C16SE Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Ellenőriztesd le az állapotát, nem árt kimosni és beolajozni. Ha nem szakadt egy szál sem, mehet vissza. Én még nem találkoztam kuplungbovden szakadással. Én már cseréltem egyetismerősöm autójában. A pedálnál szakadt tőből. Igen gázos volt neki kitolni neki az autót a körforgalomból (főleg, hogy benne ült az egész család). Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Az Opeleknek egy jellemzője, hogy nyikorog-nyekereg kuplung. Valaki írta, hogy a pedálnál kell bezsírozni azt a szemet, amibe kapaszkodig a mechanizmus. Én is így voltam. Az lehet az oka a kuplungszakadásnak, ha valaki csak együtt él a nehéz kuplungal. Az idők folyamán elkopig, és szakad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Az Opeleknek egy jellemzője, hogy nyikorog-nyekereg kuplung. Valaki írta, hogy a pedálnál kell bezsírozni azt a szemet, amibe kapaszkodig a mechanizmus. Én is így voltam. Az lehet az oka a kuplungszakadásnak, ha valaki csak együtt él a nehéz kuplungal. Az idők folyamán elkopig, és szakad. Az utolsó mondatod a válasz! :huh: Ehhez azonban nagyfokú trehányság kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 A C14SE motornál melyik hőmérséklet érzékelő jele megy a műszerfalhoz? A rajz szerint a Multec-be megy mindkét érzékelő jele, de utána? Eddig a műszer szerint 92 foknál nyitott a termosztát, most 90 alatt és nem is megy feljebb, hosszab úton sem (70km). Először a tisztításra gondoltam, de melyiket? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 A C14SE motornál melyik hőmérséklet érzékelő jele megy a műszerfalhoz? A rajz szerint a Multec-be megy mindkét érzékelő jele, de utána? Eddig a műszer szerint 92 foknál nyitott a termosztát, most 90 alatt és nem is megy feljebb, hosszab úton sem (70km). Először a tisztításra gondoltam, de melyiket? Van egy egyvezetékes hátul a szívósornál, a generátor mögött, az megy a műszerfalhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Van egy egyvezetékes hátul a szívósornál, a generátor mögött, az megy a műszerfalhoz. Köszi. Ismét bemutatkoztunk egymásnak a jeladóval, szegény elég oxidálódott. A csúszósarun levő műa. szigetelés is félig leporladt, majd keresek egyet, mielőtt nekiér a szívósor tőcsavarnak. Meglátszik ezen a télen csak az ajtókra a keretgumikra és a hátsó lámpákra volt időm + téli gumi. Péntek előtt nem szeretnék menni vele, mert ma mostam le, de akkor megírom az eredményt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 egy haverom C corsáját addig indítózta még le nem mertült az aksi teljesen és nem is indult be... cserélt aksit inditotta sokáig nem si akart indulni, aztán mégis, de kigyulladt a kontrol lámpa a műszerfalon, leállitotta. én azt tanácsoltam neki inditsa be ha nem tapasztal valami nagyon rendelleneset, akkor járassa egy két percig, hátha elalszik igy is tett és igy is volt. én arra gondoltam, hogy indítózáskor megszívta magát benzinnel a motor, és a lambda szonda jelzett neki be. szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 egy haverom C corsáját addig indítózta még le nem mertült az aksi teljesen és nem is indult be... cserélt aksit inditotta sokáig nem si akart indulni, aztán mégis, de kigyulladt a kontrol lámpa a műszerfalon, leállitotta. én azt tanácsoltam neki inditsa be ha nem tapasztal valami nagyon rendelleneset, akkor járassa egy két percig, hátha elalszik igy is tett és igy is volt. én arra gondoltam, hogy indítózáskor megszívta magát benzinnel a motor, és a lambda szonda jelzett neki be. szerintetek? Tipikusan agr szelep megszorult nyitott állapotban sztorinak hangzik. lambda jelét csak akkor veszi figyelembe, ha meleg, és már jár egy ideje. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Tipikusan agr szelep megszorult nyitott állapotban sztorinak hangzik. lambda jelét csak akkor veszi figyelembe, ha meleg, és már jár egy ideje. erre is gondltam, ez egy 1,2es C corsa abban van ilyen? ha előfordul ujra, zárjuk le a lemezes megoldással?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 erre is gondltam, ez egy 1,2es C corsa abban van ilyen? ha előfordul ujra, zárjuk le a lemezes megoldással?? hát a lemezzel elég jól ki lehetne zárni a hibáját, mivel akkor már hiába szorulna meg a szelep, mindig jól lehetne indítani, amennyiben ez volt a hibája :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Hali! Tegnap elkezdett veszettül csörögni a mocim, szinte kelepel, mint a gólya, olyan hangja van mint egy régi Ladának, borzalmas. Főleg alapjáraton hallatszik, éles fémes hang mint a kalapácsolás, indítás után 1-2 perccel jelentkezik, meleg motornál, bár reggel még nem figyeltem föl rá, csak mikor hazaérek akkor aztán durva. Kb 2 hónapja cserélték a hidrotőkéket, átnézték a hangerfejet, azt nem kellett bántani, de maradt egy kis kopogó hang kb 1500as fordulaton lehet kihallani, arra azt mondták vmelyik szelephimba okozza, ahhoz képest egész más hang, sokkal élesebb. azóta 1500km-t mentem. Viszont tegnap tankoltam meg a shell kúton, nem tuodm véletlen egybeesés, vagy ilyen mikor a szar benzintől kopog? Remélem nem kell komolyabb dologra gondolnom, mert már a múltkori 70e is elég rosszul érintett. Mi okozhat ilyen jellegű hangot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Hali! Tegnap elkezdett veszettül csörögni a mocim, szinte kelepel, mint a gólya, olyan hangja van mint egy régi Ladának, borzalmas. Főleg alapjáraton hallatszik, éles fémes hang mint a kalapácsolás, indítás után 1-2 perccel jelentkezik, meleg motornál, bár reggel még nem figyeltem föl rá, csak mikor hazaérek akkor aztán durva. Kb 2 hónapja cserélték a hidrotőkéket, átnézték a hangerfejet, azt nem kellett bántani, de maradt egy kis kopogó hang kb 1500as fordulaton lehet kihallani, arra azt mondták vmelyik szelephimba okozza, ahhoz képest egész más hang, sokkal élesebb. azóta 1500km-t mentem. Viszont tegnap tankoltam meg a shell kúton, nem tuodm véletlen egybeesés, vagy ilyen mikor a szar benzintől kopog? Remélem nem kell komolyabb dologra gondolnom, mert már a múltkori 70e is elég rosszul érintett. Szia takarp! Én is arról a környékről vagyok és ha ötleteket nem is tudok adni a megoldáshoz, ismerek egy nagoyn jó szerelőt Leveleken.Nagy Opeles vagyis Opelesek.Nekik is az van. Egy 1.4-es 16v F Astra. Szerintem nagyon olcsón dolgoznak és megbízhatóan. Meg a barátom is. :huh: Nem tudom neveket menniyre írhatok ide, ezért én is kérek egy megerősítést a törzstagoktól! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Ha nem akarod kiirni ,küld el neki privát üzenetben :huh: Szerintem kiírhatod nyugodtan! Meg azt is írd már be a profilba,hogy hol lax! Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Hali! Tegnap elkezdett veszettül csörögni a mocim, szinte kelepel, mint a gólya, olyan hangja van mint egy régi Ladának, borzalmas. Főleg alapjáraton hallatszik, éles fémes hang mint a kalapácsolás, indítás után 1-2 perccel jelentkezik, meleg motornál, bár reggel még nem figyeltem föl rá, csak mikor hazaérek akkor aztán durva. Kb 2 hónapja cserélték a hidrotőkéket, átnézték a hangerfejet, azt nem kellett bántani, de maradt egy kis kopogó hang kb 1500as fordulaton lehet kihallani, arra azt mondták vmelyik szelephimba okozza, ahhoz képest egész más hang, sokkal élesebb. azóta 1500km-t mentem. Viszont tegnap tankoltam meg a shell kúton, nem tuodm véletlen egybeesés, vagy ilyen mikor a szar benzintől kopog? Remélem nem kell komolyabb dologra gondolnom, mert már a múltkori 70e is elég rosszul érintett. Mi okozhat ilyen jellegű hangot? És az is furcsa, hogy nekem is kb. 2 hónapja lettek cserélve hidrotőkék és ugyanilyen panaszom van. Amikor indítok hangos a motor. Bemelegedés után még jelen van a kopogás, de már csak gyorsításoknál hallom azt. De ez sztem sem szelephang. Ugyanis nekem szelepek is lettek csinálva. (szelepszárszimering, szeleprugó, szelepcsiszolás+hidrotőkék) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Nem csapágy?(bár az inkább csilingel) :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Hali! Tegnap elkezdett veszettül csörögni a mocim, szinte kelepel, mint a gólya, olyan hangja van mint egy régi Ladának, borzalmas. Főleg alapjáraton hallatszik, éles fémes hang mint a kalapácsolás, indítás után 1-2 perccel jelentkezik, meleg motornál, bár reggel még nem figyeltem föl rá, csak mikor hazaérek akkor aztán durva. Kb 2 hónapja cserélték a hidrotőkéket, átnézték a hangerfejet, azt nem kellett bántani, de maradt egy kis kopogó hang kb 1500as fordulaton lehet kihallani, arra azt mondták vmelyik szelephimba okozza, ahhoz képest egész más hang, sokkal élesebb. azóta 1500km-t mentem. Viszont tegnap tankoltam meg a shell kúton, nem tuodm véletlen egybeesés, vagy ilyen mikor a szar benzintől kopog? Remélem nem kell komolyabb dologra gondolnom, mert már a múltkori 70e is elég rosszul érintett. Mi okozhat ilyen jellegű hangot? Egy ötlet: próbáld meg, hogy az oktánszámdugót megfordítod. A másik állása neked is gondolom 91-es. Ha azzal abbahagyja a kopogást, akkor vagy a benzinnel van a gond (nincs meg az oktánszáma) vagy az előgyújtás van rosszul beállítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Mindenképp érdekelne a mesterk címe/elérhetősége, mert az ilyen szakik már tuti első hallásra megmondják a tutit. Itt Nyíregyen Fülekinél voltam a Tokaji úton, morcos lennék ha ők néztek volna el valamit, elég jó hírűek. Meg a kipufogón még mindig hallani elég markáns puffogást, ami mintha most erősebb lenne. Lehet vmi mégis a szelepeknél nincs rendben? Mikor megcsinálták, olyan szép selymes hangja volt, cseréltek gyújtókábeleket is, új gyári gyertyák. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 mindenképpen vissza kéne vinni megnézetni... egy hülye kérdés: olaj van benne elég? Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Furcsa, nekem is először ez jututt eszembe: Úristen ebből kifolyt az olaj! De megnéztem és nincs még jelentős fogyás sem! Holnap visszaviszem, mert ez nem ilyen volt mostanában. 20e Ft volt a munkadíj a hidrotőkékre + a vezérléscsere + gyertyakábelekre, ez rális ár? Egyébként most megfordítottam az oktánszám dugót és semmi változás, uh sajna nem a benzin. Honnan jöhet ilyen éles kopogás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Furcsa, nekem is először ez jututt eszembe: Úristen ebből kifolyt az olaj! De megnéztem és nincs még jelentős fogyás sem! Holnap visszaviszem, mert ez nem ilyen volt mostanában. 20e Ft volt a munkadíj a hidrotőkékre + a vezérléscsere + gyertyakábelekre, ez rális ár? Egyébként most megfordítottam az oktánszám dugót és semmi változás, uh sajna nem a benzin. Honnan jöhet ilyen éles kopogás? Az anyag ára nem volt benne ugye? Bár egyébként is gyanúsan kevés sztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Az anyag ára nem volt benne ugye? Bár egyébként is gyanúsan kevés sztem. Csak a munkadíj volt ennyi. 4 órás munkáert azért elég jó órabér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Csak a munkadíj volt ennyi. 4 órás munkáert azért elég jó órabér. Az. Ott voltál, mikor csinálták? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Furcsa, nekem is először ez jututt eszembe: Úristen ebből kifolyt az olaj! De megnéztem és nincs még jelentős fogyás sem! Holnap visszaviszem, mert ez nem ilyen volt mostanában. 20e Ft volt a munkadíj a hidrotőkékre + a vezérléscsere + gyertyakábelekre, ez rális ár? Egyébként most megfordítottam az oktánszám dugót és semmi változás, uh sajna nem a benzin. Honnan jöhet ilyen éles kopogás? A benzin biztos nem, mert az csak terhelésre lenne. Viszont még egy ötlet: tönkrement az olajpumpa, vagy a nyomásszabályzója. Meg kell méretni az olajnyomást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Hali! Tegnap elkezdett veszettül csörögni a mocim, szinte kelepel, mint a gólya, olyan hangja van mint egy régi Ladának, borzalmas. Főleg alapjáraton hallatszik, éles fémes hang mint a kalapácsolás, indítás után 1-2 perccel jelentkezik, meleg motornál, bár reggel még nem figyeltem föl rá, csak mikor hazaérek akkor aztán durva. Kb 2 hónapja cserélték a hidrotőkéket, átnézték a hangerfejet, azt nem kellett bántani, de maradt egy kis kopogó hang kb 1500as fordulaton lehet kihallani, arra azt mondták vmelyik szelephimba okozza, ahhoz képest egész más hang, sokkal élesebb. azóta 1500km-t mentem. Viszont tegnap tankoltam meg a shell kúton, nem tuodm véletlen egybeesés, vagy ilyen mikor a szar benzintől kopog? Remélem nem kell komolyabb dologra gondolnom, mert már a múltkori 70e is elég rosszul érintett. Mi okozhat ilyen jellegű hangot? Olaj szinted rendbeen van?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve Január8, 2008 Megoszt Elküldve Január8, 2008 Olaj szinted rendbeen van?? Bocskaa elkééstem a kérdéssel :huh: Én időrendben szoktam nézni a hozzászólásokat és most láátom, hogy már irták :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts