Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Bementem ma az autósboltba és aztmondtam hogy a C20XE motorhoz kérném a gyári gyertya szettet.... Ezt kaptam :

Gyertya

Nemláttam most milyen lehet benne mert 1 hónapja vettem az autót és a volt tulaj mondta,hogy esedékes lessz a csere de ősem emlékszik már hogy mit is tett bele.. végül is a kérdésem lehet e ez a gyári gyertya?? :huh:

Lehet. Ha nem hamisítvány, akkor az is szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba.

A dobozon Germany felirat és Made in EU van akkor valószínű,hogy original hacsak nem valami németországi kínai érdekeltségű leányválalat :huh:

Köszönöm srácok akkor asszem holnap bele is pakolom! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a gondom hogy 50el menyek és csak 30 at mutat a kilóméter óra.

Mi lehet a hiba???

Valamennyit mindegyik csal, de lehet, hogy nem a megfelelő W-számú óra van a kocsidban, vagy csak elfáradt a mutatót visszahúzó rugó. Ez a W= szám a kilométeróra számlap alsó részén látható, ez mondja meg az óra belső áttételét.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a dobozán, hogy hol készült. Ha kínai, akkor ne tedd be az autódba.

Többször volt már téma a fórumon a kínai gyártású hamisított gyertya, korábban én is aggódtam. Állítólag ma már nagyon jó hamisítványok vannak. Segítséget nyújthat a megkülönböztetéshez a kovacsauto.hu Hasznos információk rovatában található leírás.

http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fsurl...tya/ngk_gyertya

Egyéb háttérinformációk, ahol szintén írnak a hamisításról:

http://totalcar.hu/magazin/szotar/gyertya!2

http://www.integratorforum.hu/index.php?op...4&Itemid=72

Itt a fórumon aranyszabály volt, hogy gyertyából "szigorúan gyárit", de a szerelési kézikönyvek más márkák használatát is megengedik (pl. Bosch).

Link to comment
Megosztás:

az AGR az, ami az alapjárati motor mellett an hátul, hengeres alu színű?

Minden motortípuson más helyen van, pl X16XEL esetében 3 féle szívósor is létezik, mindegyiken

máshol van :huh: Lényeg hogy egy kb 5cm átmérőjű hengeres tárgy, két nagy torx csavar fogja, és

egy 5 pólusú csati megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem

valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó

esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban

így is szokták alkalmazni :huh:

Link to comment
Megosztás:

A kínai GM gyertyák állítólag hajlamosak szétesni, és a motor ezt nem szokta díjazni.

Nekem is van itthon egy garnitúra kínai, marad is a polcon dísznek :huh:

Belepakoltam az új gyertyákat a Computer kiírta: Made in China :lol::lol:

Na csak poén volt, a régi ugyanez a tipus volt amit kivettem elméletileg jó kell legyen,remélem nem lessz gondom bár bogarat tettél belém ezzel a GM kínai dologgal :)

Link to comment
Megosztás:

Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem

valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó

esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban

így is szokták alkalmazni :)

Igazad van és még annyit fűznék ehhez hogy vannak a Platina "öntisztuló" gyertyák is és úgytudom az is csak akkor öntisztuló ha magasabb furdulatszám tartományba használjuk az autót! Pl 4000 -6000 között valahol! Vagy lehet rosszultudom? :huh: De tény hogy utcai autóba sztem a gyár által meghatárotott gyertyát ildomos használni mart ha mást nem léptetünk utána felesleges pénzkidobás az hogy elmondhatom hogy nekem biza 5000 ft/db volt a gyertyám a kocsimba és az autó ugyan jobban nem megy és semmi változás de pszihésen jótesz.. vagyis elhiszem hogy jobbanmegy és közben semmi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyertyatuninghoz: azt senki soha nem említi meg, hogy a tuninggyertyák utcai autóba azért sem

valóak, mert a megnövelt pólusszám miatt kisebb lesz a szikrateljesítmény ugyanazon gyújtótrafó

esetében! A többpólusú gyertyákhoz nagyobb teljesítményű gyújtótrafó dukál, ezt versenyautókban

így is szokták alkalmazni :huh:

Ez hogyis? Mit értesz szikrateljesítményen?

Link to comment
Megosztás:

Ez hogyis? Mit értesz szikrateljesítményen?

Tudom nem én írtam de lehet eltudom magyarázni!

Tehát a szikrateljesítmény, Mivel a gyertya illetve a gyújtás ugye nagyfeszültséggel működik vagy is attól keletkezik szikra tehát teszem azt egy példa:

Ha a gyújtószikra feszültsége 1 pólusnál 20000 volt és itt jóminőségű a szikra 2 pólusnál feleződik tehát 2 szikra 10/10 ezer volt vagyis ugyan 2 szikrád van de csak kisebb feszültséggel, ha 4 pólusod van akkor ez 4 felé oszlik tehát igaz 4 szikra keletkezik de a minősége illetve a teljesítménye közelsem oylan mint pl 1 pólusnál ahol a teljes szikrafszültség egyetlen pólusra öszpontosul! Abban viszont nemhiszek hogy a 4 polosú vagy 2 polusú gyertyánál egy és ugyanazon időben 2 illetve 4 szikra egyszerre lenne....

De most megnemtudnám mondani hogy miylen feszültségen dolgozik a gyújtás... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Tudom nem én írtam de lehet eltudom magyarázni!

Tehát a szikrateljesítmény, Mivel a gyertya illetve a gyújtás ugye nagyfeszültséggel működik vagy is attól keletkezik szikra tehát teszem azt egy példa:

Ha a gyújtószikra feszültsége 1 pólusnál 20000 volt és itt jóminőségű a szikra 2 pólusnál feleződik tehát 2 szikra 10/10 ezer volt vagyis ugyan 2 szikrád van de csak kisebb feszültséggel, ha 4 pólusod van akkor ez 4 felé oszlik tehát igaz 4 szikra keletkezik de a minősége illetve a teljesítménye közelsem oylan mint pl 1 pólusnál ahol a teljes szikrafszültség egyetlen pólusra öszpontosul! Abban viszont nemhiszek hogy a 4 polosú vagy 2 polusú gyertyánál egy és ugyanazon időben 2 illetve 4 szikra egyszerre lenne....

De most megnemtudnám mondani hogy miylen feszültségen dolgozik a gyújtás... :huh:

Olyan nincs hogy egyszerre több szikra van. Mindig a legkönnyebb utat választja és abból csak egy van. Ezekszerint a brisk pólusnélküli gyertyáján végtelen mennyiségű szikra lenne?

Link to comment
Megosztás:

...Ezekszerint a brisk pólusnélküli gyertyáján végtelen mennyiségű szikra lenne?

Módosítok, erről lenne szó: brisk

Ezeknél is van pólus, de a lényeg nem változott.

Szerk: A cikkben is írja, hogy megnövekszik a feszültségigény, de azt sajnos nem hogy miért.

Attól, hogy több pólus van a potenciál értéke ugyanaz kellene hogy maradjon?! Bár villanyhoz nem értek. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Módosítok, erről lenne szó: brisk

Ezeknél is van pólus, de a lényeg nem változott.

Mna Látod erre nemtudok mit mondani,,, de szerintem itt is csak 1 szikra van csak a külömbség az lehet,hogy nem egy és ugyanazon helyen adja le!

De ez csak tipp :huh:

Ha az ív száma megnő akkor igen a gyújtó feszültség is több kell hogy azt fent is tudja tartani, namost ha a gyújtórendszer nemtudja ezt az értéket akkor sztem semitsem használ sem jobb nem lessz, még az is előfordulhat hogy rosszabb.

Link to comment
Megosztás:

Mna Látod erre nemtudok mit mondani,,, de szerintem itt is csak 1 szikra van csak a külömbség az lehet,hogy nem egy és ugyanazon helyen adja le!

De ez csak tipp :huh:

Ha az ív száma megnő akkor igen a gyújtó feszültség is több kell hogy azt fent is tudja tartani, namost ha a gyújtórendszer nemtudja ezt az értéket akkor sztem semitsem használ sem jobb nem lessz, még az is előfordulhat hogy rosszabb.

És akkor elérkeztünk az elejére. :lol: A többpólusnál szerintemtöbb lehetőség van kisebb ellenállású utat találnia a szikrának, de ez pont azt sugallná hogy nem kell nagyobb teljesítmény.

De nem nő meg. (szerintem)

Na majd Gabi jól kiokosít. :)

Link to comment
Megosztás:

Én is erre tippelnék. Inkább a gyújtás biztossága miatt van a több pólus szerintem (mint a repülőgépeken, hogy tuti legyen szikra minden körülmények között és ne legyen kihagyás).

Ha a legrövidebb utat teszi meg -tehát nem ad több helyen szikrát egyszerre, akkor nem is oszlik el a feszültség, mert nem kell több pont között esnie egyszerre.

Ha pedig véletlenszerűen váltogatja a szikra helyeket, akkor az talán a tökéletesebb égést is elősegítheti, hiszen nem mindíg ugyanazon a ponton történik a gyújtás (bár szerintem minimális a távolság a pólusok között ehhez).

Én is csak okoskodok :huh: De tényleg kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére.

Link to comment
Megosztás:

A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között.

Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van.

Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus

is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda.

Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg,

és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is,

ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához.

Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt.

Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben.

Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális

eredményt lehessen elérni :huh:

Link to comment
Megosztás:

A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között.

Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van.

Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus

is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda.

Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg,

és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is,

ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához.

Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt.

Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben.

Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális

eredményt lehessen elérni :huh:

Több pólusunál akkor elvileg több akadályon kell az áramnak átfolynia.

De kisüléskor (ha feltételezzük, hogy csak az egyik pólusnál történik) nem süti ki a többi pólusnál feltorlódott töltést is rásegítve ezzel a szikrázandó pólusra?

Illetve, ha a töltés megmarad a nem kisütött pólus(ok)nál ez a tárolt kapacitás esetleg felhasználható a következő gyújtásnál?

Szerintem ez lenne logikus hiszen az energia nem vész el, de persze attól még a kezdeti töltéshez akkor is többletenergia kell, úgyhogy a nagyobb trafó és a kábelek mindenképpen indokoltak.

Link to comment
Megosztás:

A potenciálkülönbség ugyanakkora minden pólus és az elektróda között.

Illetve vannak asszimmetrikus többpólus gyertyák is, ahol pl kettő-kettő pólus más távolságra van.

Az igaz, hogy általában egy vagy két pólusnál alakul ki egy időben szikra, akárhány pólus

is a gyertya, de a potenciálkülönbséget így is kialakítja minden pólussal az elektróda.

Ez a közte elhelyezkedő dielektromos állandóval rendelkező gázon keresztül történik meg,

és bizony energiát emészt fel. Egy egyszerű, bár nem túl jó hasonlat a kondenzátor is,

ahol energiát kell betáplálni a potenciálkülönbség kialakulásához.

Tehát minél több pólus van egy gyertyán, annál több energia kell ahhoz, hogy elérje a gyújtási küszöböt.

Illetve az sem mindegy, hogy a szikra kialakulásánál mennyi "tartalék" marad a forrásrendszerben.

Ehhez pedig nagyobb teljesítményű gyújtótrafó, és más gyertyakábelek is kellenek, hogy optimális

eredményt lehessen elérni :huh:

A kondi nem jó hasonlat, mert az egy energiatároló és ahhoz hogy tárolni tudjon kell hogy legyen áramfolyás. Amint az áram folyása megszűnik a kondenzátorból áram kezd kifolyni az előtte lévő töltőáram potenciál különbségével. Az mondjuk tény, hogy a dielektrikum leküzdéséhez energia kell.

De TELJESEN igazad van abban, hogy több pólus nagyobb potenciál kell az átütéshez és lehetőleg minnél gyorsabban kell felépülnie a potenciálkülönbségnek.

üdv josh

Link to comment
Megosztás:

Azt ne felejtsd el, hogy a fizikában fordított az áram iránya. :huh:

Vagyis az elektrontöbblet (ami vándorol) a negatívabb pólusokon "sorakozik".

Az elektróda alakítja ki a potenciálkülönbséget, amivel mindegyik pólussal

kapcsolatba kerül, de csak egyikről, vagy jó esetben kettőről fognak "átugrani"

az elektronok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.