takarp Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 A vádliban fellépő lábgörcsöt vérkeringési vagy anyagcserezavar, ásványianyag- vagy vitaminhiány (magnézium-, kálcium vagy káliumhiány) okozhatja, de lehet a lábak túlterheltségének vagy ideggyulladásnak a következménye is. Sokszor a hibás testtartás vagy a nem megfelelő cipő viselése az oka. Ha mozgás hatására alakul ki egy idő után (pl. dinamikus kuplongozás az Astrában huzamos időn át), akkor többféle oka lehet: a legvalószínűbb viszont a rossz vérkeringés, amely sok mozgással, a dohányzás mellőzésével javítható. Pihentetni mindenképp célszerű, tehát ne vezess! Köszi szépen a felvilágosítást :lol: Majd minden fél órában keringést serkentő tornát végzek, mint a repülőn szokás! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Köszi szépen a felvilágosítást :lol: Majd minden fél órában keringést serkentő tornát végzek, mint a repülőn szokás! :huh: Nagyon szívesen, a vizitdíjat kérem átutalni. Egyébként nem megoldás az sem, ha az autót lecseréled automata sebességváltósra, mert a fent leírt problémák pihentetett lábnál is okozhatnak lábgörcsöt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 nekem nem nehéz egyáltalán... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 nekem nem nehéz egyáltalán... Nekem sem, de pl. a dieselen már elég combos a kuplung :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Az új kuplung az Asrán is vajpuha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 komolyan puha? konkrétan nem mértem le mennyire kemény, de össze tudom hasonlítani pl egy 97-es F.escort, vagy egy puntó kuplunga szinte beesik ehhez képest. leírhatatlan különbség, ez inkább a lada kuplungjára hasonlít! mitől függ h milyen nehéz kinyomni a kuplungot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Nagyon szívesen, a vizitdíjat kérem átutalni. Egyébként nem megoldás az sem, ha az autót lecseréled automata sebességváltósra, mert a fent leírt problémák pihentetett lábnál is okozhatnak lábgörcsöt. Felvetted az anamnézist is? De ha nem akkor is eléggé egyértelmű, hogy nem a vérellátási zavarról van szó(ischemia), amiről Te írsz az a claudicatio intermittens, aminek a pathogenezisébe nem mennék bele, mert nem akarok túl okosnak tűnni. Takarp esetében nagyon egyszerűen arról van szó, hogy az átlagosnál sokkal többet kellett nyomkodni az amúgy sem puha kuplungot. Ez a görcs nem az a görcs! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 komolyan puha? konkrétan nem mértem le mennyire kemény, de össze tudom hasonlítani pl egy 97-es F.escort, vagy egy puntó kuplunga szinte beesik ehhez képest. leírhatatlan különbség, ez inkább a lada kuplungjára hasonlít! mitől függ h milyen nehéz kinyomni a kuplungot? Hogy mennyire erős a lábad :huh: Gondolom, elhasználodott a kuplungod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 puha - nem puha. Én szinte csak az én autómat vezetem.. Már megszoktam milyen a kuplung. Aztán Petya exGSi-ében cserélve lett a kuplung egy lukira (LUK). Aztán adódott, hogy el kellett vinni ex Janóékhoz, de munkaidőben.. így hát én vittem el.. mikor elösször kuplungoltam, majd kirugtam a padlólemezt, úgy "beesett" a kuplung!! Olyan könnyű volt az enyémhez képest! Aztán mire odaértem megszoktam..(mondjuk a fogáspontja is pont ellentkező volt, mert allig nyomtam le a pedált, már emelt.. az enyémet meg padlóig kell nyomni) Aztán mikor visszaültem az enyémbe, olyan volt, mintha egy maraton után akartam volna vezetni(bár ez elsőre ellentmondásos) de a lényeg, hogy olyan volt, mintha elgyengűlt volna a lábam, allig akaródzott kinyomni a saját kuplungomat.. olyan nehéznek tűnt... pedig egyszerüen csak megszoktam azt a vajpuha kuplungot.. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Gondolom, elhasználodott a kuplungod. Biztos ez? Az enyémet új korában is nehéz volt kinyomni és most is az....kb 13e km lehet benne.....az nz-n még nem cseréltünk kuplungot de olyan puha, attól félek belegörbítem egyszer a tűzfalba :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Biztos ez? Az enyémet új korában is nehéz volt kinyomni és most is az....kb 13e km lehet benne.....az nz-n még nem cseréltünk kuplungot de olyan puha, attól félek belegörbítem egyszer a tűzfalba :huh: Szerkezet, tárcsa kinyomó cserélve volt ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Tehát mégis van, akinek vajpuha és kőkemény. Nem lehet h az adott sebváltó típusától függ (Fxx)? Hol lehet megnézni h milyen van? És akkor kiderülne, h elhasználódott vagy gyárilag ilyenre álmodták a mérnök urak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Szerkezet, tárcsa kinyomó cserélve volt ? Minden. Sz@rral nem gurítok, pénz nemszámít :huh: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Minden. Sz@rral nem gurítok, pénz nemszámít :lol: :) ahol van pénz érteeed :huh: akkor elképzelhető, hogy van összefüggés motor telejsítménnyel is... elvileg nagyobb a forgatónyomaték, amit csak a kuplugtárcsával viszunk át motorrol a váltóra, és akkor ha jol gondolkozok nagyobb összenyomó erő is szükséges...de lehet nem, mert ha nagyobb esetleg a kuplung tárcsa, nagyobb felülethez kisebb összenyomóerő kell.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Na Skacok! Nemrég megtörtént a kuplung bovden cseréje... Hozzáteszem az utcán, esőben ... DE sikerült. Takarp, neked mondom-írom, hogy az enyémnek is hasonlóan nehéz volt benyomni a kuplungot.Annyira, hogy a barátnőm nem is vezette, mert nem bírta kinyomni. Gondolhatjátok... Soha nem ihattam meg egy sört... NA, de most hogy kicseréltem a bovdent minden 180 fokos fordulatot vett. Nagyon könnyű lett a kuplung. Ezt még nekem is szoknom kell. Az enyémnél az volt a hiba, hogy a bovden rozsdásodott, majd valószínüleg egy-egy szál szakadása és felgyűrődése után megszorult a vezetőben. Most amikor raktam az újat egy kis Floriol-t öntöttem a vezetőbe, hogy tuti legyen a csúszás. És amint már említettem nagyon könnyű lett a kuplungom. És mindez 2700Ft-omba került meg kb. 1,5 órámba. Ha vesztek új bovdent ajánlom, hogy a régit először szereljétek ki,mert én is úgy jártam, hogy évjárat, motorkód alapján elvittem egyet és kiderült, hogy nem az kell bele. Visszamentem és kaptam belevalót. Szóval ennyi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Na Skacok! Nemrég megtörtént a kuplung bovden cseréje... Hozzáteszem az utcán, esőben ... DE sikerült. Takarp, neked mondom-írom, hogy az enyémnek is hasonlóan nehéz volt benyomni a kuplungot.Annyira, hogy a barátnőm nem is vezette, mert nem bírta kinyomni. Gondolhatjátok... Soha nem ihattam meg egy sört... NA, de most hogy kicseréltem a bovdent minden 180 fokos fordulatot vett. Nagyon könnyű lett a kuplung. Ezt még nekem is szoknom kell. Az enyémnél az volt a hiba, hogy a bovden rozsdásodott, majd valószínüleg egy-egy szál szakadása és felgyűrődése után megszorult a vezetőben. Most amikor raktam az újat egy kis Floriol-t öntöttem a vezetőbe, hogy tuti legyen a csúszás. És amint már említettem nagyon könnyű lett a kuplungom. És mindez 2700Ft-omba került meg kb. 1,5 órámba. Ha vesztek új bovdent ajánlom, hogy a régit először szereljétek ki,mert én is úgy jártam, hogy évjárat, motorkód alapján elvittem egyet és kiderült, hogy nem az kell bele. Visszamentem és kaptam belevalót. Szóval ennyi! Akkot te valszeg nem gyárit vettél,az drágább szokott lenni. Nem akarok károgni,de az utángyárott bovden hamrabb tönkre megy és a beleöntött floriol sem volt túl jó ötlet,mert az étolaj majd belederemed és nem hogy csúszni nem fog,de még inkább szorulni. :huh: Egy kis motorolaj jobb lett volna,de ne legyen igazam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Akkot te valszeg nem gyárit vettél,az drágább szokott lenni. Nem akarok károgni,de az utángyárott bovden hamrabb tönkre megy és a beleöntött floriol sem volt túl jó ötlet,mert az étolaj majd belederemed és nem hogy csúszni nem fog,de még inkább szorulni. :huh: Egy kis motorolaj jobb lett volna,de ne legyen igazam. nincs igazad de mégis. nem ledermedni fog, hanem begyantásodni. én is tapasztaltam már ezt az ónszippantómal, egy hétig olyan jol működött, de aztán megragadt, és szltszedve láttam hogy csupa gyantavolt kimostan szépen és kapott egy kis WD40 et aztán azóta is ugy vanm kb két éve szépen végzi dolgát. szal POTTR ajánlom, hogy vedd ki és szépen kezeld át, mert hamar nehézzé válhat ujra :lol: ja és minnél hamarabb annál jobban jársz, mert a friss étoalajat hamr kimossa, de a gyantásat már nem annyira...szal siesss Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 nincs igazad de mégis. nem ledermedni fog, hanem begyantásodni. én is tapasztaltam már ezt az ónszippantómal, egy hétig olyan jol működött, de aztán megragadt, és szltszedve láttam hogy csupa gyantavolt kimostan szépen és kapott egy kis WD40 et aztán azóta is ugy vanm kb két éve szépen végzi dolgát. szal POTTR ajánlom, hogy vedd ki és szépen kezeld át, mert hamar nehézzé válhat ujra :huh: ja és minnél hamarabb annál jobban jársz, mert a friss étoalajat hamr kimossa, de a gyantásat már nem annyira...szal siesss Azért nem motorolaj került bele, mert az ásványi olaj és megenné a bovden műanyag bevonatát. Most még nem szedem ki, mert örülök, hogy benne van... Ha megint nehéz lesz, akkor megfogadom a tanácsotokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Azért nem motorolaj került bele, mert az ásványi olaj és megenné a bovden műanyag bevonatát. Most még nem szedem ki, mert örülök, hogy benne van... Ha megint nehéz lesz, akkor megfogadom a tanácsotokat WD40 az nem eszi meg, legalábbis a bicajon nekem sose bántotta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 Azért nem motorolaj került bele, mert az ásványi olaj és megenné a bovden műanyag bevonatát. 46 éve motorozok, és azóta olajozom a bovdenjeimet, de még ilyet nem is hallottam!!! Honnan veszed ezt a ......ságot? Nehogy már valaki el is higgye! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 46 éve?? hány éves vagy ha nem sértelek meg ezzel?? de tényleg semmi szemétség nincs a kérdésemben, csak ugy szeretnék tisztában lennia számokkal :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Január19, 2008 Megoszt Elküldve Január19, 2008 46 éve motorozok, és azóta olajozom a bovdenjeimet, de még ilyet nem is hallottam!!! Honnan veszed ezt a ......ságot? Nehogy már valaki el is higgye! Akkor a te bovdenjeid nincsenek bevonva a csúszászi súrlódást segítő műanyaggal... Szerinted a fékrendszerbe miért nem motorolajat töltünk???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január20, 2008 Megoszt Elküldve Január20, 2008 Minden. Sz@rral nem gurítok, pénz nemszámít :huh: :lol: Milyen márkájú cuccos került bele ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január20, 2008 Megoszt Elküldve Január20, 2008 Felvetted az anamnézist is? De ha nem akkor is eléggé egyértelmű, hogy nem a vérellátási zavarról van szó(ischemia), amiről Te írsz az a claudicatio intermittens, aminek a pathogenezisébe nem mennék bele, mert nem akarok túl okosnak tűnni. Takarp esetében nagyon egyszerűen arról van szó, hogy az átlagosnál sokkal többet kellett nyomkodni az amúgy sem puha kuplungot. Ez a görcs nem az a görcs! Na, mi van Gergő? Agyadra ment a tanulás? :huh: :lol: :) Nyugi, hamarosan vége a vizsgaidőszaknak :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Január20, 2008 Megoszt Elküldve Január20, 2008 A vádliban fellépő lábgörcsöt vérkeringési vagy anyagcserezavar, ásványianyag- vagy vitaminhiány (magnézium-, kálcium vagy káliumhiány) okozhatja, de lehet a lábak túlterheltségének vagy ideggyulladásnak a következménye is. Sokszor a hibás testtartás vagy a nem megfelelő cipő viselése az oka. Ha mozgás hatására alakul ki egy idő után (pl. dinamikus kuplongozás az Astrában huzamos időn át), akkor többféle oka lehet: a legvalószínűbb viszont a rossz vérkeringés, amely sok mozgással, a dohányzás mellőzésével javítható. Pihentetni mindenképp célszerű, tehát ne vezess! Szerintem nem kell túlbonyolítani! Én simán amputálnám :huh: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts