Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hi all!

rég irtam...szóval egy érdekes kérdés: BC! Mostanság elég sürün kiirogatja hogy oelmangel(ha jol irom), mi a franctól lehet? néha a z oel stand is megjelenik...de joval ritkábban.. az olajszint a min és max között van félúton. (ugye jól tudom,h hideg motoron illik nézni) :oops:

Elküldve

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de attól nem lehetséges, hogy pl. elhasználódott az olaj?

Elméletben ha a sűrűsége nem megfelelő, nincs megfelelő olajnyomásod sem...

Elküldve

Az előző hozzászólásom elvesződött :lol:

Szóval a Mantás party most sajnos kimarad, mert mint már egy másik topicban is említettem szombaton sajnos Győrbe kell mennem.

Vasárnap viszont újult erővel vágunk neki egy péceli kiránduásnak :)

bye

ps.

Mennyi kell? darabbal-dobozzal-kartonnal-raklappal?

Elküldve

re!

Háát olajcsere 2003.11.12.én volt,azóta"mégcsak" 5ezer km-er van benne. :oops: Viszont arra gondoltam hogy nem-é azért van,mert 5-40w es szinti van benne. :shock:

Elvileg gyári opel olaj. És ez idö alatt kb a annyit evett meg belöle, h amint irtam a min és max között van a szint. amugy az mennyinek felel meg? mármint a két jelzés közötti szint. 1lityó?

Gomba: hol van? illetve inkább az a kérdésem,h a BCnek és a müszerfal olajnyomás lámpájának külön érzékelöje van? csak mert az utóbbi indulás után elalszik, és legközelebb csak ha leállítom gyullad ki. csak a BC nyavajog hogy oelmangel. pontosan ez mit is jelent? nincs nyomás?

azon kivül rosszul irtam máskor a motoröl stand felirat szokot megjelenni.

asszem megpróbálom,h feltöltöm maxig, hogy mit csinál akkor... 8)

Jah: és egyenes szinten is csinálja...meredeken még érteném is.... :)

Elküldve

Furcsa, én a gyári olajat legfeljebb motormosáshoz használnám :twisted:

Erről már egyszer beszéltünk, de sztem amit érdemes beletölteni, az pl. LiquiMoly - német márka, és csak a Unix importálja. A legtöbb itthon kapható olaj zsákbamacsaka - nem tudhatod, mi van a dobozban. Castrol olajokat pl. valahol Ócsa mellett palackozzák. Viszont ha összehasonlítasz egy flakon itthon ill. németországban vásárolt RS-t, már a színe-szaga-íze is más...

Elküldve

FBalazs :lol: motormosáshoz... :)

hááát nekem uhuuuék ajánlották a gyárit..meg asszem még innen is páran... a LiquiMoly ismerös...nekem az OFF Xr3i-mben volt On...

Elküldve

OFF

egyébként érdemes lenne elvégezni egy ilyen tesztet:

Veszel egy kanál olajat, és elkezded melegíteni... mi marad belőle.

Valamelyik találkozón csinálhatnánk egy ilyet :)

Vagy akár Prolong tesztet, hivatalos TVs felvétellel :lol: :D

Elküldve
Valamelyik találkozón csinálhatnánk egy ilyet :)

és hol találsz te olyan ecotekest aki fel tud ajánlani egy kanál olajat? annyit párszáz km alatt megeszik egy tisztességes ecotec motor :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Elküldve
Furcsa, én a gyári olajat legfeljebb motormosáshoz használnám :twisted:

Erről már egyszer beszéltünk, de sztem amit érdemes beletölteni, az pl. LiquiMoly - német márka, és csak a Unix importálja. A legtöbb itthon kapható olaj zsákbamacsaka - nem tudhatod, mi van a dobozban. Castrol olajokat pl. valahol Ócsa mellett palackozzák. Viszont ha összehasonlítasz egy flakon itthon ill. németországban vásárolt RS-t, már a színe-szaga-íze is más...

Hát igen ezen a gyári olajon el lehet vitatkozni, hogy milyen is. Bár nem hiszem, hogy az Opel adná a nevét egy ismeretlen szarhoz.

Ez majdnem olyan mint a műanyag palackos Tesco-s tej ami gyakorlatilag Parmalat, ugyan ott készítik, ugyan abba a palackba rakják, csak más a cimke rajta.

Elküldve
Viszont ha összehasonlítasz egy flakon itthon ill. németországban vásárolt RS-t, már a színe-szaga-íze is más...

És még olcsóbb is kint :evil:

(Akartam is hozni pár kannával Dresdából, de mondom ki tudja mi lesz a vámnál... :) )

Elküldve

Ne szidjátok a gyári olajat, szerintem jobb mint a nagybevásárlóközpotban kapható összes olaj, kivéve persze 1-2 kivételt. :lol:

Persze Én akkor is a Castrol RS mellett teszem le a voksom, Nekem az jött csak be (Liqui sem olyan jó, ugyanis viszkozitásra ugyanolyan, de a hőtűrése rosszabb). Egyébként tényleg van egy kis különbség a magyar és a német RS között, de ez úgy vettem észre, kimerül a szín és szag különbségben, mivel a magyar ugyanolyan jól bírja a gyűrődést Nálam. :)

Balázs!

Ahogy megbeszéltük, a patronért cserébe mondjuk egy 20 darabos olcsó pack jól jönne... :D

Elküldve

Laci!

Ugyanaz a gomba, csak két kivezetése van. Egyik a kapcsolós része, ami a műszerfalra megy, másik a mérőfej része, ami a BC-re.

Redline!

"aki fel tud ajánlani egy kanál olajat? annyit párszáz km alatt megeszik egy tisztességes ecotec motor"

:) Nekem indításnál elmegy ennyi. :lol:

Elküldve

Azért egy "gyorstesztet" szívesen megnéznék... Kis melegítgetés, valamilyen koptatáspróba... mind1...

Opel16v:

Ha ilyen tempóban használod, a 20db meddig lesz elég? 8)

Elküldve

Sziasztok!

Nemrég írtam a fórumba, hogy az 1.6-os 16v astram alapjáraton dadogott. Közben nagy-nehezen kiderült a hiba oka. (De persze csak a sokadik szerelő jött rá...) Az egyik szelep felragadt. Megcsinálták, most nagyon jól működik :) !

Viszont lenne egy nagy kérdésem, ugyanis ledugózták az "ERG" szelepet. Azt mondták így jobban fog menni, és kevesebbet fogyaszt és a motornak nem fog ártani. Ez mennyiben felel meg a valóságnak? Maradhat így, vagy vissza az egész? (Állítólag így kevésbé fogja a motort újra bepiszkozni.)

Köszi a segítséget előre is!

Elküldve
Viszont lenne egy nagy kérdésem, ugyanis ledugózták az "ERG" szelepet. Azt mondták így jobban fog menni, és kevesebbet fogyaszt és a motornak nem fog ártani. Ez mennyiben felel meg a valóságnak? Maradhat így, vagy vissza az egész? (Állítólag így kevésbé fogja a motort újra bepiszkozni.)

Köszi a segítséget előre is!

Tudod énnekem ilyenkor mindig vannak gondolataim, ha tényleg igaz mindaz amit állítanak akkor mia jó fenének tervezték bele???

Elküldve
Tudod énnekem ilyenkor mindig vannak gondolataim, ha tényleg igaz mindaz amit állítanak akkor mia jó fenének tervezték bele???

Környezetvédelmi normák...

Elküldve

WF!

Igaz nagyrészt amit mondanak: tényleg jobb így a motornak, nem

piszkolja össze a szívóoldalt a kipufogógáz (főleg a savak és a korom

miatt gond). És tényleg szebben jár így a motor, sőt, az alsó fordulaton

meglepően szép lesz a motor karakterisztikája. Az viszont nem igaz,

hogy kevesebbet fog fogyasztani. Nem fog meglátszani a fogyasztásban.

Ez a szelep csakis a környezetvédelmi előírások miatt került bele.

Mit csinált a szelep? Felragadt? Ezt nem igazán értem... Nem az AGR

szelepre értették? Mert az tényleg be tud ragadni, és akkor rángatást

vagy leállást okoz.

Elküldve
WF!

Igaz nagyrészt amit mondanak: tényleg jobb így a motornak, nem

piszkolja össze a szívóoldalt a kipufogógáz (főleg a savak és a korom

miatt gond). És tényleg szebben jár így a motor, sőt, az alsó fordulaton

meglepően szép lesz a motor karakterisztikája.

Sziasztok!!

Ezzel kapcsolatban kérdeznék valami!

C20xE-s motoroknál a szívóoldali részen van egy cső ami vissza vezeti a kartergázt közvetlen a szívófedélbe!! Ez ugyanolyan dolog mint ez az EGR-szelepes dolog???

Ezt is érdemesebb babrálni???

Mert ha valamit károsít meg bepiszkol rögtön fűrészelek!!!! :)

Elküldve
Elvághatod maximum nem megy majd az autó az ugyanis az az alapjárati motorhoz megy! A kartergáz cső egyedül elöl van a nívópálcánál!

Akkor lehet hogy rosszra gondoltam!!

No lássuk : ugye bár van a szívófedél(tudod a karbonos!),egyik oldalon beszív egy csomó-csomó hasznos levegőt, a násik oldalon meg van egy cső ami a motorból jön! Na akkor az mi??? :shock:

Elküldve

Future!

Itt több dolog is van, vigyázz, mit barkácsolsz meg:

- AGR szelep nincs a C20XE-ben, az ugye alapból kiesik.

- Van egy alapjárati motor, aminek a két csöve a szívóoldalon

csatlakozik, ezt könnyű összekeverni a kartergáz csövével

- Van a kartergázvisszavezetés, ami ugyancsak mocskolja a

szívórészt, még jobban mint az AGR szelep. Ennek kikötése viszont

nem egyszerű feladat: le kell kötni a kartergázcsövet a szívócsőről,

a helyét ledugózni rendesen a szívócsövön. A kartergázcsőre applikálni

kell egy olajlecsapatót és egy textilszűrőt.

Kapisch? :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.