Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

összecsapnak azok nyugi.

kollégák is ezt mondják, és egyik haveromnak is volt görbe szelep szíjszakadás után c14nzvel :)

az 1.6osrol viszont tényleg azt mondják, hogy ott már nem fordul elő ez.

Uncsitesóm C14NZ-jén megszorult a vizpumpa,semmi nem görbült,pedig ott aztán nem volt a helyén a vezérlés.

A 17DR pl a himbákat tördeli,gyárilag ki van könnyítve.

Link to comment
Megosztás:

ezekszerint ez is esetfüggő, én csak azt mondoam amit nekem mondtak és az pedig az vlt, hogy elgürbült két szelep is.

egyébként szakirodalom szerint is az 1.6 os van ugy kialakitva, hogy ez ne fordulhasson elő.

akinek van esetleg egy nem használt 1.4 es mocija az unalmában kikisérletezgethetné. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Esetleg tudok itthon hengerfejtömítést cserélni, ha igen mire kell figyelnem a cserénél.

Köszi

Én itthon csináltam az enyémen (C14NZ). Amire figyelni kell:

- meghúzási sorrend és nyomaték (az így csináld könyvben, illetve a hengerfej tömítés csomagolásán is megvan)

- a hengerfej csavarok furatait jól ki kell szárítani (kifújni vagy kitörölni) mert ha víz marad benne szétrepedhet a blokk

- ha szétszedted nézd meg a hengerfejet, nincs e rajta sérülés, ha lehet vidd el legalább síkoltatni (bár én nem vittem, szakértők szerint ennek majd látom a kárát, mert a most felrakott tömítés hamarabb fog tönkremenni)

Én csak a tömítést és csavarokat cseréltem mert nem volt időm többre, ez egy szombat délelőtt megvolt. Most várom hogy mikor kell újra hozzányúlni, és majd akkor kicsit jobban rendbeteszem. Egyébként azóta kb 2 hónap és néhány ezer km telt el. Minden tökéletes, nem fogy a víz, húz a kocsi ahogy előtte (talán kicsit jobban is), fogyasztás is oké, olaj is rendben. Egy 15 éves 200.000 km-es motortól többet nem is várok el.

Ami a vezérmű szíj szakadást illeti, nekem volt benne részem. M0-on 100 km/h körül gyulladt a sárga lámpa, leállt a motor. Kicsit ráengedtem még sebességben, hátha beindul (persze nem tudtam még mi a baja). Mikor legurultam szélre, még rá is indítóztam (lehet szörnyülködni). Ennek volt furcsa hangja, így ekkor néztem be a vezérmű szíj borítás alá, láttam meg mi a gond. Autó hazavontat, még aznap megvettem ami kell, másnap megcsináltam (cseréltem mindent, pumpa, feszítő görgő, hajtó kereket alul és szimeringet is ha már ott voltam), összeraktam és szépen indult a kocsi. Ez még tavaly nyáron volt, szerencsére egy héttel a horvát nyaralás előtt.

Szóval a C14NZ -nek úgy tűnik nem árt a vezérmű szíj szakadás.

Link to comment
Megosztás:

...Ami a vezérmű szíj szakadást illeti, nekem volt benne részem. M0-on 100 km/h körül gyulladt a sárga lámpa, leállt a motor. Kicsit ráengedtem még sebességben, hátha beindul (persze nem tudtam még mi a baja). Mikor legurultam szélre, még rá is indítóztam (lehet szörnyülködni). Ennek volt furcsa hangja, így ekkor néztem be a vezérmű szíj borítás alá, láttam meg mi a gond. Autó hazavontat, még aznap megvettem ami kell, másnap megcsináltam (cseréltem mindent, pumpa, feszítő görgő, hajtó kereket alul és szimeringet is ha már ott voltam), összeraktam és szépen indult a kocsi. Ez még tavaly nyáron volt, szerencsére egy héttel a horvát nyaralás előtt.

Szóval a C14NZ -nek úgy tűnik nem árt a vezérmű szíj szakadás.

A himbákat sem törte el? :)

Nekem is volt vez.mű szíjszakadásom, de nekem törte a himbákat. Mondjuk az 1,6 D volt, annál nem csodálkozom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Lakótársak!

Kérdésem a következő lenne, ha jól emlékszem anno itt a forumban tárgyaltátok a befecskendező rendszerrel kapcsolatos tisztítási folyamatot. Nekem egy 14NZ-s motor van a paripába és az lenne a kérdésem, hogy abban is van az aktív-szenes szűrő amiről anno szó volt? Mert a hogyan csináldba nem találtam meg azt a cuccot?! Bár a gépbe még csak 80e km van, szerintetek lenne értelme már megbontani ezt a kényes rendszerét a motornak? Az tutki, hogy 2 évente volt cserélve a benya szűrő benne, ezen nem sporolunk :)

Üdv: BB

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Lakótársak!

Kérdésem a következő lenne, ha jól emlékszem anno itt a forumban tárgyaltátok a befecskendező rendszerrel kapcsolatos tisztítási folyamatot. Nekem egy 14NZ-s motor van a paripába és az lenne a kérdésem, hogy abban is van az aktív-szenes szűrő amiről anno szó volt? Mert a hogyan csináldba nem találtam meg azt a cuccot?! Bár a gépbe még csak 80e km van, szerintetek lenne értelme már megbontani ezt a kényes rendszerét a motornak? Az tutki, hogy 2 évente volt cserélve a benya szűrő benne, ezen nem sporolunk :)

Üdv: BB

Van. Ha kibontod a jobb dobbetétet akkor látni is fogod.

Igazából nem tudom milyen tisztítási folyamatra gondolsz. Én olyanra emlékszem, hogy néhány kollegának felszippantotta az aktív szenet, és az került a szívórendszerbe.

Van valami problémád egyébként? Esetleg nézd meg a vákuumcsöveket nincs-e bennük valami kosz, de szerintem nem jellemző.

Link to comment
Megosztás:

Van. Ha kibontod a jobb dobbetétet akkor látni is fogod.

Igazából nem tudom milyen tisztítási folyamatra gondolsz. Én olyanra emlékszem, hogy néhány kollegának felszippantotta az aktív szenet, és az került a szívórendszerbe.

Van valami problémád egyébként? Esetleg nézd meg a vákuumcsöveket nincs-e bennük valami kosz, de szerintem nem jellemző.

Szia Tápi!

Gondom az nem nagyon van vele, csak mindenki olyan boldog volt vele utána, hogy lement a fogyija is és huz mint a turbo és ezért gondoltam, hát ha :)

Egyébbként jó, hogy igy összefutottunk, mert a következő kérdés, hogy voltál megelégedve amikor SE lett a gépből? Mert ez a téma nagyon érdekelne engem is csak egy kicsit messze járok az autószereléstől. A fogyid mennyire változott meg utána és a vezetési élmény mennyivel lett nagyobb? Bár engem inkább a nyomaték része érdekelne mert nem vagyok egy tiltásig huzatós fajta. Érzésre az a cc 15Nm érezhető benne?

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia Tápi!

Gondom az nem nagyon van vele, csak mindenki olyan boldog volt vele utána, hogy lement a fogyija is és huz mint a turbo és ezért gondoltam, hát ha :)

Egyébbként jó, hogy igy összefutottunk, mert a következő kérdés, hogy voltál megelégedve amikor SE lett a gépből? Mert ez a téma nagyon érdekelne engem is csak egy kicsit messze járok az autószereléstől. A fogyid mennyire változott meg utána és a vezetési élmény mennyivel lett nagyobb? Bár engem inkább a nyomaték része érdekelne mert nem vagyok egy tiltásig huzatós fajta. Érzésre az a cc 15Nm érezhető benne?

Üdv:BB

Aláírásomban meg a fogyasztás topikban kutakodj először. Nekem amúgy pont az alsó tartomány tetszett a SE verziónál. :D Autószerelned meg nem neked kell. Én sem magam csináltam.

Konkrét kérdésekre szivesen válaszolok. (akár püben is)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! bejött az enyhe idő előjött megint a rángatás és a leállás. Arrol van szó hogy kis fordulaton néha elkezd rángatni, és néha le is áll mikor kinyomom a kuplungot. de rögtön ujra indithato. télen semmi gondom nem volt, ahogy enyhült az idő , rögtön előjött! nincs valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet? Folytószelepház ki van takaritva. Segítséget előre is köszönöm!!!!!

Link to comment
Megosztás:

HaliGali!

Tegnap cseréltettem vezérműszíjat, görgőt és vízpumpát, ahogy kell-de ez utóbbit csak szerettem volna, mivel hívott a szerelő, hogy azt momentán nem tudja kicserélni, mert úgy bele van rozsdálva a csavar, hogy törne az összes. Mondtam, 3,5 éve lett cserélve kompletten ugyanezek, de ezek szerint a vízpumpát nem cserélték ki, csak számlázták. Az lehetséges, hogy 52000km alatt így begyógyul a vízpumpa csavarja? Csak mert még lenne egy hosszabb utam és majd csak 1 hét múlva tudom visszavinni pumpacserére a gépet. Ja, a szerelő nekem új, a régit ezennel úgynéz ki leváltom. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! bejött az enyhe idő előjött megint a rángatás és a leállás. Arrol van szó hogy kis fordulaton néha elkezd rángatni, és néha le is áll mikor kinyomom a kuplungot. de rögtön ujra indithato. télen semmi gondom nem volt, ahogy enyhült az idő , rögtön előjött! nincs valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet? Folytószelepház ki van takaritva. Segítséget előre is köszönöm!!!!!

Szerintem ki kellene zárni biztosan, amit csak lehet. Nem tudsz szerezni kölcsön alkatrészeket? MAP, TPS, IAT, CPS, (meg minden hárombetűs :)), alapjárati motor ...

Lehet kontakhiba is, átmozgattad a vezetékeket?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! bejött az enyhe idő előjött megint a rángatás és a leállás. Arrol van szó hogy kis fordulaton néha elkezd rángatni, és néha le is áll mikor kinyomom a kuplungot. de rögtön ujra indithato. télen semmi gondom nem volt, ahogy enyhült az idő , rögtön előjött! nincs valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet? Folytószelepház ki van takaritva. Segítséget előre is köszönöm!!!!!

sárga lámpa? hibakód? :)

lambdára gondolnék először is, vagy fals levegőre...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap cseréltettem vezérműszíjat, görgőt és vízpumpát, ahogy kell-de ez utóbbit csak szerettem volna, mivel hívott a szerelő, hogy azt momentán nem tudja kicserélni, mert úgy bele van rozsdálva a csavar, hogy törne az összes. Mondtam, 3,5 éve lett cserélve kompletten ugyanezek, de ezek szerint a vízpumpát nem cserélték ki, csak számlázták. Az lehetséges, hogy 52000km alatt így begyógyul a vízpumpa csavarja? Csak mert még lenne egy hosszabb utam és majd csak 1 hét múlva tudom visszavinni pumpacserére a gépet. Ja, a szerelő nekem új, a régit ezennel úgynéz ki leváltom. Üdv!

Be tud az rohadni viszonylag hamar is. Ezért kell rézpasztával megkenni a csavarokat visszarakás előtt :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ki kellene zárni biztosan, amit csak lehet. Nem tudsz szerezni kölcsön alkatrészeket? MAP, TPS, IAT, CPS, (meg minden hárombetűs :)), alapjárati motor ...

Lehet kontakhiba is, átmozgattad a vezetékeket?

sajnos nem tudok kérni alkatrészeket. alapjárati motor is ki van pucolva. az az érdekes,hogy amég hűvösebb volt addig nem volt semmi gond. Most hogy megenyhült az idő megint előjött. A vezetéket átmozgattam, és a csatlakozókat a motortérbe átfujkáltam WD40-el.

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem tudok kérni alkatrészeket. alapjárati motor is ki van pucolva. az az érdekes,hogy amég hűvösebb volt addig nem volt semmi gond. Most hogy megenyhült az idő megint előjött. A vezetéket átmozgattam, és a csatlakozókat a motortérbe átfujkáltam WD40-el.

Feltárás szempontjából jó lenne, ha sokszor jönne elő a hiba. Próbáltad már, hogy egy picit rálépsz a gázra leállás előtti/közeli helyzetben? Ha ez segít, akkor az alapjárati nem nyit mikor kellene és nem kap levegőt.

Nézd meg jobban a főtengely jeladót is, nekem volt már hogy lötyögött a helyén, igaz nem volt rendellenes leállásom. Nincs szem előtt, talán jobban elkerüli az ember figyelmét.

De még mindig az alkatrészcserélgetés lenne legcélravezetőbb. Keress valami rendes bontóst. :)

Link to comment
Megosztás:

Halihó

2002-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes Astra F-em elkezdett rosszalkodni. Tegnap (üzemi hőmérsékletű motorral) a pirosnál állva a fordulatszám magától elkezdett emelkedni. A váltó üresben volt, a kuplungot is kinyomtam, de így sem maradt abban. Végül leállítottam és indítás után már nem volt vele baj. Ez az eset most fordult elő először. Mi lehet a probléma?

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.