Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Békés megye ,Vésztő( az isten háta mögött :sowwy: )

Kár, itt tudnék jó szerelőt. De sztem a Kecskemétiek is tudnának, az valamivel közelebb van...

Elküldve

És az olajat te töltötted bele? Ha az olaj és az új tőkék biztosak, akkor szerintem is máshol lesz a gond. Ha nem ismert az előélete az autónak akkor azért sokminden lehet. Bennem felmerült a görbe szelep is, egy esetleges szíjszakadás következményeként. Csapszeg és csapágy talán inkább csörög mint csattog, nem? :sowwy:

Elküldve

Az olajat is szerelő cserélte a vétel utáni nap.

Egy alkatrész boltos megvígasztalt ,hogy ne zárjam ki a tőkét még csere után sem, ő egy vw-ben cserélt, és a 8-ból 3 gyárilag rossz volt

Elküldve

Nem kell kizárni a tőkéket, mert az olcsó utángyártottból tényleg alapból szoktak szarok lenni, másrészt

meg ha nem voltak átpucolva a hengerfejben az olajjáratok, akkor lehet eltömődés miatti olajnyomás

esés valamelyik hidrotőkéknél.

Illetve lehet olajnyomás sincs meg teljesen, mérni kéne azt is.

10ezernél meg illik cserélni az olajat is :sowwy:

Elküldve
Sok vákumvezeték megy ott is szerteszét... pl megy egy előre a kipuffcsonkon levő levegőtoronyba.

Hát nem lesz egyszerű. Tegnap elkezdtem megint átnézni, de nagyon sok cső van ám ott! Ami a fékrásegítőhöz meg, az pl nem is egy sima gumicső, hanem valami elég merev, és talán egy hollandis felfogatása van a szívotorokra, aztán megy még a víztartály tetejére is (?), és van egy ami lefelé indul, majd betorkollik egy jó vastagba, ami 3 felé ágazik. Ezeket is kövessem végig?

Elküldve
aztán megy még a víztartály tetejére is (?), és van egy ami lefelé indul, majd betorkollik egy jó vastagba, ami 3 felé ágazik. Ezeket is kövessem végig?

azok vízcsövek, a folytószelepházban ugyanis van némi hűtővíz is :sowwy:

Elküldve
Sziasztok. Lenne egy kérdésem csattogás ügyben.

Van egy 1,4-es ecotech F astrám.Erőteljes csattogó hangja volt a motornak, hidrotőke gyanúsnak tünt. Kicseréltettem,(bár utángyártottakra)de acsattogás nem szünt meg, sőt. Egy szerelő azt mondta cseréljem az olajat 15-40-esre,attól megszűnik. Mi a véleményetek ? Van valakinek valami javaslata mit tegyek?

netán szelephézag ?

esetleg szívó- v kipufogósor-tömítés ? :sowwy:

csattogást oldott már meg tömítéscsere... :lol:

Elküldve
Nem kell kizárni a tőkéket, mert az olcsó utángyártottból tényleg alapból szoktak szarok lenni, másrészt

meg ha nem voltak átpucolva a hengerfejben az olajjáratok, akkor lehet eltömődés miatti olajnyomás

esés valamelyik hidrotőkéknél.

Illetve lehet olajnyomás sincs meg teljesen, mérni kéne azt is.

10ezernél meg illik cserélni az olajat is :sowwy:

A 10.000 csere stimm, de azért ez a jelenség (szerintem túlzottan erős zaj) nem indokolt.

Egyébként a csere be van ütemezve, csak éppen e miatt kezdtem az érdeklődést olaj téren.

Mivel nekem 15W-40-eset ajánlott egy szerelő, a zajok csökkentésére.

Elküldve
netán szelephézag ?

hidrotőke van = szelephézag nincs :sowwy:

Mivel nekem 15W-40-eset ajánlott egy szerelő, a zajok csökkentésére.

Ne tedd. 10W40. Jó minőségben.

Elküldve
Sziasztok. Lenne egy kérdésem csattogás ügyben.

Van egy 1,4-es ecotech F astrám.Erőteljes csattogó hangja volt a motornak, hidrotőke gyanúsnak tünt. Kicseréltettem,(bár utángyártottakra)de acsattogás nem szünt meg, sőt. Egy szerelő azt mondta cseréljem az olajat 15-40-esre,attól megszűnik. Mi a véleményetek ? Van valakinek valami javaslata mit tegyek?

Az enyémnek akkor lett erős, "csattogó" hangja, amikor lezártam az EGR szelepet egy lemezzel, de az nem volt teljesen sík a szélén ( lemezollóval vágtam... ), és így nem tömített rendesen.

Elküldve
Milyen fajták számítanak a jó minőség kategóriába.(pénz nem számít, a legolcsóbbat. :sowwy: )

Nálam a Metabond első helyen, aztán másodhegedűsök a Castrol Magnatec, Mobil1...

Ezek mind 1700/L körüli áron vannak.

Elküldve
Lucabrazi keresd meg itt szerintem Diggert,ő Gyulai,hátha ismer jó szerelőt a környéken. :sowwy:

Hát én is keresem az igazit!

A legutóbbi helyen tulajdonképpen meg voltam elégedve, illetve az ár volt egy kicsit borsos. (Bár ez relatív)

De azért tudom ajánlani őket. M44 a nevük. A csabai repülőtér sarkától pár száz méterre vannak.

A körforgalomtól csaba felé menve jobbról. Elég jól fel vannak szerelve. Rengeteg műszert láttam.

Megkérdeztem a főnökurat és hozzájárult a telefonszám közzétételéhez.

Mogyoróssy Balázs 30/265-1019

Elküldve
Hát én is keresem az igazit!

A legutóbbi helyen tulajdonképpen meg voltam elégedve, illetve az ár volt egy kicsit borsos. (Bár ez relatív)

De azért tudom ajánlani őket. M44 a nevük. A csabai repülőtér sarkától pár száz méterre vannak.

A körforgalomtól csaba felé menve jobbról. Elég jól fel vannak szerelve. Rengeteg műszert láttam.

Megkérdeztem a főnökurat és hozzájárult a telefonszám közzétételéhez.

Mogyoróssy Balázs 30/265-1019

Köszönöm az infót

Elküldve

Sziasztok Lakótársak!

Mit lehet tenni akkor ha 82e km-nél megadta magát a vízpumpa, cserélve lett és azóta amikor kicsit áll és beindítom, pár percig nyüsszögős hangja van. Ez a vezérműszily vagy az új pumpa lehet? A szily 60-nál cserélve volt.

Mi lehet a hiba megoldóképlete szerintetek?

Üdv

Elküldve
Sziasztok Lakótársak!

Mit lehet tenni akkor ha 82e km-nél megadta magát a vízpumpa, cserélve lett és azóta amikor kicsit áll és beindítom, pár percig nyüsszögős hangja van. Ez a vezérműszily vagy az új pumpa lehet? A szily 60-nál cserélve volt.

Mi lehet a hiba megoldóképlete szerintetek?

Üdv

Milyen motor? Ha 8 szelepes, akkor a vízpumpát is cserélni kellett volna 60 ezernél nem csak a SZÍJAT! Különben nem világos, hogy most az új pumpád fut-e a régi szíjjal? Úgy tudom még a feszítő görgő is cserés 60 ezernél. Azt cserélték-e?

Elküldve
Milyen motor? Ha 8 szelepes, akkor a vízpumpát is cserélni kellett volna 60 ezernél nem csak a SZÍJAT! Különben nem világos, hogy most az új pumpád fut-e a régi szíjjal? Úgy tudom még a feszítő görgő is cserés 60 ezernél. Azt cserélték-e?

X14NZ van neki.

A vez.szíj cserekor kell pumpát és feszítőt is cserélni.

Elküldve
X14NZ van neki.

A vez.szíj cserekor kell pumpát és feszítőt is cserélni.

Akkor van egy kis kavarc nála! Legjobb egy szemrevételezéssel a hibát megállapítani. Persze ez csak műtét árán lehetséges.

Elküldve

Mindegyik C-s és X-es motornál 60e-ként kell a vízpumpát, vezetőgörgőt (ha van), és a feszítőt (ha van) cserélni a szíjjal együtt.

Ha olcsó utángyári a vízpumpa, lehet az a nyüszögés okozója. De lehet pl a generátor, vagy a szervopumpa is.

Elküldve

üdvözlet mindenkinek. Megtörtént az olajcsere a "csattogós" astránál. (Metabond 10W-40)

Sajnos az erednény elmaradt, mivel acsattogás megmaradt.

Próbálom szűkíteni a kört. Úgy néz ki, hogy nem csapszeg,mert percenként kb 4-500-at csattog(már amennyire meg tudtam számolni) ez meg akkor azt jelenti,hogy mindem második főtengely fordulatra jut egy.

Tehát vszínű ,hogy szelep vagy tőke gond.

Sajna nem marad más, mint a behatóbb vizsgálat :sowwy:

Elküldve

Először is olajnyomást kéne nézni. Aztán meg szétborítani a hengerfejet, és megnézni a tőkéket, illetve

a járatait, olajjáratait. Valószínű hogy cserések a tőkék.

Elküldve
üdvözlet mindenkinek. Megtörtént az olajcsere a "csattogós" astránál. (Metabond 10W-40)

Sajnos az erednény elmaradt, mivel acsattogás megmaradt.

Próbálom szűkíteni a kört. Úgy néz ki, hogy nem csapszeg,mert percenként kb 4-500-at csattog(már amennyire meg tudtam számolni) ez meg akkor azt jelenti,hogy mindem második főtengely fordulatra jut egy.

Tehát vszínű ,hogy szelep vagy tőke gond.

Sajna nem marad más, mint a behatóbb vizsgálat :sowwy:

De lehet himba vagy lapka is, nálam ezekvoltak megkopva.

De ha van ismerősöd aki kitudja szedni akkor megláthatod milyen álapotban vannak.

Van hozzá egy spéci szerszám, de két csavarhuzó is megteszi.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.