Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A vádliban fellépő lábgörcsöt vérkeringési vagy anyagcserezavar, ásványianyag- vagy vitaminhiány (magnézium-, kálcium vagy káliumhiány) okozhatja, de lehet a lábak túlterheltségének vagy ideggyulladásnak a következménye is. Sokszor a hibás testtartás vagy a nem megfelelő cipő viselése az oka. Ha mozgás hatására alakul ki egy idő után (pl. dinamikus kuplongozás az Astrában huzamos időn át), akkor többféle oka lehet: a legvalószínűbb viszont a rossz vérkeringés, amely sok mozgással, a dohányzás mellőzésével javítható. Pihentetni mindenképp célszerű, tehát ne vezess!

Köszi szépen a felvilágosítást :lol: Majd minden fél órában keringést serkentő tornát végzek, mint a repülőn szokás! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a felvilágosítást :lol: Majd minden fél órában keringést serkentő tornát végzek, mint a repülőn szokás! :huh:

Nagyon szívesen, a vizitdíjat kérem átutalni. Egyébként nem megoldás az sem, ha az autót lecseréled automata sebességváltósra, mert a fent leírt problémák pihentetett lábnál is okozhatnak lábgörcsöt.

Link to comment
Megosztás:

komolyan puha?

konkrétan nem mértem le mennyire kemény, de össze tudom hasonlítani pl egy 97-es F.escort, vagy egy puntó kuplunga szinte beesik ehhez képest. leírhatatlan különbség, ez inkább a lada kuplungjára hasonlít!

mitől függ h milyen nehéz kinyomni a kuplungot?

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szívesen, a vizitdíjat kérem átutalni. Egyébként nem megoldás az sem, ha az autót lecseréled automata sebességváltósra, mert a fent leírt problémák pihentetett lábnál is okozhatnak lábgörcsöt.

Felvetted az anamnézist is? De ha nem akkor is eléggé egyértelmű, hogy nem a vérellátási zavarról van szó(ischemia), amiről Te írsz az a claudicatio intermittens, aminek a pathogenezisébe nem mennék bele, mert nem akarok túl okosnak tűnni.

Takarp esetében nagyon egyszerűen arról van szó, hogy az átlagosnál sokkal többet kellett nyomkodni az amúgy sem puha kuplungot.

Ez a görcs nem az a görcs!

Link to comment
Megosztás:

komolyan puha?

konkrétan nem mértem le mennyire kemény, de össze tudom hasonlítani pl egy 97-es F.escort, vagy egy puntó kuplunga szinte beesik ehhez képest. leírhatatlan különbség, ez inkább a lada kuplungjára hasonlít!

mitől függ h milyen nehéz kinyomni a kuplungot?

Hogy mennyire erős a lábad :huh:

Gondolom, elhasználodott a kuplungod.

Link to comment
Megosztás:

puha - nem puha.

Én szinte csak az én autómat vezetem..

Már megszoktam milyen a kuplung. Aztán Petya exGSi-ében cserélve lett a kuplung egy lukira (LUK).

Aztán adódott, hogy el kellett vinni ex Janóékhoz, de munkaidőben.. így hát én vittem el.. mikor elösször kuplungoltam, majd kirugtam a padlólemezt, úgy "beesett" a kuplung!! Olyan könnyű volt az enyémhez képest!

Aztán mire odaértem megszoktam..(mondjuk a fogáspontja is pont ellentkező volt, mert allig nyomtam le a pedált, már emelt.. az enyémet meg padlóig kell nyomni)

Aztán mikor visszaültem az enyémbe, olyan volt, mintha egy maraton után akartam volna vezetni(bár ez elsőre ellentmondásos) de a lényeg, hogy olyan volt, mintha elgyengűlt volna a lábam, allig akaródzott kinyomni a saját kuplungomat.. olyan nehéznek tűnt... pedig egyszerüen csak megszoktam azt a vajpuha kuplungot.. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Minden.

Sz@rral nem gurítok, pénz nemszámít :lol: :)

ahol van pénz érteeed :huh:

akkor elképzelhető, hogy van összefüggés motor telejsítménnyel is...

elvileg nagyobb a forgatónyomaték, amit csak a kuplugtárcsával viszunk át motorrol a váltóra, és akkor ha jol gondolkozok nagyobb összenyomó erő is szükséges...de lehet nem, mert ha nagyobb esetleg a kuplung tárcsa, nagyobb felülethez kisebb összenyomóerő kell....

Link to comment
Megosztás:

Na Skacok!

Nemrég megtörtént a kuplung bovden cseréje...

Hozzáteszem az utcán, esőben ...

DE sikerült.

Takarp, neked mondom-írom, hogy az enyémnek is hasonlóan nehéz volt benyomni a kuplungot.Annyira, hogy a barátnőm nem is vezette, mert nem bírta kinyomni.

Gondolhatjátok... Soha nem ihattam meg egy sört...

NA, de most hogy kicseréltem a bovdent minden 180 fokos fordulatot vett.

Nagyon könnyű lett a kuplung. Ezt még nekem is szoknom kell.

Az enyémnél az volt a hiba, hogy a bovden rozsdásodott, majd valószínüleg egy-egy szál szakadása és felgyűrődése után megszorult a vezetőben. Most amikor raktam az újat egy kis Floriol-t öntöttem a vezetőbe, hogy tuti legyen a csúszás.

És amint már említettem nagyon könnyű lett a kuplungom.

És mindez 2700Ft-omba került meg kb. 1,5 órámba.

Ha vesztek új bovdent ajánlom, hogy a régit először szereljétek ki,mert

én is úgy jártam, hogy évjárat, motorkód alapján elvittem egyet és kiderült, hogy nem az kell bele. Visszamentem és kaptam belevalót.

Szóval ennyi!

Link to comment
Megosztás:

Na Skacok!

Nemrég megtörtént a kuplung bovden cseréje...

Hozzáteszem az utcán, esőben ...

DE sikerült.

Takarp, neked mondom-írom, hogy az enyémnek is hasonlóan nehéz volt benyomni a kuplungot.Annyira, hogy a barátnőm nem is vezette, mert nem bírta kinyomni.

Gondolhatjátok... Soha nem ihattam meg egy sört...

NA, de most hogy kicseréltem a bovdent minden 180 fokos fordulatot vett.

Nagyon könnyű lett a kuplung. Ezt még nekem is szoknom kell.

Az enyémnél az volt a hiba, hogy a bovden rozsdásodott, majd valószínüleg egy-egy szál szakadása és felgyűrődése után megszorult a vezetőben. Most amikor raktam az újat egy kis Floriol-t öntöttem a vezetőbe, hogy tuti legyen a csúszás.

És amint már említettem nagyon könnyű lett a kuplungom.

És mindez 2700Ft-omba került meg kb. 1,5 órámba.

Ha vesztek új bovdent ajánlom, hogy a régit először szereljétek ki,mert

én is úgy jártam, hogy évjárat, motorkód alapján elvittem egyet és kiderült, hogy nem az kell bele. Visszamentem és kaptam belevalót.

Szóval ennyi!

Akkot te valszeg nem gyárit vettél,az drágább szokott lenni.

Nem akarok károgni,de az utángyárott bovden hamrabb tönkre megy és a beleöntött floriol sem volt túl jó ötlet,mert az étolaj majd belederemed és nem hogy csúszni nem fog,de még inkább szorulni. :huh: Egy kis motorolaj jobb lett volna,de ne legyen igazam.

Link to comment
Megosztás:

Akkot te valszeg nem gyárit vettél,az drágább szokott lenni.

Nem akarok károgni,de az utángyárott bovden hamrabb tönkre megy és a beleöntött floriol sem volt túl jó ötlet,mert az étolaj majd belederemed és nem hogy csúszni nem fog,de még inkább szorulni. :huh: Egy kis motorolaj jobb lett volna,de ne legyen igazam.

nincs igazad de mégis.

nem ledermedni fog, hanem begyantásodni.

én is tapasztaltam már ezt az ónszippantómal, egy hétig olyan jol működött, de aztán megragadt, és szltszedve láttam hogy csupa gyantavolt

kimostan szépen és kapott egy kis WD40 et aztán azóta is ugy vanm kb két éve szépen végzi dolgát.

szal POTTR ajánlom, hogy vedd ki és szépen kezeld át, mert hamar nehézzé válhat ujra :lol:

ja és minnél hamarabb annál jobban jársz, mert a friss étoalajat hamr kimossa, de a gyantásat már nem annyira...szal siesss

Link to comment
Megosztás:

nincs igazad de mégis.

nem ledermedni fog, hanem begyantásodni.

én is tapasztaltam már ezt az ónszippantómal, egy hétig olyan jol működött, de aztán megragadt, és szltszedve láttam hogy csupa gyantavolt

kimostan szépen és kapott egy kis WD40 et aztán azóta is ugy vanm kb két éve szépen végzi dolgát.

szal POTTR ajánlom, hogy vedd ki és szépen kezeld át, mert hamar nehézzé válhat ujra :huh:

ja és minnél hamarabb annál jobban jársz, mert a friss étoalajat hamr kimossa, de a gyantásat már nem annyira...szal siesss

Azért nem motorolaj került bele, mert az ásványi olaj és megenné a bovden műanyag bevonatát.

Most még nem szedem ki, mert örülök, hogy benne van...

Ha megint nehéz lesz, akkor megfogadom a tanácsotokat

Link to comment
Megosztás:

Azért nem motorolaj került bele, mert az ásványi olaj és megenné a bovden műanyag bevonatát.

Most még nem szedem ki, mert örülök, hogy benne van...

Ha megint nehéz lesz, akkor megfogadom a tanácsotokat

WD40 az nem eszi meg, legalábbis a bicajon nekem sose bántotta.

Link to comment
Megosztás:

46 éve motorozok, és azóta olajozom a bovdenjeimet, de még ilyet nem is hallottam!!! Honnan veszed ezt a ......ságot? Nehogy már valaki el is higgye!

Akkor a te bovdenjeid nincsenek bevonva a csúszászi súrlódást segítő műanyaggal...

Szerinted a fékrendszerbe miért nem motorolajat töltünk????

Link to comment
Megosztás:

Felvetted az anamnézist is? De ha nem akkor is eléggé egyértelmű, hogy nem a vérellátási zavarról van szó(ischemia), amiről Te írsz az a claudicatio intermittens, aminek a pathogenezisébe nem mennék bele, mert nem akarok túl okosnak tűnni.

Takarp esetében nagyon egyszerűen arról van szó, hogy az átlagosnál sokkal többet kellett nyomkodni az amúgy sem puha kuplungot.

Ez a görcs nem az a görcs!

Na, mi van Gergő? Agyadra ment a tanulás? :huh: :lol: :)

Nyugi, hamarosan vége a vizsgaidőszaknak :)

Link to comment
Megosztás:

A vádliban fellépő lábgörcsöt vérkeringési vagy anyagcserezavar, ásványianyag- vagy vitaminhiány (magnézium-, kálcium vagy káliumhiány) okozhatja, de lehet a lábak túlterheltségének vagy ideggyulladásnak a következménye is. Sokszor a hibás testtartás vagy a nem megfelelő cipő viselése az oka. Ha mozgás hatására alakul ki egy idő után (pl. dinamikus kuplongozás az Astrában huzamos időn át), akkor többféle oka lehet: a legvalószínűbb viszont a rossz vérkeringés, amely sok mozgással, a dohányzás mellőzésével javítható. Pihentetni mindenképp célszerű, tehát ne vezess!

Szerintem nem kell túlbonyolítani!

Én simán amputálnám :huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.