Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem a zöldkártya-vizsgálatnál beledugtak egy szenzort a nívópálca csövén keresztül az olajteknôbe és ennek az adatgyűjtôjét az

akkumulátorra, majd ezt az egészet , plusz a kipufogóba applikált érzékelôt rákötötték a központi feldolgozó-számítógépre... :shock:

Szal inzultálták elörôl és hátulról is... :wink:

Elküldve
Ők is így gondolták. :)

Vagy még azt sem feltételezték az ártatlan tekinteted alapján, hogy egyáltalán van autód. :)

Gyurka, neked aztán rendesen megszexuálták a kocsidat! Csillogott is utána a fényszórója, mi ? :D És alig várja, hogy újra elvidd "vizsgálatra" ... :wink:

Elküldve

Nem tudja valaki, hogy hol tudnék szerezni olyan rugós kapcsot ami az injektorok felett menő kábelcsatornát rögzíti :?: (az egyiket tegnap sikeresen elhagytam, a Csergőben meg nem volt :roll: )

Elküldve
Nem tudja valaki, hogy hol tudnék szerezni olyan rugós kapcsot ami az injektorok felett menő kábelcsatornát rögzíti :?: (az egyiket tegnap sikeresen elhagytam, a Csergőben meg nem volt :roll: )

Valószínű nem egyre gondolunk, de nekem meg a kábelek végén lévő műanyag gyorscsatlakozóra lenne szükségem. Voltam már pár boltban és sehol semmi. 3 és 4 vezetékes kellene. Ötlet?

Elküldve

Tényleg nem: én egy kb. 2 centi átmérőjű, 2 mm vastag U alakú de hajlított végű kis acél acél rugózó kapocsra gondolok, tehát csak magára a kapocsra. Ebből négy darab van, mindegyik injektor felett 1 darab és az injektorba menő csatlakozók fölötti rúdszerű (négyzet alpú hosszú rúd a szelepfedél takaró mögött) kábelcsatornát fogják.

Elküldve
Tényleg nem: én egy kb. 2 centi átmérőjű, 2 mm vastag U alakú de hajlított végű kis acél acél rugózó kapocsra gondolok, tehát csak magára a kapocsra. Ebből négy darab van, mindegyik injektor felett 1 darab és az injektorba menő csatlakozók fölötti rúdszerű (négyzet alpú hosszú rúd a szelepfedél takaró mögött) kábelcsatornát fogják.
Bontó??

helloztok tanácsot szeretnék kérni autóról 14/16v téli fogyastása 8=8,5liter eszik az jónak mondható köszi gyurszi

nekem is 1.4 16v, és ez a fogyi érték van nálam is.

Elküldve

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne!

Van egy 94-es 1.4-8v, 82 LE-s Astrám.

Megérett a gép egy nagyobb motorgenerálra, csak azt nem tudom, hogy mekkora legyen. :))

Megéri max javítóméretre furatni a gépet?

+ gondolkodtam, hogy nagyobb szelepeket rakok bele és a szívó és kipufogó teret megnövelem (csiszolás-polírozás), majd a többi járulékos dolog, ha marad pénzem...

Nagyjából tudom, hogy ez a beavatkozás mennyibe kerülne, csak azzal nem vagyok tisztában, hogy ez MENNYI LÓERŐ NÖVEKEDÉST JELENTENE?

(nem akarok versenyutót, csak egy kicsivel izmosabb motort)

Elküldve
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne!

Van egy 94-es 1.4-8v, 82 LE-s Astrám.

Megérett a gép egy nagyobb motorgenerálra, csak azt nem tudom, hogy mekkora legyen. :))

Megéri max javítóméretre furatni a gépet?

+ gondolkodtam, hogy nagyobb szelepeket rakok bele és a szívó és kipufogó teret megnövelem (csiszolás-polírozás), majd a többi járulékos dolog, ha marad pénzem...

Nagyjából tudom, hogy ez a beavatkozás mennyibe kerülne, csak azzal nem vagyok tisztában, hogy ez MENNYI LÓERŐ NÖVEKEDÉST JELENTENE?

(nem akarok versenyutót, csak egy kicsivel izmosabb motort)

Igy akár már 83 Le is teljesitene :)))))))))))

Elküldve

Amit leírtál, az semmi másra nem jó, mint hogy javítana egy árnyalatnyit

magas fordulaton a motorkarakterisztikán.

És persze a generál visszaadná a teljes ménest. :)

Elküldve
De mondom: nem köthetnek bele, semmilyen szabályt nem sért.

Ha kötözködik valaki, akkor hivatkozzon szabályra... :)

7/2002. (VI. 29.) GKM?BM?KvVM

együttes rendelet

a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről

.....

3. Szemrevételezéses ellenőrzés

A mérés megkezdése előtt szemrevételezéssel kell ellenőrizni:

3.1. A szerelés nélkül, a felülvizsgáló által választott, az általános

mérnöki gyakorlat szerint megbízhatónak minősíthető technológiával

ellenőrizhető emisszió csökkentő egységek és rendszerek megléte és állapota.

Különös figyelmet kell fordítani a kipufogórendszer (hiánytalanság,

tömítettség, állapot, sérülések), a légszűrő, illetve a kipufogógáz

visszavezető rendszer, a kipufogógáz kezelő rendszer, katalizátor, a

kartergáz visszavezetés, szekunder levegő rendszer, párolgási emisszió

csökkentő rendszer és más, a levegőszennyezéssel kapcsolatos érzékelők és

beavatkozók ellenőrzésére. Ellenőrizni kell továbbá a gépkocsi általános

környezetszennyezési állapotát (motor vagy egyéb olajszivárgás, hűtőfolyadék

vagy légkondicionáló szivárgása stb.).

......

Teljes cikk: http://www.magyarorszag.hu/ugyintezo/jogsz..._egy_rend_.html

Fogalmam sincs mi ez, de ezt a szabályt nem sérti :?:

Elküldve

Segítsetek légyszi! Sajna nincs időm átolvasni a beírásokat...

típus: ASTRA F, 1998 évj., 1,4i, 44kW (START)

Mi lehet probléma ha:

-üzemmeleg motor (kihűlés elött) újraindításnál nehezen indul, pontosabban indul, de vagy egy percig mintha nem járna minden henger, a lefulladás határán zötyög, majd lassan felpörög. utána

- az alapjárat magasabb,

-gázadásra nem veszi fel a fordulatot, megint a lefulladásos jelenség, majd lassan (fél perc) felpörög a motor.

- idővel elmúlik, jól megy a kocsi.

- eddig csak újra indításnál jelentkezett, de tegnap már leállítás nélkül is előjött...

sajna nincs ötletem, hol kezdjem.

Egyéb: milyen tapasztalatok vannak a hibatár kiolvasásnál? kell figyelni valamire, jól működik? stb.

Elküldve

Hali!

Szerintem első körben próbáld meg kicserélni a gyertyákat és a gy. kábeleket.

Lehet, hogy megoldja a prblémát.

Nekem is hasonló problémám volt, bár igaz, hogy a vége egy vezérműtengely csere lett. Mondjuk az enyémben (300.000 Km)-volt.

Elküldve

Szerintem meg vidd el egy hozzáértő opeles szakihoz, vagy szakszervízbe mert ezt sokminden okozhatja. Tech műszerrel kellene megnézni, mert az is lehet, hogy valamelyik szenzor küld rossz adatokat, de még annyira nem szélsőséges az érték, hogy a sárga lámpa jelezné.

Elküldve

Kezdek lassan ideg lenni: három hónapos a vízhőfokmutató jeladója de már ez is rossz... egyik napról a másikra... grrr :evil: Szerencsére a termosz jó, és most nem leszek akkora hülye, hogy azt cseréljem ki először :)

Elküldve
Jeladót mennyiért veszed? Viszonyítási alapnak jó volna, mer nekem is kéne a Calibrába.

Csergőben 1200 körül volt az identikus (gyári, csak nem gyári zacsi). A GM zacsis valami 4-5 !

Elküldve

Tápiószecső!

Ez van papíron. Szerinted volt már rá példa, hogy végigellenőrizték

volna ezeket? De tök mindegy, az igazságnak mindig több oldala van.

Pl. ha valaki csupán kibaszásból belekötne, akkor szerzel egy homológ

lapot F Astrához, amin nincs rajta, hogy abban kartergáz-visszavezetésnek

kell lennie, és akkor már nem kötözködhetnek. :)

Még jó hogy ebben az országban sok a kiskapu. :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.