Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
És mondjuk 185/60R14? :D

Az nekem olyan egyikre-másikra se jó méret, így nem is adnék ki rá pénzt, de nehéz ezt objektíven vizsgálni.

Egyébként nem csak a gumiméret a meghatározó, legalább olyan fontos még a nyomtáv. Ha esetleg sikerül találni egy kisebb ET-jű felnit azzal is lehet javítani valamit, talán olcsóbb is és nem ront sem a menetteljesítményen sem a fogyasztáson.

Elküldve
Kérdésem,mik lehetnek a hibaforrások? Trafó,AC pumpa,riasztó,...? Gyújtásnál mit érdemes még megnéznem? Piros lámpánál állva néha azt hittem,hogy le fog állni,kihagyott időnként a gyújtás (vagy benzint nem kap ilyenkor? :D ). Valami jeladót vagy ilyesmit hol nézzek még meg? És még annyi,hogy amikor beindult,bugyborékolást hallottam a benzintank felől. Ez nem tudom,normális-e. Mondjuk ez lehetett a sok próbálkozás miatt?

Szóval aki tud,az legyenszíves adjon valami tippet. THX :D :D

Nem tudom milyen riasztód van, de ha kiveszed a biztijét nem lehet kiiktatni? Mert akkor ezt gyorsan ki lehetne zárni.

Ha pedig alkalmas helyen vagy NZ-ről két csavar leszedni azt a műanyag dobozt az injektor felett, és látszik hogy nyomja-e a benzint vagy nem.

Elküldve
Nem tudom milyen riasztód van, de ha kiveszed a biztijét nem lehet kiiktatni? Mert akkor ezt gyorsan ki lehetne zárni.

Ha pedig alkalmas helyen vagy NZ-ről két csavar leszedni azt a műanyag dobozt az injektor felett, és látszik hogy nyomja-e a benzint vagy nem.

Mondjuk ezzel elbizonytalanítottál,mert amennyit próbáltam indítani,rég tele kellett volna nyomnia benzinnel a hengereket... Ahhoz képest simán indult,nem köhögött,fulladt vagy ilyesmi. Lehet,hogy rossz a benzinpumpa és a gyújtásmodul egyszerre? :D Hááát,amilyen mákom van... De végülis a buffogás miatt a gyújtást okolnám elsősorban,de ha legközelebb ilyen lesz,akkor lekapom azt a burkolatot. Köszi

Elküldve
Nem tudom milyen riasztód van, de ha kiveszed a biztijét nem lehet kiiktatni? Mert akkor ezt gyorsan ki lehetne zárni.

Ha pedig alkalmas helyen vagy NZ-ről két csavar leszedni azt a műanyag dobozt az injektor felett, és látszik hogy nyomja-e a benzint vagy nem.

Az AC nem csak akkor dolgozik, ha már van gyújtásimpulzus?

Elküldve
Akkor kössek ledet a benzinpumpára inkább? Ha indítózok,akkor világítania kell? Ja,Bárdiban 13-14000 az új modul :D .

Nincs egy ismid ilyen működő motorral? Cserélni kéne vele előtte próbaként.

Elküldve

hall jeladó lesz vagy legalábbis a csatija

nekem is az volt bibis

ha olyan, mint a 14nz, akkor az elosztó alatt van, kissé féloldalt egy háromlábú csati

Elküldve
...Amikor a kulcsot elfordítod a pumpa már akkor felállítja a nyomást.....

Én bizony nem hallom a szivattyút zúgni, mikor ráadom a gyujtást.

Elküldve
Nincs egy ismid ilyen működő motorral? Cserélni kéne vele próbaként.

1.4-es van csak,Caravan. De mivel a pumpa hangját hallom,első körben jön a modulcsere. Remélem nem kidobott pénz lesz. Tényleg,azt én is ki tudom majd cserélni,vagy nagyon be van építve?

Elküldve
hall jeladó lesz vagy legalábbis a csatija

nekem is az volt bibis

ha olyan, mint a 14nz, akkor az elosztó alatt van, kissé féloldalt egy háromlábú csati

C16NZ-n nem indukciós van?

Csak a C14NZ-n van Hall jeladó.

Elküldve
Én bizony nem hallom a szivattyút zúgni, mikor ráadom a gyujtást.

Rossz a füled vagy halk a pumpád. Szedd ki az egyik tömítőgyűrűt az injektortól és add rá a gyújást. Hipphopp tele lesz a hengered és a szívósorod benyával.

Lehet hogy gyújtásmodul, lehet hogy Hall jeladó, lehet hogy más, de miért kell kicserélni a fél kocsit? Ez csak vaktában lövöldözés. Minél jobban be kell szűkíteni a lehetséges hibaforrásokat és aztán lehet próbálkozni cserélgetéssel. Persze addig is lehet csak az jobban fáj anyagilag. :D

Elküldve
C16NZ-n nem indukciós van?

Csak a C14NZ-n van Hall jeladó.

De igen, C16NZ indukciós. Most néztem EPC-ben, elég sok minden van begyömöszölve a gyújtáselosztó rotorja mögé, ott van a gyújtásvezérlő modul (7lábú), és az indukciós jeladó is.

Elküldve
Rossz a füled vagy halk a pumpád. Szedd ki az egyik tömítőgyűrűt az injektortól és add rá a gyújást. Hipphopp tele lesz a hengered és a szívósorod benyával.

Ezért nem fogom szétszedni az injektort. Elég lenne esetleg leszedni az AC-ről az elektromos csatit, és kilámpázni, hogy kap-e áramot.

ui. A fülemmel nincs semmi baj, inkább a pumpa halk. :D :D

Elküldve
No,akkor köszönöm mindenkinek! Majd valahogy akkor megpróbálom szűkíteni a kört,mert tényleg nem akarok feleslegesen pénzt kidobni.

Ahogy FPepe írta néhány hozzászólással ezelőtt azt nézd meg, hogy amikor nem indul mi nincs ( benzin , szikra vagy esetleg egyik sincs).

Legyen a kocsiban szerszám, hogy le tudd venni a injektor tetejéről a szívócsövet, meg egy gyertya a szikrázzzzáshoz. :D

Elküldve
Ahogy FPepe írta néhány hozzászólással ezelőtt azt nézd meg, hogy amikor nem indul mi nincs ( benzin , szikra vagy esetleg egyik sincs).

Legyen a kocsiban szerszám, hogy le tudd venni a injektor tetejéről a szívócsövet, meg egy gyertya a szikrázzzzáshoz. :D

Hát,amúgy ezzel csak az a gondom,hogy legtöbbször egyedül vagyok a kocsiban,és nincsenek 2 méteres karjaim :D . De majd megnövesztem valahogy... :D

Elküldve
a leghosszabb gyertyakábel kb. elér az ajtóig :D

Ha rövid a kardod,toldd meg egy lépéssel? :D Rendben,megpróbálom. Csak most pár napig inkább gyalog járok,amíg nincs meg a zöldkártya. Ja,amúgy miután beindult,megmérettem,és egy ezresért megmondták,hogy nem jó a katalizátorom. Hogy mik vannak? :D :D Na meg a lambdám sem az igazi,ennek már annyira nem örülök... Mindegy,most fateromat bíztam meg,hogy csináltassa meg a papírt nekem. Persze levelezőn :lol: .

Elküldve
Én is a gyújtásra szavazok. Benzinpumpát hallom gyújtás ráadásakor,ahogy dolgozik. Meg alapjáratnál is ugye buffog néha,ez bizti a gyújtás miatt van. Gyújtásmodul? Hmm... Bontóban utána érdeklődök majd,mibe fáj egy ilyen. Köszi :D

Már régóta mondom, hogy az a gyújtásmodul lesz a hiba, ami a rotor mögött van... kolegámnak ugyanez volt.

Neki asszem 17 volt az új modul a csergőben, és bontottat nem érdemes belőle venni.

Elküldve

Sziasztok!!!

Az lenne a kérdésem, hogy lehet rossz a lambda szonda úgy, hogy a motor diagnosztika lámpa nem világít? Tehát ha hülyeségeket mér a szonda és ezért magasabb a fogyasztás nem feltétlenül kell világítani a diagnosztika lámpának ugye? Mert gondolkozok, hogy kicseréljem e....

Segítségetek előre is köszi!!! :D

Gabi

Elküldve
Sziasztok!!!

Az lenne a kérdésem, hogy lehet rossz a lambda szonda úgy, hogy a motor diagnosztika lámpa nem világít? Tehát ha hülyeségeket mér a szonda és ezért magasabb a fogyasztás nem feltétlenül kell világítani a diagnosztika lámpának ugye? Mert gondolkozok, hogy kicseréljem e....

Segítségetek előre is köszi!!! :D

Gabi

Ha nem világít valószínűleg nem okozhat érzékelhető fogyasztásnövekedést.

Ha valóban sok, akkor inkább máshol kell keresni a problémát.

Elküldve
Sziasztok!!!

Az lenne a kérdésem, hogy lehet rossz a lambda szonda úgy, hogy a motor diagnosztika lámpa nem világít? Tehát ha hülyeségeket mér a szonda és ezért magasabb a fogyasztás nem feltétlenül kell világítani a diagnosztika lámpának ugye? Mert gondolkozok, hogy kicseréljem e....

Segítségetek előre is köszi!!! :D

Gabi

Mit értesz magas fogyasztás alatt? Milyen motor? Mennyit eszik?

Nem biztos, hogy ilyen drágább dologgal kellene kezdeni. Lehet, hogy egy légszűrőcsere, gyertya/gyújtáskábelcsere, esetleg egy olajcsere sem árthat, meg egy keréknyomást megnézni, hogy jó e.

Ilyen karbantartásos dolgokból is összedódhat megnövekedett fogyi, és teljesítménycsökkenés is tartozik hozzá.

Ha csak helyben mászkálsz az autóval, akkor néha kergesd meg kicsit (persze bemelegedés után), hogy kikormolódjon.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.