Tápiószecső Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 Xray írta: Bementem ma az autósboltba és aztmondtam hogy a C20XE motorhoz kérném a gyári gyertya szettet.... Ezt kaptam : Gyertya Nemláttam most milyen lehet benne mert 1 hónapja vettem az autót és a volt tulaj mondta,hogy esedékes lessz a csere de ősem emlékszik már hogy mit is tett bele.. végül is a kérdésem lehet e ez a gyári gyertya?? :huh: Lehet. Ha nem hamisítvány, akkor az is szerintem.
FPepe Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 Xray írta: ...végül is a kérdésem lehet e ez a gyári gyertya?? :huh: Köszönöm! Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba.
Tápiószecső Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 FPepe írta: Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. Manapság már mindent kínában gyártanak, nem? :huh:
Xray Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 FPepe írta: Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. A dobozon Germany felirat és Made in EU van akkor valószínű,hogy original hacsak nem valami németországi kínai érdekeltségű leányválalat :huh: Köszönöm srácok akkor asszem holnap bele is pakolom! :lol:
FPepe Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 Tápiószecső írta: Manapság már mindent kínában gyártanak, nem? :huh: A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni. Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :lol:
Xray Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 FPepe írta: A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni. Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :huh: Hát megette a manó ha ez most a felirat ellenére kínai :) :lol:
Sima Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 Nekem az a gondom hogy 50el menyek és csak 30 at mutat a kilóméter óra. Mi lehet a hiba???
FPepe Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 Sima írta: Nekem az a gondom hogy 50el menyek és csak 30 at mutat a kilóméter óra. Mi lehet a hiba??? Valamennyit mindegyik csal, de lehet, hogy nem a megfelelő W-számú óra van a kocsidban, vagy csak elfáradt a mutatót visszahúzó rugó. Ez a W= szám a kilométeróra számlap alsó részén látható, ez mondja meg az óra belső áttételét.
opelastras Elküldve Január23, 2008 Elküldve Január23, 2008 FPepe írta: Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba. Többször volt már téma a fórumon a kínai gyártású hamisított gyertya, korábban én is aggódtam. Állítólag ma már nagyon jó hamisítványok vannak. Segítséget nyújthat a megkülönböztetéshez a kovacsauto.hu Hasznos információk rovatában található leírás. http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fsurl...tya/ngk_gyertya Egyéb háttérinformációk, ahol szintén írnak a hamisításról: http://totalcar.hu/magazin/szotar/gyertya!2 http://www.integratorforum.hu/index.php?op...4&Itemid=72 Itt a fórumon aranyszabály volt, hogy gyertyából "szigorúan gyárit", de a szerelési kézikönyvek más márkák használatát is megengedik (pl. Bosch).
opel16v Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 transamhun írta: az AGR az, ami az alapjárati motor mellett an hátul, hengeres alu színű? Minden motortípuson más helyen van, pl X16XEL esetében 3 féle szívósor is létezik, mindegyiken máshol van :huh: Lényeg hogy egy kb 5cm átmérőjű hengeres tárgy, két nagy torx csavar fogja, és egy 5 pólusú csati megy rá.
opel16v Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban így is szokták alkalmazni :huh:
Xray Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 FPepe írta: A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni. Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :huh: Belepakoltam az új gyertyákat a Computer kiírta: Made in China :lol::lol: Na csak poén volt, a régi ugyanez a tipus volt amit kivettem elméletileg jó kell legyen,remélem nem lessz gondom bár bogarat tettél belém ezzel a GM kínai dologgal :)
Xray Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 opel16v írta: Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban így is szokták alkalmazni :) Igazad van és még annyit fűznék ehhez hogy vannak a Platina "öntisztuló" gyertyák is és úgytudom az is csak akkor öntisztuló ha magasabb furdulatszám tartományba használjuk az autót! Pl 4000 -6000 között valahol! Vagy lehet rosszultudom? :huh: De tény hogy utcai autóba sztem a gyár által meghatárotott gyertyát ildomos használni mart ha mást nem léptetünk utána felesleges pénzkidobás az hogy elmondhatom hogy nekem biza 5000 ft/db volt a gyertyám a kocsimba és az autó ugyan jobban nem megy és semmi változás de pszihésen jótesz.. vagyis elhiszem hogy jobbanmegy és közben semmi :lol:
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 opel16v írta: Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban így is szokták alkalmazni :huh: Ez hogyis? Mit értesz szikrateljesítményen?
Xray Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Tápiószecső írta: Ez hogyis? Mit értesz szikrateljesítményen? Tudom nem én írtam de lehet eltudom magyarázni! Tehát a szikrateljesítmény, Mivel a gyertya illetve a gyújtás ugye nagyfeszültséggel működik vagy is attól keletkezik szikra tehát teszem azt egy példa: Ha a gyújtószikra feszültsége 1 pólusnál 20000 volt és itt jóminőségű a szikra 2 pólusnál feleződik tehát 2 szikra 10/10 ezer volt vagyis ugyan 2 szikrád van de csak kisebb feszültséggel, ha 4 pólusod van akkor ez 4 felé oszlik tehát igaz 4 szikra keletkezik de a minősége illetve a teljesítménye közelsem oylan mint pl 1 pólusnál ahol a teljes szikrafszültség egyetlen pólusra öszpontosul! Abban viszont nemhiszek hogy a 4 polosú vagy 2 polusú gyertyánál egy és ugyanazon időben 2 illetve 4 szikra egyszerre lenne.... De most megnemtudnám mondani hogy miylen feszültségen dolgozik a gyújtás... :huh:
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Xray írta: Tudom nem én írtam de lehet eltudom magyarázni! Tehát a szikrateljesítmény, Mivel a gyertya illetve a gyújtás ugye nagyfeszültséggel működik vagy is attól keletkezik szikra tehát teszem azt egy példa: Ha a gyújtószikra feszültsége 1 pólusnál 20000 volt és itt jóminőségű a szikra 2 pólusnál feleződik tehát 2 szikra 10/10 ezer volt vagyis ugyan 2 szikrád van de csak kisebb feszültséggel, ha 4 pólusod van akkor ez 4 felé oszlik tehát igaz 4 szikra keletkezik de a minősége illetve a teljesítménye közelsem oylan mint pl 1 pólusnál ahol a teljes szikrafszültség egyetlen pólusra öszpontosul! Abban viszont nemhiszek hogy a 4 polosú vagy 2 polusú gyertyánál egy és ugyanazon időben 2 illetve 4 szikra egyszerre lenne.... De most megnemtudnám mondani hogy miylen feszültségen dolgozik a gyújtás... :huh: Olyan nincs hogy egyszerre több szikra van. Mindig a legkönnyebb utat választja és abból csak egy van. Ezekszerint a brisk pólusnélküli gyertyáján végtelen mennyiségű szikra lenne?
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Tápiószecső írta: ...Ezekszerint a brisk pólusnélküli gyertyáján végtelen mennyiségű szikra lenne? Módosítok, erről lenne szó: brisk Ezeknél is van pólus, de a lényeg nem változott. Szerk: A cikkben is írja, hogy megnövekszik a feszültségigény, de azt sajnos nem hogy miért. Attól, hogy több pólus van a potenciál értéke ugyanaz kellene hogy maradjon?! Bár villanyhoz nem értek. :huh:
Xray Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Tápiószecső írta: Módosítok, erről lenne szó: brisk Ezeknél is van pólus, de a lényeg nem változott. Mna Látod erre nemtudok mit mondani,,, de szerintem itt is csak 1 szikra van csak a külömbség az lehet,hogy nem egy és ugyanazon helyen adja le! De ez csak tipp :huh: Ha az ív száma megnő akkor igen a gyújtó feszültség is több kell hogy azt fent is tudja tartani, namost ha a gyújtórendszer nemtudja ezt az értéket akkor sztem semitsem használ sem jobb nem lessz, még az is előfordulhat hogy rosszabb.
Tápiószecső Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Xray írta: Mna Látod erre nemtudok mit mondani,,, de szerintem itt is csak 1 szikra van csak a külömbség az lehet,hogy nem egy és ugyanazon helyen adja le! De ez csak tipp :huh: Ha az ív száma megnő akkor igen a gyújtó feszültség is több kell hogy azt fent is tudja tartani, namost ha a gyújtórendszer nemtudja ezt az értéket akkor sztem semitsem használ sem jobb nem lessz, még az is előfordulhat hogy rosszabb. És akkor elérkeztünk az elejére. :lol: A többpólusnál szerintemtöbb lehetőség van kisebb ellenállású utat találnia a szikrának, de ez pont azt sugallná hogy nem kell nagyobb teljesítmény. De nem nő meg. (szerintem) Na majd Gabi jól kiokosít. :)
Stefan Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Én is erre tippelnék. Inkább a gyújtás biztossága miatt van a több pólus szerintem (mint a repülőgépeken, hogy tuti legyen szikra minden körülmények között és ne legyen kihagyás). Ha a legrövidebb utat teszi meg -tehát nem ad több helyen szikrát egyszerre, akkor nem is oszlik el a feszültség, mert nem kell több pont között esnie egyszerre. Ha pedig véletlenszerűen váltogatja a szikra helyeket, akkor az talán a tökéletesebb égést is elősegítheti, hiszen nem mindíg ugyanazon a ponton történik a gyújtás (bár szerintem minimális a távolság a pólusok között ehhez). Én is csak okoskodok :huh: De tényleg kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére.
opel16v Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között. Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van. Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda. Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg, és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is, ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához. Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt. Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben. Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális eredményt lehessen elérni :huh:
Stefan Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 opel16v írta: A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között. Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van. Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda. Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg, és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is, ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához. Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt. Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben. Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális eredményt lehessen elérni :huh: Több pólusunál akkor elvileg több akadályon kell az áramnak átfolynia. De kisüléskor (ha feltételezzük, hogy csak az egyik pólusnál történik) nem süti ki a többi pólusnál feltorlódott töltést is rásegítve ezzel a szikrázandó pólusra? Illetve, ha a töltés megmarad a nem kisütött pólus(ok)nál ez a tárolt kapacitás esetleg felhasználható a következő gyújtásnál? Szerintem ez lenne logikus hiszen az energia nem vész el, de persze attól még a kezdeti töltéshez akkor is többletenergia kell, úgyhogy a nagyobb trafó és a kábelek mindenképpen indokoltak.
josh_ Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 opel16v írta: A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között. Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van. Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda. Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg, és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is, ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához. Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt. Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben. Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális eredményt lehessen elérni :huh: A kondi nem jó hasonlat, mert az egy energiatároló és ahhoz hogy tárolni tudjon kell hogy legyen áramfolyás. Amint az áram folyása megszűnik a kondenzátorból áram kezd kifolyni az előtte lévő töltőáram potenciál különbségével. Az mondjuk tény, hogy a dielektrikum leküzdéséhez energia kell. De TELJESEN igazad van abban, hogy több pólus nagyobb potenciál kell az átütéshez és lehetőleg minnél gyorsabban kell felépülnie a potenciálkülönbségnek. üdv josh
opel16v Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 Azt ne felejtsd el, hogy a fizikában fordított az áram iránya. :huh: Vagyis az elektrontöbblet (ami vándorol) a negatívabb pólusokon "sorakozik". Az elektróda alakítja ki a potenciálkülönbséget, amivel mindegyik pólussal kapcsolatba kerül, de csak egyikről, vagy jó esetben kettőről fognak "átugrani" az elektronok :lol:
opel16v Elküldve Január24, 2008 Elküldve Január24, 2008 josh_ írta: A kondi nem jó hasonlat Igen, ezt én is mondtam, hogy nem igazán jó hasonlat, de szemléltetésre jó lehet :huh: (két pólus + dielektrikum)
Recommended Posts