Balfék Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Namost itt többféle hiba valószínűsíthető. Először is ki kell olvasni a hibakódokat. Abból már lehet okosodni. Ami szerintem nagyon valószínű: lambdaszonda csere kell. Ezen kívül át kell nézni a vákumrendszert, mert valszeg valahol falsot is kaphat (szakadt, repedt cső, rossz tömítés pl). Továbbá lehet cserés még a motorvízhőfok-jeladód is. Mivel gázos üzemű, nem árt cserélni a benyaszűrőt, ki tudja mikor lehetett utoljára. Meg jó lenne megnézni az AC által biztosított nyomást is. Ami még fontos lenne: veszteségmérést kellene csinálni a hengerekben, mert a gázzal járás bezony sok lerakódást tud okozni a szelepeken, és lehet hogy hf felújítás kell neked már mindenképpen. ÚÚ !! Na most jól + ijesztetted ! :) Lehet hogy "FIP" bele is tolja a legközelebbi árokbaa és ezentúl csak gyalog, legfeljebb biciklivel fog közlekeedni :)
opel16v Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Na most jól + ijesztetted ! :D Lehet hogy "FIP" bele is tolja a legközelebbi árokbaa és ezentúl csak gyalog, legfeljebb biciklivel fog közlekeedni :) Ez még nem a világvége :) Ha nagyon meg akarnám ijeszteni, akkor nem csak a hf generált helyeztem volna kilátásba :) Azt ugyanis tudni kell, hogy az X14XE-X16XEL motoroknak a 200000km már igencsak az élete alkonya általános esetben... na most az órában van már majdnem ennyi... mennyi lehet a valós? :lol:
Balfék Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Ez még nem a világvége :) Ha nagyon meg akarnám ijeszteni, akkor nem csak a hf generált helyeztem volna kilátásba :) Azt ugyanis tudni kell, hogy az X14XE-X16XEL motoroknak a 200000km már igencsak az élete alkonya általános esetben... na most az órában van már majdnem ennyi... mennyi lehet a valós? :lol: Faca !! Most + rám hoztaad a xivbajt !! :) :D
FPepe Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Van azon egr? Nem csak 1,6-tól van? Nekik, 16 szelepeseknek van.
hening Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Nekik, 16 szelepeseknek van. Még jó, hogy nekünk nincs. :)
FPepe Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Még jó, hogy nekünk nincs. :) Így van, mi csak integetünk nekik, mikor az árok szélén pucolják azt a szelepet :) :)
Balfék Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Így van, mi csak integetünk nekik, mikor az árok szélén pucolják azt a szelepet :lol: :lol: Örűjjeteek !! :lol: Neemtudgyátok mennyi bosszúsággal jáár :D A múltkor már majdneem vettem egyet, de felújítottat akartak adni majdhogynem a legolcsóbb boltban 25eFt-ért !! Azóta már nincs vele gond :) Lezárva lemezzel by opel16v :) Azéé, csakhogy tuggyáátok naonn irigykedeem arra a szemtelenül alacsony fagyasztásotokra !! :)
J0hnny Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Így van, mi csak integetünk nekik, mikor az árok szélén pucolják azt a szelepet :) :) Ti meg pucoljátok az alapjáratit,nyüglődtök a városi magas fogyi miatt és nem győzitek villogtatni a hibakódokat...én meg csak megyek és megyek és habár lasabban,de célba érek! :)
Balfék Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Ti meg pucoljátok az alapjáratit,nyüglődtök a városi magas fogyi miatt és nem győzitek villogtatni a hibakódokat...én meg csak megyek és megyek és habár lasabban,de célba érek! :) Iigyvon !! szóval mindennek ára von ! :)
FIP Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Üzemanyag szűrőd mikor volt cserélve? Alapból 30ekm-enként kellene. Amúgy egyik tippem, hogy lambda szonda problémád lehet. Alapjáratod nem ingadozik? Ha lámpánál elindulsz nem akar meghalni az autó? (Mertha igen, akkor az EGR szelep is lehet hibás) Atom módon vissza tudja fogni az ótót !! :) Az időszakos átvizsgálás alatt a válaszodat értettem (légszűrő, olaj, gyertya) Azért még várjál bármelyik alkatrész cseréjével, nézd a fórumot, lesz majd olyan, aki +mondja a tutit !! :) Gázt hanyagolom! 30liter OMW carrera. EGR szelepet kitakarítottuk! Úgy néz ki, hogy talán összejön. Elkezdett húzni a vas kisebb fordulaton is! :) Kösszi a tippeket!!
opel16v Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 vajon merre lehet az az egr szelep? Szívósoron egy hengeres alakú tárgy, kb 5cm átmérővel. 5ös csati megy rá.
loogan23 Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Szívósoron egy hengeres alakú tárgy, kb 5cm átmérővel. 5ös csati megy rá. Az aluházas bilincsel összefogott henger lenne az?
opel16v Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Az aluházas bilincsel összefogott henger lenne az? nincs rajta semmi bilincs. két torx csavar fogja a szívósorra
Novy Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 6 év alatt egyszer kellett pucolni az alapjáratit, és akkor se volt vészes :)
FIP Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 nincs rajta semmi bilincs. két torx csavar fogja a szívósorra Szívósor jobb szélén.
opel16v Elküldve Február14, 2008 Elküldve Február14, 2008 Igazából kétféle szívósor létezett ezen a motoron (X16XEL-en 3 féle), és mindegyiken máshol van az AGR, a helyét így nem lehet fixen meghatározni :) (az mondjuk igaz, hogy mindegyiknél szemből a jobb oldal tájékán van :) )
aneleh Elküldve Február15, 2008 Elküldve Február15, 2008 Sziasztok. C16NZ 8v hidrotőkék, lapkák, himbák, lettek cserélve, de igazából csak melegen lett halkabb. Hidegen kopog egy kicsit. Olaj platinium 10W-40 van benne. Szóval, ha valaki járt már így, és közben mgoldották írjon már.
opel16v Elküldve Február15, 2008 Elküldve Február15, 2008 Olajnyomás lett mérve? Ott lesz a bibi talán...
aneleh Elküldve Február15, 2008 Elküldve Február15, 2008 Olajnyomás lett mérve? Ott lesz a bibi talán... Azt még nem mértem, holnap akarom megmérni.
opelastras Elküldve Február16, 2008 Elküldve Február16, 2008 Ha a menetes rész olajos, az jó eséllyel nem az égőtér felől jutott oda, hanem kívülről, úgyhogy én is inkább a szelepfedél környékére gyanakodnék. Lehet, hogy csak akkor lett olajos, amikor kivetted a motorból: az olaj nem is a menetben volt, az csak akkor lett olajos, mikor kiemelted onnan az "üregből", ahová be van csavarva. Oda pedig leginkább a szelepfedéltömítés szivárgása esetén juthat olaj. Nem látszik, hol ereszt a tömítés? Yooccoo utalt arra, hogy az olajszint lehetett a maximális felett. Lehet a menet olajos akkor, ha a gyertya esetleg nem volt rendesen meghúzva? Vagy ebben az esetben is csak az elektróda lenne olajos, ahogy Te és Gábor írtad?
Novy Elküldve Február16, 2008 Elküldve Február16, 2008 Yooccoo utalt arra, hogy az olajszint lehetett a maximális felett. Lehet a menet olajos akkor, ha a gyertya esetleg nem volt rendesen meghúzva? Vagy ebben az esetben is csak az elektróda lenne olajos, ahogy Te és Gábor írtad? szerintem az égéstérből nem juthat annyi olaj ki hogy az észelelhető legyen a gyertya menetén, akkor már valami igen nagy gubanc van. 2T nél még talán, de az más...
yooccoo Elküldve Február16, 2008 Elküldve Február16, 2008 az elektróda szép őzbarna nálam, így gyaníthatóan felül kinyomta a felesleget és az folyt oda
josh_ Elküldve Február16, 2008 Elküldve Február16, 2008 szerintem az égéstérből nem juthat annyi olaj ki hogy az észelelhető legyen a gyertya menetén, akkor már valami igen nagy gubanc van. 2T nél még talán, de az más... A 2T-nél sem juthat a menetre olaj! Akkor kidolgozna a henger. Vagy max akkor ha menethibás a gyertyafurat. Ott baromi nagy a nyomás, így ott tömíteni kell, mert hamar kirepülne a gyertya...
Recommended Posts