Novy Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 összecsapnak azok nyugi. kollégák is ezt mondják, és egyik haveromnak is volt görbe szelep szíjszakadás után c14nzvel :) az 1.6osrol viszont tényleg azt mondják, hogy ott már nem fordul elő ez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Sziasztok. Esetleg tudok itthon hengerfejtömítést cserélni, ha igen mire kell figyelnem a cserénél. Köszi sokmindenre. vezérlés, nyomatékok, meghúzási sorrendek. szerszámok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 összecsapnak azok nyugi. kollégák is ezt mondják, és egyik haveromnak is volt görbe szelep szíjszakadás után c14nzvel :) az 1.6osrol viszont tényleg azt mondják, hogy ott már nem fordul elő ez. Uncsitesóm C14NZ-jén megszorult a vizpumpa,semmi nem görbült,pedig ott aztán nem volt a helyén a vezérlés. A 17DR pl a himbákat tördeli,gyárilag ki van könnyítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabó20 Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Hali!16szelepes 1,6osnál tuti hogy összecsapnak a dolgok ha szakad a vezérműszíj.Volt szerencsém tapasztalni 6ot kellett cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 ezekszerint ez is esetfüggő, én csak azt mondoam amit nekem mondtak és az pedig az vlt, hogy elgürbült két szelep is. egyébként szakirodalom szerint is az 1.6 os van ugy kialakitva, hogy ez ne fordulhasson elő. akinek van esetleg egy nem használt 1.4 es mocija az unalmában kikisérletezgethetné. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Hali!16szelepes 1,6osnál tuti hogy összecsapnak a dolgok ha szakad a vezérműszíj.Volt szerencsém tapasztalni 6ot kellett cserélni. Jómagam éppen ezért hoztam fentebb a C16NZ-t példaként, és nem az ECOTEC motorokat, amelyeknél valóban összecsapnak az alkatrészek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve Február26, 2008 Megoszt Elküldve Február26, 2008 Sziasztok. Esetleg tudok itthon hengerfejtömítést cserélni, ha igen mire kell figyelnem a cserénél. Köszi Én itthon csináltam az enyémen (C14NZ). Amire figyelni kell: - meghúzási sorrend és nyomaték (az így csináld könyvben, illetve a hengerfej tömítés csomagolásán is megvan) - a hengerfej csavarok furatait jól ki kell szárítani (kifújni vagy kitörölni) mert ha víz marad benne szétrepedhet a blokk - ha szétszedted nézd meg a hengerfejet, nincs e rajta sérülés, ha lehet vidd el legalább síkoltatni (bár én nem vittem, szakértők szerint ennek majd látom a kárát, mert a most felrakott tömítés hamarabb fog tönkremenni) Én csak a tömítést és csavarokat cseréltem mert nem volt időm többre, ez egy szombat délelőtt megvolt. Most várom hogy mikor kell újra hozzányúlni, és majd akkor kicsit jobban rendbeteszem. Egyébként azóta kb 2 hónap és néhány ezer km telt el. Minden tökéletes, nem fogy a víz, húz a kocsi ahogy előtte (talán kicsit jobban is), fogyasztás is oké, olaj is rendben. Egy 15 éves 200.000 km-es motortól többet nem is várok el. Ami a vezérmű szíj szakadást illeti, nekem volt benne részem. M0-on 100 km/h körül gyulladt a sárga lámpa, leállt a motor. Kicsit ráengedtem még sebességben, hátha beindul (persze nem tudtam még mi a baja). Mikor legurultam szélre, még rá is indítóztam (lehet szörnyülködni). Ennek volt furcsa hangja, így ekkor néztem be a vezérmű szíj borítás alá, láttam meg mi a gond. Autó hazavontat, még aznap megvettem ami kell, másnap megcsináltam (cseréltem mindent, pumpa, feszítő görgő, hajtó kereket alul és szimeringet is ha már ott voltam), összeraktam és szépen indult a kocsi. Ez még tavaly nyáron volt, szerencsére egy héttel a horvát nyaralás előtt. Szóval a C14NZ -nek úgy tűnik nem árt a vezérmű szíj szakadás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 ...Ami a vezérmű szíj szakadást illeti, nekem volt benne részem. M0-on 100 km/h körül gyulladt a sárga lámpa, leállt a motor. Kicsit ráengedtem még sebességben, hátha beindul (persze nem tudtam még mi a baja). Mikor legurultam szélre, még rá is indítóztam (lehet szörnyülködni). Ennek volt furcsa hangja, így ekkor néztem be a vezérmű szíj borítás alá, láttam meg mi a gond. Autó hazavontat, még aznap megvettem ami kell, másnap megcsináltam (cseréltem mindent, pumpa, feszítő görgő, hajtó kereket alul és szimeringet is ha már ott voltam), összeraktam és szépen indult a kocsi. Ez még tavaly nyáron volt, szerencsére egy héttel a horvát nyaralás előtt. Szóval a C14NZ -nek úgy tűnik nem árt a vezérmű szíj szakadás. A himbákat sem törte el? :) Nekem is volt vez.mű szíjszakadásom, de nekem törte a himbákat. Mondjuk az 1,6 D volt, annál nem csodálkozom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 A himbákat sem törte el? :) Nekem is volt vez.mű szíjszakadásom, de nekem törte a himbákat. Mondjuk az 1,6 D volt, annál nem csodálkozom. Nem. Úgy történt ahogy leírtam, másnap feltettem az új szíjat és pöccre indult a kocsi, és megy szépen azóta is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 Sziasztok Lakótársak! Kérdésem a következő lenne, ha jól emlékszem anno itt a forumban tárgyaltátok a befecskendező rendszerrel kapcsolatos tisztítási folyamatot. Nekem egy 14NZ-s motor van a paripába és az lenne a kérdésem, hogy abban is van az aktív-szenes szűrő amiről anno szó volt? Mert a hogyan csináldba nem találtam meg azt a cuccot?! Bár a gépbe még csak 80e km van, szerintetek lenne értelme már megbontani ezt a kényes rendszerét a motornak? Az tutki, hogy 2 évente volt cserélve a benya szűrő benne, ezen nem sporolunk :) Üdv: BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 Sziasztok Lakótársak! Kérdésem a következő lenne, ha jól emlékszem anno itt a forumban tárgyaltátok a befecskendező rendszerrel kapcsolatos tisztítási folyamatot. Nekem egy 14NZ-s motor van a paripába és az lenne a kérdésem, hogy abban is van az aktív-szenes szűrő amiről anno szó volt? Mert a hogyan csináldba nem találtam meg azt a cuccot?! Bár a gépbe még csak 80e km van, szerintetek lenne értelme már megbontani ezt a kényes rendszerét a motornak? Az tutki, hogy 2 évente volt cserélve a benya szűrő benne, ezen nem sporolunk :) Üdv: BB Van. Ha kibontod a jobb dobbetétet akkor látni is fogod. Igazából nem tudom milyen tisztítási folyamatra gondolsz. Én olyanra emlékszem, hogy néhány kollegának felszippantotta az aktív szenet, és az került a szívórendszerbe. Van valami problémád egyébként? Esetleg nézd meg a vákuumcsöveket nincs-e bennük valami kosz, de szerintem nem jellemző. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 Van. Ha kibontod a jobb dobbetétet akkor látni is fogod. Igazából nem tudom milyen tisztítási folyamatra gondolsz. Én olyanra emlékszem, hogy néhány kollegának felszippantotta az aktív szenet, és az került a szívórendszerbe. Van valami problémád egyébként? Esetleg nézd meg a vákuumcsöveket nincs-e bennük valami kosz, de szerintem nem jellemző. Szia Tápi! Gondom az nem nagyon van vele, csak mindenki olyan boldog volt vele utána, hogy lement a fogyija is és huz mint a turbo és ezért gondoltam, hát ha :) Egyébbként jó, hogy igy összefutottunk, mert a következő kérdés, hogy voltál megelégedve amikor SE lett a gépből? Mert ez a téma nagyon érdekelne engem is csak egy kicsit messze járok az autószereléstől. A fogyid mennyire változott meg utána és a vezetési élmény mennyivel lett nagyobb? Bár engem inkább a nyomaték része érdekelne mert nem vagyok egy tiltásig huzatós fajta. Érzésre az a cc 15Nm érezhető benne? Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 A himbákat sem törte el? :D Nekem is volt vez.mű szíjszakadásom, de nekem törte a himbákat. Mondjuk az 1,6 D volt, annál nem csodálkozom. Mondtam már!Dízelnél a himba van kikönnyítve,hogy azt törje.Olcsóbb mint a komplett generál! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február27, 2008 Megoszt Elküldve Február27, 2008 Szia Tápi! Gondom az nem nagyon van vele, csak mindenki olyan boldog volt vele utána, hogy lement a fogyija is és huz mint a turbo és ezért gondoltam, hát ha :) Egyébbként jó, hogy igy összefutottunk, mert a következő kérdés, hogy voltál megelégedve amikor SE lett a gépből? Mert ez a téma nagyon érdekelne engem is csak egy kicsit messze járok az autószereléstől. A fogyid mennyire változott meg utána és a vezetési élmény mennyivel lett nagyobb? Bár engem inkább a nyomaték része érdekelne mert nem vagyok egy tiltásig huzatós fajta. Érzésre az a cc 15Nm érezhető benne? Üdv:BB Aláírásomban meg a fogyasztás topikban kutakodj először. Nekem amúgy pont az alsó tartomány tetszett a SE verziónál. :D Autószerelned meg nem neked kell. Én sem magam csináltam. Konkrét kérdésekre szivesen válaszolok. (akár püben is) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február28, 2008 Megoszt Elküldve Február28, 2008 Mondtam már!Dízelnél a himba van kikönnyítve,hogy azt törje.Olcsóbb mint a komplett generál! :D Az összesnél ki van könnyítve sztem, bár ebben nem vok biztos, mert még az enyémet sem láttam szetszedve, csak a dizilt, meg az 1,6-os benyás Kadettot. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 Sziasztok! bejött az enyhe idő előjött megint a rángatás és a leállás. Arrol van szó hogy kis fordulaton néha elkezd rángatni, és néha le is áll mikor kinyomom a kuplungot. de rögtön ujra indithato. télen semmi gondom nem volt, ahogy enyhült az idő , rögtön előjött! nincs valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet? Folytószelepház ki van takaritva. Segítséget előre is köszönöm!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 HaliGali! Tegnap cseréltettem vezérműszíjat, görgőt és vízpumpát, ahogy kell-de ez utóbbit csak szerettem volna, mivel hívott a szerelő, hogy azt momentán nem tudja kicserélni, mert úgy bele van rozsdálva a csavar, hogy törne az összes. Mondtam, 3,5 éve lett cserélve kompletten ugyanezek, de ezek szerint a vízpumpát nem cserélték ki, csak számlázták. Az lehetséges, hogy 52000km alatt így begyógyul a vízpumpa csavarja? Csak mert még lenne egy hosszabb utam és majd csak 1 hét múlva tudom visszavinni pumpacserére a gépet. Ja, a szerelő nekem új, a régit ezennel úgynéz ki leváltom. Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 Sziasztok! bejött az enyhe idő előjött megint a rángatás és a leállás. Arrol van szó hogy kis fordulaton néha elkezd rángatni, és néha le is áll mikor kinyomom a kuplungot. de rögtön ujra indithato. télen semmi gondom nem volt, ahogy enyhült az idő , rögtön előjött! nincs valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet? Folytószelepház ki van takaritva. Segítséget előre is köszönöm!!!!! Szerintem ki kellene zárni biztosan, amit csak lehet. Nem tudsz szerezni kölcsön alkatrészeket? MAP, TPS, IAT, CPS, (meg minden hárombetűs :)), alapjárati motor ... Lehet kontakhiba is, átmozgattad a vezetékeket? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 Sziasztok! bejött az enyhe idő előjött megint a rángatás és a leállás. Arrol van szó hogy kis fordulaton néha elkezd rángatni, és néha le is áll mikor kinyomom a kuplungot. de rögtön ujra indithato. télen semmi gondom nem volt, ahogy enyhült az idő , rögtön előjött! nincs valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet? Folytószelepház ki van takaritva. Segítséget előre is köszönöm!!!!! sárga lámpa? hibakód? :) lambdára gondolnék először is, vagy fals levegőre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 Tegnap cseréltettem vezérműszíjat, görgőt és vízpumpát, ahogy kell-de ez utóbbit csak szerettem volna, mivel hívott a szerelő, hogy azt momentán nem tudja kicserélni, mert úgy bele van rozsdálva a csavar, hogy törne az összes. Mondtam, 3,5 éve lett cserélve kompletten ugyanezek, de ezek szerint a vízpumpát nem cserélték ki, csak számlázták. Az lehetséges, hogy 52000km alatt így begyógyul a vízpumpa csavarja? Csak mert még lenne egy hosszabb utam és majd csak 1 hét múlva tudom visszavinni pumpacserére a gépet. Ja, a szerelő nekem új, a régit ezennel úgynéz ki leváltom. Üdv! Be tud az rohadni viszonylag hamar is. Ezért kell rézpasztával megkenni a csavarokat visszarakás előtt :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 Szerintem ki kellene zárni biztosan, amit csak lehet. Nem tudsz szerezni kölcsön alkatrészeket? MAP, TPS, IAT, CPS, (meg minden hárombetűs :)), alapjárati motor ... Lehet kontakhiba is, átmozgattad a vezetékeket? sajnos nem tudok kérni alkatrészeket. alapjárati motor is ki van pucolva. az az érdekes,hogy amég hűvösebb volt addig nem volt semmi gond. Most hogy megenyhült az idő megint előjött. A vezetéket átmozgattam, és a csatlakozókat a motortérbe átfujkáltam WD40-el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 sárga lámpa? hibakód? :) lambdára gondolnék először is, vagy fals levegőre... nincs sárgalámpám. nem világít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 sajnos nem tudok kérni alkatrészeket. alapjárati motor is ki van pucolva. az az érdekes,hogy amég hűvösebb volt addig nem volt semmi gond. Most hogy megenyhült az idő megint előjött. A vezetéket átmozgattam, és a csatlakozókat a motortérbe átfujkáltam WD40-el. Feltárás szempontjából jó lenne, ha sokszor jönne elő a hiba. Próbáltad már, hogy egy picit rálépsz a gázra leállás előtti/közeli helyzetben? Ha ez segít, akkor az alapjárati nem nyit mikor kellene és nem kap levegőt. Nézd meg jobban a főtengely jeladót is, nekem volt már hogy lötyögött a helyén, igaz nem volt rendellenes leállásom. Nincs szem előtt, talán jobban elkerüli az ember figyelmét. De még mindig az alkatrészcserélgetés lenne legcélravezetőbb. Keress valami rendes bontóst. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Február29, 2008 Megoszt Elküldve Február29, 2008 nyúld le novvy-t :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó89 Elküldve Március1, 2008 Megoszt Elküldve Március1, 2008 Halihó 2002-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes Astra F-em elkezdett rosszalkodni. Tegnap (üzemi hőmérsékletű motorral) a pirosnál állva a fordulatszám magától elkezdett emelkedni. A váltó üresben volt, a kuplungot is kinyomtam, de így sem maradt abban. Végül leállítottam és indítás után már nem volt vele baj. Ez az eset most fordult elő először. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts