Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Tegnap olyat csinált a gépem,hogy egy erőteljesebb kihúzatás után elkezdett dadogni a motor,össze-vissza ment az alapjárata fel-le ,majdnem le is állt,utána pár száz méter megtétele után mintha mi sem történt volna ment tovább.Dobott egy sárgát is(majd holnap kivillogtatom) és azóta mintha kicsit többet enne és lehet 3 hengerezik is néha.Remélem nincs nagy baja.Pont most akarok gyertyát cserélni benne,,vezérléscserét majd picit később valami jobb műhelyben akarom csináltatni.

Elküldve

ja igen

nekem meg megint ingadozik az alapjárat, de megint ugyan olyan szabályosan fel le fel le

megtúráztattam akkor is

leállítottam ujraindítottam akkor már nem.

alapjárati moci pár hónapja volt tisztítva, sziszegő csöveket nem találok...

Elküldve
Tegnap olyat csinált a gépem,hogy egy erőteljesebb kihúzatás után elkezdett dadogni a motor,össze-vissza ment az alapjárata fel-le ,majdnem le is állt,utána pár száz méter megtétele után mintha mi sem történt volna ment tovább.Dobott egy sárgát is(majd holnap kivillogtatom) és azóta mintha kicsit többet enne és lehet 3 hengerezik is néha.Remélem nincs nagy baja.Pont most akarok gyertyát cserélni benne,,vezérléscserét majd picit később valami jobb műhelyben akarom csináltatni.

lambda vagy agr :D

Elküldve

Sziasztok!!!

Egy kis segítségre lenne szükségem! Remélem tud valaki segíteni nekem!!!???

Az autóm egy 92-es F Astra Caravan, 1.6i benzines.

Mi lehet a baj olyankor, ha az autó egyszer csak alapjáraton leáll... azután nem indul...

Még decemberben történt egy ilyen velem, beindítottam a kocsit, a motor még meleg volt, mert nemrég álltam meg vele. Beindítottam, járt vagy 2 másodpercig és leállt... utána nem indult... próbálkoztam, vagy 5-6 alkalommal, egyszercsak újra beindult... elmentem vele a szerelőmhöz, de egy utcával a cél előtt ismét leállt sebességváltás közben... eltoltam a szerelőig, de mivel már este volt, mondta, hogy megnézi reggel... kérdezte, hogy benzin van e benne... :D volt még benne, úgyhogy azt kizártuk, ő az alapjárati motorra gyanakodott... reggel visszamentem, a kulcs nálam volt ezért gondoltam mielőtt becsöngetek hozzá, megpróbálom... pöccre beindult... szóltam a szakinak, hogy sikerült beindítani... járó motor mellett beszélgettünk, egyszercsak megint leállt... kinyitottuk a motorteret, nézte az injektort, mondta hogy indítsam... benzint adagolt, szikra volt, de nem indult... 3-4 próbálkozásra ismét beindult... azóta mostanáig ment, bár benzinszűrőt a tanknál azóta a biztonság kedvéért cseréltem... ma viszont megálltam a bolt előtt, hogy tesóm kiszálljon és alapjáratonn ismét leállt és nem indul... benzin szintén van benne... mi lehet a baj?

Segítségetek előre is köszönöm!!!

Gabi

Elküldve
Ha ezt még csinálja hidegindításnál, akkor lehet akár hőmérséklet jeladó is.

Olvasd ki a hibakódokat! :D

Köszi a tippet. Mondjuk nem dobott lámpát, de attól még megnézem. :D

Na, megcsináltam a kivillogtatást, csak a 12-t villogja, szal semmi hibát nem tárolt el.

Mondjuk nem is áll le, és az hideg alapjárat is f@c@, kb 1200f/p. Azért megfújkáltam a csatikat kontaktsprayvel, biztos ami ziher. :D

Elküldve

Hát az alapjárati motor gyanakvás annyiba marad, mivel aztán működött rendesen! De most új esemény történt!!!

Havernak szóltam, hogy húzzuk már el a kocsit hozzánk. Jött, lementünk a kocsihoz, beültem, nem indult. Eszembe jutott, hogy a mentőállomáson az egyik kolléga mondta még decemberben amikor az első ilyen volt, hogy húzzam szét a katalizátor csatlakozóját, mert az is letilthatja az indítást. Na én széthúztam a katalizátor vezetékén a csatlakozót, beültem, indítottam és beindult fekete füstöt eregetve és olyan volt mint ha csak 2 vagy 3 henger menne... nagy nehezen (nagy gázzal) elindultam vele haza. Haver jött mögöttem a Corsajaval és mondta, hogy jó fekete füst pöfög a kipufogón, bár amikor beuindult én rögtön visszatoltam a katalizátor csatlakozójat! Hazaértünk, kinyitottam a motorteret járó motorral és elkezdtem húzni a gázkart. Kettőt húztam rajta és amikor elengedtem, még harmadszor is felpörgött a motor... mintha valaki ráhúzta volna egy pillanatra az automata szivatót. Leállítottam és azóta nem indul... :D

Most végképp nem tudom, hogy mit kezdjek a kocsival... Volt benne gyertya is és mind az öt gyújtókábel is cserélve...

Indítgatási próbálkozásnál eléggé érezni a benzinszagot, ebből gondolok arra, hogy benzint kaphat rendesen... De akkor mi lehet a baj???????????

Remélem tudtok nekem segíteni!!???

Üdv!

Gabi

Elküldve
Hát az alapjárati motor gyanakvás annyiba marad, mivel aztán működött rendesen! De most új esemény történt!!!

Havernak szóltam, hogy húzzuk már el a kocsit hozzánk. Jött, lementünk a kocsihoz, beültem, nem indult. Eszembe jutott, hogy a mentőállomáson az egyik kolléga mondta még decemberben amikor az első ilyen volt, hogy húzzam szét a katalizátor csatlakozóját, mert az is letilthatja az indítást. Na én széthúztam a katalizátor vezetékén a csatlakozót...

Mármint mit húztál szét? A lambda vezetékét? Akkor dobnia kellett sárgalámpát. Világított?

Elküldve
Mármint mit húztál szét? A lambda vezetékét? Akkor dobnia kellett sárgalámpát. Világított?

Hát annyira nem értek az autókhoz, van egy vezeték ami a kipufogótorokból jön ki és megy valahova lefelé... na azon van egy csatlakozó és azt húztam szét... de szerintem az nem elektromos csatlakozó, hanem olyan mintha valami szonda lenne, vagy annak az összeillesztése...

Elküldve
Mármint mit húztál szét? A lambda vezetékét? Akkor dobnia kellett sárgalámpát. Világított?

Ja a sárga lámpát nem is figyeltem a nagy izgalomban, de szerintem nem villogott... mert az feltűnt volna... otthon ismételtem a széthúzásos indításd, de már úgysem indult... :D

Elküldve
Hát annyira nem értek az autókhoz, van egy vezeték ami a kipufogótorokból jön ki és megy valahova lefelé... na azon van egy csatlakozó és azt húztam szét... de szerintem az nem elektromos csatlakozó, hanem olyan mintha valami szonda lenne, vagy annak az összeillesztése...

Az a lambda elektromos kábele, és az ECU-nak továbbítja a jeleket. Ha széthúzod akkor a műszerfalon világítani kéne a motorelektronika sárga lámpájának.

Elküldve

Van egy tippem: a rotor alatti gyújtás elektronika, ami a hall jeladónál van... az is okozhat ilyet.

Szét kell szedni, már lehet hogy akkor látszani fog pár dolog... és lehetőség szerint rápróbálni

egy másikat (bontóból pl).

Elküldve
Hát annyira nem értek az autókhoz, van egy vezeték ami a kipufogótorokból jön ki és megy valahova lefelé... na azon van egy csatlakozó és azt húztam szét... de szerintem az nem elektromos csatlakozó, hanem olyan mintha valami szonda lenne, vagy annak az összeillesztése...

Ha elektromos vezeték van benne, akkor az elektromos csati. Minden bizonnyal a lambdaszonda lesz az. Ha gyújtásnál világít a lámpa, akkor valószínű csak nem figyelted. Ha nem világít, akkor nézd meg az izzót benne.

Elküldve

Hát nem állítom, hogy a lámpa nem villogott, de ha igen, lehet, hogy nem figyeltem...

A rotor alatti gyújtáselektronika az közvetlenül a fekete gyújtáselosztó alatt van? Mert nekem szerintem nincs semmi ott... de megnézem... ha szétszedem, valszeg nem fogom tudni összerakni... vagy annyira nem bonyolult? És ez a hiba szokott kiújulni? Mert ugye nekem először decemberben, majd pedig ma volt ilyen problémám a kocsival... Lehetséges, hogy valami csoda folytán reggelre helyrejön?

Szerintetek gyergyákat pucoiljak? Vagy van valami gyors megoldás, vagy valami gyors beavatkozás ami esetleg helyreállítja??? Nekem nincs a kocsiban fedélzeti computer, teljesen alap GL. Hogy lehet ebben hibakódot találni? Vagy ebben nincs?

Elküldve
Ha elektromos vezeték van benne, akkor az elektromos csati. Minden bizonnyal a lambdaszonda lesz az. Ha gyújtásnál világít a lámpa, akkor valószínű csak nem figyelted. Ha nem világít, akkor nézd meg az izzót benne.

igen, gyújtásnál világít a kis sárga lámpa a műszerfalon! De most indításkor nem figyeltem... sajnos...

Elküldve
igen, gyújtásnál világít a kis sárga lámpa a műszerfalon! De most indításkor nem figyeltem... sajnos...

Közvetlen indítás után nem is fog világítani, de ha mész vele 1-2 percet, akkor elő kell jönnie. (mármint a lambdahibának)

Kiolvasásról rengeteg infó van a fórumon. Használd a keresést. (jobbfenn) :D

Elküldve

Rendben, megnézem a hibakódot jobbfent!

Biztos, hogy gyújtásprobléma lehet? Mert amikor a szaki nézte nekem, azt mondta decemberben, hogy szikra is van és benzin is van az injektorban...

Ha most lemegyek a kocsihoz, mit tanácsoltok, mivel kezdjem a babrálást? Vagy inkább szerelőre bízzam?

Elküldve
Rendben, megnézem a hibakódot jobbfent!

Biztos, hogy gyújtásprobléma lehet? Mert amikor a szaki nézte nekem, azt mondta decemberben, hogy szikra is van és benzin is van az injektorban...

Ha most lemegyek a kocsihoz, mit tanácsoltok, mivel kezdjem a babrálást? Vagy inkább szerelőre bízzam?

Biztos ami elmúlt. :D

Ha megnézted hogy kell kiolvasni a hibakódot, akkor először nézd meg azt. Nem egy bonyolult művelet.

A gyújtásnál sokat nem tudsz babrálni, hacsak nincs cserealkatrészed. Esetleg szemrevételezz, nem-e látsz szakadást, repedést, égési nyomot valahol.

Eléggé kontakthiba- vagy döglődő jeladógyanús, úgyhogy ezekután cserélgetni kell. Az a gyújtáselektronika jó kezdésnek, mert már sokaknak volt hasonló.

Ha sűrűn jön a hiba szerelőhöz is viheted, de ott elég kérdéses az ár. Kitudja ő mit cserél ki mire rájön a hibára.

Elküldve

Csatlakozom Tápiószecső cartárs véleményéhez, sztem is a gyújtásmodul (a trafó alatt rögzített, fekete) ill. a Hall-jeladó (a gyújtáselosztó mögött levő cucc, alul van a csatija) a gyanús. Viszont lehet egy pitiáner kontakthiba, vagy egy döglődő ECU is egyaránt, erre nehéz távolból diagnózist felállítani. Nézd át a motortérben levő összes csatlakozást, nekem 14NZ-n van egy csati (szemből nézve) a gyújtáselosztó mögött, egy lemezre van rögzítve, nálam az volt kontakthibás egyszer.

Elküldve
Csatlakozom Tápiószecső cartárs véleményéhez, sztem is a gyújtásmodul (a trafó alatt rögzített, fekete) ill. a Hall-jeladó (a gyújtáselosztó mögött levő cucc, alul van a csatija) a gyanús. Viszont lehet egy pitiáner kontakthiba, vagy egy döglődő ECU is egyaránt, erre nehéz távolból diagnózist felállítani. Nézd át a motortérben levő összes csatlakozást, nekem 14NZ-n van egy csati (szemből nézve) a gyújtáselosztó mögött, egy lemezre van rögzítve, nálam az volt kontakthibás egyszer.

Nekem C16NZ a motorom. Most lemegyek és széthúzok minden csatlakozót, aztán összedugom őket... hátha valahogy megjavul magától... :D A hibakódot mindenképp megnézném, de nem tudom, hogy minden Astrának ugyanúgy kell e?!

Remélem sikerrel járok... a gyertyákat is megtisztogatom, gondolom azok is be lettek köpve a sok indítgatás miatt... :D

Elküldve

Ja még annyit kérdeznék, hogy nekem nincs fedélzeti számítógép a kocsiban! Így is lehet hibakódot olvasni??????? Annyiban segítsetek már, hogy nincs magyar oldal, ahol le van írva hogyan kell olvasni hibakódot? Mert találtam itt a keresésben egy oldalt, de az asszem német ha jól emlékszem, én pedig németül nem tudok... :D

Elküldve
Ja még annyit kérdeznék, hogy nekem nincs fedélzeti számítógép a kocsiban! Így is lehet hibakódot olvasni??????? Annyiban segítsetek már, hogy nincs magyar oldal, ahol le van írva hogyan kell olvasni hibakódot? Mert találtam itt a keresésben egy oldalt, de az asszem német ha jól emlékszem, én pedig németül nem tudok... :D

Ha C16NZ, akkor biztos, hogy van ECU. Igaz ez angol, de így kell kiolvasni a hibakódot: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.