Tápiószecső Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Bementem ma az autósboltba és aztmondtam hogy a C20XE motorhoz kérném a gyári gyertya szettet.... Ezt kaptam : Gyertya Nemláttam most milyen lehet benne mert 1 hónapja vettem az autót és a volt tulaj mondta,hogy esedékes lessz a csere de ősem emlékszik már hogy mit is tett bele.. végül is a kérdésem lehet e ez a gyári gyertya?? :huh: Lehet. Ha nem hamisítvány, akkor az is szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 ...végül is a kérdésem lehet e ez a gyári gyertya?? :huh: Köszönöm! Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. Manapság már mindent kínában gyártanak, nem? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. A dobozon Germany felirat és Made in EU van akkor valószínű,hogy original hacsak nem valami németországi kínai érdekeltségű leányválalat :huh: Köszönöm srácok akkor asszem holnap bele is pakolom! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Manapság már mindent kínában gyártanak, nem? :huh: A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni. Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni. Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :huh: Hát megette a manó ha ez most a felirat ellenére kínai :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sima Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Nekem az a gondom hogy 50el menyek és csak 30 at mutat a kilóméter óra. Mi lehet a hiba??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Nekem az a gondom hogy 50el menyek és csak 30 at mutat a kilóméter óra. Mi lehet a hiba??? Valamennyit mindegyik csal, de lehet, hogy nem a megfelelő W-számú óra van a kocsidban, vagy csak elfáradt a mutatót visszahúzó rugó. Ez a W= szám a kilométeróra számlap alsó részén látható, ez mondja meg az óra belső áttételét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január23, 2008 Megoszt Elküldve Január23, 2008 Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. Többször volt már téma a fórumon a kínai gyártású hamisított gyertya, korábban én is aggódtam. Állítólag ma már nagyon jó hamisítványok vannak. Segítséget nyújthat a megkülönböztetéshez a kovacsauto.hu Hasznos információk rovatában található leírás. http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fsurl...tya/ngk_gyertya Egyéb háttérinformációk, ahol szintén írnak a hamisításról: http://totalcar.hu/magazin/szotar/gyertya!2 http://www.integratorforum.hu/index.php?op...4&Itemid=72 Itt a fórumon aranyszabály volt, hogy gyertyából "szigorúan gyárit", de a szerelési kézikönyvek más márkák használatát is megengedik (pl. Bosch). Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 az AGR az, ami az alapjárati motor mellett an hátul, hengeres alu színű? Minden motortípuson más helyen van, pl X16XEL esetében 3 féle szívósor is létezik, mindegyiken máshol van :huh: Lényeg hogy egy kb 5cm átmérőjű hengeres tárgy, két nagy torx csavar fogja, és egy 5 pólusú csati megy rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban így is szokták alkalmazni :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni. Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :huh: Belepakoltam az új gyertyákat a Computer kiírta: Made in China :lol::lol: Na csak poén volt, a régi ugyanez a tipus volt amit kivettem elméletileg jó kell legyen,remélem nem lessz gondom bár bogarat tettél belém ezzel a GM kínai dologgal :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban így is szokták alkalmazni :) Igazad van és még annyit fűznék ehhez hogy vannak a Platina "öntisztuló" gyertyák is és úgytudom az is csak akkor öntisztuló ha magasabb furdulatszám tartományba használjuk az autót! Pl 4000 -6000 között valahol! Vagy lehet rosszultudom? :huh: De tény hogy utcai autóba sztem a gyár által meghatárotott gyertyát ildomos használni mart ha mást nem léptetünk utána felesleges pénzkidobás az hogy elmondhatom hogy nekem biza 5000 ft/db volt a gyertyám a kocsimba és az autó ugyan jobban nem megy és semmi változás de pszihésen jótesz.. vagyis elhiszem hogy jobbanmegy és közben semmi :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban így is szokták alkalmazni :huh: Ez hogyis? Mit értesz szikrateljesítményen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Ez hogyis? Mit értesz szikrateljesítményen? Tudom nem én írtam de lehet eltudom magyarázni! Tehát a szikrateljesítmény, Mivel a gyertya illetve a gyújtás ugye nagyfeszültséggel működik vagy is attól keletkezik szikra tehát teszem azt egy példa: Ha a gyújtószikra feszültsége 1 pólusnál 20000 volt és itt jóminőségű a szikra 2 pólusnál feleződik tehát 2 szikra 10/10 ezer volt vagyis ugyan 2 szikrád van de csak kisebb feszültséggel, ha 4 pólusod van akkor ez 4 felé oszlik tehát igaz 4 szikra keletkezik de a minősége illetve a teljesítménye közelsem oylan mint pl 1 pólusnál ahol a teljes szikrafszültség egyetlen pólusra öszpontosul! Abban viszont nemhiszek hogy a 4 polosú vagy 2 polusú gyertyánál egy és ugyanazon időben 2 illetve 4 szikra egyszerre lenne.... De most megnemtudnám mondani hogy miylen feszültségen dolgozik a gyújtás... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Tudom nem én írtam de lehet eltudom magyarázni! Tehát a szikrateljesítmény, Mivel a gyertya illetve a gyújtás ugye nagyfeszültséggel működik vagy is attól keletkezik szikra tehát teszem azt egy példa: Ha a gyújtószikra feszültsége 1 pólusnál 20000 volt és itt jóminőségű a szikra 2 pólusnál feleződik tehát 2 szikra 10/10 ezer volt vagyis ugyan 2 szikrád van de csak kisebb feszültséggel, ha 4 pólusod van akkor ez 4 felé oszlik tehát igaz 4 szikra keletkezik de a minősége illetve a teljesítménye közelsem oylan mint pl 1 pólusnál ahol a teljes szikrafszültség egyetlen pólusra öszpontosul! Abban viszont nemhiszek hogy a 4 polosú vagy 2 polusú gyertyánál egy és ugyanazon időben 2 illetve 4 szikra egyszerre lenne.... De most megnemtudnám mondani hogy miylen feszültségen dolgozik a gyújtás... :huh: Olyan nincs hogy egyszerre több szikra van. Mindig a legkönnyebb utat választja és abból csak egy van. Ezekszerint a brisk pólusnélküli gyertyáján végtelen mennyiségű szikra lenne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 ...Ezekszerint a brisk pólusnélküli gyertyáján végtelen mennyiségű szikra lenne? Módosítok, erről lenne szó: brisk Ezeknél is van pólus, de a lényeg nem változott. Szerk: A cikkben is írja, hogy megnövekszik a feszültségigény, de azt sajnos nem hogy miért. Attól, hogy több pólus van a potenciál értéke ugyanaz kellene hogy maradjon?! Bár villanyhoz nem értek. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xray Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Módosítok, erről lenne szó: brisk Ezeknél is van pólus, de a lényeg nem változott. Mna Látod erre nemtudok mit mondani,,, de szerintem itt is csak 1 szikra van csak a külömbség az lehet,hogy nem egy és ugyanazon helyen adja le! De ez csak tipp :huh: Ha az ív száma megnő akkor igen a gyújtó feszültség is több kell hogy azt fent is tudja tartani, namost ha a gyújtórendszer nemtudja ezt az értéket akkor sztem semitsem használ sem jobb nem lessz, még az is előfordulhat hogy rosszabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Mna Látod erre nemtudok mit mondani,,, de szerintem itt is csak 1 szikra van csak a külömbség az lehet,hogy nem egy és ugyanazon helyen adja le! De ez csak tipp :huh: Ha az ív száma megnő akkor igen a gyújtó feszültség is több kell hogy azt fent is tudja tartani, namost ha a gyújtórendszer nemtudja ezt az értéket akkor sztem semitsem használ sem jobb nem lessz, még az is előfordulhat hogy rosszabb. És akkor elérkeztünk az elejére. :lol: A többpólusnál szerintemtöbb lehetőség van kisebb ellenállású utat találnia a szikrának, de ez pont azt sugallná hogy nem kell nagyobb teljesítmény. De nem nő meg. (szerintem) Na majd Gabi jól kiokosít. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Én is erre tippelnék. Inkább a gyújtás biztossága miatt van a több pólus szerintem (mint a repülőgépeken, hogy tuti legyen szikra minden körülmények között és ne legyen kihagyás). Ha a legrövidebb utat teszi meg -tehát nem ad több helyen szikrát egyszerre, akkor nem is oszlik el a feszültség, mert nem kell több pont között esnie egyszerre. Ha pedig véletlenszerűen váltogatja a szikra helyeket, akkor az talán a tökéletesebb égést is elősegítheti, hiszen nem mindíg ugyanazon a ponton történik a gyújtás (bár szerintem minimális a távolság a pólusok között ehhez). Én is csak okoskodok :huh: De tényleg kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között. Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van. Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda. Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg, és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is, ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához. Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt. Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben. Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális eredményt lehessen elérni :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között. Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van. Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda. Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg, és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is, ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához. Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt. Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben. Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális eredményt lehessen elérni :huh: Több pólusunál akkor elvileg több akadályon kell az áramnak átfolynia. De kisüléskor (ha feltételezzük, hogy csak az egyik pólusnál történik) nem süti ki a többi pólusnál feltorlódott töltést is rásegítve ezzel a szikrázandó pólusra? Illetve, ha a töltés megmarad a nem kisütött pólus(ok)nál ez a tárolt kapacitás esetleg felhasználható a következő gyújtásnál? Szerintem ez lenne logikus hiszen az energia nem vész el, de persze attól még a kezdeti töltéshez akkor is többletenergia kell, úgyhogy a nagyobb trafó és a kábelek mindenképpen indokoltak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között. Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van. Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda. Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg, és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is, ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához. Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt. Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben. Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális eredményt lehessen elérni :huh: A kondi nem jó hasonlat, mert az egy energiatároló és ahhoz hogy tárolni tudjon kell hogy legyen áramfolyás. Amint az áram folyása megszűnik a kondenzátorból áram kezd kifolyni az előtte lévő töltőáram potenciál különbségével. Az mondjuk tény, hogy a dielektrikum leküzdéséhez energia kell. De TELJESEN igazad van abban, hogy több pólus nagyobb potenciál kell az átütéshez és lehetőleg minnél gyorsabban kell felépülnie a potenciálkülönbségnek. üdv josh Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Azt ne felejtsd el, hogy a fizikában fordított az áram iránya. :huh: Vagyis az elektrontöbblet (ami vándorol) a negatívabb pólusokon "sorakozik". Az elektróda alakítja ki a potenciálkülönbséget, amivel mindegyik pólussal kapcsolatba kerül, de csak egyikről, vagy jó esetben kettőről fognak "átugrani" az elektronok :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 A kondi nem jó hasonlat Igen, ezt én is mondtam, hogy nem igazán jó hasonlat, de szemléltetésre jó lehet :huh: (két pólus + dielektrikum) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts