Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok, tudja valaki, miért lehet az, hogy izzik a leömlőm alapjáraton? Egyszer csinálta, de azt mondják, valami szelep-izére utal.

Köszi

___________________

Opel16v, szép a motorod, felismertem rajta a hengerfejet, meg a hidrotőkéket :))))

Elküldve

Tourist!

Ugye? :)

Kezdhetnek félni a GSi-sek. :lol:

IQBéla!

Szelepbeégés? Azért szerintem ha attól "izzana", akkor azt a motor

járásán is simán éreznéd...

Ja, amúgy a képen csak a hengerfej látható! :D

Elküldve

opel16v

no végre ! már kivancsi vagyok mit fog tudni az a motor ..

anyagi vonzata ??

mennyi volt a hengerfej atalakitása .

nekem meg kész az lcd

masik topicban nézd meg hogy teccik !

már csak a jeladot és az olaj gombat kell be raknom

de azt majd hétfön amikor a futomüvem át nézik

mert mar nagyon gaz allandoan kopog

Elküldve

SXP!

Sok volt... De megérte. :) Igazi mestermunka, elnyűhetetlen darab lesz. :lol:

Egyébként hogy összköltséget mondjak erre az új mocira, mire berakjuk

és felélesztjük, benne lesz 300ban.

Láttam a LCD képeit, majd kíváncsi vagyok rá élőben. :D

Elküldve

"Szelepbeégés? Azért szerintem ha attól "izzana", akkor azt a motor járásán is simán éreznéd... "

Mit jelent a szelepbeégés tünetileg?

Mert a motor alapjáraton jobban remeg a kelleténél, finoman átremegteti az egész karosszériát. Mióta tetettem bele jobban kenő olajat, kevésbé remeg. Viszont semmi baja, több független szaki azt mondta, hogy tök jól megy.....

__________

Ez nem hidrotőke?

http://www.tar.hu/iqbela/u.jpg

1.6 Ecotec motorral versenyzel, nem?

Elküldve

IQBéla!

Amikor a szelep már jobban beég, egyenetlenül jár a motor alapjáraton.

Arra még nem láttam példát, hogy izzon ez miatt a leömlő...

Igen, X16XEL a motorkód. Ilyenből van csinálva az új moci is.

A képen nem tudom kivenni, mit akar ábrázolni, mert olyan kicsi, meg

nekem amúgy is tömörítve jön ezen a hülye vodán, így nagyon rossz

a minősége is. Egyébként amit a vezérműtengely bütykei alatt látsz,

az a hidrotőke.

Elküldve
Alapjárati fordulata baromi magas, ugy pörög mint atom.Amint a motor felmelegszik egész szépen abbamarad.

Meleg időben is csinálja? Mert hidegben az enyém is produkál hasonlót!

Eddig csak azt hittem, hogy turbóm van (vmelyik szí száraz és nyikorog) de ugy tunik, hogy egy rajtprogram is belekerült, mert hidegben (rövid ideig) tartja a 2000rpm-et 8) 8) 8)

Elküldve

De nekem nem 1-2 percig van 2000 -en, vagy jóval a fölött a fordulatom hanem 10-15 percig és utána is sokszor felpörög. Eddig ez nem jelentkezett lehetett akármilyen hideg.Kicsit idegesítő, hogy nem kell nyomni a gázt és megy magátol a verda. A doki azt mondta nincs benne szivató.

Elküldve

Az injektoros autókban nincs szivató. Viszont van alapjárati motor,

ami el szokott koszolódni illetve kopni, Nálad is ez lehet a probléma.

Elviszed egy márkaszervízbe, és párezerért kipucolják.

Elküldve
"Elviszed egy márkaszervízbe, és párezerért kipucolják."

Hová máshová  :)

Mondjuk nem márkaszervízbe, hanem magánszervízbe :wink:

Elküldve

Ha nincs bennük szivato, akkor mit nevez a köznép "automata szivato"-nak, ami emelit az alapjáratot és dúsitja a keveréket a gyorsabb bemelegedésért? Az is az alapjárati motor melója?

Elküldve

Az alapjárati motor egy levegőszelepet nyit a pillangószeleppel

párhuzamosan. Tehát szabályozza az alapjárat alatt beáramló levegő

mennyiségét, ezzel az alapjáratot. A motor vezérlőelektronikája pedig

a levegő mennyiségének függvényében és a levegő valamint a motor

hőmérsékletének függvényében szabályozza az injektor nyitási idejét,

azaz a hozzá adagolt üzemanyag mennyiségét. Ezzel szabályozza a

keverék dússágát.

Elküldve

Van egy problémám (ami lehet kettő). A motor bizonyos fordulat alatt eléggé halottat játszik. Magyarul szinte egyáltalán nem húz, csak zúg. amikor viszont eléri azt a fordulatot akkor nagyon szépen megy. Ez a fordulat 2-3000 környékén van. Fordulatszámmérő híján nehéz közelebbit mondani. És ezt az egészet csak néha csinálja. Sajnos az utóbbi időben egyre többször. Sokan mondták hogy a direkt miatt van, mert túl hideget szív. Ezt két okból kizárnám. Viszonylag melegebb (10 fok körül) időben is volt rossz és 0 alatt is volt jó. Mindezt pedig meleg motornál inkább. Tehát elindulás után pár percig mintha tökéletes lenne.

Másik: ami lehet hogy ezzel összefügg, bár nem hiszem. Ez is inkább meleg motornál észrevehető. Áll az autó jár a motor, kihúzom a hátsóablakfűtést és teljesen leesik az alapjárat. Néha azt hiszem le is áll, de erre még nem volt példa. Aztán 1-2 másodperc múlva visszaáll, úgy mintha egy gázfröccsöt nyomtam volna. Ilyenkor lámpa fénye is egy kicsit elmegy. Járulékos adat: néha visszaváltásnál is elhalványul a lámpa fénye (3-ból 2-be).

Elküldve
Áll az autó jár a motor, kihúzom a hátsóablakfűtést és teljesen leesik az alapjárat. Néha azt hiszem le is áll, de erre még nem volt példa. Aztán 1-2 másodperc múlva visszaáll, úgy mintha egy gázfröccsöt nyomtam volna

ismerős, de fingom sincs miért csinálja :?

Elküldve

Lehet hülyeség, csak egy gondolatmenet :shock: ...fütés..nagy amper...generátor..nagyobb terhelés...motornak is...kicsit "+fogja"..érzékeli hogy lejebbment fordszám, kicsit ad neki kakaót.... beáll ujra rendes fordulat...

egyébként ez nálam is igy van, igaz, éphogy cask észrevenni...pontosabban észrevenni, de csak rövid ideig tart,és csak kicsit esik vissza a fordulat....

Elküldve

Mivel az ablakfűtés közel 20A terhelést jelent, meg is kell éreznie

a motornak ezt a terhelésváltozást a generátor felől... Persze egy C20XE,

vagy C25XE nem biztos hogy sokat törődne vele. :)

A visszaváltásnál azért lehet, mert egy pillanatig alacsonyabbra megy

a fordulatszám, amíg az alapjárati motor leköveti a változást. Addig pedig

a feszültségszabályzó küszöbszint körül lehet, ezt veheted észre.

Elküldve

Opel16v, köszi a tippet... Lehet az, hogy beégett szelepek mellett tök jól megy a kocsi? Azt nem mondanám, hogy egyenetlen a járása, csak ráz.

Fordulatszámmal sem szarakodik.

Miért van az, hogy hideg indításkor, abban a pillanatban, amikor a motor kezd járni (tehát nem az indítómotor), nagy hangon felvisít valami fél másodpercre, majd elkussol és minden oké. Ez mitől van?

Olyan hangja van, mintha ráindítóznék, de 1000 alkalomból 1000 alkalommal nem indítózok rá... Ha nemrég állítottam le a motort, nem csinálja. Mi lehet az?

Kösz

c20xe

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.