetve a hűtő mégjobban károsodik..ha most csak szivárog, akkor lehet, hogy még használható, de ha szétnyomatod, akkor már még az is növeli a ktg-iedet, amik egyébként sem lesznek kevesek miatta, ha nem magad csinálod meg! :idea:

Vedd le a tartály fedelét (hideg motor), aztán indítson egy másik embör, Te pedig figyelj, hogy mit látsz...erős bugyborékolás és esetleg kipufogó gáz szag a tartályból egyértelmű jele...a szerelőig is Én a helyedbe csak úgy mennék el, hogy a tartály feldele fel van lazítva rendesen, de valahogy rögzítve, hogy el ne hagyd ugyanis az a kis szelep nem tud annyit elengedni valószínű ami átpréselődik a víztérbe, de így el tud távozni belőle! :!:

A fehéres füst az vízgőz..vagy a hideg okozza vagy a pakolás miatt víz is kerül a mociba és azt is kipufogja....

Egyértelmű jelek hengerfejes motornál:

1. a motor vízcsövei megdagadnak és kemények

2. a kiegyenlítő tartály akár még sípol is, de elég sok gáz távozik belőle..szinte hallható

3. a motor hamarbb eléri az üzemi hőfokát, (sokkal melegebb a kipufogó gáz, ami bele kerűl a hűtővízbe és ráadásúl ott elégtelen lesz a hűtés is) valamikor még a vészventi sem tudja visszahűteni.

4. a távozó kipufogó gáz "tele" lesz gőzzel (a víz egy része ott távozik - a szívás üteme közben megszívja a vízteret ís és így onnan beszív egy kis vizet, ha olyan a sérülés)

most ennyi jutott eszembe... :wink:

Link to comment
Megosztás:

Motor típusa? futott km(ha tudod)?

Egyébként a jelenség elvileg egyértelműen hengerfej gond..hogy repedés vagy csak pakolás okozza, az szétszedéskor ellenőrizhető, de semmi képpen ne közlekedj így vele, mert szétdurranak a vízcsöveid illetve a hűtő mégjobban károsodik..ha most csak szivárog, akkor lehet, hogy még használható, de ha szétnyomatod, akkor már még az is növeli a ktg-iedet, amik egyébként sem lesznek kevesek miatta, ha nem magad csinálod meg! :idea:

Vedd le a tartály fedelét (hideg motor), aztán indítson egy másik embör, Te pedig figyelj, hogy mit látsz...erős bugyborékolás és esetleg kipufogó gáz szag a tartályból egyértelmű jele...a szerelőig is Én a helyedbe csak úgy mennék el, hogy a tartály feldele fel van lazítva rendesen, de valahogy rögzítve, hogy el ne hagyd ugyanis az a kis szelep nem tud annyit elengedni valószínű ami átpréselődik a víztérbe, de így el tud távozni belőle! :!:

vagy csak levegős a rendszer.......

a kiegyenlítő kupakjában van egy szelep, ami a nyomást csinálja / szabályozza a rendszerben. lehet hogy csak az a rossz. ha nincs nyomás, akkor a levegő nem jön ki, illetve visszamegy :D

Link to comment
Megosztás:

Ebben is lehet vmi....lelégtelenítettétek? (minden részen ez sem automatikusan légtelenedik) Azóta jelentkezik, hogy lecseréltétek a vizet?

ha levett fedélnél egy idő után nem jön buborék, akkor csak tényleg annyi van amit uhuhu leírt..vagy megpróbálod felpiszkálni a szelepet, vagy veszel egy új fedelet!

Link to comment
Megosztás:

Ebben is lehet vmi....lelégtelenítettétek? (minden részen ez sem automatikusan légtelenedik) Azóta jelentkezik, hogy lecseréltétek a vizet?

ha levett fedélnél egy idő után nem jön buborék, akkor csak tényleg annyi van amit uhuhu leírt..vagy megpróbálod felpiszkálni a szelepet, vagy veszel egy új fedelet!

látszik, hogy nem ma kezdtem 8)

:) :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az édesapám 1,6 i központis astrája, egyik pillanatról a másikra leállt. Először az ac-ra gyanakodtam, de mivel a saját volt astrámon tapasztaltam, először az injektornál szedtem szét, nem az ac-nál. Jön a nyál, tehát ac jó. Evvel az üaszűrő is jó. Kiszedtem a gyertyákat, azok szarok voltak, kicseréltem. utána se indult. Megnéztem az injektor fejet, nem nyomta a nyálat. Megkocogtattam, mert felakadt benne a szelep, utána jött a nyál. Ezután beindult. Két nap mulva ugyanugy leállt. Mondtam a faternak nézze meg azokat, amiket megnéztem a multkor. Minden jó. Kis várakozás után beindult, nem tudni mitől. Bevitte az Opel Dunába, mert hozzánk az van közel, és ott a komputer csatlakozás után, azt mondta az ember, hogy az EGR szelep alatti cső van elkoszolodva.

Kérdés: Lehet, hogy igaza van? És ha igen, azt hogyan kell, illetve lehet tisztitani javitani? Apunak fontos lenne, de annyit ért a számitógéphez, mint én a harangöntéshez, tehát nem tud internetezni.

Válaszokat előre is köszi.

Üdv:

sznuni

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.