Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

De kisüléskor (ha feltételezzük, hogy csak az egyik pólusnál történik) nem süti ki a többi pólusnál feltorlódott töltést is rásegítve ezzel a szikrázandó pólusra?

Ha egy póluson sül ki, akkor elrántja a többi pólustól is, mert arra megy az elektron amerre kisebb az ellenállás.

Nyílván maradnak töltéshordozók a gyertyába, de azok visszafelé libbennek a trafó felé, amint az átütéshez kevés az energiájuk. Ezért szokták azt mondani, hogy széria trafóra alacsony impedanciás kábelt nem kéne rakni, mert itt kicsivel nagyobb fesz képződik (kb 30kV), mint a régi trafóknál, ahol réz gyújtókábel volt (kb 10-15kV).

üdv josh

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és az opelosok körében is.

Nem rég vettem egy F astra (x14xe) és azt veszem észre, hogy 25km után sem mozdúl a vízhőfok mutatója, de ha 160km megyek akkor már felmelegszik 90 fokra.

A kérdésem, hogy ha a műszerfal jó, fűtés van a kocsiban (nincs annyira mint amikor 90fokra melegszik) akkor lehetséges, hogy nincs benne Termosz?

25km után a műszerfalnak gondolom mutatnia kellene valamit nem?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ha egy póluson sül ki, akkor elrántja a többi pólustól is, mert arra megy az elektron amerre kisebb az ellenállás.

Nyílván maradnak töltéshordozók a gyertyába, de azok visszafelé libbennek a trafó felé, amint az átütéshez kevés az energiájuk. Ezért szokták azt mondani, hogy széria trafóra alacsony impedanciás kábelt nem kéne rakni, mert itt kicsivel nagyobb fesz képződik (kb 30kV), mint a régi trafóknál, ahol réz gyújtókábel volt (kb 10-15kV).

az elektronoknak egy iránya van, a trafó felé.

Link to comment
Megosztás:

Nem rég vettem egy F astra (x14xe) és azt veszem észre, hogy 25km után sem mozdúl a vízhőfok mutatója, de ha 160km megyek akkor már felmelegszik 90 fokra.

A kérdésem, hogy ha a műszerfal jó, fűtés van a kocsiban (nincs annyira mint amikor 90fokra melegszik) akkor lehetséges, hogy nincs benne Termosz?

25km után a műszerfalnak gondolom mutatnia kellene valamit nem?

igen, elég gyanús a termosztát.

nézd meg, hidegindítás után együtt melegszik-e a motorral a kimenő vízcső és a hűtő...

Link to comment
Megosztás:

lényegében igen. Pontosan ezért viszonyul egyformán a nagyobb potenciálú elektródához

minden egyforma távolságban levő pólus.

Akkor értem azt hiszem, ez a kulcsmondat: "Azt ne felejtsd el, hogy a fizikában fordított az áram iránya.

Vagyis az elektrontöbblet (ami vándorol) a negatívabb pólusokon "sorakozik"."

A testen sorakoznak a elektronok és hogy többet sorakoztasson fel, több energia kell. Laikusul. :huh: Ugye?

Link to comment
Megosztás:

Akkor értem azt hiszem, ez a kulcsmondat: "Azt ne felejtsd el, hogy a fizikában fordított az áram iránya.

Vagyis az elektrontöbblet (ami vándorol) a negatívabb pólusokon "sorakozik"."

A testen sorakoznak a elektronok és hogy többet sorakoztasson fel, több energia kell. Laikusul. :lol: Ugye?

kapsz cukrot! :huh:

Link to comment
Megosztás:

az elektronoknak egy iránya van, a trafó felé.

Hülyén fogalmaztam.

Igen a trafó felé egy iránya van, de termel az ott nem kevés mennyiségű mágneses teret is a trafón, ha hirtelen lebomlik a kör és kis impedanciás a kábel nagy potenciálon.

Jah meg a másik, ha közös szekunderes a gyújtótrafó akkor még izgibb a több pólusú gyertya mert ott 2 hengerbe van egyszerre szikra...

Link to comment
Megosztás:

Jah meg a másik, ha közös szekunderes a gyújtótrafó akkor még izgibb a több pólusú gyertya mert ott 2 hengerbe van egyszerre szikra...

Igen, ez a másik probléma, Opelnél pl az összes DIS gyújtás ilyen. Itt még többet lehet ártani egy nem

belevaló gyertyával.

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Köszi az infót akkor inkább nem Bosch Platina 4-et veszek E85-höz hanem sima Bosch Platinát... :huh: Másik dillema alakult ki bennem az E85-nek kisebb az égéshője nem lenne célszerű ennek tudatában más hőértékű gyertyát berakni?

Link to comment
Megosztás:

A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között.

Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van.

Nos csak egy Apróka dolog a potenciál külömbséget nem távolságban szokták megadni hanem feszültségszintben :huh: Amit te mondtál az inkább az átívelési távolság mint potenciál kulombség:) Potecnciál külömbségről akkor is beszélhetünk ha pl mindkét pólus pozítív töltésű csak az egy mondjuk 50volt a másik 100volt ekkor beszélünk potenciálkülömségről :lol: Amit te mondtál az az átívelési távolság valóban! :) A Kettő nem egy viszont nem független egymástól.

Egyébként Lakóházaknál is van egy úgynevezett EPH csomópont ahova az összes fémből készült dolgot kötelező bekötni mint pl: Korlát vagy fürdőkás zuhanytálca Az EPH anyit jelent hogy egyen potenciálra hozás!

Nos csak azért volt bátorságom ezt így elmondani mert Villamos szakterületen dolgozom a Paksi Atumerőműben a 400Kv/120Kv os alálomásom mint Hálózati elektrikus! :)

És ha valakit esetleg érdekel és szívesen Megnézné közelebről is az Erőművet szívesen beviszem,mert van lehetőségem kalauzolni bárkit! Csak írjatok emailt!

Link to comment
Megosztás:

Nos csak egy Apróka dolog a potenciál külömbséget nem távolságban szokták megadni hanem feszültségszintben :lol: Amit te mondtál az inkább az átívelési távolság mint potenciál kulombség:) Potecnciál külömbségről akkor is beszélhetünk ha pl mindkét pólus pozítív töltésű csak az egy mondjuk 50volt a másik 100volt ekkor beszélünk potenciálkülömségről :) Amit te mondtál az az átívelési távolság valóban! :) A Kettő nem egy viszont nem független egymástól.

Egyébként Lakóházaknál is van egy úgynevezett EPH csomópont ahova az összes fémből készült dolgot kötelező bekötni mint pl: Korlát vagy fürdőkás zuhanytálca Az EPH anyit jelent hogy egyen potenciálra hozás!

Nos csak azért volt bátorságom ezt így elmondani mert Villamos szakterületen dolgozom a Paksi Atumerőműben a 400Kv/120Kv os alálomásom mint Hálózati elektrikus! :D

És ha valakit esetleg érdekel és szívesen Megnézné közelebről is az Erőművet szívesen beviszem,mert van lehetőségem kalauzolni bárkit! Csak írjatok emailt!

Én már jártam ott 1x. Kicsit féltem is, hogy megárt a sugárzás! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Egy pár hozzászólással arébb írtatok már a termoszról de engem az érdekelne, hogy milyen ívet rajzol le a gumicső (Termosz+Hűtő)mert nekem elég furin áll. A termosztól indulva a bal első lámpa felé megy egy 10 cm majd 180fokban fölfelé visszakanyarodik (egy kicsit megtörve, felére csökkentve az átmérőt) a hűtőhöz.

És még egy kérdés: Csak kompletben lehet venni a termoszt (termosz egybeépítve a tetejével) vagy külön is mint a skodrinál?

Auto motorja x14xe '96

Link to comment
Megosztás:

Nos csak egy Apróka dolog a potenciál külömbséget nem távolságban szokták megadni hanem feszültségszintben :lol: Amit te mondtál az inkább az átívelési távolság mint potenciál kulombség:) Potecnciál külömbségről akkor is beszélhetünk ha pl mindkét pólus pozítív töltésű csak az egy mondjuk 50volt a másik 100volt ekkor beszélünk potenciálkülömségről :) Amit te mondtál az az átívelési távolság valóban! :) A Kettő nem egy viszont nem független egymástól.

És ha valakit esetleg érdekel és szívesen Megnézné közelebről is az Erőművet szívesen beviszem,mert van lehetőségem kalauzolni bárkit! Csak írjatok emailt!

Nem is távolságról beszéltem :D Ha figyelmesen elolvasod, akkor arról beszéltem, az elektróda és pólus között

potenciálkülönbség alakul ki. :D Abban igazad van, hogy fontos az átívelési távolság az adott dielektromos állandó

és a gyújtófeszültség függvényében, azért is olyan fontos a gyertyahézag beállítása pl az egypólusú hagyományos

gyertyákon :huh:

Az erőmű látogatás jó ötlet, még sosem voltam, de kíváncsi lennék rá. Szerintem egy tavaszi hétvégén többen

is mennénk, ha van rá lehetőség ;)

Link to comment
Megosztás:

Egy pár hozzászólással arébb írtatok már a termoszról de engem az érdekelne, hogy milyen ívet rajzol le a gumicső (Termosz+Hűtő)mert nekem elég furin áll. A termosztól indulva a bal első lámpa felé megy egy 10 cm majd 180fokban fölfelé visszakanyarodik (egy kicsit megtörve, felére csökkentve az átmérőt) a hűtőhöz.

És még egy kérdés: Csak kompletben lehet venni a termoszt (termosz egybeépítve a tetejével) vagy külön is mint a skodrinál?

Auto motorja x14xe '96

Szerintem befelé kéne kanyarodnia, nem kifelé. Lehet hogy fordítva van berakva.

Én eddig csak házzal együtt kaptam termoszt, de az tuti hogy valamelyik típushoz lehet betétet

is venni (viszont lehet hogy ez a Z14XE volt már).

Link to comment
Megosztás:

Talán nem kellene "termoszozni", meg "külömbségezni" itt a fórumon, mert még valaki (az ifjabbak közül) azt hiszi, hogy az így helyes! :huh: Tudom, hogy ez nem népnevelő fórum, de azért mégis "báncsaja" szememet.

Egyetértek. Az a baj, hogy ha mindig minden ki lenne javítva, akkor a fele hozzászólás csak javításokból állna. Esetleg lehetne az automatára bízni néhány javítást, ahogy a káromkodásokat is kiszedi/átírja.

(engem még zavar a magyar értelmező kéziszótárban meg nem található magyarnak hitt szavak használata is)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.