Tápiószecső Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Már megvettem az újat...sztem ki is cserélem mindjárt... A kérdés az, hogy ez magyarázhatja e az olajfogyásomat. Az öreg akitől vettem büszke volt rá, hogy hiába ecotec ebből még neki nem hiányzott olaj...aztán egyszer csak elkezdett fogyni belőle.Máshol nem látok erre utaló nyomokat. :) Szerintem nem. De hamarosan kiderül, ha cseréled. Mennyit fogyaszt? Mióta volt szakadt ez a cső? Milyen olaj ment bele? Ha biztosra akarsz menni méress egy veszteséget, ott sokminden kiderülhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
loogan23 Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 7300-at mentem vele olajcsere óta. kb egy liter fogyott az olajból üzemanyag fogyasztás kb 7 literre jött ki, ez nyáron 5,6-6,2 között mozgott. A cső nemtudom mióta szakadt április végén vettem azóta nem néztem be az ecoteces fedél alá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 7300-at mentem vele olajcsere óta. kb egy liter fogyott az olajból üzemanyag fogyasztás kb 7 literre jött ki, ez nyáron 5,6-6,2 között mozgott. A cső nemtudom mióta szakadt április végén vettem azóta nem néztem be az ecoteces fedél alá. Ez még azért szerintem nem olyan vészes, de 16v-kben nem tudom mi az általános. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 gyertya fölött Akkor a vezérműház tömítés engedi, nem a hf tömítés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Üdv! Szakadt kartelcsőnek milyen mellékhatásai lehetnek? thx Jó olajos lessz a környékén minden. :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 csináltam pár képet olajszint rendben van tavaly volt cserélve minden tömítés, csavar, vízpumpa, szíj, görgő Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Amikor én hengerfej tömítést cseréltem, (C14NZ) akkor a vezérmű ház és a hengerfej egyben jött le a motorról, csak a műhelypadon tudtam szétszedni. A két darab között nem volt tömítés, amikor szétválasztottam egy lakk szerű réteg volt látható. Az Így csináld könyv szerint oda valami Opel paszta kell, amit én egy Loctite hő és olaj álló pasztával helyettesítettem. Ez úgy tűnik bevált, mert nem jön onnan olaj. Szóval szerintem ha az még gyári akkor onnan nem kellene olajnak folynia, inkább a vezérmű fedél tömítése alól. Ha már volt bontva, akkor persze bármi lehet. Na persze én sem tudom, hogy az enyém előzőleg volt -e már ott bontva, nem első tulaj vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 7300-at mentem vele olajcsere óta. kb egy liter fogyott az olajból Aaz qva sok !! :) Nagyon magas fordulaton használod? Kb.: 5000ford/perc felett megnő a motor étvágya olajfogyasztás terén is !! Ha nagyon gyepálod húzatod, (140km/h felett nem egyszer 2km hosszon, hanem majdhogynem folyamatosan "határon" 5000ford/perc felett) akkor is csak 1l olaj/1000 km !! több nem szabad, hogy elfogyjon ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Aaz qva sok !! :) Nagyon magas fordulaton használod? Kb.: 5000ford/perc felett megnő a motor étvágya olajfogyasztás terén is !! Ha nagyon gyepálod húzatod, (140km/h felett nem egyszer 2km hosszon, hanem majdhogynem folyamatosan "határon" 5000ford/perc felett) akkor is csak 1l olaj/1000 km !! több nem szabad, hogy elfogyjon ! Sztem ezt gondold át még egyszer :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Sztem ezt gondold át még egyszer :) Meeermostméé?? :) Mit qrrtam el? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Jaa kezdeem fogni!! :) A lassú tempóó miatt !! :) :) Najóó 3-as seb. fokozatbaan !! Xál a pörgetésen van a lényeg !! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 csináltam pár képet olajszint rendben van tavaly volt cserélve minden tömítés, csavar, vízpumpa, szíj, görgő Ahogy mondtam, sztem az elosztó tömítése, meg hozzájön a szelepdekli töm. is. :) Én is nemrég cseréltem elosztó töm.-t, nem nagy összeg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 7300-at mentem vele olajcsere óta. kb egy liter fogyott az olajból üzemanyag fogyasztás kb 7 literre jött ki, ez nyáron 5,6-6,2 között mozgott. A cső nemtudom mióta szakadt április végén vettem azóta nem néztem be az ecoteces fedél alá. Ecotec-es fedél alá célszerű benézni. Tapasztalat, hogy a szelepfedéltömítés a gyertyák felé engedi az olajat. Ez kívülről nem látszik, de ha kihúzod a gyertyapipákat egyből meglátod, hogy olajosak-e a gyertyák. Ez a jelenség egy sor más problémát is felvethet (pl: gyújtásproblémák, egyenetlen alapjárat). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 :) :) +von a hiba !! 1l olaj/10 000km !!! :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Csőváz! Nem tudom, hogy van-e Miskolchoz közelebb, de Ózdon biztosan van egy Metabond raktár, ahol tudsz vásárolni. Az is igaz, hogy postán is kiszállítják. Ha rendelkezel vendégazonosítóval, akkor a www.metabond.hu oldalon saját magad is megrendelheted amire szükséged van. miskolctol kb 30km re tőlem is megvehető.... de ha ózd közelebb van akkor... üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Nagyon magas fordulaton használod? Kb.: 5000ford/perc felett megnő a motor étvágya olajfogyasztás terén is !! Azt olvastam, hogy a motor teljesítményének 40%-os átlagos kihasználtságától a 100%-os kihasználtság felé haladva az olajfogyasztás mértéke nem arányosan, hanem exponenciálisan nő. Az olajfogyasztás növekedése pedig összefügghet a hűtési problémákkal is, hiszen a túlmelegedett kenőanyag gyorsabban párolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 :) :) +von a hiba !! 1l olaj/10 000km !!! :D :) Erre gondoltam :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Erre gondoltam :) :) :) Lemaradt az a fránya nulla ! Azéé köszi, hogy szóltáá :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Ahogy mondtam, sztem az elosztó tömítése, meg hozzájön a szelepdekli töm. is. :) Én is nemrég cseréltem elosztó töm.-t, nem nagy összeg. esetleg nem tudod, mi a száma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 esetleg nem tudod, mi a száma? Nem, csak bementem a "bótba" és kértem, aztán meg kaptam. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 :) :) Lemaradt az a fránya nulla ! Azéé köszi, hogy szóltáá :) :D Ha nem a saját tapasztalataitokból és a gyakorlatból indultok ki, hanem az Opel hivatalos adatait veszitek alapul, akkor a szomorú helyzet a következő. (Kérem, hogy ne a hivatalos szón lovagoljatok megint.) A kezelési kézikönyv 154-155. oldalán világosan ott áll mindegyik motortípusnál, hogy az olajfogyasztás megengedett mértéke 0,75 liter / 1000 km (!). Mindkét német szerelési kézikönyv, amely már a gyakorlati tapasztalatokat is alapul vette az 1990-es évek elejétől, leírja, hogy egy karbantartott motornál elfogadott a 0,2 liter / 1000 km-es olajfogyasztás, de az Opel szerint hivatalosan "legfeljebb 1 liter lehet az olajfogyasztás mértéke 1000 km-enként". (Etzold, 61. oldal; Korp, 16. oldal) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Február13, 2008 Megoszt Elküldve Február13, 2008 Ha nem a saját tapasztalataitokból és a gyakorlatból indultok ki, hanem az Opel hivatalos adatait veszitek alapul, akkor a szomorú helyzet a következő. (Kérem, hogy ne a hivatalos szón lovagoljatok megint.) A kezelési kézikönyv 154-155. oldalán világosan ott áll mindegyik motortípusnál, hogy az olajfogyasztás megengedett mértéke 0,75 liter / 1000 km (!). Mindkét német szerelési kézikönyv, amely már a gyakorlati tapasztalatokat is alapul vette az 1990-es évek elejétől, leírja, hogy egy karbantartott motornál elfogadott a 0,2 liter / 1000 km-es olajfogyasztás, de az Opel szerint hivatalosan "legfeljebb 1 liter lehet az olajfogyasztás mértéke 1000 km-enként". (Etzold, 61. oldal; Korp, 16. oldal) Én nemrég cseréltem olajat azóta 2000Km ert mentem mondjuk szó szó nem rugom az autónak , Néztema nívót és szemmel láthatóan ugyanaz a szint , üzemmeleg motorral túráztattam kicsit álóhelyzetben felnyomtam pillanatokra a fordulatszámot 5000-6000 között , és a tapasztalatom hogy még egy pici kis füst sem volt látható de majd 10000 nél megmondom mennyi hiányzott az olajból. Egyenlőre nemfogyott észrevehetően, de azt , mondom hogy oylan autó nincs amelyikben ne lenne olaj fogyás aki aztmondja pl mint nekem mikor érdeklődttem más autók felől hogy : áá ez semmi olajat nem eszik :) :) << ez nemigaz, az enyém 15000 km en 7-9dl között fogyaszt! sztem belefér a gyáriba. Ha meg eszi azt úgy is észrevenni,mert ugye kékes lessz a kipuffogógáz psze ahhoz azért rendesen ennie kell :D Hondám 100km/5dl olaj :lol: :lol: szal tudom hogy milyen jó mikor nyomsz egy padlót és mögötted ködlámpával jönek :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
C16SE Elküldve Február13, 2008 Megoszt Elküldve Február13, 2008 Ha meg eszi azt úgy is észrevenni,mert ugye kékes lessz a kipuffogógáz psze ahhoz azért rendesen ennie kell Ez nem biztos, hogy igaz. A szolgálati hajóba szerelt 5,7 literes V8-as Mercruiser a téli felújításkor nem egészen belevaló gyűrűsort kapott (az olajlehúzó gyűrű nem illeszkedett pontosan). A motor bivalyerős volt, de 0,5 üzemóra alatt elfogyasztott 1 liter motorolajat. Azt hiszem ez rendes fogyasztás, mégsem volt füstje és a vízen sem húzott olajcsíkot. Tökéletesen elégette. A nyomásveszteség mind a 8 hengernél 10 %-on belül volt, a gyertyákon sem volt egetverő elváltozás (némelyik enyhén kormos volt). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Február13, 2008 Megoszt Elküldve Február13, 2008 ...oylan autó nincs amelyikben ne lenne olaj fogyás... Tavaly áprilisban,mikor megvettem,ki lett cserélve az olaj 10w40-es (ha jól emlékszem :) ) GM olajra,3500Ft volt az 5 liter (Opel boltban vettem).Azóta a szekrény tetején porosodik a maradék,talán 1-2mm-t ment lejjebb a pálcán nézve.7000km majdnem csak városban.Erre mit lépsz? :) Amúgy nekem is trutyis az olajbetöltő sapka,lehet mást öntök most bele (Meta? :) ),és talán 5w-set (kicsit hidrotőkés hangja van). Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február13, 2008 Megoszt Elküldve Február13, 2008 Tavaly áprilisban,mikor megvettem,ki lett cserélve az olaj 10w40-es (ha jól emlékszem :) ) GM olajra,3500Ft volt az 5 liter (Opel boltban vettem).Azóta a szekrény tetején porosodik a maradék,talán 1-2mm-t ment lejjebb a pálcán nézve.7000km majdnem csak városban.Erre mit lépsz? :) Amúgy nekem is trutyis az olajbetöltő sapka,lehet mást öntök most bele (Meta? :) ),és talán 5w-set (kicsit hidrotőkés hangja van). Az 5W-s nem belevaló, de majd Gabi jól megmondja. :D Mindenféleképp 10W kell bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts