Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Én Kereszt Balázstól, Pécsről vettem fehér számlapot a Vaterán keresztül: calibra1@citromail.hu . Ha jól emlékszem 3000 -ért.

Az enyémről is hámlott a fekete fólia. Ez a jelenség gyári hiba. A mostani szép fehér, de csak nappal mutat jól, este kivilágítva nem annyira tetszik nekem. Ezen kívül még a http://szamlapok.uw.hu/ -n is megnézheted.

Nagyon köszi megnézem.. 3000 ft nem is veszélyes, az anyaga az papír vagy ugyanolyan műanyag mint a gyári? vagy úgykell felagasztani a gyária? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi megnézem.. 3000 ft nem is veszélyes, az anyaga az papír vagy ugyanolyan műanyag mint a gyári? vagy úgykell felagasztani a gyária? :huh:

Ki kell szerelni a gyári lapot és a helyére kell pattintani az újat. Valamilyen áttetsző fehér műanyag lap, hajlékony. A számlapok.hu-s elég húzós árat kért volna, ha jól emlékszem 10000-et csak egy számlapért, amikor 22000-ért komplett új műszeregységet adott volna egy autóműszeres.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémről is hámlott a fekete fólia. Ez a jelenség gyári hiba.

Most hallok először erről a problémáról. Nem tenne fel valaki egy képet erről?

Korábban egyébként próbáltam kinyomozni, hogy milyen megfontolásból kerültek különböző számlapok az egyes Astrákba, de csak két dolgot sikerült (részlegesen) kiderítenem: 1. melyik felszereltségi szintekhez tartozott fordulatszámmérő, 2. az eredeti számlapbeosztás a 90-110-es volt.

Link to comment
Megosztás:

Mikor megvettem, nekem is visszahült a kékbe. Termosztátcsere, és most stabilan a 95 fokos vonalnál van a mutató, meg sem mozdul. :huh: Fűtés, mint egy olajkályha. :)

Igaz ez a dizelnél nem volt 2000 pénz, és max tiz perc, 2 dl hűtőviz utántöltéssel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mikor megvettem, nekem is visszahült a kékbe. Termosztátcsere, és most stabilan a 95 fokos vonalnál van a mutató, meg sem mozdul. :huh: Fűtés, mint egy olajkályha. :)

Igaz ez a dizelnél nem volt 2000 pénz, és max tiz perc, 2 dl hűtőviz utántöltéssel. :)

Jó neked. Nekünk kb 2 óra. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó neked. Nekünk kb 2 óra. :lol:

Annyi azért nincs, szerelő srác, akihez vinni szoktam a kocsit, olajcserét, vezérléscserét, termosztátcserét, és a szelepfedéltömítés cseréjét megcsinálta 1 óra alatt, pedig közben cigiszünetet is tartott. Mondjuk Opelszervízben dolgozott előtte... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Annyi azért nincs, szerelő srác, akihez vinni szoktam a kocsit, olajcserét, vezérléscserét, termosztátcserét, és a szelepfedéltömítés cseréjét megcsinálta 1 óra alatt, pedig közben cigiszünetet is tartott. Mondjuk Opelszervízben dolgozott előtte... :huh:

Nekem kb ennyi, itt az utcán, egyedül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

hát ahogy mesélte a srácc neki se tart sokkal tovább...

azt mondja lehuzza a szíjat a fogaskerékkel együtt, kiszedi s termot és ugy szijjal együtt, a feszítőhöz nem is nyul.

mondjuk nincs is értelme, mert nem kap uj szijat.

az meg hogy kihol dolgozott....

két srácc van nálunk, egyik 4 éve van ott vagy egy óra egy vezérléscsere neki a renaultokon, azok pedig szarok.

másik kétéve, neki van hogy fél nap...

aztán jött egy másik szerelő, annak meg 20 perc és ki is vitte a kocsit..

ki mennyire vágja a témát, és hogy iparkodik.

a 8 v -s twingot, mi is 20 perc alatt csináltuk meg :huh: de az nagyon egyszerű...

az ékszíjban még vannak csikok is, hogy hol legyen, szoval nagyon egyszerű, felöl jelre kell állítani a vez tengely fogaskerekét,alol meg a főtengenget, rátolni a kereket alol is, aztán rá a szíjat, fel a feszítőt, még azt se kell nézni, hogy a szíj a feszített olalon hogy van, mert a fogaskerék el tud fordulni, és csak az ékszíjtárcsa szoritja a helyére..

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem a hűtőre rámenő "kunkori" csövet, hogy folyamatosan melegszik e a motorral, és hát azt kell hogy mondjam a gumicső feléig folyamatosan melegszik, mikor eléri a 90 fok és a kék csík közötti vonalat, akkor nyit teljesen a termosztát és akkor érzem hogy a gumicső végig meleg, de mondom a vonal eléréséig a gumicső egyikfele jég hideg másik fele(termosztát felöli része) meg folyamatosan melegszik. Egyébként tegnap felmentem egy hegyre a kocsival és akkor láttam hogy megerőltette magát a mutató, mert felment egészen a 90 fokos vonal alá 2-3 milivel alatta állt meg. Szóval tud az a mutató tovább is menni, csak ahhoz nagyon meg kell dolgoztatni a kocsit. Egyébként megtaláltam a jeladót is, annyit csináltam vele hogy megpucolgattam, meg befújtam kontakt spérvel. De nem lett jobb :huh: Persze attól még lehet rossz a komplett jeladó is. A műszerfalat sem tudom hogy ebben volt e gyárilag, annnyi biztos hogy ugyan úgy néz ki mint amit tegnap? valaki belinkelt egy képet az 1.6i műszerfaláról. Amúgy nem tudom lehet e köze hozzá, mármint a műszerfal problémához, de nekem a benzinszintjelző mutatóm se azt mutatja ami a valóság. Ha telenyomom fullra a kocsit, akkor is csak az 50 liter alatti vonalig megy fel a mutató, szóval egy osztással le van maradva, ezt sem tudom miért.

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem a hűtőre rámenő "kunkori" csövet, hogy folyamatosan melegszik e a motorral, és hát azt kell hogy mondjam a gumicső feléig folyamatosan melegszik, mikor eléri a 90 fok és a kék csík közötti vonalat, akkor nyit teljesen a termosztát és akkor érzem hogy a gumicső végig meleg, de mondom a vonal eléréséig a gumicső egyikfele jég hideg másik fele(termosztát felöli része) meg folyamatosan melegszik. Egyébként tegnap felmentem egy hegyre a kocsival és akkor láttam hogy megerőltette magát a mutató, mert felment egészen a 90 fokos vonal alá 2-3 milivel alatta állt meg. Szóval tud az a mutató tovább is menni, csak ahhoz nagyon meg kell dolgoztatni a kocsit. Egyébként megtaláltam a jeladót is, annyit csináltam vele hogy megpucolgattam, meg befújtam kontakt spérvel. De nem lett jobb :lol: Persze attól még lehet rossz a komplett jeladó is. A műszerfalat sem tudom hogy ebben volt e gyárilag, annnyi biztos hogy ugyan úgy néz ki mint amit tegnap? valaki belinkelt egy képet az 1.6i műszerfaláról. Amúgy nem tudom lehet e köze hozzá, mármint a műszerfal problémához, de nekem a benzinszintjelző mutatóm se azt mutatja ami a valóság. Ha telenyomom fullra a kocsit, akkor is csak az 50 liter alatti vonalig megy fel a mutató, szóval egy osztással le van maradva, ezt sem tudom miért.

Ez meg lehet a tankjeladó problémája, bár így, hogy mindkét kisműszer keveset mutat, akár a műszeregység fesszabályzójának a hibáját is el tudom képzelni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy nem tudom lehet e köze hozzá, mármint a műszerfal problémához, de nekem a benzinszintjelző mutatóm se azt mutatja ami a valóság. Ha telenyomom fullra a kocsit, akkor is csak az 50 liter alatti vonalig megy fel a mutató, szóval egy osztással le van maradva, ezt sem tudom miért.

Ne add fel csüggedésed, nekem sincs teletankom a műszer szerint. A víz viszont rendben van, bár amilyen sokat megyek vele egyszuszra csoda hogy kimozdul a helyéről.

Link to comment
Megosztás:

Este nézegettem a garázsban a motort. A váltó tipust akartam megtudni. Azt nem sikerült, viszont megdöbbenve láttam, hogy a váltóházon (?), vagy kuplungházon (?), a bal oldali féltengely csatlakozása fölött, az alu öntvény redőiben világos szinű olaj van. Úgy saccoltam, hogy talán féldecinnyi lehet, meg ami lecsoroghatott. Nem tudtam kideríteni, hogy honnan kerülhetett oda. Fékolajra, vagy kormányszervó olajra gondolok. Valamelyik topicban a szervóról olvastam, hogy a végállás közelébe kitekert kománynál esetleg nyiszoroghat. Hát nekem is ezt csinálja. A fékkel nincs bajom.

Még nagyon kezdő opelos vagyok, úgyhogy még keresgélem a motortérben a dolgokat. (Azért a motort, meg a főbb részeket megismerem! Meg az előző autóimat szerelgettem is.)

Valaki tud segíteni? Honnan kerülhetett oda?

Link to comment
Megosztás:

Este nézegettem a garázsban a motort. A váltó tipust akartam megtudni. Azt nem sikerült, viszont megdöbbenve láttam, hogy a váltóházon (?), vagy kuplungházon (?), a bal oldali féltengely csatlakozása fölött, az alu öntvény redőiben világos szinű olaj van. Úgy saccoltam, hogy talán féldecinnyi lehet, meg ami lecsoroghatott. Nem tudtam kideríteni, hogy honnan kerülhetett oda. Fékolajra, vagy kormányszervó olajra gondolok. Valamelyik topicban a szervóról olvastam, hogy a végállás közelébe kitekert kománynál esetleg nyiszoroghat. Hát nekem is ezt csinálja. A fékkel nincs bajom.

Még nagyon kezdő opelos vagyok, úgyhogy még keresgélem a motortérben a dolgokat. (Azért a motort, meg a főbb részeket megismerem! Meg az előző autóimat szerelgettem is.)

Valaki tud segíteni? Honnan kerülhetett oda?

Az említetteken kívül még váltoolaj is lehet. Van a váltó tetején egy szuszogó, (ott alol a rudazat megy bele) vagy a rudazat szimeringje ment nyugdíjba.

A váltóban, és a szervóban, egyébként piros színü olaj van. A meteorológia mai állása szerint, ha vízzel kevereett megjósolhatatlan árnyalatura változhat. :huh:

Link to comment
Megosztás:

szervó olaj az ha jol tudom piros

Hát ez nem piros. Valami világos színre emlékszem.

Van még egy kérdésem: Bal oldalt, az reflektor közelében az első homlokfalnál megy egy kábelkorbács, amiről leágazik egy kb. fél méter hosszú vezeték, aminek a végében egy meglehetősen nagyméretű, két sarkú (pólusú) csatlakozó van.

Ez mi a rák. Mert nekem egyszerűen az akku, meg a mellette levő fekete hengeres doboz közé be van szorítva, és lóg a levegőben.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nem piros. Valami világos színre emlékszem.

Van még egy kérdésem: Bal oldalt, az reflektor közelében az első homlokfalnál megy egy kábelkorbács, amiről leágazik egy kb. fél méter hosszú vezeték, aminek a végében egy meglehetősen nagyméretű, két sarkú (pólusú) csatlakozó van.

Ez mi a rák. Mert nekem egyszerűen az akku, meg a mellette levő fekete hengeres doboz közé be van szorítva, és lóg a levegőben.

Milyen motor? Benzines, díesel?

Még akár a fékolaj szintjelzője is lehetne.

Egy motorkód sokat dobna, hogy néhány dolgot kizárhassunk, de a legjobb egy fotó lenne.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nem piros. Valami világos színre emlékszem.

Van még egy kérdésem: Bal oldalt, az reflektor közelében az első homlokfalnál megy egy kábelkorbács, amiről leágazik egy kb. fél méter hosszú vezeték, aminek a végében egy meglehetősen nagyméretű, két sarkú (pólusú) csatlakozó van.

Ez mi a rák. Mert nekem egyszerűen az akku, meg a mellette levő fekete hengeres doboz közé be van szorítva, és lóg a levegőben.

Ha találsz a másik oldalon is, akkor a fékkopás visszajelző vezetéke. Írd le, milyen a motorkódod és milyen színűek ezek a vezetékek.

Link to comment
Megosztás:

Bal oldalt, az reflektor közelében az első homlokfalnál megy egy kábelkorbács, amiről leágazik egy kb. fél méter hosszú vezeték, aminek a végében egy meglehetősen nagyméretű, két sarkú (pólusú) csatlakozó van.

Ez mi a rák. Mert nekem egyszerűen az akku, meg a mellette levő fekete hengeres doboz közé be van szorítva, és lóg a levegőben.

Szerintem ez a külső hőmérő szenzor csatija lesz, aminek a helye a lökhárító belső oldalán van.

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor? Benzines, díesel?

Még akár a fékolaj szintjelzője is lehetne.

Egy motorkód sokat dobna, hogy néhány dolgot kizárhassunk, de a legjobb egy fotó lenne.

Itt van!

Illetve ehhez nagyon hasonló. Diesel. X17DTL.

A fék munkahenger alatt van a kifolyt olaj, de nem úgy látszott, hogy onnan jött volna.

Lehet esetleg gázolaj? Már bosszant, hogy nem néztem jobban körbe!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.