Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ma benéztem az elosztófedél alá,hátha kiderül,miért csak 3 henger megy néha. Mivel fogalmam sincs,milyennek kellene lennie,inkább lefényképeztem. Az elnevezéseket sem tudom :D . Tehát van az a fémlemez,ami körbeforog,annak egyenes a vége. Az nem baj? Az a 4 "érintkező" meg fehér poros volt nagyon,valamennyire lekapartam. Tényleg,ezek összeérnek forgás közben,vagy hogy működik? :D :D A gyertyakábelek éritkezői is fehérek voltak,pedig gyertyacserénél megpucoltam és befújtam WD40-nel. Vagy nem kellett volna? :D Bocs hogy ilyen sokat kérdezek,de érdekel hogy is működik.

Gy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ja,meg volt egy kis olaj is a fedél alatt,ha jól emlékszem ez egy tömítés miatt van.Gondolom illene kicserélni...

Remélem valaki megszán,és nem ijed meg a sok láma kérdéstől :D Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Ma benéztem az elosztófedél alá,hátha kiderül,miért csak 3 henger megy néha. Mivel fogalmam sincs,milyennek kellene lennie,inkább lefényképeztem. Az elnevezéseket sem tudom :D . Tehát van az a fémlemez,ami körbeforog,annak egyenes a vége. Az nem baj? Az a 4 "érintkező" meg fehér poros volt nagyon,valamennyire lekapartam. Tényleg,ezek összeérnek forgás közben,vagy hogy működik? :D :D A gyertyakábelek éritkezői is fehérek voltak,pedig gyertyacserénél megpucoltam és befújtam WD40-nel. Vagy nem kellett volna? :D Bocs hogy ilyen sokat kérdezek,de érdekel hogy is működik.

http://kepfeltoltes.hu/080309/Gy_jt_s_www....ltoltes.hu_.jpg

Ja,meg volt egy kis olaj is a fedél alatt,ha jól emlékszem ez egy tömítés miatt van.Gondolom illene kicserélni...

Remélem valaki megszán,és nem ijed meg a sok láma kérdéstől :D Köszi előre is

Ha nagyon ramaty állapotban van, akkor cseréld ki. Ami forog az a rotor. Forgás közben áthúz az ív, eközben oxidálódik (fehét por) meg kopik, és egy idő után valóban okozhat gyújtási nehézségeket.

Tisztítás segíthet egy ideig, de az elkopott anyagrészt nem tudod visszarakni.

Ha a gyertyakábelek is fehérek, akkor ott valami nem érintkezik jól (vagy nem mindig) és ott is csak áthúz. Azokat is mindenképpen tisztítsd meg, esetleg cseréld. Bár az nagyobb tétel.

Tömítést is cseréld ki. :D

Ja és az elosztófedelet érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy ne legyen benne nedvesség. Főleg esős, párás idő után.

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyon ramaty állapotban van, akkor cseréld ki. Ami forog az a rotor. Forgás közben áthúz az ív, eközben oxidálódik (fehét por) meg kopik, és egy idő után valóban okozhat gyújtási nehézségeket.

Tisztítás segíthet egy ideig, de az elkopott anyagrészt nem tudod visszarakni.

Ha a gyertyakábelek is fehérek, akkor ott valami nem érintkezik jól (vagy nem mindig) és ott is csak áthúz. Azokat is mindenképpen tisztítsd meg, esetleg cseréld. Bár az nagyobb tétel.

Tömítést is cseréld ki. :D

Ja és az elosztófedelet érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy ne legyen benne nedvesség. Főleg esős, párás idő után.

Köszönöm a választ :D

Azt a rotort én is ki tudom cserélni,vagy bízzam szerelőre inkább?Ahogy néztem,csak le kell húzni (bár egy vízcsővel is így voltam tegnap,az 20 perc alatt jött le,úgy kellett levágni :D ). Meg akkor már lehet kap egy új elosztófedelet is,bár az már drágább.Első körben csak megpucolom.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ :D

Azt a rotort én is ki tudom cserélni,vagy bízzam szerelőre inkább?Ahogy néztem,csak le kell húzni (bár egy vízcsővel is így voltam tegnap,az 20 perc alatt jött le,úgy kellett levágni :D ). Meg akkor már lehet kap egy új elosztófedelet is,bár az már drágább.Első körben csak megpucolom.

Csak le kell húzni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Elvittem ma a szerelőhöz a motort amit vettem, eléggé elkeserített, hogy ez milyen szar. Támcsapágyat kell cserélni, gyűrűket is kéne ha már szét van szedve. Nem akarok ezzel a kocsival még 100 000kmeket menni, a főtengely játéka 1-max 2 mm hosszirányban, a dugattyú tény, hogy megmozdul a hengerben, de messze jobb mint amit az összes többbi motoron láttam, kopogó, kotyogó hangja nem volt.

Mellesleg az előző motoron nemigen lehetett olyan durva dolgot észrevenni, csak egy hangyányit kopogott egy fordulaton, elvileg csak a veztengelyt cserélték volna ki, de kiderült h gyakorlatilag kuka az egész blokk.

Most nagyon nincs pénzem, váratlanul ért ez a dolog, mit tanácsoltok, ezekkel a hibákkal meddig lehet még ésszerűen használni, ha így beépítik?

Link to comment
Megosztás:

Végigjártam pár bontót, megnéztem sok motort, 1.4eseket is, hogy tudjak viszonyítani, ez tűnt az egyik legjobb állapotúnak. Nem hiszem, h bontóban lehet olyan motort találni, amire ne férne rá egy új csapágysor, vagy gyűrű. Ahhoz óriási szerencse, kapcsolatok, és rengeteg utánajárás kellene, hogy egy ilyen régi típusú motorból egy kifogástalan állapotút szerezzen bárki is, papírokkal persze. Már annak is örülök, ha most nyertem 20-30e km-t teljes generál előtt.

Más: komolyan kezdenek foglalkoztatni a Metabond adalékok, nyilván nem fog életet lehelni egy haldokló motorba, de hátha meghosszabbíthatja vergődését. Milyen olaj/adalék kombinációt ajánlotok egy ilyen öreg motorba?

Megint más: főtengely a nyugvócsapágyaknál elég durván megkopott, az én régi motoromban már az ellensúlyok csúsztak a csapágy házán, az egyik tükörfényesre kopott :D nyilván a támcspágyat lehet cserélni, de a főtengellyel nem igen lehet mit kezdeni -> kuka

DE nem-e lehet mégis javítani, pl hegesztéssel, anyagismeretből vannak még halvány emlékeim, talán felrakó hegesztésnek hívják, nem direkt főtengely javító eljárás, de mint ötlet nem lenne jó? Nem tudom a főtengely anyaga mennyire ötvözött, milyen összetételű, de tuti van olyan eljárás amivel fel lehetne rá vinni az anyagot. Utána megfelelő méretűre esztergálni, köszörülni, esetleg repedésvizsgálat és kész! Hmm?

Link to comment
Megosztás:

Pedig lehet azért néha olyat találni, amiben nem lötyög a dugattyú :D

Én a helyedben csak olyat hoztam volna el, ami tényleg passzentos állapotú.

És akkor nem 20000km-re van összerakva az autó, hanem legalább 100000re :D

Főtengely hegesztgetésnek csúnya vége lesz, szal nem ajánlom. Kuka.

Az adalékot meg szerintem felejtsd el ebbe már, halottnak a csók. Inkább azt

a pénzt tedd el egy jobb mocira, vagy egy generálra :D

Link to comment
Megosztás:

Végigjártam pár bontót, megnéztem sok motort, 1.4eseket is, hogy tudjak viszonyítani, ez tűnt az egyik legjobb állapotúnak. Nem hiszem, h bontóban lehet olyan motort találni, amire ne férne rá egy új csapágysor, vagy gyűrű. Ahhoz óriási szerencse, kapcsolatok, és rengeteg utánajárás kellene, hogy egy ilyen régi típusú motorból egy kifogástalan állapotút szerezzen bárki is, papírokkal persze. Már annak is örülök, ha most nyertem 20-30e km-t teljes generál előtt.

Más: komolyan kezdenek foglalkoztatni a Metabond adalékok, nyilván nem fog életet lehelni egy haldokló motorba, de hátha meghosszabbíthatja vergődését. Milyen olaj/adalék kombinációt ajánlotok egy ilyen öreg motorba?

Megint más: főtengely a nyugvócsapágyaknál elég durván megkopott, az én régi motoromban már az ellensúlyok csúsztak a csapágy házán, az egyik tükörfényesre kopott :D nyilván a támcspágyat lehet cserélni, de a főtengellyel nem igen lehet mit kezdeni -> kuka

DE nem-e lehet mégis javítani, pl hegesztéssel, anyagismeretből vannak még halvány emlékeim, talán felrakó hegesztésnek hívják, nem direkt főtengely javító eljárás, de mint ötlet nem lenne jó? Nem tudom a főtengely anyaga mennyire ötvözött, milyen összetételű, de tuti van olyan eljárás amivel fel lehetne rá vinni az anyagot. Utána megfelelő méretűre esztergálni, köszörülni, esetleg repedésvizsgálat és kész! Hmm?

Én olyan autót kerestem volna, amit osztrákból, németből szoktak behozni viszonylag kevés km-rel, és még az autóban kipróbálható, ellenőrizhető a motor. Szoktak ilyeneket hirdetni vaterán is, hasznaltauto.hu-n is.

Metabond adalékból kb. 180-200e km-ig a C adalék jó, afelett a Gold, de ezt Gabi jobban tudja.

Szoktak felrakóhegesztést csinálni, csak sztem mire azt köszörülnék is, többe kerülne, mint egy jó főtengely, és nem olyan tartós.

Link to comment
Megosztás:

Nem vészes dolog, persze elsőre mindenki tart tőle kicsit. Sok infót találhatsz a fórumban, használd a keresést (jobb felül). Csövekhez pedig elég egy alapos szemrevételezés is.

Ha mégsem akarod, akkor viszont vidd el egy szerelőhöz. 1-2ezerért kitisztítja, de maradj ott végignézni nehogy csak rá legyen mondva. Nem túl hosszú művelet.

Fojtószeleppoti is lehet, de nem jellemző a fentiek viszont elég sok embernek orvosolták már a hasonló eredetű problémákat, azért is ajánljuk ezeket először. Ha nem segít, akkor majd jönnek a további tanácsok. :D

Hétvégén akkor neki is esek a tisztításnak. Viszont észre vettem hogy csak hideg motrornál csinálja és hogy az alapjárat nem ingadozik egy cseppet se. Ez változtat valamit az álláspontodon? Volna még 1 kérdésem. Ha öszekötöm az 5ös-6os lábakat a diagnosztikai csatlakozón akkor nem kellene villognia legaláb a 12-es kódnak?(16 pines csatim van)

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén akkor neki is esek a tisztításnak. Viszont észre vettem hogy csak hideg motrornál csinálja és hogy az alapjárat nem ingadozik egy cseppet se. Ez változtat valamit az álláspontodon? Volna még 1 kérdésem. Ha öszekötöm az 5ös-6os lábakat a diagnosztikai csatlakozón akkor nem kellene villognia legaláb a 12-es kódnak?(16 pines csatim van)

Lehet még az lambda is akkor, ha hidegen nem csinálja... meg a vízhőjeladót se ártana megmérni ellenállásmérővel :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy mocigenerál után a leengedett hűtővíz lett visszatöltve és maradt benne egy kis trutyi, rosszabb esetben a nem megfelelő fagyálló folyadék támadott meg valamit.

Motorgenerál még nem volt. :D Amire még gondolok, hogy a gumicsövek kezdenek öregedni, és talán abból válik le. Nem tudom mennyi ennek a realitása. Fagyállóm sem volt -30 alatt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.