Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

99-es X14NZ Astrában mennyi km-nél kellene vezérműszíjat cserélni? Most 78 ezer km van benne.

köszi

60 ezrenként tudtommal. Úgyhogy, ha még a gyári van benne, akkor sürgősen, és nemcsak a szíjat (Gates, vagy gyári), hanem a vízpumpát (gyári, GM), feszítőcsapágyat (SKF vagy gyári), és ha van, a vezetőgörgőt (SKF vagy gyári) is!

Link to comment
Megosztás:

60 ezrenként tudtommal. Úgyhogy, ha még a gyári van benne, akkor sürgősen, és nemcsak a szíjat (Gates, vagy gyári), hanem a vízpumpát (gyári, GM), feszítőcsapágyat (SKF vagy gyári), és ha van, a vezetőgörgőt (SKF vagy gyári) is!

Abban nem lesz vezetőgörgő.

Link to comment
Megosztás:

99-es X14NZ Astrában mennyi km-nél kellene vezérműszíjat cserélni? Most 78 ezer km van benne.

Hallgass Pepére a csereintervallumot illetően: 60 ezer km / 4 év, és az alkatrészeket egyidejűleg cseréld! Az X14NZ-nél Opel Astra F Classic esetében, amilyen autóval rendelkezel, hivatalosan 120 ezer km / 8 évre növelték a csereintervallumot, de már többször megállapítottuk, hogy ezt semmi nem indokolta. Félrevezető a szervízfüzet azon kitétele is, hogy a vezérműszíj cseréje csak kilométerfüggő.

Link to comment
Megosztás:

Hallgass Pepére a csereintervallumot illetően: 60 ezer km / 4 év, és az alkatrészeket egyidejűleg cseréld! Az X14NZ-nél Opel Astra F Classic esetében, amilyen autóval rendelkezel, hivatalosan 120 ezer km / 8 évre növelték a csereintervallumot, de már többször megállapítottuk, hogy ezt semmi nem indokolta. Félrevezető a szervízfüzet azon kitétele is, hogy a vezérműszíj cseréje csak kilométerfüggő.

koszonom a gyors válaszokat. akkor "érdemes" hallgatni a szervizkonyvre.... egy cél van egy jo kis motorfelujítás szijszakadás után. Még egy kérdés: érdemes ezt a motort átalakítani hengerenkénti befecskendezésre?

Link to comment
Megosztás:

koszonom a gyors válaszokat. akkor "érdemes" hallgatni a szervizkonyvre.... egy cél van egy jo kis motorfelujítás szijszakadás után. Még egy kérdés: érdemes ezt a motort átalakítani hengerenkénti befecskendezésre?

Igen, ha van rá elég pénzed. :)

Ebként ezügyben keresdd Tápiószecső cartárs aláírásában a linkeket. :D

Link to comment
Megosztás:

koszonom a gyors válaszokat. akkor "érdemes" hallgatni a szervizkonyvre.... egy cél van egy jo kis motorfelujítás szijszakadás után. Még egy kérdés: érdemes ezt a motort átalakítani hengerenkénti befecskendezésre?

X14NZ-nél összecsapnak az alkatrészek, C16NZ-nél tudomásom szerint már nem. Mikor történt a szíjszakadás? Vagy ez csak tervbe van véve? :)

Link to comment
Megosztás:

X14NZ-nél összecsapnak az alkatrészek, C16NZ-nél tudomásom szerint már nem. Mikor történt a szíjszakadás? Vagy ez csak tervbe van véve? :)

Ezt szerintem rosszul tudod. C14NZ-nél nem érnek össze a szelepek a dugattyúkkal (Opel TIS szerint sem), és mivel az X14NZ ugyanaz, valszeg annál sem. :D

De azért nem szeretném kipróbálni.

Link to comment
Megosztás:

...érdemes ezt a motort átalakítani hengerenkénti befecskendezésre?

Egy sima SE-re való átalakítással 20-22LE-t nyerhetsz. Bontóból a szükséges cuccokat sztem 20-30Ft környékén össze lehet bányászni. Erre jön még a hengerfej felújítás költsége (érdemes!) és a szerelő munkadíja (ha nem Te csinálod). Ahogy írták, Tápiószecső cartárs aláírásában megtalálod, mit kell cserélni. Ha ennél nagyobb teljesítmény kell, az is lehetséges, Ő most 110LE környékén jár vele, persze ez már drágább buli.

Link to comment
Megosztás:

Ezt szerintem rosszul tudod. C14NZ-nél nem érnek össze a szelepek a dugattyúkkal (Opel TIS szerint sem), és mivel az X14NZ ugyanaz, valszeg annál sem. :)

De azért nem szeretném kipróbálni.

Ne próbáld ki, mert a szerelők mást mondanak.

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010705/ (utolsó bejegyzés!)

http://www.99-04.auto2.hu/a2-web02-07/vezermuszij/karok.htm

Link to comment
Megosztás:

Egy sima SE-re való átalakítással 20-22LE-t nyerhetsz. Bontóból a szükséges cuccokat sztem 20-30Ft környékén össze lehet bányászni. Erre jön még a hengerfej felújítás költsége (érdemes!) és a szerelő munkadíja (ha nem Te csinálod). Ahogy írták, Tápiószecső cartárs aláírásában megtalálod, mit kell cserélni. Ha ennél nagyobb teljesítmény kell, az is lehetséges, Ő most 110LE környékén jár vele, persze ez már drágább buli.

köszi az infokat..megkeresem a kollégát. Nme kell ennél több, de ez a 60 LE baromi kevés. Nem akarok száguldozni vele, de ha négyen megyunk, tele csomagtartóval egy kis emelkedonél is megtorpan már.

A vezérműszij cserét meg megcsináltatom hétfőn.

Link to comment
Megosztás:

Egy sima SE-re való átalakítással 20-22LE-t nyerhetsz. Bontóból a szükséges cuccokat sztem 20-30Ft környékén össze lehet bányászni. Erre jön még a hengerfej felújítás költsége (érdemes!) és a szerelő munkadíja (ha nem Te csinálod). Ahogy írták, Tápiószecső cartárs aláírásában megtalálod, mit kell cserélni. Ha ennél nagyobb teljesítmény kell, az is lehetséges, Ő most 110LE környékén jár vele, persze ez már drágább buli.

bocs a kérdésért, de hogyan tudom megtalálni a leírást? Keresem akollégánal, de eddik nem jottem rá..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.