Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hosszú auópályázás után forró motornál, normális,hogy a vizcsövek kemények és túlnyomás van a kiegyenlitőtartályban? Az autó 8szelepes X16SZR.

Másik kérdésem, hol lehet leengedni a hűtővizet?

Igen, mivel a meleg víz tágul, és így nyomás alatt van a rendszer :sowwy:

Hűtő alsó csövét kell levenni. Ekkor a hűtőben marad még kb 1L, ha azt is el akarod

távolítani, akkor bezony a hűtőt ki kell emelni (kb 5 perc meló amúgy).

Elküldve
Igen, mivel a meleg víz tágul, és így nyomás alatt van a rendszer :sowwy:

Hűtő alsó csövét kell levenni. Ekkor a hűtőben marad még kb 1L, ha azt is el akarod

távolítani, akkor bezony a hűtőt ki kell emelni (kb 5 perc meló amúgy).

Akkor megnyugodtam, attól féltem hengerfejes a drágaságom.. :lol:

Elküldve
Azért ma még kiszedem, megpucolom, aztán majd meglátom mi lesz. Bontottat érdemes venni? Vagy utángyártottat?

Sztem bontottal nem mész sokra. Érdemes inkább újat beszerezni. A gyári horror, 38e ft, nekem utángyártottból az IdentOpel van benn, és nics vele gond. Kb 10e pénz volt. És egyszerűbb pucolni is.

Elküldve
Ha kettőnél több vezetékes, akkor léptetőmotor, szal ne adj neki delejt.

Amúgy meg nincs végpontja, kitekeri a kúpot, aztán ember legyen a talpán,

aki mégegyszer összerakja, hogy jól is működjön :sowwy:

Amúgy meg magát az alapjárati motort nem lehet, és nem is kell szétszedni.

A kúpját, a szárát, meg a levegőjáratait kell megpucolni. Attól jónak kell lennie

utána... ha mégsem, akkor szar az egész motor, szétkopott a mechanika.

Nos ezt meg cáfolom, szét lehet szedni, legalábbis szétlehet huzni csak óvatosan.

Én kicseréltem a tengelyt benne, mert azenyémen a kup bibisvot, beállítottam vissza a tengelytávot,

viszaszerelni és 5x ráadni a gyujtást, utána már inditható.

legalábis nekem müködik mostmár rendesen.

Elküldve
Nos ezt meg cáfolom, szét lehet szedni, legalábbis szétlehet huzni csak óvatosan.

Én kicseréltem a tengelyt benne, mert azenyémen a kup bibisvot, beállítottam vissza a tengelytávot,

viszaszerelni és 5x ráadni a gyujtást, utána már inditható.

legalábis nekem müködik mostmár rendesen.

Mint mondtam, a kúpot kicsavarja magától is, ki is lehet szedni kézzel is... de ez még nem az alapjárati

motor szétszedése :sowwy:

Elküldve
Nos ezt meg cáfolom, szét lehet szedni, legalábbis szétlehet huzni csak óvatosan.

Akkor te ügyes vagy, vagy talán sebész munkaiidőben... :sowwy: Most már tényleg teszek fel 1 képet a szétszedettről, hogy senki ne akarja kipróbálni. Mellesleg nekem az eredetiben a csigatengelyben volt egy nút, ami megvezeti, tehát kézzel kicsavarni nem tudod, csak roncsolással! Az identopel meg olyan, hogy azt ki lehet csavarni, mert nincs nút, tehát el lehet forgatni.

Azt mondjuk nem tudom megemészteni, hogy egy ilyen koszos helyre (folyamatos kartergáz...) hogy jut eszükbe egy olyan érzékeny és finom szerkezetet tenni, mint egy léptetőmotor, amivel pl. a lézerfejet, vagy a winchester fejet szokás pozícionálni. Vagy legalább jobban becsomagolták volna...

Elküldve
az enyém 16 éves és egy kis kúkopáson kívül semmi baja

szóval semmi gond nincs a csomagolásával :sowwy:

Akkor neked marha nagy szerencséd van. Vagy esteleg kivetted a kartergáz visszavezetést... :lol:)

Elküldve

Lehet/érdemes kartergázt szűrni? Anno ladáknál csinálták, hogy nagyobb átmérőjű cső abban fém dörzsi szivacs ezt beapplikálták a kartercsövet megszakítva és tiszta maradt utána minden. Tisztítása is egyszerű volt.

Elküldve
Lehet/érdemes kartergázt szűrni? Anno ladáknál csinálták, hogy nagyobb átmérőjű cső abban fém dörzsi szivacs ezt beapplikálták a kartercsövet megszakítva és tiszta maradt utána minden. Tisztítása is egyszerű volt.

Valami tuningboltban mintha láttam volna, hogy árulnak ilyet, szóval minden lehetséges :sowwy:

Elküldve
Lehet/érdemes kartergázt szűrni?

Nyilván, de az egészet azért találták ki, hogy újra elégessék. Akkor meg a szűrés felesleges, ennyi erővel ki is engedhetnénk...

De minhta valaki írta volna, hogy a szelepfedél cserénél talált is egy szűrőt, ami eleve bent volt. Na hát nekem ilyen nem volt...

Elküldve

Az más, az a lecsapató.

Kikötni lehet csak, hiába is szűrnéd. Az olajgőz viszi magával a finom retket.

Lecsapatót, tartályt és szűrőt kell rátenni a kartergázcsőre, akkor nem kell belevezetni a szívótorokba :sowwy:

Nekem is így van az astrán :lol:

Elküldve

Szervíz alkalmával észrevettük, hogy a gyújtásnál szivárog az olaj. Szerelőm mondta, hogy vegyem meg a gumitömítést, ami állítólag csak egy O gyűrű. A kocsiban DIS gyújtás van. A mérete motortípusonként változó vagy egyformák? Esetleg valaki méretet tudna mondani? Segítségeteket előre is köszönöm.

Elküldve

Van esetleg valami tippetek arra, hogy mi okozhat nálam egy kis alapjárat ingadozást? Az alapjárati motor, lambda szonda mostanában cserélve volt, a hiba előtte is, utána is ugyanaz, tehát ezeken nem múlt. A jelenség annyi, hogy váltáskor gázelvétel, majd a kuplung kinyomása után egy kicsi megugrik a fordulat, majd visszaesik, illetve lassan (üresben) guruláskor, tipikusan a lámpa előtt az utolsó pár méteren fel-le mászkál enyhén.

Fojtószelepház környékét az alapjárati cseréjekor jó alaposan kipucoltam, új légszűrő is van benne, az EGR is ki volt pucolva, de a jelenség maradt.

Mintha valaki írta volna, hogy neki a légtömegmérő csinált ilyet. Nálam falsot szerintem em szív sehol. Még a folytószelep potira gyanakszom, mert igen furcsa a váltásnál a felpörgés. Esetleg érdemes lenne próbaként lezárni az EGR-t?

Ugye, azt jól gondolom, hogy a lezárás a szelep mozgását nem akadályozza, csak a gáz útját, mert a szeelp csak "befelé" mozdul?

Ha tudtok valami okosat mondani, azt előre is megköszönöm.

Elküldve
Mintha valaki írta volna, hogy neki a légtömegmérő csinált ilyet. Nálam falsot szerintem em szív sehol. Még a folytószelep potira gyanakszom, mert igen furcsa a váltásnál a felpörgés. Esetleg érdemes lenne próbaként lezárni az EGR-t?

Ugye, azt jól gondolom, hogy a lezárás a szelep mozgását nem akadályozza, csak a gáz útját, mert a szeelp csak "befelé" mozdul?

Falsot azért érdemes ellenőrizni, mert gyanús a jelenség. Nem könnyű megtalálni egy apró repedést, szakadást, tömítetlenséget

a vákumrendszerben. AGR szelepet megpróbálhatod lezárni, nem befolyásolja a szelep működését, csak a gáz útját zárja.

Elküldve
Falsot azért érdemes ellenőrizni, mert gyanús a jelenség. Nem könnyű megtalálni egy apró repedést, szakadást, tömítetlenséget

a vákumrendszerben. AGR szelepet megpróbálhatod lezárni, nem befolyásolja a szelep működését, csak a gáz útját zárja.

Köszi, átnézem akkor újra a falsot is. Most, hogy mondod a múltkor feltűnt a fojtószelep pucolás után, mikor kicsit húgáltam a gázkart, hogy ha egy nagyobbat húztam rajta hirtelen, akkor volt egy nagy szisszenés. De azt gondoltam, hogy csak a nagyobb hirtelen "szippantás" normális hangja. Mondjuk nekem X14XE van, az nem túl bonyolult, falsot (ha jól gondolkodom) a légtömegmérő és a szívótorok között tud bekapni, ott van egy vastag szívócső, 2 kartergázcső, és 1-2 kisebb -gondolom- vákumcső a fojtószelepházon. Ezeket akkor rendben láttam. Majd megnázem újra, de ezeken kívül mit érdemes még nézni? Pl. a fojtószelepház tömítésére csak nem gondolnék... :sowwy: Ha zárt fojtószelepnél való ingadozást is ez okozhatja, akkor pedig olyat kell keresnem, ami a fojtószelep alatt van... Hát nem lesz könnyű megtalálni, ha van, mert ha komolyabb falsot szívna, akkor alapjárat sem lenne, így valóban csak valami egészen kis tömítetlenség lehet.

Elküldve
Köszi, átnézem akkor újra a falsot is. Most, hogy mondod a múltkor feltűnt a fojtószelep pucolás után, mikor kicsit húgáltam a gázkart, hogy ha egy nagyobbat húztam rajta hirtelen, akkor volt egy nagy szisszenés....

turbósítottad? :sowwy:

Elküldve

Sok vákumvezeték megy ott is szerteszét... pl megy egy előre a kipuffcsonkon levő levegőtoronyba.

Aztán meg egy hátra a szellőztető egységbe (ez pl gyakran szokott hibás lenni a szellőztetőn belül).

És még megy pl a benzinnyomásszabályzóra, aktívszénszűrőbe, fékrásegítőhöz.

A kartergázcső és a műanyag/gumi szívócső már nem játszik, mert a folytószelepen kívül vannak.

Elküldve

Köszi a tippeket, végignézem.

Sok vákumvezeték megy ott is szerteszét... pl megy egy előre a kipuffcsonkon levő levegőtoronyba.

Igen, ezt ismerem ez a szekunderlevegőé, azzal már másik kocsin volt dolgom.

Aztán meg egy hátra a szellőztető egységbe (ez pl gyakran szokott hibás lenni a szellőztetőn belül).

Na ez pontosan micsoda, és hol találom?

A többi ok.

Elküldve

Egy vékony vákumcső megy be a homlokfalon egy esővízkivezetőnél a szellőztető egységbe. Ha kiveszed az ablaktörlőnél

található műanyag tálca alatt levő pollenszűrőt, akkor követheted egy darabon :lol:

Ez állítja a belső levegő keringető csappantyúját. Ha azt bekapcsolod, szisszen egyet? :sowwy:

Elküldve
Ez állítja a belső levegő keringető csappantyúját. Ha azt bekapcsolod, szisszen egyet? :sowwy:

Bekapcsoláskor nincs hangja, kikapcskor egy koppanás, úgy tudom, ez a normális.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.