redline Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Mit jelent a légtömegmérő :?: :) :D :lol: :lol: :lol: némi angol tudás szükségeltetik de nem nehéz Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 de ez a Lambda szonda leírása... (a kérdést megelőzendő az a kipufogott gáz oxigéntartalmának függvényében ad jelet) A légtömegmérő a beszívott levegő mennyiségét méri Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 rossz motorhőfok jeladó...ugyebár hidegidításnál dúsítania kellene a rendszernek...több benyát adni bele...de ha szerinte melegebb a moci akkor nem ad ....próbáltál már kézi szivatós autóval menni? MErt annál detto ugyanez van, ha nincs megfelelően ráhúzva akkor inkább morog, de nem gyorsít, de ha visza veszed a gázt és óvatosan adod, akkor szép lassan felpörög, majd egy bizonyos fordulat felett már adhatod neki a padlót megy rendesen...ez részemről csak tipp..lehet más van, de Én első körben erre gyanakodnék.... Felelmeli a fordulatát, ha hidegen beindítod vagy akkor is meleg alapjárati értéken van? Ha nem emeli fel akkor hőfok jeladó, ha felemeli, akkor lehet légtömegmérő...de hangsúlyozom csak tipp....nem ismerem pontosan a mocid elektronikáját... :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
SZaB Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Halódó Lambda szonda lehet a minimálisan ingadozó alapjárat okozója? Fordulatszám nem változik csak picit szabálytalan a járása melegedéstől függetlenül. Húzni hidegen is melegen is jól húz. u.i: lámpánál várakozva figyeltem fel rá nem olyan régen Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Halódó Lambda szonda lehet a minimálisan ingadozó alapjárat okozója? Fordulatszám nem változik csak picit szabálytalan a járása melegedéstől függetlenül. Húzni hidegen is melegen is jól húz. u.i: lámpánál várakozva figyeltem fel rá nem olyan régen Ezt nekem is csinálja, pedig most cseréltem gyertyákat, a következő a gyújtókábelek bemérése lesz.A Lamdának a hibájánál először megnő a fogyasztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SZaB Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Gyertya csere nálam is volt, de nem változott semmi. Kábelcserét(új) esetleg meg tudok ejteni egy próba erejéig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Erőteljesen javasolnám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SZaB Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Lehet, hogy beugrok holnap a boltos sráchoz és megnézzük. Egy szóval sem utaltam rá magától mondta, hogy leveszi a polcról a kábelt és kipróbálhatom egy kör erejéig. Ezek szerint kár volna kihagyni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Halódó Lambda szonda lehet a minimálisan ingadozó alapjárat okozója? Fordulatszám nem változik csak picit szabálytalan a járása melegedéstől függetlenül. Húzni hidegen is melegen is jól húz. u.i: lámpánál várakozva figyeltem fel rá nem olyan régen Alapjárati motorra sem ártana ránézni. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január24, 2005 Megoszt Elküldve Január24, 2005 Alapjárati motorra sem ártana ránézni. :wink: Ezt akartam én is írni! Ez tipikus alapjárati motor gond...nekem is ugrált, amikor megvettem a gépet fel sem tűnt ...aztán jártam szervízben ott mondták, hogy ez lehet, lesikáltam azóta mentem vele vagy 10ekm-t és azóta sem jelentkezett a dolog...tisztítsátok meg... nem nagy dolog a tűzfal irányából van berakva a torknál....2 db torx csavar fogja..kivenni, de vigyázni a nyakán lévő tömítőgyűrűre ne sérüljön...benzinnel/alkoholllal/oldószerrel letisztítani a "kúpot" rajta valamint a lyukba is bele törölni aztán mehet vissza és voala nincs ingadozás... :idea: :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 nem nagy dolog a tűzfal irányából van berakva a torknál....2 db torx csavar fogja..kivenni, de vigyázni a nyakán lévő tömítőgyűrűre ne sérüljön...benzinnel/alkoholllal/oldószerrel letisztítani a "kúpot" rajta valamint a lyukba is bele törölni aztán mehet vissza és voala nincs ingadozás... :idea: :wink: Nekem pont a kocsi eleje felől van berakva. Még annyit tennék hozzá hogy ha nem muszáj akkor azt a kúpos részt lehetőleg ne mozgassa senki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 Nekem pont a kocsi eleje felől van berakva. Még annyit tennék hozzá hogy ha nem muszáj akkor azt a kúpos részt lehetőleg ne mozgassa senki. Ok, de nekik mind2jüknek ugyanaz a moci van benn mint az enyémben (1.6 16v) ha jól látom... :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 Ok, de nekik mind2jüknek ugyanaz a moci van benn mint az enyémben (1.6 16v) ha jól látom... :wink: Nagy igazság. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
SZaB Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 Nem vagyok egy nagy autószerelő, és ebből kifolyólag nem is találtam meg vagy ott volt csak nem ismertem fel. :oops: Lehetne kérni a közönség segítségét? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrataxi Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 helló mindenkinek! Úgy néz ki hengerfejes a gépem. (astra caraván 97-es. volt taxi :) ) Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros. Lehet, hogy nem is hengerfejes? Szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 Nem vagyok egy nagy autószerelő, és ebből kifolyólag nem is találtam meg vagy ott volt csak nem ismertem fel. :oops: Lehetne kérni a közönség segítségét? :D Ha nem sürgős akkor február 5-én megnézzük :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 helló mindenkinek! Úgy néz ki hengerfejes a gépem. (astra caraván 97-es. volt taxi :) ) Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros. Lehet, hogy nem is hengerfejes? Szerintetek? Őőőőőőőő. Olajfogyás ? Füstülés ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrataxi Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 mélykék76 nincs olaj fogyasztás, füstölés.... hát egy kicsit fehéres, bár ha adok a benyához spurit akkor megszünik Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 mélykék76 nincs olaj fogyasztás, füstölés.... hát egy kicsit fehéres, bár ha adok a benyához spurit akkor megszünik Aham. Akkor meg kellene nézned hűtőrendszer vasagabb gumicsiveinek egyikét. Ha járó motornál megnyomogatod, akkor puha vagy kemény ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
radu Elküldve Január25, 2005 Megoszt Elküldve Január25, 2005 helló mindenkinek! Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros. Lehet, hogy nem is hengerfejes? Szerintetek? A bugyborekolas nekem tavaly nyaron volt meg. Nezdd meg, hogy jaro motornal csopog-e hutofolyadek alul. Nalam vizpumpa volt a hibas, es ha volt cirkulacio, akkor nem csopogott, csak kikapcsolt motornal (persze ugy tunt, mintha vmelyik csobol, vagy mashonnan csopogne) Ellenorizd meg a hutot + ahogy melykek76 irta, a csoveket. De bugyborekolas alapjan sztem vizpumpa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január26, 2005 Megoszt Elküldve Január26, 2005 helló mindenkinek! Úgy néz ki hengerfejes a gépem. (astra caraván 97-es. volt taxi :) ) Tünetek: a kiegyenlítőben óriási nyomás + a hűtőből szivárog a víz motor indításkor különös bugyborékolást hallani a motortér felől. ellenben nem régen volt cserélve a hűtő víz, és a hűtőfolyadék nem zavaros. Lehet, hogy nem is hengerfejes? Szerintetek? Motor típusa? futott km(ha tudod)? Egyébként a jelenség elvileg egyértelműen hengerfej gond..hogy repedés vagy csak pakolás okozza, az szétszedéskor ellenőrizhető, de semmi képpen ne közlekedj így vele, mert szétdurranak a vízcsöveid illetve a hűtő mégjobban károsodik..ha most csak szivárog, akkor lehet, hogy még használható, de ha szétnyomatod, akkor már még az is növeli a ktg-iedet, amik egyébként sem lesznek kevesek miatta, ha nem magad csinálod meg! :idea: Vedd le a tartály fedelét (hideg motor), aztán indítson egy másik embör, Te pedig figyelj, hogy mit látsz...erős bugyborékolás és esetleg kipufogó gáz szag a tartályból egyértelmű jele...a szerelőig is Én a helyedbe csak úgy mennék el, hogy a tartály feldele fel van lazítva rendesen, de valahogy rögzítve, hogy el ne hagyd ugyanis az a kis szelep nem tud annyit elengedni valószínű ami átpréselődik a víztérbe, de így el tud távozni belőle! :!: A fehéres füst az vízgőz..vagy a hideg okozza vagy a pakolás miatt víz is kerül a mociba és azt is kipufogja.... Egyértelmű jelek hengerfejes motornál: 1. a motor vízcsövei megdagadnak és kemények 2. a kiegyenlítő tartály akár még sípol is, de elég sok gáz távozik belőle..szinte hallható 3. a motor hamarbb eléri az üzemi hőfokát, (sokkal melegebb a kipufogó gáz, ami bele kerűl a hűtővízbe és ráadásúl ott elégtelen lesz a hűtés is) valamikor még a vészventi sem tudja visszahűteni. 4. a távozó kipufogó gáz "tele" lesz gőzzel (a víz egy része ott távozik - a szívás üteme közben megszívja a vízteret ís és így onnan beszív egy kis vizet, ha olyan a sérülés) most ennyi jutott eszembe... :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január26, 2005 Megoszt Elküldve Január26, 2005 Motor típusa? futott km(ha tudod)? Egyébként a jelenség elvileg egyértelműen hengerfej gond..hogy repedés vagy csak pakolás okozza, az szétszedéskor ellenőrizhető, de semmi képpen ne közlekedj így vele, mert szétdurranak a vízcsöveid illetve a hűtő mégjobban károsodik..ha most csak szivárog, akkor lehet, hogy még használható, de ha szétnyomatod, akkor már még az is növeli a ktg-iedet, amik egyébként sem lesznek kevesek miatta, ha nem magad csinálod meg! :idea: Vedd le a tartály fedelét (hideg motor), aztán indítson egy másik embör, Te pedig figyelj, hogy mit látsz...erős bugyborékolás és esetleg kipufogó gáz szag a tartályból egyértelmű jele...a szerelőig is Én a helyedbe csak úgy mennék el, hogy a tartály feldele fel van lazítva rendesen, de valahogy rögzítve, hogy el ne hagyd ugyanis az a kis szelep nem tud annyit elengedni valószínű ami átpréselődik a víztérbe, de így el tud távozni belőle! :!: vagy csak levegős a rendszer....... a kiegyenlítő kupakjában van egy szelep, ami a nyomást csinálja / szabályozza a rendszerben. lehet hogy csak az a rossz. ha nincs nyomás, akkor a levegő nem jön ki, illetve visszamegy :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január26, 2005 Megoszt Elküldve Január26, 2005 Ebben is lehet vmi....lelégtelenítettétek? (minden részen ez sem automatikusan légtelenedik) Azóta jelentkezik, hogy lecseréltétek a vizet? ha levett fedélnél egy idő után nem jön buborék, akkor csak tényleg annyi van amit uhuhu leírt..vagy megpróbálod felpiszkálni a szelepet, vagy veszel egy új fedelet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január26, 2005 Megoszt Elküldve Január26, 2005 Ebben is lehet vmi....lelégtelenítettétek? (minden részen ez sem automatikusan légtelenedik) Azóta jelentkezik, hogy lecseréltétek a vizet? ha levett fedélnél egy idő után nem jön buborék, akkor csak tényleg annyi van amit uhuhu leírt..vagy megpróbálod felpiszkálni a szelepet, vagy veszel egy új fedelet! látszik, hogy nem ma kezdtem 8) :) :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
sznuni Elküldve Január26, 2005 Megoszt Elküldve Január26, 2005 Sziasztok! Az édesapám 1,6 i központis astrája, egyik pillanatról a másikra leállt. Először az ac-ra gyanakodtam, de mivel a saját volt astrámon tapasztaltam, először az injektornál szedtem szét, nem az ac-nál. Jön a nyál, tehát ac jó. Evvel az üaszűrő is jó. Kiszedtem a gyertyákat, azok szarok voltak, kicseréltem. utána se indult. Megnéztem az injektor fejet, nem nyomta a nyálat. Megkocogtattam, mert felakadt benne a szelep, utána jött a nyál. Ezután beindult. Két nap mulva ugyanugy leállt. Mondtam a faternak nézze meg azokat, amiket megnéztem a multkor. Minden jó. Kis várakozás után beindult, nem tudni mitől. Bevitte az Opel Dunába, mert hozzánk az van közel, és ott a komputer csatlakozás után, azt mondta az ember, hogy az EGR szelep alatti cső van elkoszolodva. Kérdés: Lehet, hogy igaza van? És ha igen, azt hogyan kell, illetve lehet tisztitani javitani? Apunak fontos lenne, de annyit ért a számitógéphez, mint én a harangöntéshez, tehát nem tud internetezni. Válaszokat előre is köszi. Üdv: sznuni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts