Xray Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 nincs sárgalámpám. nem világít. Ha rossz a lambda és nincs széthúzva akkor nem is fog a motorlámpa jelezni az csak azt nézi van e rádugva vagy nincs !
J0hnny Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Halihó 2002-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes Astra F-em elkezdett rosszalkodni. Tegnap (üzemi hőmérsékletű motorral) a pirosnál állva a fordulatszám magától elkezdett emelkedni. A váltó üresben volt, a kuplungot is kinyomtam, de így sem maradt abban. Végül leállítottam és indítás után már nem volt vele baj. Ez az eset most fordult elő először. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget. Alapjárati takarítás.
Laci4 Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Ha rossz a lambda és nincs széthúzva akkor nem is fog a motorlámpa jelezni az csak azt nézi van e rádugva vagy nincs ! Bocsesz, de amennyire én tudom ez nem teljesen igy van... Tény,hogy van olyan, hogy már nem az igazi a szonda.. pl. lassú ,vagy nem elég meredek a jelgörbe, és ekkor még nem jelez,vagy csak néha pár secre pilácsol. Viszont vannak bizonyos határértékek, (ha jól tom) amik elérése, nem elérése esetén jelez.. De ez csak SZVSZ!! majd valaki még voksol :) Halihó 2002-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes Astra F-em elkezdett rosszalkodni. Tegnap (üzemi hőmérsékletű motorral) a pirosnál állva a fordulatszám magától elkezdett emelkedni. A váltó üresben volt, a kuplungot is kinyomtam, de így sem maradt abban. Végül leállítottam és indítás után már nem volt vele baj. Ez az eset most fordult elő először. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget. Szerintem többen is az alapjárati motort fogják mondani.. :D
FPepe Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Szerintem többen is az alapjárati motort fogják mondani.. :) Meg a vákuumcsöveket, különösen a fékrásegítőre menőt.
opel16v Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 2002-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes Astra F-em elkezdett rosszalkodni. Tegnap (üzemi hőmérsékletű motorral) a pirosnál állva a fordulatszám magától elkezdett emelkedni. A váltó üresben volt, a kuplungot is kinyomtam, de így sem maradt abban. Végül leállítottam és indítás után már nem volt vele baj. Ez az eset most fordult elő először. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget. fals levegő lehet talán... első tipp :) Ha rossz a lambda és nincs széthúzva akkor nem is fog a motorlámpa jelezni az csak azt nézi van e rádugva vagy nincs ! Pedig nézi... határtékeket néz, ha ebből kicsúszik a szonda, akkor jelzi.
takarp Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Sziasztok! Nagy a baj! Motorom a hidrotőkék cseréje után is igen zajos maradt, elvittem egy másik szerelőhöz, kiderült h nincs meg az olajnyomás, a vezérműtengely és a háza széjjel volt kopva, azért volt olyan zajos, ki is cserélték, felül elcsendesedett, de maradt hangja lentről is, lebontotta, és kiderült a főtengengely játéka 4-5 mm tengelyirányban, ide-oda vándorol, emiatt ingadozhatott az olajnyomás!!! Azt mondta, ki kell szerelni a motort és szét kell borítani. Csapágysorokat szinte biztos cserélni kell. Nagyon elkeseredtem, nincs fél éve, h vettem a kocsit. Azt mondta, akár 120e Ft is lehet a vége. Mi a véleményetek, mi okozhatta ezt a galibát? Létezik ilyen h csúszkál tengelyirányban ennyit a főtengely?
aneleh Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 C14NZ és C16NZ nél nem jelez a lambda szonda ha rossz csak ha zárlat vagy szakadás van. Csak azoknál a jármüveknél jelez ahol a katalizátor előtt és után is van szonda.
aneleh Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Sziasztok! Nagy a baj! Motorom a hidrotőkék cseréje után is igen zajos maradt, elvittem egy másik szerelőhöz, kiderült h nincs meg az olajnyomás, a vezérműtengely és a háza széjjel volt kopva, azért volt olyan zajos, ki is cserélték, felül elcsendesedett, de maradt hangja lentről is, lebontotta, és kiderült a főtengengely játéka 4-5 mm tengelyirányban, ide-oda vándorol, emiatt ingadozhatott az olajnyomás!!! Azt mondta, ki kell szerelni a motort és szét kell borítani. Csapágysorokat szinte biztos cserélni kell. Nagyon elkeseredtem, nincs fél éve, h vettem a kocsit. Azt mondta, akár 120e Ft is lehet a vége. Mi a véleményetek, mi okozhatta ezt a galibát? Létezik ilyen h csúszkál tengelyirányban ennyit a főtengely? azárt nincs annyi Ft De ne agódj nekem is volt tóke és himba+ lapka csarélve és nem sokkal lett halkab. ráadásul nekemis aluról hallom a zajt de nem foglalkozom vele. Az a lényeg ne padlózd a gépet csak melegen. Amugy én is nyáron akarom szétbontani a gépet.
afonya Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Sziasztok! Nagy a baj! Mi a véleményetek, mi okozhatta ezt a galibát? Létezik ilyen h csúszkál tengelyirányban ennyit a főtengely? Olajhiány, és támcsapágy probléma. Az öreg bogaramban, csak kuplung visszajelzőnek neveztem az olajnyomás pilácsát. :) Abban is mozgott a főtengely, és kikoptatta a blokkot is. Remélhetőleg nálad nem ekkora a baj.
takarp Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 C16NZ-ben is van ilyen támcsapágy? Mennyibe kerül?
afonya Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 C16NZ-ben is van ilyen támcsapágy? Mennyibe kerül? Érzésem szerint minden dugattyús motorban van, és többnyire a szíj tárcsa felöli végén, vagy középen van elhelyezve. Pont a tengely irányú mozgások megakadályozására, a kuplung által kifelytett erő megtámsztásá szolgál. Az árát nem tudom.
takarp Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 És ilyenkor elég a csapágyat cserélni vagy a tengelyt is bántani kell?
takarp Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 azárt nincs annyi Ft De ne agódj nekem is volt tóke és himba+ lapka csarélve és nem sokkal lett halkab. ráadásul nekemis aluról hallom a zajt de nem foglalkozom vele. Az a lényeg ne padlózd a gépet csak melegen. Amugy én is nyáron akarom szétbontani a gépet. nemigen padlózom melegen se, előzéskor azért ki szoktam forgatni 4-5ezerig, de ez elég ritka. 120ezret biztos nem akarok rákölteni, csak attól tartok ha az olajnyomás továbbra is ingadozik (a lámpa csak egyszer gyulladt ki, akkor rendbetették az olajszivattyút, azóta semmi) nehogy az új vezérműház meg tengely kopjon szét és legyen zajos újra! Nem döntöttem még el mi legyen, lehet h lemondom most a motorkiszerelést.
afonya Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 És ilyenkor elég a csapágyat cserélni vagy a tengelyt is bántani kell? Ez a kopás mértékétől is függ, nekem a bogáron blokkott is kellet cserélni. :)
takarp Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Most néztem az Így csináldban az olajrendszert, a vezérlésnek külön olajága van. Jól gondolom h az jelenti a problémát, h a főtengely kopott csapágyai elengedik a nyomást és azért nem jut elég a vezérléshez? Vagy ennél nagyobb a szivattyú kapacitása? Meg lehetne megúszni a dolgot csapágysor cserével?
aneleh Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Most néztem az Így csináldban az olajrendszert, a vezérlésnek külön olajága van. Jól gondolom h az jelenti a problémát, h a főtengely kopott csapágyai elengedik a nyomást és azért nem jut elég a vezérléshez? Vagy ennél nagyobb a szivattyú kapacitása? Meg lehetne megúszni a dolgot csapágysor cserével? ha nem kell a főtengelyt köszörülni( ha nem kopott nagyon) De azért én ha szétszedném akkor már mindent frankón megcsinálnám, csak öreg gépezetek már ezek.
afonya Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Meg lehetne megúszni a dolgot csapágysor cserével? ? :) Ez csak akkor fog kiderülni ha már szét van szedve.
opel16v Elküldve Március1, 2008 Elküldve Március1, 2008 Motorom a hidrotőkék cseréje után is igen zajos maradt, elvittem egy másik szerelőhöz, kiderült h nincs meg az olajnyomás, a vezérműtengely és a háza széjjel volt kopva, azért volt olyan zajos, ki is cserélték, felül elcsendesedett, de maradt hangja lentről is, lebontotta, és kiderült a főtengengely játéka 4-5 mm tengelyirányban, ide-oda vándorol, emiatt ingadozhatott az olajnyomás!!! Azt mondta, ki kell szerelni a motort és szét kell borítani. Csapágysorokat szinte biztos cserélni kell. Nagyon elkeseredtem, nincs fél éve, h vettem a kocsit. Azt mondta, akár 120e Ft is lehet a vége. Mi a véleményetek, mi okozhatta ezt a galibát? Létezik ilyen h csúszkál tengelyirányban ennyit a főtengely? Igen, létezik. Nem lepődnék meg, ha már szét volt szedve a blokkod, és a főtengely már köszörült lenne. Mindenképpen szét kell szedni, de csapágy cserénél mindenképpen kell a gépműhely! be kell köszörülni a főtengelyt. Valamint ha a dugók is mozgathatóak, akkor azok is csere és ott is gépműhely... az már jó sok pénz lenne. De az is lehet, hogy a főtengelyhibától eltekitve az olajpumpa is szar. Szóval vannak lehetőségek... Ez a vezérmű kopás is abból eredhet, hogy már régóta nincs elég olajnyomás. C14NZ és C16NZ nél nem jelez a lambda szonda ha rossz csak ha zárlat vagy szakadás van. Csak azoknál a jármüveknél jelez ahol a katalizátor előtt és után is van szonda. Ez nem igaz. X-es motoroknál már biztos jelzi a szélsőértéken túli tartományba esést, pedig azoknál csak 1 szonda van a katalizátor előtt.
Tápiószecső Elküldve Március2, 2008 Elküldve Március2, 2008 Ez nem igaz. X-es motoroknál már biztos jelzi a szélsőértéken túli tartományba esést, pedig azoknál csak 1 szonda van a katalizátor előtt. Bizony. Személyes tapasztalat.
Novy Elküldve Március2, 2008 Elküldve Március2, 2008 ha külön olaj ága van akkor az nem azt jelenti, hogy az külön kapja az olajat?? én most ezt csak ugy kérdezem, mert nekem ezt jelentené. 120 ezerből már lehetne másik motort is venni....
ivannorbi Elküldve Március2, 2008 Elküldve Március2, 2008 120 ezerből már lehetne másik motort is venni.... ...amit 20ezer km után esetleg szintén felújíthatsz? Persze, ha megbízható a forrás, akkor OK. Ha viszont felújítod a sajátot, akkor legalább tudod, hogy az egy darabig rendben lesz. Esetleg a felújítást egybe lehet kötni egy kis tuninggal :)
takarp Elküldve Március2, 2008 Elküldve Március2, 2008 ...amit 20ezer km után esetleg szintén felújíthatsz? Persze, ha megbízható a forrás, akkor OK. Ha viszont felújítod a sajátot, akkor legalább tudod, hogy az egy darabig rendben lesz. Esetleg a felújítást egybe lehet kötni egy kis tuninggal :) Hát igen 120ezerből sztem 3 ilyen motor is kijönne. Erre a motorra már költöttem eleget, ezek után már remélem nem sok meglepetést tud okozni, legalább tudom mire számíthatok, miután szétbontották. Ilyen műveletet vásárlás előtt nemigen lehet senkivel megcsinálni. Sajnos nagyon beleválasztottam a zsákbamacskába. De az előző tulajra nagyon mérges vagyok, azért, hogy kicsivel többet kapjon az autójáért, elvetemült módon átvágja szerencsétlen fiatalt aki első autójára kuporgatta össze pénzét. Egyébként 200 000 km-en így haza lehet vágni egy "Opel sose kop el" motort?
takarp Elküldve Március2, 2008 Elküldve Március2, 2008 ha külön olaj ága van akkor az nem azt jelenti, hogy az külön kapja az olajat?? én most ezt csak ugy kérdezem, mert nekem ezt jelentené. 120 ezerből már lehetne másik motort is venni.... De sztem ha egy szivattyú egy nyomott ágat táplál, ami kettéoszlik, bármelyik ágban elmegy a nyomás akkor a másikban is ugyanúgy elmegy. Asszem Pascal törvény: a nyomás a folyadékokban minden irányban gyengítetlenül terjed. javítsatok ki, ha tévedek!
Novy Elküldve Március2, 2008 Elküldve Március2, 2008 De sztem ha egy szivattyú egy nyomott ágat táplál, ami kettéoszlik, bármelyik ágban elmegy a nyomás akkor a másikban is ugyanúgy elmegy. Asszem Pascal törvény: a nyomás a folyadékokban minden irányban gyengítetlenül terjed. javítsatok ki, ha tévedek! én ezt a különágas kenést csak ugy látom értelmesnek, hogy egyből az elején el kellene ágaznia, mert igy lenne értelme, szerintem ...
Recommended Posts