Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egyébként 200 000 km-en így haza lehet vágni egy "Opel sose kop el" motort?

Párezer alatt is tönkre lehet vágni, ha akarod...

Elég bele mondjuk valami olcsó szar olajat tenni :)

én ezt a különágas kenést csak ugy látom értelmesnek, hogy egyből az elején el kellene ágaznia, mert igy lenne értelme, szerintem ...

Tökmindegy hol ágazik el, a nyomás egyikben elmegy, akkor a másikban is :D

Link to comment
Megosztás:

én ezt a különágas kenést csak ugy látom értelmesnek, hogy egyből az elején el kellene ágaznia, mert igy lenne értelme, szerintem ...

A nyomás minden ágban egyforma kell legyen a számától független mivel kis keresztmetszetek vannak , egyébként a gyakorlatban is ha sok a rendszerben az elágazás és esetleg nem megfelelő és nagyobbak a keresztmetszetek betesznek egy "szűkítést" és méghozzá oylanmértékűt hogy kiegyenlítő legyen a többi ághoz képest! Ahol melózom a generátonak a segédüzeme iszonyat nagy és sok sok elágazás van benne ott ígyvan megoldva nade az nem autó :D Az olajzófuratok és járat kiskeresztmetszet. :) Sztem is mindegy hol ágazik el ha a rendszer részét képezi!

Link to comment
Megosztás:

Hali! Most jöttem a szerelőtől.

Diagnózis: motorcsere (csak fűzött blokk kell). Láttam, hihetetlen durva állapotban van, a főtengelyen mm-es bemaródások, kopások, nem gondoltam volna. A blokkot is fúrni kellene.

Segítségeteket kérem!!!

Holnap megyek bontóba motort venni. Sajnos magam kell megvegyem, nagy szükségem lenne pár tanácsra, van mérnöki diplomám, nem vagyok teljesen dilettáns a témában, de konkrétan autó motorokkal nincs sok tapasztalatom.

Hogyan válasszam ki a blokkot?

-Gondolom törekedni kell arra, hogy a tengely a dugattyúk és a blokk egy autóból legyen, honnan tudom meg, hogy nem egy-egy kupacból lett összehányva nekem?

-Kopásra hol lehet/kell figyelni? Hajtókarcsapágyak, dug csapszeg, főrengely, támcsapágy? Ezek a surlódó részek összeszerelt formában nem nagyon látszanak, hogyan lehet következtetni az állapotukra?

-Magán a blokkon mire kell még figyelni? Hengerfal, és még?

-Hogyan látszik, ha a motor már egyszer fel volt újítva?

-Dugattyúknak mennyire kell illeszkednie, felületük?

-Hol lehet kotyogás, játék, mennyi?

Tolómérőt és házagmérőt tudok vinni, ha esetleg érdemes vmit méricskélni.

Kérek szépen mindenkit, aki tud segítsen válaszaival és további tanácsaival, előre is köszönettel, egy jobb autó reményében!

Link to comment
Megosztás:

Sztem beépített motort nem hiszem h találok, meg ennek, se volt olyan durva hangja,a kopogás pl. csak egy bizonyos forudulaton volt hallható, meg alapjáraton egy kicsit, az olajat nem ette látványosan, kék füstje sem volt, ereje is volt és mégis megy a kukába. Ezek után elég félve veszek újat.

Tehát, ha szét van szedve akkor teljesen simán kell átforduljon, oda-vissza mozgatva nem lehet koppanó hangja, és a dugattyúk, hengerek fala?

Mennyit mozoghat tengelyirányban a főtengely?

Link to comment
Megosztás:

Sztem beépített motort nem hiszem h találok, meg ennek, se volt olyan durva hangja,a kopogás pl. csak egy bizonyos forudulaton volt hallható, meg alapjáraton egy kicsit, az olajat nem ette látványosan, kék füstje sem volt, ereje is volt és mégis megy a kukába. Ezek után elég félve veszek újat.

Tehát, ha szét van szedve akkor teljesen simán kell átforduljon, oda-vissza mozgatva nem lehet koppanó hangja, és a dugattyúk, hengerek fala?

Mennyit mozoghat tengelyirányban a főtengely?

A bontókban mindenképpen zsákbamacska a motor. Kiszedve nem fogod tudni olyan jól felmérni az állapotát,

szétszedni meg nem fogják ott neked. kompressziót kellene mérni, ha lehet, mert az azért sokat elárul, és kézzel

is át lehet forgatni a motort hozzá.

duen-en egyébként láttam most hirdetve egy ilyen mocit.

Link to comment
Megosztás:

Sztem beépített motort nem hiszem h találok, meg ennek, se volt olyan durva hangja,a kopogás pl. csak egy bizonyos forudulaton volt hallható, meg alapjáraton egy kicsit, az olajat nem ette látványosan, kék füstje sem volt, ereje is volt és mégis megy a kukába. Ezek után elég félve veszek újat.

Tehát, ha szét van szedve akkor teljesen simán kell átforduljon, oda-vissza mozgatva nem lehet koppanó hangja, és a dugattyúk, hengerek fala?

Mennyit mozoghat tengelyirányban a főtengely?

Én a helyedben olyat keresnék, ami relative fiatal, lehet X-es is, pl. X16SZ, teljesítményre ugyanannyi.

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben olyat keresnék, ami relative fiatal, lehet X-es is, pl. X16SZ, teljesítményre ugyanannyi.

De nem akarok komplett motort, és pláne sokat költeni! Csak egy fűzött blokkot veszek, a bontóban van választék.

más motorhoz nem kell más váltó meg sallangok, kábel, komputer stb?

Link to comment
Megosztás:

De nem akarok komplett motort, és pláne sokat költeni! Csak egy fűzött blokkot veszek, a bontóban van választék.

más motorhoz nem kell más váltó meg sallangok, kábel, komputer stb?

Nem biztos, hogy olcsóbban jössz ki csak az aljával. Magánszemélytől olcsóbban is megkaphatsz egy egészet akár sallangokkal együtt. Bár attól függ bontóban milyen árat mondanak.

Link to comment
Megosztás:

Astra F 8v mocira felrakható a 16v hengerfeje?

Mert nekem a Lanosra elvileg akkor felrakható lenne, meg hozzá egy változó geometriás szívósor és egy leömlö is.

Ja és kb mibe fájhat egy komplett hengerfej szelepfedelestül?

üdv josh

Nem. Pontos okát nem tudom (valószínűleg nem stimmelnek a méretek :) ), de már sokszor volt téma.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Pontos okát nem tudom (valószínűleg nem stimmelnek a méretek :D ), de már sokszor volt téma.

A lanos 1,5 8v és astra 1,4 8v hengerfejtömítése megegyezik.

A lanos 1,6 16v és az opel 1,6 16v hengerfejtömítése is stimmel egymással és az 1,5 mocira felrakható az 1,6 16v hengerfej...

Annyi hogy az 1,6 16v olajpumpáját szokták felrakni.

Nekem csak az akomoly bajom, hogy 1,6 16v lanos hengerfejet nem lehet találni, ha pedig lehet akkor az ára is ehhez mért :)

üdv josh

Link to comment
Megosztás:

De nem akarok komplett motort, és pláne sokat költeni! Csak egy fűzött blokkot veszek, a bontóban van választék.

más motorhoz nem kell más váltó meg sallangok, kábel, komputer stb?

Ezt inkább most ne kapkodd el!

Járj körbe több bontót, és vegyél, böngéssz aprókat, mert ahogy Gabi is írta, lehet magántól olcsóbban veszel komplett mocit, igaz, lehet 1 hét is lesz.

Ami meg nem elhanyagolandó, hogy mociszámot ígyis-úgyis át kell íratni, az meg ++eredet, +törzskönyv. +forgalmi költségei.

Mivel a szám a blokkon van.

Szal inkább akkor már egy tk-ra tört astrából vegyél egy jó mocit. Kompletten! :)

Link to comment
Megosztás:

Astra F 8v mocira felrakható a 16v hengerfeje?

Mert nekem a Lanosra elvileg akkor felrakható lenne, meg hozzá egy változó geometriás szívósor és egy leömlö is.

Ja és kb mibe fájhat egy komplett hengerfej szelepfedelestül?

üdv josh

Nem. Máshol vannak az olajfuratok, az biztos. De asszem a hengerfejcsavarok sem ugyanott vannak pontosan.

Továbbá a dugattyúk sem stimmelnek, a 16v hengerfejhez külön bemarrt dugattyúk tartoznak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Remélem most is jó helyre írok.

Épp egy '94-es 1.7d astra f vásárlásával bajlódom.

Van egy kis gondom vele.

Alapjáratom a töltésvisszajelző pislákol,erősödik,gyengül,szabálytalanul.

Kis gázadásra elalszik.

Generátor hiba lehet,vagy" csak "diódahíd?Esetleg teljesen máshol kell keresni a hibát?

Mennyibe fog ez nekem fájni és hol kapok hozzá alkatrészt?

Ha diódahíd,találok olyan ezermestert,aki ki is cseréli a generátorban új generátorár alatt?

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Alapjáratom a töltésvisszajelző pislákol,erősödik,gyengül,szabálytalanul.

Kis gázadásra elalszik.

Generátor hiba lehet,vagy" csak "diódahíd?Esetleg teljesen máshol kell keresni a hibát?

Mennyibe fog ez nekem fájni és hol kapok hozzá alkatrészt?

Ha diódahíd,találok olyan ezermestert,aki ki is cseréli a generátorban új generátorár alatt?

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv!

Érdemes megnézni a testkábeleket, még az is lehet gond, illetve az akku gondolom nem a végét járja.

Generátornál érdemes egy felújítást végezni, csapágyat is cserélni pl. Típustól függően olcsó vagy drága

hozzá a cucc.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes megnézni a testkábeleket, még az is lehet gond, illetve az akku gondolom nem a végét járja.

Generátornál érdemes egy felújítást végezni, csapágyat is cserélni pl. Típustól függően olcsó vagy drága

hozzá a cucc.

Köszi!

A típus '94-es 1.7d(szívó).Az akksi teljesen jó.

Ezek szerint testkábel(jobb esetben),vagy generátor lesz a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

A típus '94-es 1.7d(szívó).Az akksi teljesen jó.

Ezek szerint testkábel(jobb esetben),vagy generátor lesz a ludas.

Az mit takar, hogy teljesen jó? Rámértél műszerrel?

Ha a generátor a ludas, sztem csak a szénkefék kopottak, Boschnál elég egyszerű cserélni, a fesszabályzóval egyben lehet kapni, 3000Ft körüli pénzért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.